| Forfatter |
|
zerocool Forum Bruger

Bruger siden: 19 Maj 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1402
|
| Sendt: 05 Maj 2005 kl. 15:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kan du give nogen begrundelse for dit valg af NVDVD som det bedste codec? Jeg har endnu til gode, at prøve det.
Bruger i øjeblikket sonic.
|
| Til top |
|
| |
ctacta Lukket konto

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1866
|
| Sendt: 05 Maj 2005 kl. 15:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det ER bare det bedste, its so simple. Alt andet kører heller ikke godt i MCE.
|
| Til top |
|
| |
zerocool Forum Bruger

Bruger siden: 19 Maj 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1402
|
| Sendt: 05 Maj 2005 kl. 15:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så må det jo prøves
|
| Til top |
|
| |
Mikkel H-H Forum Bruger

Bruger siden: 22 Februar 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 35
|
| Sendt: 05 Maj 2005 kl. 19:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ctacta,
Jeg har læst diverse diskussioner her på siden, og er for så vidt heller ikke i tvivl om kvaliteten på de gode lydkort. Men jeg husker fra din projektbeskrivelse, at du lagde stor vægt manglende støj i kabinettet fra psu, kabler o.lign samt at cd-drevet gav anledning til voldsom meget jitter. Derfor havde jeg den opfattelse, at komponenterne isoleret set var gode nok (og kunne konkurrere med "hifi"-komponenter), men at måden og kombinationen af disse af afgørende for det endelige resultat. Dette er sikkert også afgørende for hifi, hvor eksempelvis cd-afspillere næppe lyder ens hvis bare convertere, opamps osv. er de samme. Er dette en misforståelse eller er problemeret mindre end som så. htpc'en skulle gerne være "musikalsk" (hvis det ellers er et udtryk man kan bruge om elektronik) og på højde med cd-/dvd-afspillere i 15 tkr.-klassen.
Er dette muligt med de rette komponenter og hvor meget spiller den valgte software, codecs mv. ind???
Venligst :-)
|
| Til top |
|
| |
dk2000 Forum Bruger

Bruger siden: 17 December 2003
Status: Offline Indlæg: 431
|
| Sendt: 17 Maj 2005 kl. 10:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
TapeConnection Lukket konto

Lukket efter brugers ønske!
Bruger siden: 30 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4163
|
| Sendt: 17 Maj 2005 kl. 11:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mikkel H-H skrev:
| Men jeg husker fra din projektbeskrivelse, at du lagde stor vægt manglende støj i kabinettet fra psu, kabler o.lign samt at cd-drevet gav anledning til voldsom meget jitter. |
|
|
Jeg har jo en teori om at det må være bedre at rippe CD'erne til harddisken frem for at _afspille_ dem i CD-drevet - for det første fordi det vil eliminere jitter fra drevet, men også fordi fejlkorrektionen kan gøres mere effektivt ved en ripning end en afspilning. CTA, har du evt. en kommentar til dét? __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
|
| Til top |
|
| |
-JLH- Forum Bruger

Bruger siden: 02 Februar 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 170
|
| Sendt: 20 Maj 2005 kl. 11:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Et
lille bonus spørgsmål: er kvaliteten i "de bedste" tunere så god at den
kan erstatte tuneren i et vilkårligt tv, lcd som crt? eller kan det kun
anbefales at bruge mce som en "extender" til ens daglige tv kikkeri?
|
| Til top |
|
| |
Binnerup Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juli 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1008
|
| Sendt: 20 Maj 2005 kl. 11:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Patriarken Forum Bruger

Bruger siden: 14 April 2005 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 957
|
| Sendt: 20 Maj 2005 kl. 19:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Haløjsa
Var denne tråd ikke om "bedste tuner?". NV +ATi bruger nyere Digital tuning (Silicon Image) SÅ i princippet burde de at være gode og bedre end Hauppauge Pvr 150 og 500. Min opfattelse er dog at Hauppauge er klart bedre hvad angår drivere op opdateringer af ditto. Dertil kommer at den connexant chip som Hauppauge's kort bygger på er påskøndet i communities osv....Der er masser af tweaks tilgængelige.....Jeg har personligt bedre erfaringer med Hauppauge kort. NV virker kun til MCE, Ati har SIIIIIIIINsyge dårlige drivere, ligesom alt andet ATI l**t. Men jeg vil dog sige at Tunerkortet er den mindste del....Hvis du bor i DK(DOH) bliver alt captured i 720x576......Så er det nødvendigt med ekstra udstyr eller highend gear for at få god kvali På HD TV med mindre at man kører på EDTV eller CRT..... Har selv godt grafikkort til HTPC brug(FX5900 ultra)projektor osv
Jeg er ikke enig med Binnerup, Alt PAL der bliver scaleret til højere end PAL Eks. Svga XGA osv afslører kvaliteten af mpeg 2. Gnidret billede... Selvom man siger "Mit TV Billede er lækkert på min 42" Alfaview der kører 852x480 så er der scaleret relativt lidt i forhold til at vise Live tv på en 1280x1024 Projektor.) Dertil kommer LCD er underleger i highmotion og refreshrate=]
Det hele står og falder med Bitrate og opløsning på mpeg2. Bitraten er begrænset til ca 8,5mbit i MCE (DVR-ms) 0g 12 mbit på native mp2. Hvilket er fint nok. men 8mbit i mpeg2 compression er ikke nok til producere et godt billede når 720x576 skal scalleres op til HD eller Projektor 100".
MVH Anders
Ps Binnerup, Flot arbejde du har gjort mht MCE;-]
|
| Til top |
|
| |
kasper_lk Forum Bruger

Bruger siden: 07 Januar 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 124
|
| Sendt: 20 Maj 2005 kl. 20:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nogen som kan forklare mig hvilken billedkvalitet jeg kan forvente at
få ud med enten et Hauppaug 150MCE/500MCE, nVidia eller ATI tv-tuner
kort, når det skal ud på et alm 100hz Panasonic 32" tv?
Får jeg en kvalitet som kommer i nærheden af det billed jeg har på tv'et nu, hvor signalet bare kommer fra en antenne?
Signalet kommer fra antenner og en digital parabol.
|
| Til top |
|
| |
Patriarken Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Maj 2005 kl. 22:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa
Jeg vil vurdere, at du alt efter grafikkort(Vælg et DX9 kompatipelt) vil få samme kvali som du har nu......HVis du smider uskallerret signal ud fra din dunk Via S-video DVI eller andet. Men Mpeg 2 er jo lossy.....Alt efter instillinger, vil Menu'er som DR eksempelvis putter i bunden under nyhederne blive lidt flosset.....Men det er den eneste forskel du vil kunne se hvis du sætter kortet ordentlig op med Hauppauge Tweak Tool....... Konstrasten på TVTUNER KORT OG SKARPHEDEN er det som skal fintunes efter smag. Instillinger under media Center....DONT TOUCH
Mine anbefalinger
Flicker fliter =disable
Color correction /image sharpness.....her skal skarpheden instilles
Anders
|
| Til top |
|
| |
Patriarken Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Maj 2005 kl. 22:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa Igen
Du skal lige huseke at ATI Theater eller Sapphirre Theatrix ligesom NV baseredede kort oprindeligt blevt udviglet til NTSC, og at driverne til disse når de skal køre PAL er i DERES SPÆDE UNGDOM......Hauppauge har PAl optimerede drivere og MS sælger officielt en løsning med disse kort i Pal regioner ...For your record.....
Anders
|
| Til top |
|
| |
Patriarken Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Maj 2005 kl. 22:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sådan skriver mand efter 10 Hoegarden.....går i seng nu...
|
| Til top |
|
| |
kasper_lk Forum Bruger

|
| Sendt: 21 Maj 2005 kl. 13:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mit grafikkort er et Radeon 9200SE med 128mb ram så DX9 skulle være på plads.
Jeg har forbundet det til mit tv over S-Video. Har ikke DVI på portet. Kun Composite, S-Video og VGA.
Signal fra en alm antenne skulle altså ikke være noget problem? Hvordan
opfører MCE sig forresten med signal fra TDC kabel og andre former for
signal end lige antenne og parabol?
Skulle det være et problem at slæbe to tv-tunere, eller en dual, på min Celeron D 2.4GHz?
Hvilken tv-tuner vil i anbefale mig at købe? Efter hva jeg lige kan
komme frem til så er det bedste lige nu ATI's 550 eller Hauppauge
250/500, så enten to stk ATI eller en Hauppauge 500?
|
| Til top |
|
| |
kasper_lk Forum Bruger

|
| Sendt: 21 Maj 2005 kl. 18:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har fået mulighed for at låne et Hauppauge PVR350 kort, så er der
nogle som kan forklare mig forskellen på det kort og de andre Hauppauge
(150, 250) kort i billedkvalitet?
Hvordan er billedkvaliteten på det iforhold til ATI's?
|
| Til top |
|
| |
Patriarken Forum Bruger

|
| Sendt: 21 Maj 2005 kl. 21:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Haløjsa Igen
MCE opfører sig fint med TDC, og stofa ditto. Men du skal få dig nogle gode dobbeltskærmede antennekabler og Skærmede bøsninger ditto. De der ringeklok kabler de har i Fona fra rudolph smith eller hvad nu det firma hedder....Det dur ikke. En computer tuner er MEGET følsom, så støj og inteference på signalet bliver let en faktor.
Forskellen på Hauppauge kortene i kvalitet er ikke særligt store. Pvr-150 og 500 bruger en nyere revision af conexant chippen (encoder chippen) så de burde teoretisk at være bedre end 250 og 350.
250 og 150 er identistke bortset fra encoder chippen (og prisen)som omtalt. (software decoding)
500mce er bare to 150'ere på ét kort (med 2 conexant encoder chips) Software decoding
350 er ca lig med 250'eren med den forskel at den har onboard mpeg2 decoder og TV-out (S-video/composite). Jeg har ikke personligt prøvet denne, men ovre på shspvr.com er der meget brok vedr. stabilliteten, Dertil kommer at den tvout kun kan bruges til mpeg2 indhold.
Mit råd er at du i hvert fald bør have mindst to tunere Jeg ville vælge én 500mce og så vente og se hvad der sker mht HD TV osv. En mce 500 er det nemmeste at have med at gøre og så sparer du et pci slot. MCE understøtter 4 tunere ifølge msdn, men det er uklart hvilke slags tunere......Analoge eller HD du kan læse mere nedenstående:
Flere analoge tunere i mce:
http://www.thegreenbutton.com/community/shwmessage.aspx?Foru mID=27&MessageID=106105
MHT Computer kraft er en celeron god nok. Det eneste den skal lave er at software decode mpeg2 såfremt at du ikke vælger et 350 kort. Selvom du har to eller tre tunere kan du kun se et program ad gangen, optagning og herunder encoding af yderligere bruger stort set ikke cpu kraft. Jeg har en p4 jeg kan spille UDEN lag whatsoever når jeg optager og ikke ser optagningen samtidig.
Held og lykke
Anders
|
| Til top |
|
| |
kasper_lk Forum Bruger

|
| Sendt: 22 Maj 2005 kl. 14:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for det... Jeg undrer mig lidt over det du skriver omkring software
decode mpeg2. Jeg havde den opfattelse at et tuner kort skulle have
hardware mepg2 decode for at være understøttet af MCE, men der er jeg
måske forkert på den?
Ville det ikke være en stor fordel at have hardware mpeg2 decode?
|
| Til top |
|
| |
Patriarken Forum Bruger

|
| Sendt: 23 Maj 2005 kl. 08:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa
Hardware Encoding skal der være til MCE, ikke hardware Decoding. Om det ville være en fordel med Hardware decode? Jo det ville det potentielt være men så skal du bruge 350'erens s-video udgang som ikke er for god såvidt vides, eller så købe dig et hollywood x-card (som MCE ikke understøtter ) NV kortene har en LSI Logic chip som skulle have hardware decoding, men folk er, jeg selv inklusiv, ikke udprægede tilfredse med PAL versionen. Software decoding er fint nok hvis ikke du vil udsætte dig selv for et driver helvede, og jeg tror ikke at du kan se forskel. Performance vil teoretisk være bedre, du processoren bliver aflastet, men da du alligevel ikke kan se mere end en kanal af gangen har det ingen betydning, mener jeg.
Mvh
Anders
Anders
|
| Til top |
|
| |
paqi Forum Bruger

Bruger siden: 16 Januar 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 617
|
| Sendt: 23 Maj 2005 kl. 10:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Patriarken,
Hvad er det for et Hauppauge Tweak tool du taler om??
Jeppe
|
| Til top |
|
| |
Patriarken Forum Bruger

|
| Sendt: 23 Maj 2005 kl. 22:20 | IP-adresse registreret
|
|