Tilbage til HIFI4ALL.DK 23. maj 2025 | 06:37   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Dårlig modtagelse hos TeliaStofa (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Sims-m
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 August 2004
Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline
Sendt: 03 Maj 2005 kl. 15:28 | IP-adresse registreret  

ville lige hører om der var nogen der havde oplevet noget lignende i Næstved området, for damn det er dårlig kvalitet ind imellem. det er mest dr1 tv2 og kanal 5. ellers er det meget tilfældigt hvor det kommer henne.

2*SA1550
SA520AV
de sidste fire snakker vi ikke højt om, men de er der
Jamo E6SUB
Xbox 360
Wii
Til top Vis Sims-m's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sims-m

netbjarne
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 August 2004
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 03 Maj 2005 kl. 19:54 | IP-adresse registreret  

Jeg har også stofa kabelTV i Sønderborg - men intet TV. Kvaliteten (af billedet og indholdet) var bare for ringe. Desværre er jeg fanget i stofanet internet, og det vil de selvfølgelig ikke sælge mig uden at jeg også skal købe deres TV pakke  skønt...

Jeg tror desværre at telia stofa kan være ret ligeglade med kvaliteten af deres signal - der er jo ingen konkurrence. Hvis man fx bor i en boligforening som jeg, er det stofa eller stueantenne - valget er dit...

Toftdahl
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Marts 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 03 Maj 2005 kl. 20:15 | IP-adresse registreret  

Telia / Stofa er yt.

Telia / Stofanet er generelt for dårlige, ligesom deres service er beskæmmende dårlig. Jeg droppede også deres fastnet af samme årsag, man får nærmest en uforskammet dårlig behandling og service, deres svar og tilbagemeldinger er så intetsigende dårlige, og slet ikke i relation til fejl og mangler.
Havde ORANGE mobil, men nu har Telia overtaget det, så hurtigst muligt må 4 numre til TELMORE, det påstås det er uproblematisk og billigt.

Har nu TDCs webspeed og TV og det virker altid, deres service og hjælpsomhed er faktisk helt forrygende.
Det er noget der overraskede mig, og jeg ville aldrig have toet det var så godt.
Og jeg hverken arbejder hos TDC eller har nogen anden grund til at rose dem, andet end deres fine service og hurtighed.
Det koster måske en lille smule mere her og nu - bare ikke i den sidste ende, og servicen er god at have når man står med problemet.

Med venlig hilsen

Jørgen Toftdahl

Til top Vis Toftdahl's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Toftdahl

keyvan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Maj 2003
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 04 Maj 2005 kl. 10:23 | IP-adresse registreret  

netbjarne skrev:

Jeg tror desværre at telia stofa kan være ret ligeglade med kvaliteten af deres signal De er ikke helt ligeglade, signalet skal være mindst 65 dB, Men spørgsmålet er om Stofa opfylder denne krav????  - der er jo ingen konkurrence. Hvis man fx bor i en boligforening som jeg, er det stofa eller stueantenne - valget er dit...

Til top Vis keyvan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af keyvan

marvin
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 Maj 2003
Sendt: 04 Maj 2005 kl. 11:04 | IP-adresse registreret  

hej allesammen

Ja man må jo sige at de har problemer de kære telia stofa.....eller har de?

Problemet er jo at man har lavet loven om på det område. Hvor man før i tiden havde den simple lovgivning som sagde at hvis ikke signalet var i orden inden for 14 dage klagen var registreret, så kunne selskabet værsgo godt lukke ned for deres broadcast omgående. indtil de havde fundet en løsning selvfølgelig.

Men.......der er stadig håb forude. se nedestående link til telestyrelsen og støjtjenesten. Tror at det kan hjælpe hvis man er mange om det problem.

Håber at det løser sig

http://www.telestyrelsen.dk/wimpdoc.asp?page=tema&objno= 95024083

mvh marvin

lorx
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2004
Lokalitet: København
Sendt: 04 Maj 2005 kl. 11:14 | IP-adresse registreret  

Formen på siden virker desværre ikke her.

Vi har TDC Kabel tv som står afhelvede til - Det er dog desværre Telia Stofa der står for at vedligeholde det.

Til top Vis lorx's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lorx Besøg lorx's Websted

marvin
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 Maj 2003
Sendt: 04 Maj 2005 kl. 11:22 | IP-adresse registreret  

lorx skrev:

Formen på siden virker desværre ikke her.

Vi har TDC Kabel tv som står afhelvede til - Det er dog desværre Telia Stofa der står for at vedligeholde det.

Det var noget bæ...........Gudskelov er der et telefon nr.

sjorslev
Forum Bruger
Forum Bruger
Tidl. Jumon Audio

Bruger siden: 02 April 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 04 Maj 2005 kl. 11:50 | IP-adresse registreret  

Det lyder som noget skidt. Men hvad sammenligner i egentlig med? Har det bare altid været dårligt, eller har i skiftet fra noget andet, hvor billedet var bedre?

Det kunne jo også bl.a. være fordi nogle af jer har lavet kage i antenne kablerne, og f.eks. givet dem et 90+ graders knæk et sted eller 2? Men det gælder jo nok ikke jer alle sammen, så der er jo nok desværre et generelt problem.

Men har i undersøgt de detaljer inden i kaster jer over udbyderen? For så har i nok en størrre mulighed for at komme igennem med en klage, når Stofa spørger om det samme. Jeg har oplevet netop den med at kablet skulle forbi et hjørne, og derfotr fik et skarpt knæk, og det var også fælles antenne anlæggets skyld, indtil jeg forklarede at det må man sgu ikke gøre. Billedet blev helt OK bagefter.

Jan Behnke
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2005
Sendt: 04 Maj 2005 kl. 12:17 | IP-adresse registreret  

Som nævnt i det 1. indlæg overtog Stofa jo vores lokalnet (her i V. Sottrup). Inden de overtog, havde jeg alletiders modtagelse! Sååååå det' nok ik' li' mig der skal ha skylden dennegang!

Jan

Til top Vis Jan Behnke's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jan Behnke

keyvan
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Maj 2005 kl. 20:04 | IP-adresse registreret  

Sjorslev: En forringet signal kan godt skyldes de forhold du omtaler, men jeg tror næppe at det er forklaringen på de mange utilfredse kunder.

sjorslev
Forum Bruger
Forum Bruger
Tidl. Jumon Audio

Bruger siden: 02 April 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 04 Maj 2005 kl. 20:10 | IP-adresse registreret  

Keyvan: Jeg skriver jo også netop, at det tyder på et generelt problem, men synes samtidig at man skal undersøge om der kan være andre forhold der spiller ind, så derfor beskriver jeg lige mine erfaringer. Så kan folk jo hutigt afgøre med dem selv om det kan være aktuelt i deres tilfælde.

keyvan
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Maj 2005 kl. 20:14 | IP-adresse registreret  

Lidt info, hvis man vil kontakte IT-og telestyrelsen.

Skal du i kontakt med IT- og Telestyrelsen angående støj og forstyrrelser, kan du ringe på det direkte nummer 35 45 00 45

IT- og Telestyrelsen
Holsteinsgade 63
2100 København
Telefon 35 45 00 00
Telefax 35 45 00 10
E-post: itst@itst.dk
Hjemmeside: www.itst.dk

keyvan
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Maj 2005 kl. 20:22 | IP-adresse registreret  

Sjorslev: forstået, jeg tror jeg læste din forrige tråd for hurtigt.

-CK-
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 April 2003
Sendt: 04 Maj 2005 kl. 21:23 | IP-adresse registreret  

Hej sjorslev

Ja man kan hurtigt sætte et ellers udemærket antennesignal over styr, med lange snørklede/bukkede kabler og flere TV, fordelere og hvad ved jeg på samme antenne udtag.

I mit tilfælde kører jeg dog med et næsten nyt tv forbundet med kort kabel direkte til stofa udtaget.
Det er det eneste tv i huset, ingen bukkede kabler og dårlige "knirkende" forbindelser.
- og stadig når det ikke billedkvaliteten fra et middelmådigt digitalt parabolsæt "bilka kvalitet" til sokkeholderne

Jeg kan dog godt blive lidt i tvivl om det overhovedet er transmissionen fra Stofas "central" ud til mit udtag der er problemet.
Bortset fra de Svenske kanaler (eller er det de Norske, kan ikke lige huske ?) der tilsyneladende bliver taget ned med antenne (varierende mængder "analogt" billedstøj), forekommer det mig at kanaler hvor billedet kan være u-udholdeligt blured, med udviskede farver og mpeg afkodningsfejl, samtidigt kan have kniv-skarbe undertekster.
Underteksterne og billede bliver vel hentet ned hver for sig og så blændet sammen i Stofas udstyr ?
Så min mistanke er at billedkvaliteten allerede går fløjten i Stofas digitale udstyr/konvertering/komprimering inden det bliver moduleret sammen med underteksterne til Stofas analoge sendebånd ?

- som sagt kun en teori, men holder den er det måske derfor så mange Stofakunder bemærker det dårlige billede, uanset hvor omhyggelige vi er med kabelføring, antenneforstærker, stik, montering og hvor langt vi bor fra centralen.

Endeligt var det også derfor jeg spurgte Jan om han så forskel med og uden antenneforstærker på.
Det kunne jo be/af-kræfte lidt af teorien om i hvilken ende det går galt med billedkvaliteten ?

Jan Behnke
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Maj 2005 kl. 09:43 | IP-adresse registreret  

Hej allesammen!

Jeg lovede at vende tilbage med mine erfaringer vedr. brugen af en Triax-forstærker.

DET ER LØSNINGEN!!!

Billedet er blevet FREMRAGENDE!

Faktisk så godt, at jeg nu vil investere i den største pakke, de udbyder, hvilket jeg tidligere har nægtet med den ringe kvalitet, jeg er blevet spist af med. Utroligt, at de nu også skal lukrere på, at man selv har løst problemet...

Men konklusionen må være:

Køb en signal-forstærker, folkens, og sk.. på Telia Stofas stereotype afvisninger. Det er godtnok for ringe, at det er nødvendigt SELV at skulle sørge for bedre modtagelse, men hvis man vil ha' et ordentligt billede, må man bide i det sure æble!

Jan

shras
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2004
Lokalitet: Ikke angivet
Sendt: 06 Maj 2005 kl. 09:48 | IP-adresse registreret  

Jan Behnke skrev:
Hej allesammen!

Jeg lovede at vende tilbage med mine erfaringer vedr. brugen af en Triax-forstærker.

DET ER LØSNINGEN!!!

Faktisk så godt, at jeg nu vil investere i den største pakke, de udbyder, hvilket jeg tidligere har nægtet med den ringe kvalitet, jeg er blevet spist af med. Utroligt, at de nu også skal lukrere på, at man selv har løst problemet...

Køb en signal-forstærker, folkens, og sk.. på Telia Stofas stereotype afvisninger. Det er godtnok for ringe, at det er nødvendigt SELV at skulle sørge for bedre modtagelse, men hvis man vil ha' et ordentligt billede, må man bide i det sure æble!

Jan

Hej Jan

Det lyder da fremragende!  Hvilken model endte du ud med?

Sonus faber Club International
Til top Vis shras's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af shras Besøg shras's Websted

micjac
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 September 2003
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 06 Maj 2005 kl. 10:07 | IP-adresse registreret  

SandSand skrev:

StofaTV (Alborg) er grunden til at jeg solgte mit TV. Ahh hvor er det bare dejligt med lidt passiv aktiv protest.

Så hører nu en del radio. Og det er sq også svingende.

Så er vi mindst to

Jeg blev så sur på Stofa at jeg sagde både kabeltv, telefon (havde hos dem pga. en rabatordning), og internet op forrige år. TV'et kom i sommerhuset. På internet var der meget tit problemer. Specielt søndag formiddag. TDC som jeg skiftede internet til er jeg meget tilfreds med. Lidt dyrere, ja, men det virker. Kan huske vi var nogle stykker der i mange år ønskede vi kunne få TDC kabeltv i stedet for Stofa. Både pga. kanaludvalget var bredere og tilsyneladende højere teknisk
kvalitet. TV har jeg egentlig ikke brug for længere - kun engelske krimier og  Columbo pga. hyggen.

@SandSand. Prøv P2. Det rykker. Masser af klassisk og jazz og eksperimenterende musik (radium kl. 23). Og P4 er nu som P3 var for 20 år siden. Rock/pop ønske-programmer om eftermiddagen etc. Mange af P3 værterne fra dengang er nu  på P4.

Sorry, lidt OT. Slut herfra.

mvh
Til top Vis micjac's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af micjac

keyvan
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Maj 2005 kl. 14:47 | IP-adresse registreret  

Jan Behnke skrev:

Hej allesammen!

DET ER LØSNINGEN!!!

Køb en signal-forstærker, folkens, og sk.. på Telia Stofas stereotype afvisninger. Det er godtnok for ringe, at det er nødvendigt SELV at skulle sørge for bedre modtagelse, men hvis man vil ha' et ordentligt billede, må man bide i det sure æble! Hvorfor nu det???? Jeg betaler for et produkt og jeg vil gerne have det bliver leveret længere er den altså ikke.

Lige nu er jeg på vej ud til at tale med vores beboerrepræsetationen. Jeg vil prøve at se, hvordan vi kan få Stofa til at forbedre problematikken. Det her er simpelthen uacceptabelt.

Jan

-CK-
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 April 2003
Sendt: 07 Maj 2005 kl. 10:48 | IP-adresse registreret  

Hej Jan

Jamen det lyder jo lovende...
- må straks have fat i sådan en javert og prøve om det også virker her hos mig !!!

Har surfet lidt rundt på diverse hjemmesider os fundet ud at at Triax,
laver en forfærdeligt masse forskellige modeller.

Så her lige en håndfuld spørgsmål:

1) hvilken en model er det du har købt ?

2) hvad kostede den ?

3) hvor mange tv udgange har den / kan den drive ?

4) hvor stor forstærkning kører den med / har du justeret den til ?

Det lyder næsten for godt til at være sandt at det kan fixes med en simpel forst.,
men  efter din tilbagemelding skal da helt klart prøves af !

Jan Behnke
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Maj 2005 kl. 07:40 | IP-adresse registreret  

Hej CK!

Ad:

1) Aner det ikke! Der stod ikke noget på kassen og ikke noget på selve boksen! Men jeg gik ned i en billed- og lydforretning og sagde, at det drejede sig om dårligt billede ved Telia Stofa.

2) 622,- incl. moms

3) Den har to udgange hvor man kan sætte en fordeler til 3 på hver (skal du købe ved siden af), dvs. den kan forstærke op til 6 udgange!

4) Aner det ikke, jeg er langtfra noget teknisk geni, men der sidder en lille justeringsknap (sådan en man skal bruge en skruetrækker til...) på selve forstærkeren, og da jeg købte den, var den skruet helt op, og der har jeg bare ladet den stå....

Håber du kan bruge det til noget.

Jan

<< Forrige Side af 3 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum