Emne: Musikpirater køber ikke musik! ( Emne lukket)
|

|
| Forfatter |
|
Cabal Forum Bruger

Bruger siden: 18 September 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 152
|
| Sendt: 06 Maj 2005 kl. 14:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
MichaelWB skrev:
|
Hvorfor er det så i orden at stjæle musik?
|
|
|
Det er heller ikke i orden.... lige så lidt som jeg mener det er i orden at lancere en ny kunstner som værende "verdens nye soul-stjerne/stemme/andet" når det er en regulær møgproduktion der ender på skiven.
Søren
|
| Til top |
|
| |
daniels Forum Bruger

Bruger siden: 26 Marts 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3704
|
| Sendt: 06 Maj 2005 kl. 14:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu har jeg læst ALLE indlæg igennem indtil videre, og et par punkter vil jeg gerne kommentere.
Jeg er én af dem, der hører noget i radioen eller i tv, og så downloader alt fra denne gruppe (tænker ikke i albums). Det er udelukkende for at høre hvad jeg kan få på CD. Kan jeg lide det, så køber jeg CD'en. Jeg kan personligt ikke leve med god musik i MP3 format. Desuden er jeg også af den opfattelse at en original CD, giver en bedre fornemmelse, og så vil jeg jo gerne støtte den kunstner jeg nu godt kan lide.
Man kunne godt forestille sig, at dem der kommer til at lide mest under MP3 og download, er disse døgnfluer som Popstars, Aqua, Boyzone m.fl.. For de typiske lyttere af denne musik er jo teenagere, der gladeligt holder sig til MP3 filerne. Hvor i mod genre som Jazz og klassisk m.fl. har et publikum, der omvendt aldrig kunne finde på at bruge brændte CD'er (måske en gang eller to for at lytte om det er noget). Tænk blot på alle de dance-hits der bliver smidt ud i æteren. Hvordan skal de tjene deres penge, hvis alle blot henter musikken på MP3? Personligt kommer jeg ikke til at savne dem...
Selv er jeg stor Tori Amos, Leonard Cohen (og mange flere)-fan, og køber alle CD'er der udsendes, uden at "prøvelytte" først. Jeg kunne aldrig finde på at brænde en MP3-CD, og holde mig til den - det er jeg simpelthen for stor en fan til
|
| Til top |
|
| |
Zanetti Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 17 Marts 2004 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 1346
|
| Sendt: 06 Maj 2005 kl. 14:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pink-Bear skrev:
hvis vi diskuterer kvalitet på de nyeste skiver, så synes jeg markedet er skuffende. Størstedelen af det musik der bliver solgt, det er lousi boybandmusik, teenagepop osv osv osv... Jeg synes det er sørgeligt man skal betale 160 kr for en cd, som en amerikansk tøs på 20 år har indspillet i et hastigt tempo bare for at udgive noget. Og at kvaliteten på indspilningen så er elendig, det er da endnu værre   |
|
|
HØRT!!!!
...og så kan man købe skidtet et par måneder senere til en fjerdedel af den oprindelige pris. Jeg er også dybt dybt skuffet og temmelig nervøs overfor musikkens fremtid. Tænk at så meget musik idag bliver lavet en nogle pengestærke bagmænd, der så caster nogle unge mennesker hvis største drøm er berømmelse og en masse penge, hvor musikken blot er nøglen hertil. Hvad med den ægte musikglæde??? Hvor mange medlemmer af disse konceptbands eller diverse solister kan overhovedet spille et instrument??? Se skrækeksemplet Mrs. Spears. Hendes musik er direkte forfærdelig, men piger skovler berømmelsen og ikke mindst pengene ind... 
|
| Til top |
|
| |
Ikke Slipsefyr Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2871
|
| Sendt: 06 Maj 2005 kl. 14:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pink-Bear skrev:
|
Jeg gider personligt ikke give 160 kr for en cd, som expert (så vidt jeg husker) skal have.
Som kim udpensler det med tal, så synes jeg det er røveri. Jeg vil da gerne støtte kunstneren, men som jeg kan se det så støtter man staten og diverse udgifter mere. Hvis jeg køber en cd, så er det dælme ikke i håb om at staten og andre skal have den største andel - JEG vil støtte kunstneren.
Jeg har en ven i England som har været i usa. Han gav 10 USD for en cd med Gwen Stefani.
Som det ser ud lige nu, så er det lige før at det er dyrere at holde hifi end bil. Hvis man altså køber en cd om ugen
|
|
|
Jeg undres, hvor køber man cdér til 160 kroner, jeg må vide det.
Hvis i giver 160 kroner for dem så tjener forretningen for meget,eller også er der tale om egen import fra usa eller lign. __________________ Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
|
| Til top |
|
| |
daniels Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Maj 2005 kl. 14:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
@Zanetti
Vil du dermed påstå, at Britney Spears ikke har lagt krop og sjæl i "Not yet A Woman"?
- Nok mest krop
|
| Til top |
|
| |
Pink-Bear Forum Bruger

Bruger siden: 25 Februar 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 557
|
| Sendt: 06 Maj 2005 kl. 14:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ikke Slipsefyr skrev:
Pink-Bear skrev:
|
Jeg gider personligt ikke give 160 kr for en cd, som expert (så vidt jeg husker) skal have.
Som kim udpensler det med tal, så synes jeg det er røveri. Jeg vil da gerne støtte kunstneren, men som jeg kan se det så støtter man staten og diverse udgifter mere. Hvis jeg køber en cd, så er det dælme ikke i håb om at staten og andre skal have den største andel - JEG vil støtte kunstneren.
Jeg har en ven i England som har været i usa. Han gav 10 USD for en cd med Gwen Stefani.
Som det ser ud lige nu, så er det lige før at det er dyrere at holde hifi end bil. Hvis man altså køber en cd om ugen
|
|
|
Jeg undres, hvor køber man cdér til 160 kroner, jeg må vide det.
Hvis i giver 160 kroner for dem så tjener forretningen for meget,eller også er der tale om egen import fra usa eller lign.
|
|
|
I den lokale expert butik (10 km væk) - men nu har expert jo altid været ekstremt dyre. Og Superbrugsen skal også have 150-160 kr for en cd.
|
| Til top |
|
| |
MichaelWB Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2993
|
| Sendt: 06 Maj 2005 kl. 14:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Cabal skrev:
MichaelWB skrev:
|
|
|
|
Det er heller ikke i orden.... lige så lidt som jeg mener det er i orden at lancere en ny kunstner som værende "verdens nye soul-stjerne/stemme/andet" når det er en regulær møgproduktion der ender på skiven.
Søren
|
|
|
Men det er jo et spørgsmål om markedsføring. Og du har ret i at en del pop-kunstnere nærmest markedsføres på samme måde som vaskepulver og pampers-bleer! Og hvis du ikke kan li´markedsføringen så lader du bare være med at købe produktet.
daniels skrev:
Man kunne godt forestille sig, at dem der kommer til at lide mest under MP3 og download, er disse døgnfluer som Popstars, Aqua, Boyzone m.fl.. For de typiske lyttere af denne musik er jo teenagere, der gladeligt holder sig til MP3 filerne. Hvor i mod genre som Jazz og klassisk m.fl. har et publikum, der omvendt aldrig kunne finde på at bruge brændte CD'er (måske en gang eller to for at lytte om det er noget). Tænk blot på alle de dance-hits der bliver smidt ud i æteren. Hvordan skal de tjene deres penge, hvis alle blot henter musikken på MP3? Personligt kommer jeg ikke til at savne dem...
Selv er jeg stor Tori Amos, Leonard Cohen (og mange flere)-fan, og køber alle CD'er der udsendes, uden at "prøvelytte" først. Jeg kunne aldrig finde på at brænde en MP3-CD, og holde mig til den - det er jeg simpelthen for stor en fan til
|
|
|
Tror kun du har delvis ret. Jeg ved fra en af mine gode venner, der har en ret snæver musiksmag der dækker den mere rå del af heavy-metal, at for mange af de bands han hører er download et stort problem. Det er bands der henvender sig til et lille publikum, for dem er et salg på måske 10.000 cd'er stort (på verdensplan!!), men der er også en tendens til at den målgruppe de henvender sig til ikke har så mange penge og derfor i stor stil er begyndt at downloade. For mange af de bands gælder det ikke at salget er faldet 20% men nærmere at det er faldet 80%. Det gælder desuden for mange af den slags bands at selv et lille fald i salget kan gøre forskellen på om de kan leve af deres musik eller om det bliver noget de spiller med gutterne onsdag efter fyraften.
Det er rigtig som nogen har skrevet, at download kan være med til at udbrede de snævre bands til flere mennesker, men det kan også fjerne den lille marginal der gør at de snævre bands kan overleve. __________________ Parasound-Micromega-Royd-SVS-Panasonic-PS3
Se hvad der gemmer sig i Pejsestuen
|
| Til top |
|
| |
daniels Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Maj 2005 kl. 14:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det med prisen på CD'er; jeg troede at de fleste musikfans (blandt andet dem her på Hifi4All) købte deres musik på nettet og i ikke Fona/merlin etc..?
For så kan man jo blot købe musikken indenfor EU, og så nærmer vi os da ikke de horrible 160 kroner, som er oppe at vende.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 06 Maj 2005 kl. 15:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
kim olsen skrev:
|
hmm.. 160 for en cd.. forretningen får 18%, staten 20%, kunstneren 27 kroner, og resten ryger lige ned i lommen på pladeselskaberne....
jeg sidder lige pt med metallicas black album, på vinyl og cd, og kan ikke forstår at vinyl udgaven er så meget bedre.....
høje avancer er i orden, men så skal produktet også være derefter..
|
|
|
Hvis forretningen kun har 18%avance, så skulle ceén jo kun koste knapt 120 kroner. Vil lige gøre opmærksom på at det koster 90 kroner for en forretning at købe en ny cd udgivelse hjem til butikken.
Alle har travlt med at genere pladeselskaberne, men hvad med butikkerne, de har da love at sætte prisen ned, det er der ingen der mig bekendt forbyder dem. __________________ Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
|
| Til top |
|
| |
daniels Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Maj 2005 kl. 15:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
@MichaelWB
Det kan du have ret i. Ved at min lillesøster er inkaneret underground-musik fan (genrene har jeg svært ved at definere  ), og hun henter næsten alt på MP3 efter hun fik en MP3-afspiller med 30GB harddisk (den SKAL jo fyldes op tilsyneladende).
I det tilfælde er al musikken fra "svage"(=små) kunstnere, hårdt ramt. Men hun vil heller ikke have en gevinst med en CD på hendes 15 år gamle AIWA anlæg...
Til gengæld er hun typen, der sætter et album over, og hører det fra start til slut. Det gør jeg sjældent. Jeg skal altid rende og skifte CD'er hele tiden, fordi jeg får lyst til at høre et andet nummer, på en anden CD.
Det er jo en anden argumentation for MP3 siden; det er ikke altid alle numre på en CD er lige interessante, og hvorfor betale for nogle numre, man ikke vil have?
Måske var det noget med en hjemmeside, hvor man valgte de numre man vil have og trykkede bestil, så var der en maskine der trykkede en CD med cover og sendte det afsted til én. Så kunne kunstnerne få betalt per sang. Og CD kvaliteten intakt (=ikke bare en brændt CD).
Alsidigheden kommer nok til at lide her, men det er reelt en interessant løsning for mig.
|
| Til top |
|
| |
MichaelWB Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2993
|
| Sendt: 06 Maj 2005 kl. 15:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
@daniels
Jeg tror den type løsninger er på vej. Musikbranchen har generelt været alt for dårlig til at omstille sig og har bekymret sig for meget om at beskytte den indtjenning de havde frem for at sikre sig en indtjenning i fremtiden, som de kunne have fået, hvis de havde været mere opmærksomme på hvad deres kunder reelt er interesseret i. Man kan jo bare se på antalet af opsamlings det-ene-og-det-andet så er det ret tydeligt at mange forbrugere bare vil have de "gode" numre.
Det kræver måske også at kunstnerne omstiller sig og begynder at tænke i enkelt-numre frem for i albums. I "gamle dage" udgav de store navne et album om året eller mere. I dag bruger de et år i studiet og så skal de ud at turnere et par år, så der går hurtigt 3-4 år mellem pladerne. Det er måske nemmere at holde fast i fansene hvis man løberne udgiver nyt og det gør det da nemmere at eksperimentere med sit kunstneriske udtryk.
Hmm det var et nyt sidespor i denne diskussion  __________________ Parasound-Micromega-Royd-SVS-Panasonic-PS3
Se hvad der gemmer sig i Pejsestuen
|
| Til top |
|
| |
Zanetti Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 17 Marts 2004 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 1346
|
| Sendt: 06 Maj 2005 kl. 15:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
daniels skrev:
@Zanetti Vil du dermed påstå, at Britney Spears ikke har lagt krop og sjæl i "Not yet A Woman"?
- Nok mest krop  |
|
|
Masser af bar krop... men sjælen er død og har været det længe!!! 
|
| Til top |
|
| |
hrmand Lukket konto

Eget ønske
Bruger siden: 18 Oktober 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1335
|
| Sendt: 06 Maj 2005 kl. 15:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
MichaelJDK skrev:
Jeg holder naturligvis på at man skal købe musikken, og støtte kunstneren hvis det er noget man kan lide, men er et "lyt" ikke også ok?
Jo! Man kan vel sammenligne det lidt med at få en prøvetur i en bil, nøglerne leveres tilbage, når turen er overstået ... samtidig er det heller ikke så udbredt mere at gå til pladepusheren for at høre de meste af en skive inden man køber den. Jow, da - der er måske 1 eller 2 sæt hovedtelefoner, men ligesom det kan være en fordel at have bilsælgeren med til prøveturen for at høre lidt om udstyret, ja så kan det være salgsfremmende og berigende at få en snak om musikken. Men det har de ikke tid, viden eller lyst til i butikkerne i dag - véd de noget er det mest om det sidste nye pop-fund indenfor det, Gaffa kalder præpubertære musikudslip. Jeg er klar over, at der er undtagelser, men de gemmer sig godt ...
Nu sidder der imidlertid nogle tilbage som nægter at købe det de virkelig holder af, og det forstår jeg ikke. Det er da meget sjovere at sætte en original CD på, end det er med en brændt lav-kvalitets MP3 CD som lyder så tyndt, at man hellere vil slukke for skidtet end at høre det færdigt.
Tråden jeg har indsat i indlægget længere oppe har også lidt med om dette. Dels er der en samlermani, der gør sig gældende - altså at man brænder (!) for et navn eller en genre og partout må have alt, koste hvad det vil (altså ikke, jf. trådens overskrift!). Her er der tale om en målbevidst indsamling af materialet, uden skrupler. Det vil altid være der, uanset mediet og metoden.
Det at sætte musik på, relaterer jeg meget til den nostalgiske og meget minde-bevarende aktivitet det er, at åbne et lp-cover, indsnuse nostalgien, pakke ind, pakke ud, læse, sætte på plads - noget som til en vis grad stadig kan lade sig gøre med cd-mediet. Med andre ord, forbinder jeg det at lytte til en skive, med fysisk aktivitet overfor mediet. DET er der jo slet ikke tale om ved klikning på en flad fil, der måske brændes til cd bagefter - "kopisterne" er mere end villige til at give køb på disse oplevelser, for de ved jo godt, de har snydt!
Et andet argument er måske at radioen jo spiller det nye musik, og dét kan man jo ikke bruge til så meget. Jo, hvis man er til pop i metervarer og synes at Popstars konceptet er ved at bugge under af bare kvalitetsbyrden! - ikke mindst i komponeringen og produceringen af musikken!
Men sagen er jo, at der er sket meget med måden at skaffe sig viden om nye udgivelser på. I mine yngre dage, var det jo P3s udbud af egentlige rock-programmer, der satte dagsordenen for mine indkøb - samt inspirerede til at vove springet med noget jeg ikke kendte, såkaldt progressiv rock, symfonisk rock og såd´n - altså noget af den slags musik, der ikke kan rummes i et standard 3 minutters popnr. Med den fart medierne har på i dag, gives der slet ikke plads til den type musik i æteren og omtale af nyudgivelser af den art er nærmest ikke-eksisterende.
Så når jeg holder mig ajour i dag, er det nærmest omvendt: Jeg skal selv opsøge de programmer/fora/sites/butikker/anmeldelser/magasiner osv. der MÅSKE har noget af det jeg søger. Jeg købte dengang som nu 4-8 skiver om måneden, men jeg syns jeg i dag bruger meget mere tid på selve beslutningsprocessen om, hvad det skal være.
|
|
|
__________________ SONY
TA-DA9000ES amp
TA-N90ES effekt
DVP-NS9100ES cd/dvd/sacd
KEF
4 x Q7 + Q9c
|
| Til top |
|
| |
napsi Forum Bruger

Bruger siden: 29 December 2003
Status: Offline Indlæg: 134
|
| Sendt: 06 Maj 2005 kl. 15:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
daniels skrev:
[...] Måske var det noget med en hjemmeside, hvor man valgte de numre man vil have og trykkede bestil, så var der en maskine der trykkede en CD med cover og sendte det afsted til én. Så kunne kunstnerne få betalt per sang. Og CD kvaliteten intakt (=ikke bare en brændt CD).
Alsidigheden kommer nok til at lide her, men det er reelt en interessant løsning for mig.
|
|
|
Har set steder hvor man udover den tvivlsomme mp3 kvalitet, tilbyder lossless formater som flac. Ville være lækkert hvis det blev tilbudt flere/alle steder. :)
|
| Til top |
|
| |
hrmand Lukket konto

Eget ønske
Bruger siden: 18 Oktober 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1335
|
| Sendt: 06 Maj 2005 kl. 15:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
MichaelWB skrev:
| "Jeg vil se hvad det er før jeg køber det" |
|
|
Ja, den har jeg også hørt. Men argumentet forstummer, når jeg spørger om de så også læser en bog, før de køber den ... eller den trykte døgnflue - avisen!
Selv køber jeg tit cd´er ud fra anmeldelsen alene, det har givet noget grumme oplevelser, men flest af de gode. Sådan er der i øvrigt også nogle, der køber bøger ... __________________ SONY
TA-DA9000ES amp
TA-N90ES effekt
DVP-NS9100ES cd/dvd/sacd
KEF
4 x Q7 + Q9c
|
| Til top |
|
| |
KRIKSTAR Forum Bruger

Bruger siden: 08 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 408
|
| Sendt: 06 Maj 2005 kl. 15:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
daniels skrev:
@MichaelWB
Det er jo en anden argumentation for MP3 siden; det er ikke altid alle numre på en CD er lige interessante, og hvorfor betale for nogle numre, man ikke vil have?
Måske var det noget med en hjemmeside, hvor man valgte de numre man vil have og trykkede bestil, så var der en maskine der trykkede en CD med cover og sendte det afsted til én. Så kunne kunstnerne få betalt per sang. Og CD kvaliteten intakt (=ikke bare en brændt CD).
|
|
|
Lige netop! Mange bands har ikke lavet mere end 1 eller 2 numre, jeg gider høre, og at finde et opsamlingsalbum, med lige de numre jeg ønsker er jo stort set umuligt.
Jeg kan vælge at downloade i skod kvalitet fra div. netbutikker, til mellem 6 og 10 kr pr nummer, i en kvalitet jeg alligevel bliver irriteret over hver gang jeg sætter det på anlæget. Så er 200 kr for en cd, som jeg også selv skal brænde al for dyrt, imo!
Hvad gør man? Lader sig røvrende totalt ved at købe samtlige cd'ere, de enkelte numre i skod kvalitet fra netbutik - eller finder man dem på nettet gratis og med højere bitrate/lydkvalitet?
|
| Til top |
|
| |
zaka Forum Bruger

Bruger siden: 05 September 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1374
|
| Sendt: 06 Maj 2005 kl. 15:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
KRIKSTAR skrev:
...
Lige netop! Mange bands har ikke lavet mere end 1 eller 2
numre, jeg gider høre, og at finde et opsamlingsalbum, med lige de
numre jeg ønsker er jo stort set umuligt.
Jeg kan vælge at downloade i skod kvalitet fra div.
netbutikker, til mellem 6 og 10 kr pr nummer, i en kvalitet jeg
alligevel bliver irriteret over hver gang jeg sætter det på
anlæget. Så er 200 kr for en cd, som jeg også selv skal brænde al for dyrt, imo!
Hvad gør man? Lader sig røvrende totalt ved at købe
samtlige cd'ere, de enkelte numre i skod kvalitet fra
netbutik - eller finder man dem på nettet gratis og med
højere bitrate/lydkvalitet? |
|
|
Du lader være med at beskæftige dig med kunstnere der ikke har talent
til at udgive en fuldlængde med god kvalitet hele vejen igennem...
__________________ Med venlig hilsen
"There are more love songs than anything else.
If songs could make you do something we'd all love one another."
- Frank Zappa
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 06 Maj 2005 kl. 15:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
zaka skrev:
KRIKSTAR skrev:
|
...
Lige netop! Mange bands har ikke lavet mere end 1 eller 2 numre, jeg gider høre, og at finde et opsamlingsalbum, med lige de numre jeg ønsker er jo stort set umuligt.
Jeg kan vælge at downloade i skod kvalitet fra div. netbutikker, til mellem 6 og 10 kr pr nummer, i en kvalitet jeg alligevel bliver irriteret over hver gang jeg sætter det på anlæget. Så er 200 kr for en cd, som jeg også selv skal brænde al for dyrt, imo!
Hvad gør man? Lader sig røvrende totalt ved at købe samtlige cd'ere, de enkelte numre i skod kvalitet fra netbutik - eller finder man dem på nettet gratis og med højere bitrate/lydkvalitet?
|
|
|
Du lader være med at beskæftige dig med kunstnere der ikke har talent til at udgive en fuldlængde med god kvalitet hele vejen igennem...
|
|
|
Lige mine ord. __________________ Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
|
| Til top |
|
| |
Cabal Forum Bruger

Bruger siden: 18 September 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 152
|
| Sendt: 06 Maj 2005 kl. 15:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
MichaelWB skrev:
Cabal skrev:
MichaelWB skrev:
|
|
|
|
Søren
|
|
|
Men det er jo et spørgsmål om markedsføring. Og du har ret i at en del pop-kunstnere nærmest markedsføres på samme måde som vaskepulver og pampers-bleer! Og hvis du ikke kan li´markedsføringen så lader du bare være med at købe produktet.
[ |
|
|
Jamen du har helt ret! Men hvis man ikke kan stole på markedsføringen (bare en lille-bitte smule), og man er afskåret fra at prøvelytte musikken ad lovlige veje (hvis den lokale musikbiks ikke stiller en halv times lytning gratis til rådighed). Ja, så er det jo nærliggende at prøvelytte på den ulovlige måde. Jeg har selv gjort det i stor stil tidligere.. og i min ydmyge, lidet subjektive mening, vil jeg faktisk vurdere at jeg har købt flere albums, end hvis muligheden ikke forelå.. Jeg foretog langt færre fejlkøb, og blev meget mere interesseret i musik igen.. Alt i alt - i mit tilfælde - en god ordning for både mig selv og kunsterne.
I de sidste par år, har det vendt igen.. ingen prøvelytninger med MP3, og langt flere fejlkøb.. en pæn stak kummerlige plader som aldrig nærmer sig anlægget.
Nu er jeg så begyndt at belemre bibliotekerne for at låne ting hjem, og prøvelytte, inden et evt. køb ( i hvert fald hvad angår genrer jeg eksperimenterer med). Målet er det samme, midlet er lidt anderledes, men dog lovligt.. og så ser man at bibliotekerne står for skud nu. Frustrationen er ikke langt væk.
mvh Søren
|
| Til top |
|
| |
KRIKSTAR Forum Bruger

Bruger siden: 08 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 408
|
| Sendt: 06 Maj 2005 kl. 15:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ikke Slipsefyr skrev:
zaka skrev:
KRIKSTAR skrev:
|
...
|
|
|
Du lader være med at beskæftige dig med kunstnere der ikke har talent til at udgive en fuldlængde med god kvalitet hele vejen igennem...
|
|
|
Lige mine ord.
|
|
|
Ja det er jo så let at sige, men jeg sýnes nu at det er synd, at alle dem som måske kun formår et eller to gode hits på deres første album, ikke også skal ud med dem og få penge for det!
Mange bands er jo startet i det små med et par gode numre, hvorefter der er gået en rum tid, før man så noget til dem igen, det får de vel næppe muligheden for mere?
En anden ting er at jeg godt kan lide at have lidt fest-pop musik liggende, og det er jo oftest fra kunstnere der ikke kan andet end det ene hit! Men alligevel skal jeg trækkes af med at købe hele deres album , eller købe et opsamlingsalbum med lige så meget skidt på...!
|
| Til top |
|
| |
|
|
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|