| Forfatter |
|
mollecon Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 4790
|
| Sendt: 07 Maj 2005 kl. 03:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Øhhh, 'Hurtig' - jeg har altså mødt Eigner, personligt. Han er skam seriøs nok, han véd blot ikke så meget om det. Så fald dog lige lidt ned, ikke? Jeg har selv anbefalet ham dette forum for gode råd, men det begynder du at få mig til at fortryde. Daniels er (som altid), høflig & venlig .
Daniels, du har nok ret omkring 12" enhederne - men stakkels Eigners hus vil nok falde sammen omkring ham, hvis han virkeligt spillede dem fuldt op! Eigner, mht. til 'forbindingen' af enhederne véd du, hvor du kan henvende dig .
|
| Til top |
|
| |
Hurtig Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3070
|
| Sendt: 07 Maj 2005 kl. 09:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fint nok at du har mødt ham, og mener han er seriøs... Men det ændrer ikke rigtigt situationen.
Det svarer lidt til at han spurgte hvilke hjul han skulle købe til sin bil, og i øvrigt fortalte at han ikke rigtig selv vidste hvilken bil han havde... Det kan være alt fra 2CV til Porsche
|
| Til top |
|
| |
eigner Forum Bruger

Bruger siden: 22 December 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 117
|
| Sendt: 07 Maj 2005 kl. 12:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
tilbage til emnet hurtig... Jeg har fået de oplysninger jeg skal bruge fra Daniels og Mollecon   til dem begge. Det bliver spændende at komme igang med. mit værelse er på små 20m^2 (i kælderen) så jeg ved ikke om 2x 12" er for vildt? Men altså, der nu noget fedt ved at have 2x12"
|
| Til top |
|
| |
daniels Forum Bruger

Bruger siden: 26 Marts 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3704
|
| Sendt: 07 Maj 2005 kl. 15:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kan det blive for vildt!??? Ikke i min verden
Man kan jo bare lade være med at skrue helt op, men det er rart at vide at overskuddet ligger der, hvis man får lyst... Lidt ligesom biler (for at blive i @Hurtig's analgi)
|
| Til top |
|
| |
eigner Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Maj 2005 kl. 18:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
hehe.. det skal jeg seriøst overvejes så :)
|
| Til top |
|
| |
mollecon Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 4790
|
| Sendt: 09 Maj 2005 kl. 02:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det gir' osse en vis fremtidssikring, såfremt man flytter til noget større.
|
| Til top |
|
| |
daniels Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Maj 2005 kl. 03:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeps, og når kabinettet nu er samme størrelse med 10" som med 12".
|
| Til top |
|
| |
Makrelsalat Forum Bruger

Bruger siden: 12 Maj 2005 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 992
|
| Sendt: 25 Maj 2005 kl. 22:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lad være med at købe CV fra thansen!!!
Det er noget af det dummeste man kan gøre!!!
Håber det hjalp dig lidt... __________________ Med venlig hilsen
Rasmus
|
| Til top |
|
| |
Jonnravn Forum Bruger

Bruger siden: 08 August 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 473
|
| Sendt: 25 Maj 2005 kl. 22:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bare for lige at smide flere enheder ind i denne tråd kunne det så ikke være griner nok at lave en sub med dynabel's DY 9410 eller DY 9412 ?!?( http://www.mamut.com/dynabel/subdet342.htm)
Eller hvad med en Peerless XLS enhed? (bruger selv en 12" og to passive 12" xls enhder i min hjemmebio sub).
|
| Til top |
|
| |
NillerViborg Lukket konto

Sound2Vision/LC Audio. Efter eget ønske!
Bruger siden: 17 Februar 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 320
|
| Sendt: 25 Maj 2005 kl. 22:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Med et budget op mod 2000 til enheder, og et modul som du har kig på til effekt, ville jeg sige at JBL P1220E i basrefleks på ca. 64 liter eller lukket på ca. 30 liter er svær at komme uden om.
http://www.jbl.com/car/products/product_detail.aspx?prod=P12 20%20II&ser=POS&cat=SUB
Den på hjemmesiden viste Enhed er den amerikanske II'er af den, den europæiske der hedder E i stedet for har 4Ohm's spole, men ellers samme data.
Disse har undertegnede brugt il PA i ca. 3 år, med 400W Zapp. foran, det duer rimeligt!!
Den kan købes ved et firma i viborg til 1800, PM for adresse og navn mm...
Lars / Viborg
|
| Til top |
|
| |
Hasselhof Branchemedlem

Direktør, Earthquake Danmark
Bruger siden: 29 Juni 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 955
|
| Sendt: 26 Maj 2005 kl. 03:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis du ikke allerede har købt, vil jeg klart tilslutte mig "NillerViborg"s anbefaling..hvis det er lydkvalitet du er ude efter. __________________ Thomas Mygind
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 26 Maj 2005 kl. 23:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
HeeHee... -Tak Hasselhof...
Glemte jeg forøvrigt at sige at P1220'eren vejer omkring 12 kilo??
Vi kører osse test med en W15 i en 100 liters kasse, spændt for med 4 brokoblede ZapPulse moduler, målt til 1580W til hver svingspole... - det kan godt brumme lidt...
- Hvordan gik det med dit Sub projekt??
Lars / Viborg - Som egentlig synes P1220 er en af de fedeste enheder der findes, lidt mere rå og se på end W12'eren
OT...!
For øvrigt har jeg studeret vores lager, dine W enheder i en anden tråd ER indtil de fik det første facelift i 2003, og der er små forskelle, graver lidt i hvad der er..., jeg har både den "gamle" W og den nuværende på lager...
|
| Til top |
|
| |
syska Forum Bruger

Bruger siden: 10 Juli 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 493
|
| Sendt: 06 December 2005 kl. 17:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Skete der mere her eller døde det hele?
// ouT
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 06 December 2005 kl. 22:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
- Den oprindelige forfatter mente vel ikke han havde mere at bidrage med, hverken resultater på projektet eller noget...
Lars / Viborg
|
| Til top |
|
| |
eigner Forum Bruger

|
| Sendt: 07 December 2005 kl. 04:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej igen. Jeg fik pludselig en masse om ørerne (studenter eksamen mv) og glemte alt om hifi og hifi4all.dk for en stund. Jeg gjorde kort prosses med mit ønske om selvbyggeri - det blev udskudt 
Istedet valgte jeg den nemme løsning: Købte en brugt CV RL28W, den har fået lov at spille op indtil jeg får tid og penge til at gå op i en højere enhed og jeg kan begynde på projektet.
Jeg har "besluttet" mig for at gå efter NillerViborg's anbefalinger eller den med de to 12" , de lader til at ramme mit budget og ønske ret godt.
- Jeg takker mange gange
|
| Til top |
|
| |
banz Forum Bruger

Bruger siden: 20 November 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1219
|
| Sendt: 10 December 2005 kl. 13:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
vil det sige at man bare kan bruge "bil-enheder" med en normal hifi forstærker. altså at man kunne lave en passiv "bil-sub" og så tilslutte en normal effektforstærker?
|
| Til top |
|
| |
Makrelsalat Forum Bruger

Bruger siden: 12 Maj 2005 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 992
|
| Sendt: 10 December 2005 kl. 18:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
banz: Ud fra hvad jeg ved - ja... Men bilsubwoofere er jo lavet til at spille i en bil, og ikke i en hjemmebiograf... Der er nogle ting ved enheden som er ændret (f.eks. ophænget)... Derfor er det ikke helt det samme resultat, som hvis det er en Hi-Fi enhed!
__________________ Med venlig hilsen
Rasmus
|
| Til top |
|
| |
banz Forum Bruger

|
| Sendt: 11 December 2005 kl. 12:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
ok, så det vil sige at....hvad er der ændret ved lyden? men det er bedst at bruge en normal hifienhed? men man kan godt bare bruge en helt normal effekt til formålet? ville en 1x350 i 8ohm rms så være god til at drive sådan en sub?
|
| Til top |
|
| |
daniels Forum Bruger

|
| Sendt: 11 December 2005 kl. 14:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er ikke så meget "lyden" der er anderledes ved bilenheder, men da enhederne er bygget med udgangspunkt i at skulle spille i et meget lille rum, så er T/S (Thiele/Small)* parametrene en del anderledes end T/S parametre til en "stue"-enhed.
Om den er til stuen eller bilen, siger ikke noget om lydkvaliteten.
Ofte er bil-enheder upraktiske i stuen, da kabinetstørrelsen ofte kan blive ret stor, hvis den skal være optimal.
Har du T/S parametrene, kan man nemt regne ud, hvor stort kabinettet bør være - alt efter om det skal være lukket eller basrefleks.
*T/S (Thiele/Small) parametre er enhedens specifikationer, og fortæller om hvordan enheden opfører sig.
Du kan reelt benytte en hvilken som helst forstærker til en enhed, så længe den kan klare impedansen (Ohm'ne). Her er bil-enheder ofte også upraktiske, da mange bil-enheder, med fordel, ofte kobles med under 4 Ohm. Det kan stille store krav til forstærkeren.
__________________ DanielS - Alkohol tager toppen af ubehagen ved livet - Der findes ikke dårlige ideer, kun mangel på vilje til at udføre dem!
|
| Til top |
|
| |
banz Forum Bruger

|
| Sendt: 11 December 2005 kl. 14:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
ok tak for svaret, men har du/i nogle hjemmesider hvor man kan se priser og spec. på nogle enheder til hjemmebio brug?
|
| Til top |
|
| |