Forfatter |
|
tranum1 Forum Bruger

Bruger siden: 05 Oktober 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 449
|
Sendt: 05 Maj 2005 kl. 13:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
CosmoKramer skrev:
Den ene lejr ser fladskærmene som usigeligt ringe og siger næsten hvad som helst for at nedgøre billedkvaliteten på LCD og Plasma. Den anden lejr mener at fladskærmene faktisk leverer et udmærket billede og ser ikke de graverende mangler som den anden lejr står stejlt på som noget problem. Så stor en forskel i opfattelse skyldtes at man har forstærket sit indtryk og overbevist sig selv om det ene eller andet.
|
|
|
Det er jo så en påstand. Jeg mener selv jeg objektivt har været ude og se diverse plasma/LCD skærme, med den betragtning at de må da være gode nok. Jeg er da selv meget interesseret i at få en stor skærm, og hvis den kan hænge på væggen også, så er det jo bare fedt. Så jeg tog på et tidspunkt ud for at se hvilken en jeg skulle investere i. Men jeg blev simpelthen så skuffet. Og hver gang jeg overbeviser mig selv om at det måtte være opstillingen eller gammel generation eller whatever, så tager jeg lige et smut ud og kigger igen. Oplevelsen er hver gang den samme: "Det kan da simpelthen ikke passe at dette er fremtidens TV".
Jeg mener ikke at jeg har overbevist mig selv om et eller andet. Nu tror jeg at jeg vil tage ud og kigge lidt på de nye Panasonic skærme......de må da være gode nok
|
Til top |
|
|
thomic Forum Bruger

Bruger siden: 22 August 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 17
|
Sendt: 05 Maj 2005 kl. 13:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
tranum1 Forum Bruger

|
Sendt: 05 Maj 2005 kl. 13:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Frede1977 skrev:
CRT er bedst, men folk er ligeglad med kvalitet. Det er design og indretning der tæller - det skal være i perfekt harmoni med samtalekøkkener og feng-suey (ingen anelse om hvordan det staves) indretning.
... og så skal de bare være større end naboens, så er tøffelhelten også tilfreds!
Det gælder over hele linien. Hvor mange har måske de højtalere der lyder bedst til prisen, placeret optimale 50-100 cm fra væggen med anlægget i midten, så kablerne er kortest muligt.... ???
... næææ nej, så hellere mangekanals snurrerundt designerløsning med 25 "usynlige" højtalere i multiroom-konfiguration.
Folk er ikke kvalitetsbevidst - folk vil bare have det naboen tror er kvalitet.
|
|
|
Jeg vil til dels give dig ret i at folk ikke er specielt kvalitetsbevidste når det kommer til billede eller lyd. De fleste almindelige (ikke HiFi-nørder) køber anlæg med øjnene først og dernæst ørerne. De gider ikke sætte højtalerne på HT-standere hvis de kan stå på en reol, osv. Men det er vel også fordi folk ikke værdsætter HiFi som vi (nørderne) gør:-) Eller man kan sige deres behov er anderledes.
Jeg vil personligt gerne have en fladskærm i stuen, men da ikke fordi naboen synes det er fedt, men fordi jeg selvfølgelig selv godt kan lide at se på pæne ting. Men jeg gider ikke gå på kompromis med kvaliteten.
At folk så vælger surround, tror jeg nu ikke (i de fleste tilfælde) er på grund af naboen, men fordi de selv synes det er fedt. Jeg har haft mange "almindelige mennesker" ovre og lytte til anlægget. De fleste gider ikke engang sætte sig og lytte til musikken, men smider jeg en film på i surround så er de fleste med.
|
Til top |
|
|
Marc Forum Bruger

Bruger siden: 20 Januar 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 95
|
Sendt: 05 Maj 2005 kl. 15:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det kommer altså virkelig også an på hvilken fladskærm man kigger på. Går man i bilka og kigger på dem de har, ja så er crt"normale" fjernsyn da klart bedre. Men hvis man tager pioneers top model, og knalder en ordentlig dvd afspiller til, så vil jeg nu også mene at de ligger på samme højde som et normalt fjernsyn.
Men jeg læste her i inlægget, at ham som spurgte, ikke ville bruge mere end 10-13 kilo, og så bliver det jo nok i bilka han skal finde en skærm, og derved er kvaliteten jo også derefter!Man får sku hvad man betaler for.
En anden nem løsning til denne diskusion, er jo også at manden selv går ud i butikkeren og ser hvad der bedst: plasma/Lcd eller crt!
|
Til top |
|
|
tranum1 Forum Bruger

|
Sendt: 05 Maj 2005 kl. 16:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Marc skrev:
Det kommer altså virkelig også an på hvilken fladskærm man kigger på. Går man i bilka og kigger på dem de har, ja så er crt"normale" fjernsyn da klart bedre. Men hvis man tager pioneers top model, og knalder en ordentlig dvd afspiller til, så vil jeg nu også mene at de ligger på samme højde som et normalt fjernsyn.
|
|
|
Vil det sige at man kun kan bruge et 30000 kr's plasma tv til at se DVD på
|
Til top |
|
|
Marc Forum Bruger

Bruger siden: 20 Januar 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 95
|
Sendt: 05 Maj 2005 kl. 17:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Demonio Forum Bruger

Bruger siden: 01 Maj 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 129
|
Sendt: 05 Maj 2005 kl. 19:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kan du blive enig med dig selv om hvad du mener 
CRT er bedst, men folk er ligeglad med kvalitet. Det er design og indretning der tæller - det skal være i perfekt harmoni med samtalekøkkener og feng-suey (ingen anelse om hvordan det staves) indretning.
... og så skal de bare være større end naboens, så er tøffelhelten også tilfreds!
Det gælder over hele linien. Hvor mange har måske de højtalere der lyder bedst til prisen, placeret optimale 50-100 cm fra væggen med anlægget i midten, så kablerne er kortest muligt.... ???
... næææ nej, så hellere mangekanals snurrerundt designerløsning med 25 "usynlige" højtalere i multiroom-konfiguration.
Folk er ikke kvalitetsbevidst - folk vil bare have det naboen tror er kvalitet. [/QUOTE]
Jeg er skam helt enig med mig selv, ved ikke hvad du hentyder til. Jeg ved udmærket godt hvad jeg selv mener men jeg er blot blevet i tvivl om hvem der ved hvad de snakker om på dette forum og hvem der bare ævler (fx de typer som siger et bestemt TV er dårligt men aldrig har haft fingrene i nærheden af det selv). Det handler nok mere om at folk her ikke kan blive enige om hvad der er bedst (hvilket selvfølgelig er meget normalt). Beklager meget, jeg troede bare at det mest var folk der gik op i kvalitet, lyd/billede først og fremmest, dernæst design. Jeg er da fuldstændig ligeglad med hvad naboen siger til at jeg har surround sound i min stue, jeg køber ikke den slags for at blære mig, men for at få ordenlig lyd. At det så har et lækkert design er jo blot et plus, og jeg vil da helt klart ofre lidt ekstra cash hvis jeg kan få et TV med et pænere design, hvis jeg selv synes at det pynter/matcher. Hvis jeg så får at vide "det er sgu noget ret lækkert udstyr du har her" af "naboen" eller andre så tager jeg da det som et kompliment, men det ville aldrig være hovedårsagen til at købe et TV. Jesus! 
Hvis at blære over for andre sig er hovedsagen til at folk køber ultradyre TV skulle de nok tage at få sig et liv. Men hvis det kan glæde dem så er det da fint med mig 
|
Til top |
|
|
CRiM Forum Bruger

Bruger siden: 23 Februar 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 148
|
Sendt: 31 Juli 2005 kl. 20:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vil mene at grunde til folk også vælger plasma/LCD tv idag, er på grund af alle de fekstra funktioner du får med. De fleste bliver idag solgt med to TV tuner hvilket kan være meget nyttigt, du har mulighed for at sætte din pc til skærmen og opnå samme kvalitet som på din computer skærm. Sætter du din computer til dit CRT TV via tv-out eller ligende vil du kun kunne bruge det til at se film på og ikke internet osv..
og hvis i så har set en film i HDTV kvalitet så kan man snakke om god kvalitet...Man skal også passe på når man står i butikke og ser et alm. tv/antenne signal, for tit har de mange tv sluttet til på samme tid, og det foringer kvaliteten meget.
Jeg mener personligt kun man skal købe et plasma/LCD tv, hvis man vil bruge det til at se film på fra en DVD afspiller via. component eller DVI/HDMI udgang. eller se TV hvis man har en selector eller anden form for digital tv signal. og så er der selvfølgelig det med at bruge den som computer skærm, hvilket også er et plus.
|
Til top |
|
|
McFlyDuckman Forum Bruger

Bruger siden: 14 Juni 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 40
|
Sendt: 01 August 2005 kl. 10:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Man kan da også bare sige at hvis du er tilfreds med dit nye Plasma/LCD tv i dag hvorfor skulle du så ikke vare det om 4-5 år... bare fodi der kommer ny teknologi på market betyder vel ikke at du lige pludslig bliver otilfreds med det du selv har. Så bare "go for it" og køp den plasma/lcd nu og nyd det !! Det gjorde jeg. Kør 42" philips plasma med dvd over scart og billedet er bare så flot, meget bedre end mit gamle 36" CRT.

|
|