| Forfatter |
|
Sool Forum Bruger

Bruger siden: 31 Maj 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 64
|
| Sendt: 25 Oktober 2005 kl. 13:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rasmus30 skrev:
Sool skrev:
|
Ja det er r51 modellen, der er på bud.
Jeg har den selv derhjemme, og er ganske tilfreds. Så bare lige tilbudet, som jeg da lige ville skrive i denne tråd (som nu engang handler om r51). :)
|
|
|
Ifølge fonas hjemmeside er det r31
|
|
|
Ja det sku rigtig, der var jeg sku lige lidt for hurtigt. sorry.
Er der så nogen der ved hvad r31 er for en model?
|
| Til top |
|
| |
Clemmensen Forum Bruger

Bruger siden: 30 September 2004 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 332
|
| Sendt: 25 Oktober 2005 kl. 13:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sool skrev:
Rasmus30 skrev:
Sool skrev:
|
Ja det er r51 modellen, der er på bud.
Jeg har den selv derhjemme, og er ganske tilfreds. Så bare lige
tilbudet, som jeg da lige ville skrive i denne tråd (som nu engang
handler om r51). :)
|
|
|
Ifølge fonas hjemmeside er det r31
|
|
|
Ja det sku rigtig, der var jeg sku lige lidt for hurtigt. sorry.
Er der så nogen der ved hvad r31 er for en model? |
|
|
Som jeg skrev lidt tidligere, så ser det ud til at R31 har dårligere
specifikationer end R51. T51 er endnu værre. Jeg fandt et rygte på et
AV forum om at R31 og T51 er "outlet" modeller, der skal tømme lagerne
for sidste generations paneler. Giver meget god mening, men om det er
rigtigt ved jeg ikke.
|
| Til top |
|
| |
Sool Forum Bruger

Bruger siden: 31 Maj 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 64
|
| Sendt: 25 Oktober 2005 kl. 13:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmm ja måske.
Så vil jeg da ikke råde folk til at købe dem.
|
| Til top |
|
| |
sam05 Forum Bruger

Bruger siden: 19 August 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 11
|
| Sendt: 25 Oktober 2005 kl. 13:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sool,
Jeg har Samsung LE-32R41B købt hos Expert og den funker fremragende. Afsindigt flot billede, flot lyd, pærenem betjening og nemme tislutninger. Har hverken haft problemer med støj, knasende lyde, udfald i billedet o.s.v.
Modellen i Fona er nok LE-32R51B for der er ikke noget på Samsungs hjemmeside der hedder LE-32R31
|
| Til top |
|
| |
A-KLASSE Forum Bruger

Bruger siden: 24 Oktober 2005
Status: Offline Indlæg: 2
|
| Sendt: 25 Oktober 2005 kl. 19:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har lige hentet et LE32R51B i flensburg - det blev bestilt hos easyshopping.dk - prisen var ca 10600,- .
Manualen hentede jeg på SAMSUNGS hjemmeside, ved at søge på LE32R41B som er identisk med 51'eren, der er vist kun designet til forskel.
Håber det kan hjælpe.
|
| Til top |
|
| |
ZioN Forum Bruger

Bruger siden: 17 September 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 117
|
| Sendt: 26 Oktober 2005 kl. 17:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
efter at have læst en hel del om de forskellige af Samsung's LCD fjernsyn, synes jeg ikke at jeg er blevet meget klogere på hvilket et af dem jeg skal anbefale min onkel at købe. Selv er han tilsyneladende lidt lige glad, men jeg vil have det skidt hvis jeg ikke gav ham det bedst mulige råd.
der er 3 modeller som er intressante og det er 32r51b, 32m51b og til sidst 32m61b. De koster henholdvis 1165€ for 32r51b 1400€ for 32m51b og 2150€ for 32m61b. jeg er ikke itvivl om at 32m61b er det bedste af de 3 men er det nu også pengene værd at bruge de ekstra 1000€ på det? eller skal man nøjes med 32m51B som kun koster 250€ mere end 32r51b.... eller... er 32r51b best buy?
mht. prisforskellen siger han at det er lidt lige meget bare han får noget for de ekstra penge...
|
| Til top |
|
| |
rockmeisster Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 160
|
| Sendt: 30 Oktober 2005 kl. 19:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er den lykkelige ejer af et Samsung 32R51B fjernsyn, og jeg mener lykkelig. Man får virkeligt noget for pengene når man køber samsung  .
Jeg er i gang med at planlægge en HTPC som skal kobles til fjernsynet. Og jeg syntes det kunne være interessant at vide om man kan sætte pc'en til HDMI indgangen hvis man køber et DVI-HDMI kabel?
Mener at have læst et eller andet sted at man ikke kan, og jeg gider ikke bruge 1300,- på et kabel hvis det alligevel ikke virker. Så jeg tænkte at en af jer andre 32R51B ejere måske havde prøvet det.
Og får man overhovedet et bedre billede ud af det?
|
| Til top |
|
| |
zerocool Forum Bruger

Bruger siden: 19 Maj 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1402
|
| Sendt: 30 Oktober 2005 kl. 19:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
rockmeisster skrev:
Jeg er den lykkelige ejer af et Samsung 32R51B fjernsyn, og jeg mener lykkelig. Man får virkeligt noget for pengene når man køber samsung  .
Jeg er i gang med at planlægge en HTPC som skal kobles til fjernsynet. Og jeg syntes det kunne være interessant at vide om man kan sætte pc'en til HDMI indgangen hvis man køber et DVI-HDMI kabel?
Mener at have læst et eller andet sted at man ikke kan, og jeg gider ikke bruge 1300,- på et kabel hvis det alligevel ikke virker. Så jeg tænkte at en af jer andre 32R51B ejere måske havde prøvet det.
Og får man overhovedet et bedre billede ud af det?
|
|
|
Læs her - http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=27344&K W=zerocool.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 08 November 2005 kl. 16:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Severin skrev:
|
Hejsa,
Jeg har lige købt et Samsung LE26R51B, jeg er ganske tilfreds med dette TV. Dog er der en svag hørbar summen fra skærmen, jeg gætter på at det er strømforsyning eller måske højspændings moduler til backlight’et der summer. Er der nogle det kan genkende dette problem.
|
|
|
Jeg kan læse at der er andre der også har den svage brummen fra fjernsynet. Men det virker ikke til at være alle. Er er nogen der har en forklaring på fænomenet?
Jeg fik lov at købe tv'et på det påskud om at vores crt fjernsyn hylede og at jeg fik hovedpine af det  . Men nu har hun fundet ud af at det brummer og klager over det  !
Min kammerat købte et på samme tid som mig, men han kan ikke høre nogen brummen.
|
| Til top |
|
| |
Clemmensen Forum Bruger

Bruger siden: 30 September 2004 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 332
|
| Sendt: 08 November 2005 kl. 16:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
rockmeisster skrev:
Severin skrev:
|
Hejsa,
Jeg
har lige købt et Samsung LE26R51B, jeg er ganske tilfreds med
dette TV. Dog er der en svag hørbar summen fra skærmen, jeg
gætter på at det er strømforsyning eller måske højspændings
moduler til backlight’et der summer. Er der nogle det kan genkende
dette problem.
|
|
|
Jeg kan læse at der er andre der også har den svage brummen fra
fjernsynet. Men det virker ikke til at være alle. Er er nogen der har
en forklaring på fænomenet?
Jeg fik lov at købe tv'et på det påskud om at vores crt fjernsyn hylede og at jeg fik hovedpine af det  . Men nu har hun fundet ud af at det brummer og klager over det  !
Min kammerat købte et på samme tid som mig, men han kan ikke høre nogen brummen. |
|
|
Jeg har ingen problemer med mit LE32R51b, men sidst jeg var i Fona
kunne jeg høre at deres udstillingsmodel brummede lystigt derud af...
Jeg kan forestille mig at problemet måske skyldes varmeopbygning ved
vægmontering (mit står på et møbel), men hvem ved :-/
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 08 November 2005 kl. 17:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Clemmensen skrev:
rockmeisster skrev:
Severin skrev:
|
Hejsa,
Jeg har lige købt et Samsung LE26R51B, jeg er ganske tilfreds med dette TV. Dog er der en svag hørbar summen fra skærmen, jeg gætter på at det er strømforsyning eller måske højspændings moduler til backlight’et der summer. Er der nogle det kan genkende dette problem.
|
|
|
Jeg kan læse at der er andre der også har den svage brummen fra fjernsynet. Men det virker ikke til at være alle. Er er nogen der har en forklaring på fænomenet?
Min kammerat købte et på samme tid som mig, men han kan ikke høre nogen brummen.
|
|
|
Jeg har ingen problemer med mit LE32R51b, men sidst jeg var i Fona kunne jeg høre at deres udstillingsmodel brummede lystigt derud af... Jeg kan forestille mig at problemet måske skyldes varmeopbygning ved vægmontering (mit står på et møbel), men hvem ved :-/
|
|
|
Måske er det varmeopbygning. Men mit står stadig på et tv bord, så der er rigeligt med luft bag ved tv'et.
|
| Til top |
|
| |
zubzer0 Forum Bruger

Bruger siden: 10 Juni 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 62
|
| Sendt: 09 November 2005 kl. 14:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det har muligvis noget at gøre med kontrastindstillingerne:
strutsen skrev:
|
Hei, folkens. Her kommer et spørsmål til dere som har testet skjerme skikkelig:
Jeg har LE32R51, og bildet er ypperlig. Med komponent tilkobling på dvd fungerer skjermen veldig bra, har ikke fått testet hdmi inngangen ennå. Det eneste negative jeg har funnet til nå er at skjermen avtgir en "brumme" lyd i visse situasjoner. Etter mye justeringer har jeg funnet ut at lyden kommer ved kontrast mellom 70 og 95. Jeg setter kontrast til 96, og skrur av dynamisk kontrast, så unngår jeg lyden.
Noen andre som har erfaring med dette? Eller noen tips? Vil dette endre seg over tid?
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
BeeVee Forum Bruger

Bruger siden: 03 Maj 2005 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 94
|
| Sendt: 09 November 2005 kl. 22:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det hjælper umiddelbart ikke på mit apparat....den summer fra sekundet jeg tænder den og overdøves kun ved en volumen omkring de 10-11 stykker. :-(
Kan dem der ikke har nogen summelyd og som har stillet på mulighederne, ikke beskrive hvordan de har sat de enkelte parametre ? __________________ mvh
BeeVee
|
| Til top |
|
| |
sam05 Forum Bruger

Bruger siden: 19 August 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 11
|
| Sendt: 09 November 2005 kl. 23:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tilstand: Brugertilpasset
SRS TSXT: Stereo
Autolydstyrke:Fra
Intern u/lyd: Fra
|
| Til top |
|
| |
RPP@ Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2005 Lokalitet: Fyn Øst
Status: Offline Indlæg: 68
|
| Sendt: 10 November 2005 kl. 18:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, så kom mit Samsung LE32R51B ind ad døren, dejligt.
Dette tv er jo lige så lækkert, som i alle påstår.
Har dog lige et lillet ligegyldigt spørgsmål.....
Jeg havde egentligt bildt mig selv ind, at der var en blå lysende ring, rundt om power knappen...... Ligesom på Harmann Kardon.
Er det noget man kan slå til eller noget. Eller er jeg bare way off????
RPP@
|
| Til top |
|
| |
p.elkjaer Forum Bruger

Bruger siden: 15 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 30
|
| Sendt: 11 November 2005 kl. 08:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
RPP@ skrev:
|
Jeg havde egentligt bildt mig selv ind, at der var en blå lysende ring, rundt om power knappen...... Ligesom på Harmann Kardon.
Er det noget man kan slå til eller noget. Eller er jeg bare way off????
|
|
|
Tror du er "way off" - mit viser heller ingen bkå ring :) Tilykke med det.
|
| Til top |
|
| |
KeFu Forum Bruger

Bruger siden: 29 Juli 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 13
|
| Sendt: 11 November 2005 kl. 13:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Øhh  , jeg har da en blå ring rundt om min knap. Den lyser på standby og blinker ellers når fjernbetjeningen påvirkes. Lidt irriterende, ville egentlig godt have været den foruden. Mit apparat er LE32M51BX, købt hos Mariendal Detail til 13.999 minus lidt rabat...
|
| Til top |
|
| |
BeeVee Forum Bruger

Bruger siden: 03 Maj 2005 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 94
|
| Sendt: 11 November 2005 kl. 22:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har skrevet med Samsung omkring summe-tonen og her er deres svar :
"Tak for din henvendelse til Samsung Electronics Nordic.
[Solution] Nej, der er ikke nogle indstiller der kan fjerne lyden. Kontakt en forhandler eller en af vores servicepartnere for at få fjernsynet sendt på reparation."
Så vi kan ikke indstille TV-et, så den ikke larmer.
Min summen kommer fra det øjeblik jeg tænder mit TV - har I andre det også sådan eller er det først efter noget tid ?
bv
__________________ mvh
BeeVee
|
| Til top |
|
| |
baur Forum Bruger

Bruger siden: 12 November 2005
Status: Offline Indlæg: 1
|
| Sendt: 12 November 2005 kl. 13:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Jeg har med stor interesse fulgt de indlæg der vedrører summen/brummen. Har selv et Le32R51B. Der har fra dag 1 været en konstant summen fra strømforsyningen. TVet har været ombyttet en gang uden det gav et ændret resultat. Har efterhånden prøvet alt fejlfinding. For ikke, at virke alt for tosset og få byttet en gang mere har jeg som sidste forsøg målt mærkestrømmen, 220-224 v, så der er den rette netspænding til rådighed. Er der nogen der har erfaringer med støj fra forsyningsnettet.
TVet er købt hos HI-FI klubben, hvor der ikke har været skyggen af mistro til problemet, hvorfor de da også bare gav mig et andet med det samme. De har ikke kunne give andet råd end støj fra nettet.
|
| Til top |
|
| |
hanZen Forum Bruger

Bruger siden: 19 Oktober 2005 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 46
|
| Sendt: 13 November 2005 kl. 19:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har nogle af jer oplevet "tearing" på jeres Samsung tv? Jeg får tearing/linier på mit LE26R51BX når jeg forbinder min xbox til component (720p) Har læst at der findes mange som har dette problem! Dog er det ikke tv'et som sådan det er galt med, men vist nok tv'ets firmware. Så jeg regner med at kontakte samsung support i morgen, så kan man vist få tilsendt en cd med ny firmware på og et specielt kabel, så du kan opdatere tv'ets firmware (skal afleveres tilbage!), så håber jeg virkelig, at det hjælper!
Jeg købte tv'et i tyskland, da det var meget billigere, men ved I om jeg så skal kontakte den danske eller tyske support!? Det er vel lige meget!?
Cheers..........
|
| Til top |
|
| |