| Forfatter |
|
DonOmg Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2005
Status: Offline Indlæg: 11
|
| Sendt: 14 November 2005 kl. 02:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej derude.
Jeg leder lige for tiden også efter et TV der understøtter HDTV, fordi jeg her i december skal have mig en Xbox 360 - og her har jeg kigget på Samsungs 32R51B, men overvejer også en udgave i 40-tommers størrelse. Bigger IS better ;)
Anywho, så vidt jeg har forstået understøtter modellerne i denne tråd kun op til 768p, hvilket i sig selv er fedt, men Xbox 360-spil understøtter helt op til 1080i. Er der nogen af Samsungs TV'er i en fornuftig prisklasse, der kan klare 1080i, og vil forskellen være så stor at jeg vil savne det? Hvad er der af alternativer med 1080i?
Derudover overvejer jeg at tage til Tyskland og hente mit TV, når tid er - er der nogen faldgruber, og hvad skal jeg være opmærksom på, frem for at bestille det online?
|
| Til top |
|
| |
p.elkjaer Forum Bruger

Bruger siden: 15 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 30
|
| Sendt: 14 November 2005 kl. 08:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
DonOmg skrev:
|
Hej derude.
Jeg leder lige for tiden også efter et TV der understøtter HDTV, fordi jeg her i december skal have mig en Xbox 360 - og her har jeg kigget på Samsungs 32R51B, men overvejer også en udgave i 40-tommers størrelse. Bigger IS better ;)
Anywho, så vidt jeg har forstået understøtter modellerne i denne tråd kun op til 768p, hvilket i sig selv er fedt, men Xbox 360-spil understøtter helt op til 1080i. Er der nogen af Samsungs TV'er i en fornuftig prisklasse, der kan klare 1080i, og vil forskellen være så stor at jeg vil savne det? Hvad er der af alternativer med 1080i?
Derudover overvejer jeg at tage til Tyskland og hente mit TV, når tid er - er der nogen faldgruber, og hvad skal jeg være opmærksom på, frem for at bestille det online?
|
|
|
Jeg har selv et LE-32R51B, og jeg kører 1080i via HDMI når jeg ser DVD på mit Denon S-301 system.
|
| Til top |
|
| |
DonOmg Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2005
Status: Offline Indlæg: 11
|
| Sendt: 14 November 2005 kl. 10:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
p.elkjaer skrev:
|
Jeg har selv et LE-32R51B, og jeg kører 1080i via HDMI når jeg ser DVD på mit Denon S-301 system.
|
|
|
Jeg ved godt at den kan sluge det, men kan den også vise det? Det bliver vel skaleret ned til 768p?
Edit: Typos
|
| Til top |
|
| |
Klabo Forum Bruger

Bruger siden: 11 April 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 511
|
| Sendt: 14 November 2005 kl. 10:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
DonOmg skrev:
p.elkjaer skrev:
|
|
|
|
Jeg ved godt at den kan sluge det, men kan den også vise det? Det bliver vel skaleret ned til 768p?
|
|
|
Det er korrekt...768p..og hvis jeg havde muligheden ville jeg ikke sende et interlaced signal til den processor der sidder i en skærm, lad dog den dyre dvd afspiller (formentlig en bedre scaler her..) gøre arbejdet og send et progressivt fx 720p men helt godt bliver det aldrig med denne skærm, det bedste ville være hvis man kunne kører 1:1 pixel mapping og det kan i læse mere om i den tråd der hedder "ultimativt lcd til htpc"...
|
| Til top |
|
| |
Nightbird Forum Bruger

Bruger siden: 01 Juli 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 56
|
| Sendt: 15 November 2005 kl. 10:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
hanZen skrev:
|
Har nogle af jer oplevet "tearing" på jeres Samsung tv? Jeg får tearing/linier på mit LE26R51BX når jeg forbinder min xbox til component (720p) Har læst at der findes mange som har dette problem! Dog er det ikke tv'et som sådan det er galt med, men vist nok tv'ets firmware. Så jeg regner med at kontakte samsung support i morgen, så kan man vist få tilsendt en cd med ny firmware på og et specielt kabel, så du kan opdatere tv'ets firmware (skal afleveres tilbage!), så håber jeg virkelig, at det hjælper!
Jeg købte tv'et i tyskland, da det var meget billigere, men ved I om jeg så skal kontakte den danske eller tyske support!? Det er vel lige meget!?
Cheers..........
|
|
|
Jeg har det samme problem på mit LE32R51B. Har du hørt noget fra Samsung's support?
|
| Til top |
|
| |
oo27 Forum Bruger

Bruger siden: 15 August 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 444
|
| Sendt: 15 November 2005 kl. 10:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Da jeg havde min moddet Xbox oplevede jeg også tearing i ny og næ når
jeg spillede. Så vidt jeg har forstået skulle det være blevet rettet i
den nye firmware. Jeg faldt over en tråd inde på avforums.com og det
ser ud til at være meget nemt selv, at opdatere firmwaren via
computeren. Jeg finder lige et link til tråden da der er en der har
uploadet den nyeste firmware, så er det bare at downloade den og selv
opdatere skærmen.
Jeg har ikke selv opdateret min firmware da jeg ikke længere spiller på min skærm, så syns jeg ikke der er nogen grund til det
Btw hvordan kan det være jeg ikke kan indsætte links herinde når jeg bruger firefox?
__________________ Samsung LE-32R51B
Samsung HT-P70
|
| Til top |
|
| |
hanZen Forum Bruger

Bruger siden: 19 Oktober 2005 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 46
|
| Sendt: 15 November 2005 kl. 17:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu er det ikke bare lige sådan at opdatere firmwaren. Det kræver et specielt kabel. Desuden sagde ham jeg snakkede med fra Samsung Support (klaphat) at det kun var i England man kunne få opdateret ens firmware. Ved ikke helt om jeg skal tro det, måske er det bare for at slippe at sende den cd med firware og et kabel ud til kunderne!? Hvem ved! Men hvis nogen finder en firmware som passer til LE26R51BX så sig endelig til. Det skal dog nævnes, at der er forskellige slags firmware på skærmene, og det skal være den samme type firmware som man har i forvejen. For at tjekke det:
Tv'et skal være i standby mode, tryk så:
info - menu - mute og standby på fjernbetjeningen (i denne rækkefølge) så kan i se hvilken firmware i har og hvornår den er fra.
Cheers.............
|
| Til top |
|
| |
oo27 Forum Bruger

|
| Sendt: 15 November 2005 kl. 18:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
oo27 Forum Bruger

|
| Sendt: 18 November 2005 kl. 14:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hehe ved ikke lige med jer andre men jeg har lige netop sluttet min
Shuttle til min LE-32R51B og sidder netop og skriver dette indlæg med
TV´et som skærm - WOW det er godt nok en riimelig nie oplevelse at have
en 32" comp. monitor
Har netop set lidt HD klip på skærmen for første gang - det er simpelt
amazing det kan bare ikke gå hurtigt nok at få HD herhjemme.
Mest imponerende er et 1080p HD klip med live NFL football jeg lige har set - det tager simpelthen pusten fra én
så til dem af jer der endnu ikke har sluttet en comp til skærm - kom igang - i ved ikke hvad i går glip af!!
Kan godt være at LG har 1:1 pixel mapping over dvi men det her TV står eddermame godt over VGA
__________________ Samsung LE-32R51B
Samsung HT-P70
|
| Til top |
|
| |
stigc Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2005
Status: Offline Indlæg: 20
|
| Sendt: 19 November 2005 kl. 16:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
hanZen skrev:
|
For at tjekke det:
Tv'et skal være i standby mode, tryk så:
info - menu - mute og standby på fjernbetjeningen (i denne rækkefølge) så kan i se hvilken firmware i har og hvornår den er fra.
Cheers.............
|
|
|
PAS PÅ med dette, mit TV ændrede sine farve indstillinger og skærmstørrelse
|
| Til top |
|
| |
malkekoen Forum Bruger

Bruger siden: 17 Juni 2004
Status: Offline Indlæg: 254
|
| Sendt: 19 November 2005 kl. 17:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du har kun en 26" nu ???
|
| Til top |
|
| |
Klabo Forum Bruger

Bruger siden: 11 April 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 511
|
| Sendt: 19 November 2005 kl. 18:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har I set at det er til salg hos elgiganten til kun 9000.... 32" 'eren
|
| Til top |
|
| |
BlackWidow Forum Bruger

Bruger siden: 16 November 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 376
|
| Sendt: 19 November 2005 kl. 19:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvilke kabler skal man egentlig bruge for at få det bedste billede på eks. Samsung LE-32R51B? Altså til alm. tv er det vel bare antennesignalet, men hvad er bedst hvis det er fra DVD til tv? Kan ikke rigtigt finde rundt i alle de forskellige kabler og stik.
|
| Til top |
|
| |
BlackWidow Forum Bruger

|
| Sendt: 20 November 2005 kl. 21:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nogle må da have erfaringer med de forskellige kabeltyper. Fortæl, fortæl :)
|
| Til top |
|
| |
Nightbird Forum Bruger

Bruger siden: 01 Juli 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 56
|
| Sendt: 20 November 2005 kl. 21:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
BlackWidow skrev:
| Hvilke kabler skal man egentlig bruge for at få det bedste billede på eks. Samsung LE-32R51B? Altså til alm. tv er det vel bare antennesignalet, men hvad er bedst hvis det er fra DVD til tv? Kan ikke rigtigt finde rundt i alle de forskellige kabler og stik. |
|
|
Jeg har selv et LE32R51B og komponent er klart det bedste fra DVD. Desuden har jeg også lige købt et antennekabel af god kvalitet, og der er tydelig forskel fra de billige standardkabler.
|
| Til top |
|
| |
BlackWidow Forum Bruger

|
| Sendt: 20 November 2005 kl. 21:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nightbird skrev:
| Jeg har selv et LE32R51B og komponent er klart det bedste fra DVD. Desuden har jeg også lige købt et antennekabel af god kvalitet, og der er tydelig forskel fra de billige standardkabler. |
|
|
Ok, kanont. Har du eller andre med LE32R51B oplevet problemer ved visning af fodboldkampe og lign?
|
| Til top |
|
| |
zubzer0 Forum Bruger

Bruger siden: 10 Juni 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 62
|
| Sendt: 21 November 2005 kl. 12:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
BlackWidow skrev:
| Hvilke kabler skal man egentlig bruge for at få det
bedste billede på eks. Samsung LE-32R51B? Altså til alm. tv er det vel
bare antennesignalet, men hvad er bedst hvis det er fra DVD til
tv? Kan ikke rigtigt finde rundt i alle de forskellige kabler og
stik. |
|
|
Jeg bruger et standard Scart til Parabol, Component til DVD og VGA til min laptop.
Synes faktisk at alle 3 indgange står rigtig flot på min LE-26R51B.
Isæt VGA står så krystalklart at jeg næppe tror at jeg kan se forskel
på det og så DVI/HDMI
|
| Til top |
|
| |
p.elkjaer Forum Bruger

Bruger siden: 15 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 30
|
| Sendt: 22 November 2005 kl. 08:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
DonOmg skrev:
p.elkjaer skrev:
|
|
|
|
|
|
|
Min DVD'er kan scale op til 1080i, og helt ærligt, så kan jeg ikke se forskel om jeg tvinger 1080i igennem eller om jeg kører 768p (panel max res) - begge ser aldeles fremragende ud via HDMI.
|
| Til top |
|
| |
Kryk Forum Bruger

Bruger siden: 17 Juli 2005
Status: Offline Indlæg: 4
|
| Sendt: 22 November 2005 kl. 14:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Klabo skrev:
| Har I set at det er til salg hos elgiganten til kun 9000.... 32" 'eren |
|
|
Hmm...ikke helt. Se evt. Samsungs hjemmeside for forskellene. Bl.a. færre farver, dårligere kontrast, kun 10 siders hukommelse på TTV, manglende HDMI + lidt mere. __________________ Mvh
Kryk
|
| Til top |
|
| |
Pacha Forum Bruger

Bruger siden: 22 November 2005 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 6
|
| Sendt: 22 November 2005 kl. 16:23 | IP-adresse registreret
|
|