Emne: Så kom dagen... (Star Wars) ( Emne lukket)
|

|
| Forfatter |
|
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7545
|
| Sendt: 28 Maj 2005 kl. 23:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Acer skrev:
Ronin skrev:
|
Så tager han til sidst den endelig vej ad den menneskelige vej, nemlig den mørke side. Den mørke side er lige nøjagtigt hvad der kendetegner det at være menneske - man må ikke elske, savne, hade eller noget som helst andet som kunne være sjovt!
|
|
|
Nu er jeg sgu forvirret......er det ikke netop kun på den mørke side de hader, hævner og slår ihjel for et godt ord ? 
|
|
|
Jo, og det er også det jeg skriver.... deraf alt det menneskelige! __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
kim olsen Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5749
|
| Sendt: 29 Maj 2005 kl. 00:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
netop hans iltre temprament, bedre vidende "jeg ved alt og mere end de andre" (en jedi-Brian type?) gør HC til et godt valg (også mht alder) for Darth Vader. de mange følelsesmæssige konflikter gør ham menneskelig, og gør at han vælger den mørke, menneskelige side. en ting er at vide hvad det rigtige er, men det må nogle gange vige for nogle mere egoistiske (og måske mere ærebare..) behov/mål
og så er det altså sjovere bare at gøre hvad man vil...det er jo også sjovere at spille Tybalt end Romeo, ikke?
Ang. Dark Side of Hifi:

Crown StudioReference II, den ligner da Darth meget godt.-....
den er i hvert fald meget ond ved mine højttalere 
edit; Rapper, jeg drikker kun af flasken eller ting der er i glas. for øvrigt kan jeg fortælle at lucas selv bruger Studio Reference på sin Skywalker Farm... så helt ringe er den nok ikke... __________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
| Til top |
|
| |
Rapper Forum Bruger

Bruger siden: 27 Januar 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 706
|
| Sendt: 29 Maj 2005 kl. 01:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
kim olsen skrev:
Crown StudioReference II, den ligner da Darth meget godt.-.... |
|
|
Kim, nu har du sgu da drukket af natpotten igen
Forresten, Ronin... Er der ikke noget galt i din signatur?
Burde det ikke hedde With a pink lightsaber the jedi council presents you?
En af mine kammerater der kommenterede det, hehe.
__________________ Mvh Rasmus
www.therasmus.dk
Friends are the family we choose for ourselves.
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
|
| Sendt: 30 Maj 2005 kl. 18:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rapper skrev:
kim olsen skrev:
|
|
|
|
|
|
|
Hehe det er hermed ændret - synes egentlig også at det lød bedre! __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
Administrator Administrator gruppe

Bruger siden: 25 Januar 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3105
|
| Sendt: 11 Juni 2005 kl. 13:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nå, nu fik jeg også set filmen... Turen gik til Imperial (KBH), hvor de som bekendt viser filmen m. digital billede (DLP), og her må jeg sige, at jeg er forbløffet! Knaldhamrende flotte billeder er hvad det er - intet mindre! Den "projektor" gad jeg godt have i hjemmebioen!  Hvad angår selve filmen, skal jeg gøre det yderst kort: Tja, deeeett..... Og lyden: En meget skuffende oplevelse. Surround kunne man absolut ikke kalde det. Skal der fremhæves et lyspunkt i lyden er det dialogen, som hang ok sammen, men resten er ikke noget at skrive hjem om - det kan gøres MEGET, MEGET bedre, og det er der heldigvis mange andre biografer der gør!
|
| Til top |
|
| |
jdg1 Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3792
|
| Sendt: 11 Juni 2005 kl. 14:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Administrator skrev:
|
Og lyden: En meget skuffende oplevelse. Surround kunne man absolut ikke kalde det. Skal der fremhæves et lyspunkt i lyden er det dialogen, som hang ok sammen, men resten er ikke noget at skrive hjem om - det kan gøres MEGET, MEGET bedre, og det er der heldigvis mange andre biografer der gør! |
|
|
Der må have været noget helt galt! Hvor sad du?
|
| Til top |
|
| |
kim olsen Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Juni 2005 kl. 15:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg synes tværtimod at især bagkanalerne fungrerde langt bedre end de fleste film, hvor i salen har du siddet? eller var det en difus oplevelse pga ringe udstyr?
__________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
| Til top |
|
| |
jdg1 Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Juni 2005 kl. 15:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
kim olsen skrev:
|
jeg synes tværtimod at især bagkanalerne fungrerde langt bedre end de fleste film, hvor i salen har du siddet? eller var det en difus oplevelse pga ringe udstyr?
|
|
|
Jeg tror næppe, at man kan anklage Imperial for at have "ringe" udstyr . Der må ligge en anden forklaring bag?
|
| Til top |
|
| |
kim olsen Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Juni 2005 kl. 15:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
næ, men det kan vel gå i stykker en gang i mellem? jeg har prøvet min lokale, hvor de lige havde glemt at fortælle at de havde sendt deres udstyr til rep/eftersyn, men det resultat at lydfornemmelsen var temmelig flad  __________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
| Til top |
|
| |
Rapper Forum Bruger

Bruger siden: 27 Januar 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 706
|
| Sendt: 11 Juni 2005 kl. 16:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmm... Nu har jeg været i Imperial og se Episode III to gange. Første
gang på række 22, anden gang på række 10. På række 10 var der godt nok
heller ikke super meget lyd fra bagkanalerne i forhold til række 22,
hvor lyden var ret formidabel
Så tror det har lidt at sige hvis man sidder på de forreste rækker - desværre 
Selvom det er "dårlige" pladser (man så sgu fint nok fra række 10)
burde lyden sgu være i orden alligevel med deres billetpriser.
__________________ Mvh Rasmus
www.therasmus.dk
Friends are the family we choose for ourselves.
|
| Til top |
|
| |
Administrator Administrator gruppe

Bruger siden: 25 Januar 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3105
|
| Sendt: 12 Juni 2005 kl. 06:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mine, om end korte, betragtninger er baseret på en plads på række 20 sæde 10-12, hvilket ellers må siges at være nogle ganske gode pladser.
Jeg holder fortsat fast i at surrond desværre udeblev ved denne fremvisning, det var ganske enkelt ikke hørebart det meste af tiden.
Bund i filmen synes jeg heller ikke var med. Eksplosioner og basudladninger lød udtroligt fladt, nærmest "hult" uden nogen form for "wow" følelse.
Min opfattelse er ellers ikke at Imperial har ringe udstyr, tvært i mod, men jeg forstår bare ikke hvorfor det så tilsyneladende ikke yder bedre. Imperial har været besøgt masser af gange før, uden at der har været noget at udsætte på disse oplevelser...
Jeg glæder mig dog til at gense filmen på DVD (som det er længe til), hvor der forhåbentligt er skruet et fornuftigt lydmix sammen.
|
| Til top |
|
| |
Mr. High Fy Lukket konto

Ønsker konto på standby
Bruger siden: 07 September 2003 Lokalitet: Ikke angivet
Status: Offline Indlæg: 1117
|
| Sendt: 12 Juni 2005 kl. 08:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vanderlay skrev:
Måske bunder min utilfredshed dybest set i Hayden
Christensen, der efter min mening slet ikke formår at spille en person,
hvori der på troværdig vis foregår en strid mellem godt og ondt.
Han minder mere om en utilpasset teenager, der ikke synes han får nok opmærksomhed.
Når jeg nævner Jack Bauer er det fordi han hele tiden flytter
grænsen for, hvad man kan gøre for det, man nu mener er 'necessary'.
Selvom man ikke tvivler på hans moralske intentioner - det er trods alt
Fox, der står bag - snyder serien gradvist een til at synes, at tortur
og jeg ved ikke hvad er ok og efterhånden day-to-day business. Derfor
virker konflikten mere troværdig, da man på bedste SW-manér 'can feel
the conflict inside you!'
Nå, sorry, kom væk fra emnet.
- findes der en 'dark side' i hifi?
|
|
|
Lucas er så dårlig instruktør, at han kan få selv Ewan Mcgregor og Samuel Jackson til at virke tvivlsome, i sine roller  Det er bare IKKE i orden!
De nye SW film er flotte, men på historiesiden og repliksiden, bliver det højt til 06.
Ham der spiller Aniken, ville ikke engang med det "talent" han
har, kunne slippe igennem nåleøjet til castingen, ved en Morten
Korch film
|
| Til top |
|
| |
jdg1 Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Juni 2005 kl. 10:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mr. High Fy skrev:
Vanderlay skrev:
|
Måske bunder min utilfredshed dybest set i Hayden Christensen, der efter min mening slet ikke formår at spille en person, hvori der på troværdig vis foregår en strid mellem godt og ondt.
Han minder mere om en utilpasset teenager, der ikke synes han får nok opmærksomhed.
Når jeg nævner Jack Bauer er det fordi han hele tiden flytter grænsen for, hvad man kan gøre for det, man nu mener er 'necessary'. Selvom man ikke tvivler på hans moralske intentioner - det er trods alt Fox, der står bag - snyder serien gradvist een til at synes, at tortur og jeg ved ikke hvad er ok og efterhånden day-to-day business. Derfor virker konflikten mere troværdig, da man på bedste SW-manér 'can feel the conflict inside you!'
Nå, sorry, kom væk fra emnet.
- findes der en 'dark side' i hifi?
|
|
|
Lucas er så dårlig instruktør, at han kan få selv Ewan Mcgregor og Samuel Jackson til at virke tvivlsome, i sine roller Det er bare IKKE i orden!
De nye SW film er flotte, men på historiesiden og repliksiden, bliver det højt til 06. Ham der spiller Aniken, ville ikke engang med det "talent" han har, kunne slippe igennem nåleøjet til castingen, ved en Morten Korch film 
|
|
|
Som tidligere skrevet, så tror jeg det er en meget dårlig ide at vurdere skuespilleres evner/talenter på baggrund af en star wars film. Lucas og godt skuespil/karakter-manuskript er som vand og olie. Enhver der har set diverse "behind the scenes" udsendelser, har jo erfaret, at Lucas blander sig i ALT og overlader stort set intet til skuespillernes egen fortolkning. Flere af skuespillerner har udtalt, at de klart følte at de "overspillede" deres roller, men at ordren kom fra Lucas, som jo er boss
Natalie Portman (Padmé) og Hayden Christensen (Anakin) har jo spillet rigtigt godt i andre film.
|
| Til top |
|
| |
jdg1 Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Juni 2005 kl. 10:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Administrator skrev:
Mine, om end korte, betragtninger er baseret på en plads på række 20 sæde 10-12, hvilket ellers må siges at være nogle ganske gode pladser.
Jeg holder fortsat fast i at surrond desværre udeblev ved denne fremvisning, det var ganske enkelt ikke hørebart det meste af tiden.
Bund i filmen synes jeg heller ikke var med. Eksplosioner og basudladninger lød udtroligt fladt, nærmest "hult" uden nogen form for "wow" følelse.
Min opfattelse er ellers ikke at Imperial har ringe udstyr, tvært i mod, men jeg forstår bare ikke hvorfor det så tilsyneladende ikke yder bedre. Imperial har været besøgt masser af gange før, uden at der har været noget at udsætte på disse oplevelser...
Jeg glæder mig dog til at gense filmen på DVD (som det er længe til), hvor der forhåbentligt er skruet et fornuftigt lydmix sammen. |
|
|
Jeg tror at der må ha' været noget galt den dag du var inde og se den. Jeg har set filmen to gange i Imperial (dog begge gange på sofarækkerne) og lyden har været fremragende på samme måde som det digitale billede 
|
| Til top |
|
| |
Acer Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 12 Juni 2005 kl. 14:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Administrator skrev:
|
|
|
Jeg havde nøjagtigt samme oplevelse i Biocity i Århus, eksplosioner uden bund __________________ Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
|
| Til top |
|
| |
zerocool Forum Bruger

Bruger siden: 19 Maj 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1402
|
| Sendt: 12 Juni 2005 kl. 16:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ronin skrev:
Rapper skrev:
kim olsen skrev:
|
|
|
|
|
|
|
Hehe det er hermed ændret - synes egentlig også at det lød bedre!
|
|
|
Nu når vi er igang med navlepilleri...
En jedi laver selv sin lightsaber, som led i vedkommendes oplæring. Altså kan det betyde, at har Anakin valgt den pinke udgave kan det være et udtryk for en undertrykt homoseksualiet. Denne fortrængelse kan også begrunde hans fustration der tilsidst udmynter sig i vrede og i at han vender sig mod "the Dark Side"

|
| Til top |
|
| |
Acer Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 13 Juni 2005 kl. 00:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
zerocool skrev:
Ronin skrev:
Rapper skrev:
kim olsen skrev:
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
En jedi laver selv sin lightsaber, som led i vedkommendes oplæring. Altså kan det betyde, at har Anakin valgt den pinke udgave kan det være et udtryk for en undertrykt homoseksualiet. Denne fortrængelse kan også begrunde hans fustration der tilsidst udmynter sig i vrede og i at han vender sig mod "the Dark Side"

|
|
|
ahh, get real......Anakin som bøsse ? Den tror jeg sgu ikke på, mester . De homoseksuelles kamp for berettigelse må vist holdes udenfor Star Wars universet __________________ Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
|
| Til top |
|
| |
kim olsen Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Juni 2005 kl. 00:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
zerocool skrev:
|
En jedi laver selv sin lightsaber, som led i vedkommendes oplæring.

|
|
|
nu er jeg ikke lige den hårdeste sw fan, men hvor har du det fra? evt link? for det kunne da se sjovt ud...
tror jegl vil have et farve "puprle haze", "vomit green" eller "Red Gore" __________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
| Til top |
|
| |
zerocool Forum Bruger

Bruger siden: 19 Maj 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1402
|
| Sendt: 13 Juni 2005 kl. 01:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Acer skrev:
zerocool skrev:
Ronin skrev:
Rapper skrev:
kim olsen skrev:
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|

|
|
|
ahh, get real......Anakin som bøsse ? Den tror jeg sgu ikke på, mester . De homoseksuelles kamp for berettigelse må vist holdes udenfor Star Wars universet
|
|
|
Bemærk mit og kald mig venligst ikke mester, men master, tak.
http://www.geocities.com/lapetitelesson/cs/starwars.htm, http://www.everything2.com/index.pl?node_id=475028, http://home.globalcrossing.net/~variable/gayrobot.html, http://forums.starwars.com/thread.jspa?threadID=810&tsta rt=29275 og http://www.hollywoodoutsider.com/reviews/gay_star_wars.htm

Dog er det også lykkedes mig, at finde én ren hetroseksuel scene i Star Wars universet - http://www.ifilm.com/ifilmdetail/2457246?htv=12&htv=12&a mp;a mp;a mp;htv=12      
kim olsen skrev:
zerocool skrev:
|
En jedi laver selv sin lightsaber, som led i vedkommendes oplæring.
|
|
|
nu er jeg ikke lige den hårdeste sw fan, men hvor har du det fra? evt link? for det kunne da se sjovt ud...
tror jegl vil have et farve "puprle haze", "vomit green" eller "Red Gore"
|
|
|
Ikke fordi jeg selv er den hårdeste fan, men bare almindelig nyder af de gode film og den klassiske fortælling. Jeg er dog sikker på, at det bliver nævnt adskillige gange i de gamle 3 film. Blandt andet mener jeg, at Darth Vader roser Luke for sit håndværk - mener det er første gang de mødes face to face.
Efter hurtig søgning på nettet:
"Each Jedi learner has to build his or her own lightsaber at some stage in the training. Thus is every lightsaber different and bares a resemblance of the builder's character within. One of the tests in becoming a Jedi and building a weapon of their own, is the search for the crystals that make the blade unique. When the Jedi has found the right crystal, it must be polished, every facet must be perfect. This is demands the most deep concentration of the student. In the old times Adegan crystals were considered the best for use in a lighsaber. But, as Jedi students search out a crystal for their saber, a Sith Knight does not. The Sith are known to create the crystal themselves in blazing furnace. They shape the stone with their mind and focus all their hatred for the Jedi in the crystal." - fra http://jediarchives.bejedi.com/index.php?c=lightsaber.
Og på disse sider fremgår det også tydeligt, at lightsaber'e bygges af jedi'erne selv - http://www.geocities.com/erik_the_jedi/saber.html#basic, http://en.wikipedia.org/wiki/Lightsaber og ikke mindst http://www.starwars.com/databank/technology/lightsaber/
Vedrørende valg af farve til din egen Lightsaber:
Jedi are known to use mainly blue, green and purple. There can be variations in the colours. Sith always use red. As a Dark Jedi isn't necessarily a Sith, they also use the normal lightsaber colours.
Lidt info om Darth Vaders lightsaber kan findes på: http://www.jedi-academy.com/sabers/vader_saber_tutorial.html og http://momentin.com/david/darthec/lightsaber.htm

|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
|
| Sendt: 13 Juni 2005 kl. 17:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
jdg1 skrev:
Administrator skrev:
Jeg glæder mig dog til at gense filmen på DVD (som det er længe til), hvor der forhåbentligt er skruet et fornuftigt lydmix sammen. |
|
|
Jeg tror at der må ha' været noget galt den dag du var inde og se den. Jeg har set filmen to gange i Imperial (dog begge gange på sofarækkerne) og lyden har været fremragende på samme måde som det digitale billede 
|
|
|
Ja, vi lytter jo forskelligt.... (eller også har vi været uheldige)
Nu har jeg set filmen i to forskellige biografer - BioCity i Aalborg og Hjørring Biocenter - begge med fornuftige lydsystemer der har leveret store oplevelser på en del film efterhånden, og oplevelserne med StarWars III var de samme begge steder - tynd lyd som ofte manglede bund og substans. Der var dog tidspunkter hvor der var rigeligt med knald på, men i de fleste tilfælde manglede der en del - surround-effekten var meget mangelfuld! __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
|
|
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|