Forfatter |
|
keyser soze Forum Bruger

Bruger siden: 12 Februar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 53
|
Sendt: 08 Juni 2005 kl. 11:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu skriver Samsung også selv, at fjernsynet er HDTV-ready - hvad vil det sige??
Såvidt jeg ved er HDTV-opløsning 1280x720 og det her tv tilbyder 1366x768... hvad er løsningen på det - skalering?? Det er vel ikke fedt.... er der nogen, der kan give mig en forklaring på det??
|
Til top |
|
|
keibsø Forum Bruger

Bruger siden: 25 Oktober 2004 Lokalitet: Fyn Øst
Status: Offline Indlæg: 37
|
Sendt: 08 Juni 2005 kl. 13:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Steph DK Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juni 2005
Status: Offline Indlæg: 3
|
Sendt: 08 Juni 2005 kl. 21:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
keyser soze skrev:
Tidligere stillede "sjussen" et spørgsmål angående NICAM-stereo, der jo ikke bruges i Tyskland. Det blev aldrig besvaret...
Nogen - måske "jfinderup" - må kunne svare på, hvad der sker mht. Samsung-fjernsynet i den henseende??? Er fjernsynet uden NICAM-stereo, eller får man en "anderledes" europæisk udgave, hvor der er NICAM-stereo i???
http://www.pixmania.com har tilsyneladende modellen til 11.659,- lige pt. + 95,- i porto såvidt jeg lige kan se. Bliver så leveret med DHL og tager under normale omstændigheder 48 timer. Har nogen erfaringer med pixmania - gode som dårlige??
|
|
|
Der skulle ikke bliver problemer med lyden da alle tyske Samsung modeller understøtter både A2 (den tyske standard) og NICAM stereo. 
|
Til top |
|
|
Torben9900 Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1
|
Sendt: 09 Juni 2005 kl. 22:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
heliosunited Forum Bruger

Bruger siden: 27 Maj 2005
Status: Offline Indlæg: 41
|
Sendt: 10 Juni 2005 kl. 16:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
wOOOt! 
Så var den her fan**
Havde arbejdet til langt ud på aftenen i går og kom temmelig sent hjem så mig og kæresten sad og så film til laaangt ud på natten.
Efter lidt spurgte hun mig "Havde du ikke købt et nyt fjernsyn? hvornår kommer det?"
Til det måtte jeg svare... "Jeg ved det ikke... tror desværre jeg nok snart bliver nødt til at afbestille det da selv Samsung ikke har modellen på deres hjemmeside"
Herefter aftalte at vi ville sove indtil vi vågnede da vi begge havde en sjælden fridag sammen.
"RING RING RIIIING" jeg vågnede med et sæt og tumlede ud af sengen, greb dør telefonen og svarede et groggy "ja?"
"Det er H.K. Samuelsen... vi har et fjersyn til dig?"
Hold da kæft... jeg blev vågen med et slag. Det var her sgu... uden nogen form for advarsel eller mail. Men en glædelig overraskelse.
Kunne næsten ikke vente med pakke dyret ud. Og hvilket æstetisk mesterværk.
Det fjernsyn er simpelthen bare SÅ flot... fik det hurtig samlet... det handlede bare om at montere foden og det var det.
Fik det sat op på det nyindkøbte designer tv møbel, koblet det til kabelTV og surround anlægget (hvilket har component men har ikke lige sat mig ind i hvordan det funker) og hurtigst muligt zappet kanalerne ind og fik smidt en DVD skive i (LOTR 3) og O...M...G... jeg siger jer... det er et mega røverkøb og de bedste 11.302 kr jeg nogensinde har givet for noget hardware...
Jeg vil vende tilbage når jeg har fået sat shuttle XPC'en til og leget lidt med alle indstillingerne. Jeg skal nok osse smide nogle billeder når jeg lige får tid. Indtil da ka i lige se det engang til som det faktisk ser ud:
http://product.samsung.com/SamsungUSA/PRODUCT/20050504/lnr32 28.pdf
|
Til top |
|
|
kim014 Forum Bruger

Bruger siden: 04 Juni 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 50
|
Sendt: 10 Juni 2005 kl. 19:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
heliosunited skrev:
wOOOt! 
Så var den her fan**
Havde arbejdet til langt ud på aftenen i går og kom temmelig sent hjem så mig og kæresten sad og så film til laaangt ud på natten.
Efter lidt spurgte hun mig "Havde du ikke købt et nyt fjernsyn? hvornår kommer det?"
Til det måtte jeg svare... "Jeg ved det ikke... tror desværre jeg nok snart bliver nødt til at afbestille det da selv Samsung ikke har modellen på deres hjemmeside"
Herefter aftalte at vi ville sove indtil vi vågnede da vi begge havde en sjælden fridag sammen.
"RING RING RIIIING" jeg vågnede med et sæt og tumlede ud af sengen, greb dør telefonen og svarede et groggy "ja?"
"Det er H.K. Samuelsen... vi har et fjersyn til dig?"
Hold da kæft... jeg blev vågen med et slag. Det var her sgu... uden nogen form for advarsel eller mail. Men en glædelig overraskelse.
Kunne næsten ikke vente med pakke dyret ud. Og hvilket æstetisk mesterværk.
Det fjernsyn er simpelthen bare SÅ flot... fik det hurtig samlet... det handlede bare om at montere foden og det var det.
Fik det sat op på det nyindkøbte designer tv møbel, koblet det til kabelTV og surround anlægget (hvilket har component men har ikke lige sat mig ind i hvordan det funker) og hurtigst muligt zappet kanalerne ind og fik smidt en DVD skive i (LOTR 3) og O...M...G... jeg siger jer... det er et mega røverkøb og de bedste 11.302 kr jeg nogensinde har givet for noget hardware...
Jeg vil vende tilbage når jeg har fået sat shuttle XPC'en til og leget lidt med alle indstillingerne. Jeg skal nok osse smide nogle billeder når jeg lige får tid. Indtil da ka i lige se det engang til som det faktisk ser ud:
http://product.samsung.com/SamsungUSA/PRODUCT/20050504/lnr32 28.pdf
|
|
|
Hvor har du købt den henne ?? Er lyden også iorden og er billedet noget bedre end det man ellers ser ved radio / TV forhandlerne ??
Mvh. Kim
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 10 Juni 2005 kl. 20:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg købte det igennem www.medianess.de
Så vidt jeg kan se er denne model nøjagtig magen til LE-32R51B bare i helt sort. Har de samme tilslutninger og indgange.
Ligesom jfinderup siger så står billedet knivskarpt... med fabriks indstillingerne er de grønne nuancer lige en tand FOR grønne men den kan man indstille sig væk fra. Det er en super lækker skærm og jeg har ikke fået armene ned endnu i bare begejstring.
Lyden er nu som lyden nu er... højtalerne ligger gemt væk i panelet langs undersiden af skærmen... de er ganske udemærket men jeg har ikke lagt forfærdelig meget vægt på kvaliteten af disse da jeg har mine egne højtalere.
Jeg har gået længe og luret på mange forskellige modeller i f.eks. Fona, merlin og lignende kæder men hver gang er jeg blevet skuffet over billed kvalitet, finish og i særdeleshed prisen...
Her har jeg vidst slået 3 fluer med et smæk og fundet hvad jeg har ledt så længe efter.
Men indrømmet... grundet den manglende model på den europæiske samsung hjemmeside så var jeg ret sikker på at det var en slags "spøgelses" model... altså en model som eksisterede på papiret men ikke var kommet i produktion... men dette var heldigvis ikke tilfældet.
Er der andre der har spørgsmål så skyd endelig... men hav lidt tålmodighed da jeg er sprit ny hifi entusiast og lærer det hele ved "learning by going" 
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 11 Juni 2005 kl. 20:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu har jeg haft LE-32R53B i et par dage og jeg må sige at jeg bliver ved med blive overrasket over kvaliteten på denne skærm.
Var nede og hente de hersens component kabler hos den lokale hardware pusher og styrtede hjem og fik det hele sat op....
Hvis billedet stod tosse-godt og knivskarpt før, ved brug af almindeligt scart kabel så er det fuldstændigt rablende vanvittigt hvor godt billedet er nu ved brug af component... jeg var allerede tilfreds, men nu syntes jeg næsten har fået mere end jeg har fortjent/købt 
En anden ting som jeg er blevet overrasket over er skærmens lysstyrke... før havde jeg et 32" Sony Triniton CRT hvor det på bestemte tidspunkter på dagen når lyset faldt helt rigtigt/forkert var helt umuligt at se hvad der foregik på skærmen... dette har LE-32R53B tilsyneladende ikke, jeg har i hvert fald ikke lagt mærke til det endnu.
Jeg har dog et spørgsmål:
Hvis jeg vil bruge fjernsynets indbyggede højtalere som en slags "center" højtaler hvordan forbinder jeg min Sony DAV-550? Jeg har luret lidt på en rød og hvid audio udgang på min afspiller og der er tilhørende rød/hvid indgang på TV'et... men hvilket kabel skal bruges og vil det virke ved brug af min DVD-afspiller?
Jeg har fået taget en hel del billeder men jeg har ikke helt fattet "indsæt billede" funktionen her på forummet.
Den spørger om billede sti... men jeg har ikke min egen hjemmeside jeg kan henvise til. Jeg vil hellere kunne poste billederne her i tråden... hvorledes gør man det?
Jeg vil nok blive ved med at stille tonsvis af den slags spørgsmål i de kommende uger så hvis det bliver for meget så stop mig lige 
|
Til top |
|
|
paqi Forum Bruger

Bruger siden: 16 Januar 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 617
|
Sendt: 12 Juni 2005 kl. 12:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Heliosunited,
Du skal bare henvise til den lokation hvor dine billeder befinder sig på din pc. Så napper den dem selv derfra.
Glæder mig til at se billeder !!!
Jeppe
|
Til top |
|
|
sir_gavin Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juni 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 91
|
Sendt: 12 Juni 2005 kl. 12:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har - Som en del andre, også fulgt nøje med i denne tråd, og Samsung bliver det helt sikkert. Så er det bare hvor det er allerbedst/billigt at købe det? Har set det til små 1339 Euro 9976 kr + forsendelse som bliver lidt over 1400 Euro.
Men der er nok ikke meget forskel fra de steder hvor I andre har købt det, så er der noget der helt sikkert kan anbefales? :-)
Og ja, skynd jer nu at få nogle pics ind ;)
keyser soze skrev:
Tidligere stillede "sjussen" et spørgsmål angående NICAM-stereo, der jo ikke bruges i Tyskland. Det blev aldrig besvaret...
Nogen - måske "jfinderup" - må kunne svare på, hvad der sker mht. Samsung-fjernsynet i den henseende??? Er fjernsynet uden NICAM-stereo, eller får man en "anderledes" europæisk udgave, hvor der er NICAM-stereo i???
http://www.pixmania.com har tilsyneladende modellen til 11.659,- lige pt. + 95,- i porto såvidt jeg lige kan se. Bliver så leveret med DHL og tager under normale omstændigheder 48 timer. Har nogen erfaringer med pixmania - gode som dårlige?? | | Jeg har kun gode erfaringer med Pixmania, men er dog lige blevet lidt utryk ved at læse de seneste anmeldelser fra http://dk.pricerunner.com/retailer/5816/reviews Så ved ikke om jeg bør vælge pixmania ud fra disse anmeldelser, hvis der nu skulle ske noget med tv'et? Mon det så ikke er nemmere at få det fragtet til Tyskland hvor I andre har bestilt det fra? |
|
Til top |
|
|
kim014 Forum Bruger

Bruger siden: 04 Juni 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 50
|
Sendt: 12 Juni 2005 kl. 15:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 12 Juni 2005 kl. 17:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
sir_gavin Forum Bruger

|
Sendt: 12 Juni 2005 kl. 19:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja den er fin, flere flere
|
Til top |
|
|
AndersDGP Forum Bruger

Bruger siden: 29 April 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 245
|
Sendt: 12 Juni 2005 kl. 21:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kan dette tv ikke monteres op på væggen? Følger der ikke noget med til det?
__________________ www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=25820&KW=AndersDGP
|
Til top |
|
|
sir_gavin Forum Bruger

|
Sendt: 12 Juni 2005 kl. 22:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
der medfølger stander, vægbeslag er under tilbehør
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 12 Juni 2005 kl. 22:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Yes som Sir Gavin siger så fulgte der stander med men intet vægbeslag... og så en manual som er ligeså tyk som TV'et er dybt(!)... det er længe siden jeg har set en manual så omfangsrig på et stykke hardware 0_o
Jeg vender helt sikkert tilbage med flere billeder men ligenu så er min stue et stort omflytnings helvede... jeg valgt at skifte det meste ud nu jeg er igang, så jeg får det som jeg vil have det.
|
Til top |
|
|
AndersDGP Forum Bruger

Bruger siden: 29 April 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 245
|
Sendt: 12 Juni 2005 kl. 22:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ved sq ikke om jeg skal tag et phillips 9509 CRT tv, eller det her lcd fra fra samsung. Kan i hjælpe?
__________________ www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=25820&KW=AndersDGP
|
Til top |
|
|
sjussen Forum Bruger

Bruger siden: 22 Maj 2005
Status: Offline Indlæg: 5
|
Sendt: 12 Juni 2005 kl. 23:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har nu fået mit LE 32R51B installeret (1399 €), og vil gerne have/høre forslag til indstillinger af billedet. Jeg synes nogle kanaler er perferkte, medens andre står utydelige, eks. fodboldkampe - det er ligesom billedet flyder ud? Kan det være indstillingerne? Signalet fra TDC kabel TV? Mine kabler?
Jeg planlægger at vægmontere det, men har fået fat i et forkert beslag - er der nogen som har monteret det på væggen og kan fortælle mig hvad jeg skal bruge?
Ved vægmontage får jeg længere afstand til antennestikket - vil et RG59 kabel være godt som antennekabel?
|
Til top |
|
|
sir_gavin Forum Bruger

|
Sendt: 13 Juni 2005 kl. 00:09 | IP-adresse registreret
|
|
|