Tilbage til HIFI4ALL.DK 23. maj 2025 | 10:31   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Priserne rasler ned på Plasma i D (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
jakobskovgaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 December 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 02 Maj 2005 kl. 20:52 | IP-adresse registreret  

Hej

Sad lige og kiggede lidt prissuchmachine og fandt Pana TH 42 PA50 til 1764 € inkl fragt til DK pr efterkrav hos http://www.samtec-gmbh.com/index/PHPSESSID/94650e52621fde7ed 99a750f97207bbf/page/detail/art/40835.html

Mindst et prisfald på 150 € over 5 dage, kostede mangde steder nærved 2000€ eksl fragt for ca 14 dage siden.

Til top Vis jakobskovgaard's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jakobskovgaard

lennon
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Marts 2005
Sendt: 02 Maj 2005 kl. 21:58 | IP-adresse registreret  

Måske dette link er interessant læsestof for dig?? :http://www.preissuchmaschine.de/psm_frontend/main.asp?news= 4168

Til top Vis lennon's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lennon

scrotum
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2005
Sendt: 02 Maj 2005 kl. 22:19 | IP-adresse registreret  

Nu havde jeg fransk i folkeskolen, så fatter ikke en pløk af den artikkel (havde heller ikke fattet noget hvis den havde været på fransk ) Er der en venlig sjæl der gider give et kort resumé??

Mvh Nikolaj

Til top Vis scrotum's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af scrotum

donkeyshark
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Oktober 2003
Lokalitet: København
Sendt: 02 Maj 2005 kl. 22:38 | IP-adresse registreret  

scrotum skrev:

Nu havde jeg fransk i folkeskolen, så fatter ikke en pløk af den artikkel (havde heller ikke fattet noget hvis den havde været på fransk ) Er der en venlig sjæl der gider give et kort resumé??

Mvh Nikolaj

Fedt brugernavn. Men du er vel ikke meget for at få pungen frem? 

Joch
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Juli 2003
Sendt: 02 Maj 2005 kl. 22:43 | IP-adresse registreret  

Fransk hmm hvad med en oversætter

http://babelfish.altavista.com/

Civilingeniør i Teknisk IT Multimedie med speciale i Adaptiv støjdæmpning
PhD studerende i radar tracking og klassifikation
Til top Vis Joch's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Joch

lennon
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Marts 2005
Sendt: 03 Maj 2005 kl. 00:05 | IP-adresse registreret  

Sorry-ved ikke lige hvad jeg gjorde galt,-men på Tysk:

Fachmagazin „Digital World“ testet Großbildfernseher

Beim Kauf eines neuen Großbildfernsehers haben Verbraucher die Qual der Wahl: Soll der künftige TV einen flachen LC- oder Plasmabildschirm haben oder lieber doch eine konventionelle Röhre? Das Fachmagazin „Digital World“ hat in seiner aktuellen Ausgabe (5+6/2005) 13 Plasma-, LCD und Röhrengroßbildfernseher zwischen 800 und 5300 Euro näher untersucht.

Ein Ergebnis der Test-Experten: LCD-Fernseher sind derzeit nur zu empfehlen, wenn man auf Design oder einen großen Bildschirm bei möglichst knappen Abmessungen Wert legt. Ansonsten zeigen diese Geräte immer noch Schwächen bei der Bildqualität, insbesondere bei der Darstellung von Schwarz. Diesem Urteil muss sich auch der Loewe Xelos A32 beugen, „Digital World“-Testsieger in der Klasse der LCD-Geräte. Eine bessere Schwarzdarstellung bieten dagegen Plasmafernseher. Diese Geräte haben laut „Digital World" in den letzten Monaten erstaunliche technische Fortschritte erzielt und sind insbesondere Anwendern zu empfehlen, die ein großes, flaches Gerät mit farbstarken Bildern suchen. Allerdings haben Plasmafernseher einen hohen Stromverbrauch und kämpfen ebenso wie LCD-Geräte nach wie vor mit Nachzieheffekten bei schnellen
Bewegungen.

Til top Vis lennon's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lennon

Demonio
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Maj 2005
Sendt: 03 Maj 2005 kl. 00:44 | IP-adresse registreret  

hmm det lyder næsten for godt til at være sandt.. Panasonic TH-42PA50 til ca. 11.000kr. det lyder mistænkeligt! Samme TV koster i hifi-import 21.000kr.!  ok ved godt at det er billigere i tyskland. men så billigt? og kom det TV der ikke ud sidste måned?

Men hvis den er go nok så er jeg skam ikke et sekund tvivl om hvor jeg køber mit TV

Til top Vis Demonio's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Demonio

Demonio
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Maj 2005
Sendt: 03 Maj 2005 kl. 01:45 | IP-adresse registreret  

jakobskovgaard skrev:

Hej

Sad lige og kiggede lidt prissuchmachine og fandt Pana TH 42 PA50 til 1764 € inkl fragt til DK pr efterkrav hos http://www.samtec-gmbh.com/index/PHPSESSID/94650e52621fde7ed 99a750f97207bbf/page/detail/art/40835.html

Mindst et prisfald på 150 € over 5 dage, kostede mangde steder nærved 2000€ eksl fragt for ca 14 dage siden.

Hvis man køber et TV fra den side der, så får man vel engelsk remoter & manual med, eller hvad? jeg har faktisk ingen idé selvom det mest indlysende ville være JA..?  Man ved jo aldrig med Tyskland..

I øvrigt Jakobskovgaard, hvor har du set det TV til 'nærved' 2000€ henne? For selv det er da en pris jeg ville være villig til at betale.. jeg har kun set det til 2400€, og 19.999, 21.000 - 24.000kr... hvilket jeg ikke er villig til at betale. :)

Til top Vis Demonio's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Demonio

ManicMiner
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 November 2003
Sendt: 03 Maj 2005 kl. 02:11 | IP-adresse registreret  

Det har nå kommet ned i €1599, 42" er billigere enn 37"

Til top Vis ManicMiner's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ManicMiner

ManicMiner
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 November 2003
Sendt: 03 Maj 2005 kl. 02:13 | IP-adresse registreret  

Det at 42" er billigere enn 37" får meg til å tenke i retning av at vi måske er vitne til en priskrig, og at prisene vil gå op igjen.

Til top Vis ManicMiner's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ManicMiner

jakobskovgaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Maj 2005 kl. 09:15 | IP-adresse registreret  

Demonio skrev:
jakobskovgaard skrev:

Hej

Hvis man køber et TV fra den side der, så får man vel engelsk remoter & manual med, eller hvad? jeg har faktisk ingen idé selvom det mest indlysende ville være JA..?  Man ved jo aldrig med Tyskland..

I øvrigt Jakobskovgaard, hvor har du set det TV til 'nærved' 2000€ henne? For selv det er da en pris jeg ville være villig til at betale.. jeg har kun set det til 2400€, og 19.999, 21.000 - 24.000kr... hvilket jeg ikke er villig til at betale. :)

Om jeg så får tysk manu og remote med så er jeg ligeglad, bruger alligvel altid min uniremote, fra min Marantz reciver.

Prisen på de 2000 € er ikke bare grebet ud af den blå luft, da jeg har været på udkig efter dette tv de sidste par uger, da det gamle døde for 3 uger siden.

Havde først bestilt et hos medianess, men så var der lang leveringstid, men samme dag jeg fandt ud af dette var priser faldet ca 100€ bestilte så hos digitalio.de til omkring 1764 € men EKSL fragt, og det var i sidste uge, men nu er priserne altså faldet ydeligere. Så nu spare du altså fragten

Til top Vis jakobskovgaard's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jakobskovgaard

3DX
Branchemedlem
Branchemedlem

Lukket efter ønske fra bruger

Bruger siden: 02 September 2004
Sendt: 03 Maj 2005 kl. 09:23 | IP-adresse registreret  

donkeyshark skrev:
scrotum skrev:

Mvh Nikolaj

Fedt brugernavn. Men du er vel ikke meget for at få pungen frem? 

jeg ville bare ta' skridtet og købe en

Til top Vis 3DX's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af 3DX Besøg 3DX's Websted

jakobskovgaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Maj 2005 kl. 09:25 | IP-adresse registreret  

lennon skrev:

Sorry-ved ikke lige hvad jeg gjorde galt,-men på Tysk:

Beim Kauf eines neuen Großbildfernsehers haben Verbraucher die Qual der Wahl: Soll der künftige TV einen flachen LC- oder Plasmabildschirm haben oder lieber doch eine konventionelle Röhre? Das Fachmagazin „Digital World“ hat in seiner aktuellen Ausgabe (5+6/2005) 13 Plasma-, LCD und Röhrengroßbildfernseher zwischen 800 und 5300 Euro näher untersucht.

Ein Ergebnis der Test-Experten: LCD-Fernseher sind derzeit nur zu empfehlen, wenn man auf Design oder einen großen Bildschirm bei möglichst knappen Abmessungen Wert legt. Ansonsten zeigen diese Geräte immer noch Schwächen bei der Bildqualität, insbesondere bei der Darstellung von Schwarz. Diesem Urteil muss sich auch der Loewe Xelos A32 beugen, „Digital World“-Testsieger in der Klasse der LCD-Geräte. Eine bessere Schwarzdarstellung bieten dagegen Plasmafernseher. Diese Geräte haben laut „Digital World" in den letzten Monaten erstaunliche technische Fortschritte erzielt und sind insbesondere Anwendern zu empfehlen, die ein großes, flaches Gerät mit farbstarken Bildern suchen. Allerdings haben Plasmafernseher einen hohen Stromverbrauch und kämpfen ebenso wie LCD-Geräte nach wie vor mit Nachzieheffekten bei schnellen
Bewegungen.

Når vi citere andre medier synes jeg vi skal tage det hele med

Ein Ergebnis der Test-Experten: LCD-Fernseher sind derzeit nur zu empfehlen, wenn man auf Design oder einen großen Bildschirm bei möglichst knappen Abmessungen Wert legt. Ansonsten zeigen diese Geräte immer noch Schwächen bei der Bildqualität, insbesondere bei der Darstellung von Schwarz. Diesem Urteil muss sich auch der Loewe Xelos A32 beugen, „Digital World“-Testsieger in der Klasse der LCD-Geräte. Eine bessere Schwarzdarstellung bieten dagegen Plasmafernseher. Diese Geräte haben laut „Digital World" in den letzten Monaten erstaunliche technische Fortschritte erzielt und sind insbesondere Anwendern zu empfehlen, die ein großes, flaches Gerät mit farbstarken Bildern suchen. Allerdings haben Plasmafernseher einen hohen Stromverbrauch und kämpfen ebenso wie LCD-Geräte nach wie vor mit Nachzieheffekten bei schnellen Bewegungen.

Trotzdem: Der preiswerteste Plasmafernseher im „Digital World“-Test, der Panasonic TH-42 PA50E, bietet das beste Bild im LCD- und Plasma-Umfeld und platziert sich damit noch vor dem LCD-Testsieger Loewe Xelos A32. Die beste Bildqualität liefert nach Ansicht der „Digital World“-Experten aber immer noch die klassische Röhre. Allerdings gilt dies nur für den DVD-und Analogfernseh-Betrieb, der in den nächsten Jahren vom hochauflösenden Fernsehformat HDTV abgelöst werden dürfte. Wer einen preiswerten Röhrengroßbildschirm sucht, ist mit dem Thomson 32WE 612 gut bedient. Die plane Flachbildröhre dieses Fernsehers besticht durch die sattesten Farben und harmonischsten Bilder aller Modelle im „Digital World“-Test. Zudem ist das Gerät mit zahlreichlich Anschlussmöglichkeiten für Heimkino-TV bestückt.

Eller direkte link http://www.preissuchmaschine.de/psm_frontend/main.asp?news=4 168

Synes jo ikke rigtig der står noget som ikke allerede viste i forvejen, CRT TV er det bedste billede, ingen tvilv om det, men Plasma'en design og størrelse er altså meget svær at komme uden om.

Hvis jeg ikke læser helt forkert (mit tyske er ikke kæmpe godt), så står der vist nok at netop Panasonic TH-42 PA50E, er den bedste skærm i klassen lcd/plasma, hvilket er lidt skæg, især når jeg gerne snart skulle være ejer af en.

jakobskovgaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Maj 2005 kl. 10:00 | IP-adresse registreret  

Så røg PA50'eren ned på 1599€ eksl forsendelse, igår aftes kostede det 1635€.

Ok butikken til de 1599€ levere ikke til dk pr efterkrav.

Følg selv med her:

http://www.preissuchmaschine.de/psm_frontend/main.asp?produk t=357411

Jesper Andersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 03 Maj 2005 kl. 10:26 | IP-adresse registreret  

Tja, til knap 1.600 Euro ( + fragt på 20 Euro), så er MIN tålmodighed efter plasma ved at være nået ............MEN, "tør" man nu også forudbetale ?..........er der nogen som kender til/har handlet hos dette firma før ?.............og ang. garanti ?.......er der Europa-garanti, d.v.s. at man ved evt. fejl, kan indlev. det til Panasonic i DK ?

mvh

Jesper/Oldhifinut

Til top Vis Jesper Andersen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jesper Andersen

jakobskovgaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Maj 2005 kl. 10:32 | IP-adresse registreret  

Det firma som jeg linker til øverst i tråden kan du betale pr efterkrav, altså ingen risiko, ganske vist nogle 100 kr dyrere

www.samtec-gmbh.com

Jesper Andersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Maj 2005 kl. 10:51 | IP-adresse registreret  

jakobskovgaard; tak for info . ( men uden at skulle "gå i små sko"; dette firma har nogle ret dyre forsend. omkostninger; 44Euro )

Men har nogen tidl. haft købserfaringer med samtec ?..el. med carstereocomponents ?...og er der europa-garanti på Pana. produkter?

mvh

Jesper/Oldhifinut 

Til top Vis Jesper Andersen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jesper Andersen

jakobskovgaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Maj 2005 kl. 10:54 | IP-adresse registreret  

44 €, synes altså ikke dette er dyrt, tænk lige på på det er fragile post, og med betalting pr efterkrav. Faktisk så er 100€ ikke unormalt.

Men sammenlign prisen med DK priser, og så om det koster 1000 kr at få skidtet herop, er det stadig møj billigt.

Panasonic har european warenty, dækker vare købt i alle EU lande. Har været i kontakt med panasonic, det eneste der kræves er en kvittering.

oo27
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 August 2004
Sendt: 03 Maj 2005 kl. 10:56 | IP-adresse registreret  

dyre forsendelser på 44euro?!!!!!!!!! det er da monster billig fragt for et 42" Plasma!!
Det billigste jeg hidtil har fundet har været mellem 600g 70 euro!
Til top Vis oo27's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af oo27

Jesper Andersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Maj 2005 kl. 11:15 | IP-adresse registreret  

.........ja,ja...rolig D'herre ...........skrev jo også noget med "små sko" ikke sandt ? ..........men carstereocomp. tager blot 20 euro i forsendelse, derfor min "bemærkning" omkring fragten.................

Og igen tak til hr. skovgaard for info; vil allerede i aften tage "kampen" op med "finans- og bolig-/indretningsministeren" ( læs; konen ), og fortælle om mine planer............( havde ellers svoret på at jeg først ville investere i plasma når priserne ville være  langt under kr. 20.000 for et 42" med høj påløsning...men ca. kr. 12.500 for et TH-42PA er f.......billigt.

mvh

Jesper/Oldhifinut

PS. har pludseligt fået et CRT TV i overskud ; nogen interesseret i et Panasonic TX-32PL30F m. DDM ?

Side af 3 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes