| Forfatter |
|
tChAd Forum Bruger

Bruger siden: 09 September 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 260
|
| Sendt: 09 September 2003 kl. 18:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmm, i har nok hørt dette før 
Jeg har nu:
- Marantz PM7000 <-- http://www.tnt-audio.com/ampli/marantzpm7000_e.html
- Acoustic Solution AV100 <-- Fra Fona.. Kan ik' finde nogen billeder..
Jeg hører, med det jeg hører mest først:
Metal - Rock - Punk, Techno - Dance, Punk, Rap, Klassisk, Pop
Så jo jeg har en bred musiksmag, selvom det er de mere hårde arter jeg fortrækker mest.
Jeg har kigget på følgende højttalere:
Cerwin-Vega V15F <-- http://www.hifiklubben.com/dk/show.php?folder=47&product=V15F
Virker rimlig fed i bassen (det sætter jeg pris på, da jeg også vil bruge dem til "Home Cinema")
B&W DM603S3 <-- http://www.hifiklubben.com/dk/show.php?folder=47&product=DM603S3
Er mere velspillende, men lidt "slap" i bassen iforhold til Cerwin-Vega'en (Kommer ikke som en overraskelse vel?)
----
Jeg er lidt i et dilemma, da jeg gerne vil have god lyd med en bas der "blæser brillerne af folk".
Nogen der har erfaringer med højttalerne?
Hvad ville min Marantz sige til sådan en 15" bas der sidder i Cerwin-Vega'erne? Vil det være en for stor mundfuld?
Med venlig hilsen
Mikkel
|
| Til top |
|
| |
clemme Forum Bruger

Bruger siden: 19 August 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 104
|
| Sendt: 09 September 2003 kl. 21:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Køb B&W DM604. De giver pisse vild bas og kan spille latterligt højt og stadigvæk bevare en klarhed og dynamik i musikken. De kan også snildt blæse en stue 30m² op i surround... Virkeligt den bedste højttaler i det prisleje.
|
| Til top |
|
| |
Jannik Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 595
|
| Sendt: 09 September 2003 kl. 21:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad med b&W'erne og så supplere det med med en aktiv subwoofer?
Cerwin Vega'erne an jo kun spille bas og er i en helt anden boldgade end b&W'erne. Det kan godt være at det virker mere enormt med en 15" bas men i længden tror jeg at du vil blive træt at Cerwin V'ens lyd. Der er selvfølgelig også andre ht mærker som du måske skulle kigge på, b&W og CV er trodsalt ikke de eneste der laver ht'ere.
|
| Til top |
|
| |
Jesper Juul Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3139
|
| Sendt: 10 September 2003 kl. 09:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ellers kunne det være du skulle kigge på noget Klipsh, de kan også spille bragende højt uden at gå alt for meget på kompromis med hifi termerne.
__________________ Jesper Juul
|
| Til top |
|
| |
Jannick Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juli 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1319
|
| Sendt: 10 September 2003 kl. 09:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Eller JBL. De laver også masser af højtalere der både kan brage igennem og samtidig levere en god lyd. Samtidig til fair priser. __________________ MVH Jannick Petersen
|
| Til top |
|
| |
micjen Forum Bruger

Bruger siden: 28 August 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 478
|
| Sendt: 10 September 2003 kl. 10:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
hvis du vil have bas, men samtidigt skal lyde fornuftigt kunne du evt. høre et sæt jbl lx-10 de lyder ihvertfald (meget) bedre end noget cerwin vega jeg har hørt
|
| Til top |
|
| |
Tonny Branchemedlem

Bruger siden: 06 April 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 917
|
| Sendt: 10 September 2003 kl. 10:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kommer an på om du bare vil have masser af dunk, så er CVerne jo ganske udemærkede. Vil du derimod have musik er sagen en ganske anden, og udvalget stort.
|
| Til top |
|
| |
tChAd Forum Bruger

|
| Sendt: 11 September 2003 kl. 19:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa igen..
Tak for alle de gode svar. Såvidt jeg kan høre på jer, er Cerwin Vega's lyd (ikke bas) ikke noget at råbe hurra for.
clemme: B&W DM604S3 Højttalerne er ret "dyre". Højttalerens pris skal helst ikke komme op på mere end 8-9 tusinde sættet.
Jannik: Den mulighed har jeg også overvejet, men min PM7000 har jeg ikke nogen Subwoofer udgang!? Sætter man det så bare til en normal højttalere udgang sammen med "hovedhøjttalerne"?
Jesper Juul: Hvor kan jeg få sådan nogle henne?
Jannick, micjen: Hvem forhandler dem?
Mine nuværende højttalere bliver simpelthen pisket frem af forstærkeren, så jeg vil gerne have nogle højttalere der vil kun matche forstærkeren.
|
| Til top |
|
| |
tChAd Forum Bruger

|
| Sendt: 11 September 2003 kl. 19:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Desuden hvis jeg købte Cerwin-Vega'erne istedet for DM604'erne ville jeg have en del penge i overskud til f.eks. at købe nogle AudioVector C2'ere jeg kunne bruge til krævende musikarter?
|
| Til top |
|
| |
micjen Forum Bruger

|
| Sendt: 11 September 2003 kl. 20:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej!
jbl lx-10 bliver ikke lavet mere, dem må du finde brugt(er vist et par til salg til 4500 på dba.dk, og nej det er ikke mine ). Audiovector'ne kender jeg ikke og virker lidt besværligt at skifte højtalere når du skifter musik art, men hvis du synes CW'erne lyder godt (ikke ment nedladende) så køb dem, de er dine øre og dine behov, følg ørene de viser vejen
mvh
|
| Til top |
|
| |
tChAd Forum Bruger

|
| Sendt: 11 September 2003 kl. 20:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
micjen: Forstærkeren har A/B funktion, men du har ret at det er lidt bøvlet.
Desværre har jeg været uheldig med højttalere jeg har købt brugt :\
|
| Til top |
|
| |
p_porskjær Forum Bruger

Bruger siden: 10 April 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 345
|
| Sendt: 11 September 2003 kl. 20:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du kan evt. tage en tur til topsound på Østerbro. Der kan du hos topsound høre Klipsch som tidligere er foreslået. Det kunne være et godt kompromis.
MVH Peter
|
| Til top |
|
| |
micjen Forum Bruger

|
| Sendt: 11 September 2003 kl. 20:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
ja at købe brugt er farligt! især når man ikke er lavet af penge , har også haft et par dårlige handler.
men tag lidt rundt og lyt på lidt flere sæt og hvis cw'erne stadig er favorit, så ved du hvad du skal
|
| Til top |
|
| |
tChAd Forum Bruger

|
| Sendt: 11 September 2003 kl. 20:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
p_porskjær: Det vil jeg da overveje.
micjen: Mja :\ CW'erne er ikke min favorit, det er derfor jeg spørger jer til råds. I sidste ende er det mine ører der bestemmer hvad jeg køber ;) Men det er interresant at høre hvad i synes.
Vil min forstærker kunne køre et par B&W DM604S3 ordenligt? Fordi det ville være surt at købe gode højttalere, hvis jeg ikke kan høre forskel med en "flaskehalsforstærker".
|
| Til top |
|
| |
whatz Branchemedlem

Hififreaks
Bruger siden: 02 September 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 352
|
| Sendt: 11 September 2003 kl. 21:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
micjen skrev:
|
hej!
jbl lx-10 bliver ikke lavet mere, dem må du finde brugt(er vist et par til salg til 4500 på dba.dk, og nej det er ikke mine ). Audiovector'ne kender jeg ikke og virker lidt besværligt at skifte højtalere når du skifter musik art, men hvis du synes CW'erne lyder godt (ikke ment nedladende) så køb dem, de er dine øre og dine behov, følg ørene de viser vejen
mvh
|
|
|
4500kr er da også en tand for meget for lx10erne.
|
| Til top |
|
| |
micjen Forum Bruger

|
| Sendt: 11 September 2003 kl. 21:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
ja, men godt gammeldaws prutteri kan man vel altid prøve , ellers er det vel bare at finde noget andet
|
| Til top |
|
| |
HIFI_n00b Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juni 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 157
|
| Sendt: 11 September 2003 kl. 21:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
CV`erne spiller pissehamrenden godt . Specielt til techno, der slår de alt.
Efter min mening self .
Mvh Casper.
|
| Til top |
|
| |
Pascal Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2003 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 861
|
| Sendt: 11 September 2003 kl. 21:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu træder jeg sikkert en masse folk over tæerne, men jeg forbinder altså CV med konfirmander og Rave fester. De kan spille rasende højt, og levere en bas der trykker i brystet (i hvert fald de store modeller), men klangmæssigt hænger de langt efter fx B&W, hvad angår helhedsindtrykket.
I længden tror jeg, du vil blive gladere for et sæt B&W, eller for den sags skyld et helt andet mærke. Det vil give dig mulighed for en mere allround lyd, hvis din musiksmag skifter til de blødere genre. Til hjemmebio kan du jo så smide en sub på, til at give det sidste spark.
Kan fx anbefale et brugt sæt Dali Evidence 470, så skulle der også være penge til en sub.
|
| Til top |
|
| |
tChAd Forum Bruger

|
| Sendt: 12 September 2003 kl. 20:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pascal: Tjaa, nu er jeg jo også en udvidende teenager , men disse højttalere skulle helst kunne holde en del år uden at jeg blev ked af dem.
Kan man godt sætte en aktiv subwoofer til en Stereo forstærker uden subwoofer udgang?
|
| Til top |
|
| |
Jannik Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 595
|
| Sendt: 12 September 2003 kl. 21:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ikke efter min erfaring, men er du sikker på at der ingen aktiv sub udgang er på din stereo receiver?
|
| Til top |
|
| |