| Forfatter |
|
JRGW Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1303
|
| Sendt: 19 Maj 2005 kl. 19:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad med den lille specialbutik (har faktisk en her i nærheden) der har et udvalg og viden om det mere specielle og hvilke gode indspilninger der findes.Hvis ikke at man støttede en sådan ville den jo forsvinde og dermed en mulighed for et anderledes udvalg.Det man kan sige er at 150kr for en cd er for meget hvis kvaliteten er dårlig ellers er det ganske ok vil jeg mene.Dette synspunkt er fra en lidt "miliøskadet" hr og fru Hansen er nok ligeglad.Kunne have god grund til at frygte for kvaliteten i fremtiden hvis download bliver fremtrædende.
__________________ Hilsen JRGW
Sandheden er ikke nødvendigvis det man syntes den burde være...
DIY Thel:http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=62872
|
| Til top |
|
| |
hrmand Lukket konto

Eget ønske
Bruger siden: 18 Oktober 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1335
|
| Sendt: 01 Juni 2005 kl. 09:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Spencer Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6374
|
| Sendt: 01 Juni 2005 kl. 10:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Citat: ______________
"Når forbrugeren køber en cd med kopispærring, får han at vide, at han ikke kan kopiere den, men ikke, at der kan være problemer med at afspille den på almindelige anlæg, forklarer hun." ______________
Av - det var smart. Man undgår analog kopiering ved at gøre CD'en helt uspillelig i en alm afspiller.     
Hvis forbrugeren som ikke før har været irriteret på pladeselskaberne, nu er blevet det, vil det skabe flere MP3-tilhængere. Mon ikke de er interesseret i at sælge dig en ny CD-afspiller som med garanti kan afspille den? Herfter bliver der vel bare rippet til MP3 analogt, lige som man gjorde med vinyl førhen, og stadigvæk?
Et analogt rip til MP3, er vel næsten på linie med et digitalt? Jeg gad godt møde den der på en bærbar MP3-afspiller, kan høre forskel på et analogt og et digitalt rip af en CD fra en alm mellemklasse CD-afspiller. Mon ikke forskellene udlignes lidt af MP3-komprimeringen? Og så er der vel ingen grund til at bruge mere end 128Kb komprimering, med det resultat at der kan ligge endnu mere af den slags musik på de små afspillere.
Jeg tror at pladeselskaberne gør en fejl ved at irritere samtlige forbrugere, og ikke kun kopisterne. Mon ikke man burde relanchere vinyl lidt mere?
At der faktisk er et marked for vinyl, må vel også betyde at folk gerne vil have et gedigent produkt i hænderne, og ikke blot en samling databits på en harddisk.
Det faktum at gennemsnitsalderen i befolkningen stiger, synes også at være noget man ignorerer kraftigt. Ikke alle har computer, og ikke alle er fortrolige med internettet ud over læsning af email.
|
| Til top |
|
| |
Morten M. Forum Bruger

Bruger siden: 01 Maj 2005
Status: Offline Indlæg: 56
|
| Sendt: 01 Juni 2005 kl. 12:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Folk gider ikke vinyl. De dage er forbi.
Selvom gennemsnitsalderen stiger er det stadig unge købestærke mennesker der får musikbranchen til at løbe rundt. Og dem der er unge nu, glemmer da ikke hvordan teknologi virker bare fordi de bliver ældre.
Resten er jeg enig i.
|
| Til top |
|
| |
Spencer Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6374
|
| Sendt: 01 Juni 2005 kl. 12:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Grunden til at de unge køber mere musik end de ældre, er vel at den musik der udgives mest af, henvender sig til dem, og markedsføres til dem?
Vinyl er kun et meget lille marked - ja. Men som supplement kan det måske tjene en procent mere i kassen til selskaberne hvis det kan gøres trendy. Her vil nok skulle lidt markedsføring til, og det vil næppe blive trendy med maxisingler på 45 omdrejninger igen. Synd at den visuelle del af det at være DJ, blev noget mindre spændende der.
De unge idag glemmer naturligvis ikke hvordan teknologi virker når de bliver ældre. Sjovt nok henvender stort set hele bilindustrien salget på den yngre generation, og den ældre står for en meget stor del af købet af nye biler. Måske sælger musikindustrien også til den ældre generation ved at køre markedsføringen på den yngre generation?
Den ældre generation har masser af penge til at købe musik for - og måske en bedre moral? Man kunne forsøge med mere musik i den retning. Jeg mener at Naxos er et bud på hvordan man kan henvende sig til kunden på en anden måde, og med et anderledes udbud, og priser. De har vist fin succés med deres koncept.
|
| Til top |
|
| |
marty Lukket konto

Konto lukket på anmodning fra bruger
Bruger siden: 27 Marts 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 205
|
| Sendt: 01 Juni 2005 kl. 12:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det der bringer mit pis i kog er, at jeg ikke kan kopiere til min
bærbare minidisc. Det burde da være lovligt eller hvad? Så jeg har 3
valgmuligheder, som jeg umiddelbart kan se: 1. smid minidisc'en ud. 2.
Boykotte pladeindustrien helt 3. I konjunktion med punkt 2, hente det
hele fra nettet med dc++, for der er jo altid nogen der finder ud af at
bryde de latterlige antikopi-metoder, og så leve med den ringere
kvalitet. Så kan jeg købe et middelmådigt anlæg og bruge det resten af
mit liv.
|
| Til top |
|
| |
MichaelWB Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2993
|
| Sendt: 01 Juni 2005 kl. 13:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kopisikringen er et godt eksempel på en hovsa-løsning. Man bruger en kopisikring der ikke overholder cd-standarden og derfor kan de lovlydige borgere, der har købt og betalt deres cd slet ikke være sikre på de kan afspille den 
De der kopiere finder alligevel altid en måde at bryde kopisikringen på, som dem generer det ikke. __________________ Parasound-Micromega-Royd-SVS-Panasonic-PS3
Se hvad der gemmer sig i Pejsestuen
|
| Til top |
|
| |
TapeConnection Lukket konto

Lukket efter brugers ønske!
Bruger siden: 30 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4163
|
| Sendt: 01 Juni 2005 kl. 13:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Spencer skrev:
Et analogt rip til MP3, er vel næsten på linie med et digitalt? |
|
|
Groteskt nok er komprimeringen normalt et større problem end en D/A-A/D konvertering behøver medføre...
Spencer skrev:
| Jeg tror at pladeselskaberne gør en fejl ved at irritere samtlige forbrugere, og ikke kun kopisterne. Mon ikke man burde relanchere vinyl lidt mere? |
|
|
Jeg er rørende enig i dine synspunkter, kopisikringen på CD'erne er et selvmål af dimensioner. __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
|
| Til top |
|
| |
Morten M. Forum Bruger

|
| Sendt: 01 Juni 2005 kl. 18:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Spencer skrev:
|
Grunden til at de unge køber mere musik end de ældre, er vel at den musik der udgives mest af, henvender sig til dem, og markedsføres til dem? |
|
|
Ja, og det er der en grund til - de køber mere musik end de ældre. Sådan har det været siden 60'erne.
Spencer skrev:
| Vinyl er kun et meget lille marked - ja. Men som supplement kan det måske tjene en procent mere i kassen til selskaberne hvis det kan gøres trendy. Her vil nok skulle lidt markedsføring til, og det vil næppe blive trendy med maxisingler på 45 omdrejninger igen. Synd at den visuelle del af det at være DJ, blev noget mindre spændende der. |
|
|
Vinyl-løbet er mere end kørt. Selv mange mainstream-DJ's mixer fra CD'er nu. Vinyl vender ALDRIG tilbage i stor kommerciel form.
|
| Til top |
|
| |
Morten M. Forum Bruger

|
| Sendt: 01 Juni 2005 kl. 18:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
marty skrev:
Det der bringer mit pis i kog er, at jeg ikke kan kopiere til min bærbare minidisc. Det burde da være lovligt eller hvad? Så jeg har 3 valgmuligheder, som jeg umiddelbart kan se: 1. smid minidisc'en ud. 2. Boykotte pladeindustrien helt 3. I konjunktion med punkt 2, hente det hele fra nettet med dc++, for der er jo altid nogen der finder ud af at bryde de latterlige antikopi-metoder, og så leve med den ringere kvalitet. Så kan jeg købe et middelmådigt anlæg og bruge det resten af mit liv. 
|
|
|
Kan du ikke bare kopiere CD'erne analogt? Det er stadig bedre kvalitet end MP3.
|
| Til top |
|
| |
Peter P. Forum Bruger

Bruger siden: 29 Maj 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 17
|
| Sendt: 01 Juni 2005 kl. 19:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Puhaaa, ellers en masse indlæg (sprang ellers 2 sider over  ) - www.piratgruppen.org >læs her om diverse ting
Min holdning er at pirat kopieringen skal stoppes (kan vi alle vel blive enig om).
Til:
Morten M. - Kommercielt nej, men der er en biks i KBH (sikkert også
andre steder) der sælger vinyl, butikken hedder Baryske, og jeg ville
da købe min LP der i stedet for en lille CD i en Merlin - kan godt være
CD'er er bedre, mindre osv. men jeg holder fast i (lige som en anden)
at der skal være noget ritual i at sætte en LP/CD på, derudover til
150,- vil jeg sgu også have en fed booklet evt. noget der pynter på
væggen  Ellers bliver det bare noget standard og overfladisk.
I på peger også dette med at kopi-sikringer er et 'falit-udspil', det
har ingen efffekt og dem der endelig downloader, kan jo bryde den
sikring i løbet af nul komma fem.
Downloader selv en del (jaja...) men de CDer og kunstnere jeg føler er værd at støtte, støtter jeg self. (bl.a Linkin Park  ). Men hvorfor kan man ikke sende
120 ,- direkte til kunstneren (så kan de bruge resten på at fremstille
CD'en) igennem paypal fx. og på den måde undgå den måske dyreste
mellemmand i verden....?
__________________ Anlæg:
Forstærker: Pioneer Stereo Amp. A-7
Højtallere: 4 stk. 2 Noname ca. 40-60 W RMS- 2 AS 250, 140 W RMS
Afspiller: Toshiba VCR/DVD - Computer 405 CD'er
|
| Til top |
|
| |
Morten M. Forum Bruger

|
| Sendt: 01 Juni 2005 kl. 20:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Peter P. skrev:
Til: Morten M. - Kommercielt nej, men der er en biks i KBH (sikkert også andre steder) der sælger vinyl, butikken hedder Baryske, og jeg ville da købe min LP der i stedet for en lille CD i en Merlin - kan godt være CD'er er bedre, mindre osv. men jeg holder fast i (lige som en anden) at der skal være noget ritual i at sætte en LP/CD på, derudover til 150,- vil jeg sgu også have en fed booklet evt. noget der pynter på væggen Ellers bliver det bare noget standard og overfladisk.
Downloader selv en del (jaja...) men de CDer og kunstnere jeg føler er værd at støtte, støtter jeg self. (bl.a Linkin Park ). Men hvorfor kan man ikke sende 120 ,- direkte til kunstneren (så kan de bruge resten på at fremstille CD'en) igennem paypal fx. og på den måde undgå den måske dyreste mellemmand i verden....?
|
|
|
Jeg forstår skam godt din interesse for vinyl. Men kommercielt set er vinylen død og begravet. Den vil aldrig blive et værktøj mod piratkopiering.
Mht. den dyre mellemmand (jeg går ud fra du mener pladeselskabet):
Linkin Park var aldrig blevet et stort verdensband hvis det ikke havde været for deres pladeselskab. Et pladeselskab lægger mange penge og kræfter i at markedsføre og betale store studieudgifter osv. Jeg synes tit at den hadske stemning overfor pladeselskaber er dybt naiv. Dette er ikke møntet specielt på dig Peter. 
Den dyreste mellemmand i verden er skam ikke pladeselskaber (de er jo faktisk slet ikke mellemmænd). Det tøj du har på lige nu har butikken smidt gennemsnitligt 3 gange avance på.
|
| Til top |
|
| |
Peter P. Forum Bruger

Bruger siden: 29 Maj 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 17
|
| Sendt: 01 Juni 2005 kl. 20:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
NÅrrha om man vil
Tjaaa, det kan da godt være at pladeselskaberne poster store penge i
projekterne - men for mig at se er det dem der har fundet den store
fidus, netop at de ejer mulighederne til at hjælpe kunstnere, men kom
ikke og sig de bare poster penge i tilfældige, og alle der har brug for
det.
Ja, kan godt være jeg er naiv (er jeg sikkert med min korte livserfaring  ),
men der er da også historier der omhandler bands hvor det er gået fint
uden. Blandt andet et der 'slog op' med deres pladeselskab, og lagde
alt deres musik på nettet.
Desuden mener jeg, at det bedste værktøj for at promovere et band er
internettet - hvis folk får færten af noget god musik spredes det som
en steppebrand, og på den måde får mange kendskab til det, uden at
pladeselskabet nødvendigvis taber penge på det.
V.h Peter
__________________ Anlæg:
Forstærker: Pioneer Stereo Amp. A-7
Højtallere: 4 stk. 2 Noname ca. 40-60 W RMS- 2 AS 250, 140 W RMS
Afspiller: Toshiba VCR/DVD - Computer 405 CD'er
|
| Til top |
|
| |
Morten M. Forum Bruger

|
| Sendt: 01 Juni 2005 kl. 20:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg påstår ikke at pladeselskaber poster penge i hvad som helst. Hvem ville gøre det? Kunstnerene er jo heller ikke tvunget til at skrive under på noget. Så en fidus ville jeg ikke kalde det.
Mht. promovering via internet så tror jeg ikke på det. Men giv mig da gerne et par eksempler på artister der har fået stor succes uden pladeselskab og via net-promovering og lad os derefter sammenligne med fx. Linkin Park's forretning.
|
| Til top |
|
| |
kimhvid Forum Bruger

Bruger siden: 21 April 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 266
|
| Sendt: 02 Juni 2005 kl. 12:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pladebranchen er jo ikke en kultur støtte ordning så selvfølgeligt er det bands med bredest mulig appel (ihverfald ifølge pladebranchen) de poster penge i. Og nej det er svært for et nyt navn at hive sig op ved negle rødderne alene. Det tager i bedste fald mange år at blive en smule udbredt. Typisk kræver det en masse penge og et godt netværk.
Når det er sagt findes der jo masser af undergrunds selskaber der kan promovere kunstnere i en snævere men mere veldefineret kontekst. Der er måske ikke så mange penge der men der er tilgængæld en del mere frihed for kunstneren. Plus at der er en reel mulighed for at leve af musikken og hvis man vil bevæge sin ind i mainstream så sker det jo ofte at der bryder undergrunds bands frem.
__________________ MVH Mr White Der lige nu desværre ikke længere befinder sig i Ho Chi Mihn City i selskab med en kølig White Russian og savner tilstedeværelsen af en smule HiFi ----------------------------
|
| Til top |
|
| |