Sendt: 15 Juni 2005 kl. 21:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg skylder vist bl.a. Lidsmoes at skrive lidt om min opfattelse af lyden fra disse horn.
Jeg er fortsat imponeret over hvor meget bas man kan få ud af de små enheder så længe de sidder i et horn. Der er stort set lige så meget som i mine Jordan VTL (næsten). Desværre er min NAD 3020 ikke kommet tilbage frq udlån, så jeg har stadig kun lytte indtryk fra Yarland rørforstærkeren. Men godt det er det, når man tager prisen i betragting. Den har dog den ulempe som vel alle fuldtoner, at man spredningen ikke er så god i diskanten, så når man rejser sig op, er der pludselig meeget bas, og intet perspektiv.
Med tiden skal jeg have gjort lidt ved rummet de spiller i, som er min kælder, hvor der nærmest er beton hele vejen rundt. Så der skal strøes lidt tæpper ud hist og her.
Jeg skulle måske også lige prøve den med min T-amp.
KBAndersen som var forbi for at lytte den anden dag, foretrak faktisk disse frem for Jordan VTL, som ellers har en fuldtone der er noget dyrere/bedre. Ens lyder de i al fald ikke, men Joran'en har nogle andre kvaliteter.
Så næste forsøg må næsten blive et horn med 4" enheder i stedet. Buschhornet er også lavet i en større udgave, så det bliver nok med dette som udgangspunkt. __________________ hilsen sjorslev
|