[
QUOTE=hvidbjerg]
Iøvrigt er det fedt med en tråd, der for engangs skyld ikke sviner Linn brand'et til. Men det er måske kun et spørgsmål om tid.
Hvidbjerg
[/QUOTE]
Kan kun give dig ret!... nogen har meget imod Linn.. og det er lidt synd!
Linn i sig selv fejler bestemt ikke noget som sådan!.. tværtimod!
Det er ikke værre eller bedre end så meget andet godt kvalitets hifi!..
I mine øre der det ( eller noget af det! især enkelte af deres højtalere!!) ikke just det mest korekt spillende!.. men dette er så blot min opfattelse.. og den er hvad den er!!
MEN! lad det være sagt at dette ikke er ensbetydende med at det spiller eller er dårligt af den grund! ( heller ikke i mine øre!) faktisk spiller en del af deres grej ganske fremragende og medrivende ( trods der fortolkes en del og ligger en bestemt klag / lyd filosofi bag!)
Kvaliteten af grejet er absolut forebilledeligt! og fremragende, det ser godt ud, fungere fint og lækkert mm. og der tilbydes hele fine løsninger "inside out" om man så kan sige!?
Jeg ville DOG! bestemt ikke have noget mod et par Klimax effekttrin! da disse faktsik spiller indenfor rammerne af hvad jeg vil betegne som ganske ufarvende og ufortolkende! samt herved korekt!.. og svine lækre er de!! 
Den meget tilsvinen af Linn her skyldes nok en hvis fanatisme der præger enkelte Linn indehavere ( gruperinger af indehavere måske!??) samt div. påstande om mere musikalitet end i andet og mere korekt gengivelse end noget andet mm. altså en hvsi "frelst hed" og viden bedre!... og en skrå skikkerhed og påstålighed fra div. forhandlere af dette grej, og ikke mindst Linn selv... dette kan bringe pis i kog hos en del!.. ( og ikke uberettiget eller så underligt endda!)
MEN! dette skal og bør dog ikke ligge selve udstyret til last!
De der vælger Linn fordi de finder det lækkert og ikke mindst ganske vellydende og overbevisende, endda troværdigt og derfor musikalsk!.. og udgår fra denne opfattelse, er ikke meget anderledes end de der går efter så meget andet grej der findes der ude!.. og all respekt for det!!!!!!!!!!!! ( fra min side!)
Jeg har selv deltaget i en del Lin debatter her, og måske kunne give indtryk af at jeg ikke kan lide det mm. men!! intet kunne være mere forkert!..
Jeg personligt har blot argumenteret mod påstålighed vedrørende at dette grej skulle være GENERELT! bedre og mere rigtigt og derfor mere musikalsk! end så meget andet rigtig godt kvalitets udstyr!..
Hvilket jeg ikke mener er nogen sandhed! men en subjektiv betragtning!.. og som jeg hvad angår korektheden understøtte ved konkrete målinger mm. at det ikke helt er!.. og at der er andet der er mere korekt gengivende.. altså med andre ord neutralt..
Men som jeg andet steds er inde på, kommer dette helt an på hvad man søger og hvad der efter ens egen opfattelse er mest rigtigt, troværdigt og godt!..
Og her er meningerne så forskellige da opfattelsen er divergerende fra person til person..
Så i bund og grund respekt for de valg folk tager!..
Linn er da et fremragende hifi mærke, og kan man lide netop den måde dette spiller på ( korekt eller ej, eller mere korekt eller mindre osv.. osv..) så er det lige det rette valg og så får man noget rigtig lækkert og velspillende udstyr!..
Lad DINE! øre og DIN opfattelse bestemme!.. det er jo DIG! der skal lytte på det!..
Og igen kan jeg kun opfordre til at ikke drive hetz mod noget specefikt mærke! men have respekt for det der er og de valg folk tager!..
Men! stille nogen sig op med et mærke og forsøger at hæve dette over alle andre som en støre sandhed! og det faktisk ikke bevisligt på nogen konkret måde er det ( og endda i nogle tilfælde bevisligt ikke så!!) da er det jo ok! at gøre på det kraftigste opmærksom her på!..
Hvilket der så rigeligt da også er gjort i tråden vedrørende Linn af otto her andet steds!.. OG DET ER BERETTIGET!..
Generel tilsvinen af udstyret og her igennem inddirekte af de der besider dette og er glade samt tilfredse for det og får en troværdig og god musik oplevelse med det!.. er IKKE!!
RESPEKT!!
mvh.