Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 04:52   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Musik og film
 HIFI4ALL Forum : Musik og film
Emne Emne: Musikpirater køber ikke musik! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 10
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
MichaelWB
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 06 Maj 2005 kl. 15:52 | IP-adresse registreret  

@ Cabal

Jeg kender godt til problematiken. Jeg har da også én måske to  cd'er stående, som blev købt på baggrund af et eller to numre og så viste det sig at det var de eneste numre jeg kunne li'

Så jeg mener helt klart at prøvelytning er i orden. Du kan jo også hos mange internet-musikbutikker høre smagsprøver af numre - det lyder af  men det er lovligt. Min pointe var, at der er rigtig mange der "glemmer" at holde op med at prøvelytte og glemmer at købe et produkt de rent faktisk gerne vil have og det synes jeg ikke er iorden.

Tror det er tid til at holde weekend og måske få hørt lidt musik....

Se hvad der gemmer sig i Pejsestuen
Til top Vis MichaelWB's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MichaelWB

daniels
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Marts 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 06 Maj 2005 kl. 15:54 | IP-adresse registreret  

@KRIKSTAR
Enig!
- Bruger også selv blød pop til festlige lejligheder.
Til top Vis daniels's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af daniels

bjørn
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 November 2004
Sendt: 06 Maj 2005 kl. 15:57 | IP-adresse registreret  

Ikke Slipsefyr skrev:
zaka skrev:
KRIKSTAR skrev:

...

Lige netop! Mange bands har ikke lavet mere end 1 eller 2 numre, jeg gider høre, og at finde et opsamlingsalbum, med lige de numre jeg ønsker er jo stort set umuligt.

Jeg kan vælge at downloade i skod kvalitet fra div. netbutikker, til mellem 6 og 10 kr pr nummer, i en kvalitet jeg alligevel bliver irriteret over hver gang jeg sætter det på anlæget. Så er 200 kr for en cd, som jeg også selv skal brænde al for dyrt, imo!

Hvad gør man? Lader sig røvrende totalt ved at købe samtlige cd'ere, de enkelte numre i skod kvalitet fra netbutik - eller finder man dem på nettet gratis og med højere bitrate/lydkvalitet?

Du lader være med at beskæftige dig med kunstnere der ikke har talent til at udgive en fuldlængde med god kvalitet hele vejen igennem...

Lige mine ord.

For en måned siden købte jeg 4 "nyudgivelser" dvs. gamle masterbånd overført til cd efter alle digitalkunstens højfrekvente regler incl. genoptryk af de originale lp omslag, et stk Philips og 3 stk MPS, i alle 4 tilfældle et flot stykke bevaringsarbejde.

kr. 69,- pr cd i det indre København 

Til top Vis bjørn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bjørn

zaka
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 September 2003
Sendt: 06 Maj 2005 kl. 15:58 | IP-adresse registreret  

@KRIKSTAR

Du skal da ikke købe musik udfra et ønske om velgørenhed - så bliver du aldrig tilfreds. Køb det du kan lide...lad det andet stå.

Hvis det er hits, så køb singlerne -  de kommer stadig ud i stort antal.

I øvrigt findes der mange andre veje end prøvelytning:

- Læs (mange) anmeldelser. Mojo, Gaffa, www.soundvenue.com, www.allmusic.com, www.dr.dk, anbefalinger i trådende herinde, osv.osv. Køb aldrig et album udfra kun en anmeldelse.
- Gå til koncerter med kunstnere du ikke kender - så støtter du dem meget mere end ved at købe deres cd'er. Både mentalt og økonomisk
- Tag udgangspunkt i din yndlingskunstner og find relaterede kunstnere på allmusic.com.

Det sker meget meget sjældent at jeg prøvelytter først og jeg har ikke en masse skrammel stående på hylderne.

"There are more love songs than anything else.
If songs could make you do something we'd all love one another."
- Frank Zappa
Til top Vis zaka's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zaka Besøg zaka's Websted

zaka
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 September 2003
Sendt: 06 Maj 2005 kl. 16:04 | IP-adresse registreret  

http://www.lytteposten.dk/

"There are more love songs than anything else.
If songs could make you do something we'd all love one another."
- Frank Zappa
Til top Vis zaka's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zaka Besøg zaka's Websted

Dyrmann
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Marts 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 06 Maj 2005 kl. 16:51 | IP-adresse registreret  

Selv køber jeg altid (stort set) mit musik på nettet på www.Cdwow.com eller http://www7.cd-wow.com.hk/ (den samme side bare med forskellig mønt som jo kan ændre prisen efter kurs)

her koster nye cd'er typisk 100kr - og så slipper man uden om de danske afgifter og overbetalte butikker. og levringen er gratis!

men hvilke andre steder på nettet vil i anbefale??

Til top Vis Dyrmann's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dyrmann Besøg Dyrmann's Websted

micjac
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 September 2003
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 06 Maj 2005 kl. 16:59 | IP-adresse registreret  

MichaelJDK skrev:

Et andet argument er måske at radioen jo spiller det nye musik, og dét kan man jo ikke bruge til så meget. Jo, hvis man er til pop i metervarer og synes at Popstars konceptet er ved at bugge under af bare kvalitetsbyrden! - ikke mindst i komponeringen og produceringen af musikken!

Danmark har stadig en af verdens bedste radiostationer i DR hvor der stadig er
ægte musiknørder ansat. Selv Mr. Spadestik himself er der stadig. Jeg ved af
erfaring at det er der mange der misunder os meget. Der er lukket programmer
ja, men der er kommet nye til. Meget af det der tidligere var på P3 er nu flyttet til
P2 og P4. P2 er *ikke* kun klassisk og P4 er *ikke* kun Giro 413. Der er så
meget andet på de kanaler. Jeg anbefaler et af de programmer nedenfor.

Tip til at lære ny musik at kende uden at røre en finger:

Link -> Radium - HVER dag på DR P2 Klokken 23:

Prøv og lyt til dette program i et par måneder. Jeg har hørt DRs kanaler siden
starten af 70'erne og jeg garanterer at jeg aldrig har hørt så megen spændende
NY musik som i dette program. Rock - Electronica - Folk - Grænsebrydende, You
name it.

Hermed anbefalet.

Jeg hører tit samme udsagn fra kollegaer. Altså at der intet spændende musik
kommer mere eller det bliver holdt hemmeligt. Når man så anbefaler hvor de kan
lære om ny musik (som zaka ovenfor), så vender de det hvide ud af øjnene og
fortæller at det har de ikke tid til.

mvh

Til top Vis micjac's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af micjac

MichaelJDK
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2004
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 06 Maj 2005 kl. 17:04 | IP-adresse registreret  

Puhh ha... Så fik jeg læst alle indlæg, og vil egentlig bare springe til Dyrmann's indlæg på hvor man kan finde musik, da jeg mener meget af det andet er debateret igennem.

Hvor køber I jeres musik?

Selv kender jeg kun:

www.cdskiven.dk

www.cdon.com

:(

Kom med jeres bud og erfaringer!

Til top Vis MichaelJDK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MichaelJDK Besøg MichaelJDK's Websted

Zanetti
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 17 Marts 2004
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 06 Maj 2005 kl. 17:13 | IP-adresse registreret  

Dyrmann skrev:

Selv køber jeg altid (stort set) mit musik på nettet på www.Cdwow.com eller http://www7.cd-wow.com.hk/ (den samme side bare med forskellig mønt som jo kan ændre prisen efter kurs)

her koster nye cd'er typisk 100kr - og så slipper man uden om de danske afgifter og overbetalte butikker. og levringen er gratis!

www.cdwow.com er fint nok, men deres udvalg er temmelig begrænset... hvis de udvidede deres sortiment ville de være det bedste bud.

Ellers www.imusic.dk. De virker bare noget useriøse, for de svare ikke på mine mails.

www.rillen.dk. Dyr, men stort udvalg.

Til top Vis Zanetti's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Zanetti

Olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Februar 2004
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 06 Maj 2005 kl. 17:19 | IP-adresse registreret  

MichaelJDK skrev:

Puhh ha... Så fik jeg læst alle indlæg, og vil egentlig bare springe til Dyrmann's indlæg på hvor man kan finde musik, da jeg mener meget af det andet er debateret igennem.

Hvor køber I jeres musik?

Selv kender jeg kun:

www.cdskiven.dk

www.cdon.com

:(

Kom med jeres bud og erfaringer!

Jeg har lige købt musik på www.Payload.dk og siden kan varmt anbefales da den bruger den selv samme konto, som er tilknyttet www.DBA.dk Det tog ca. 1-2 min. før jeg kunne afspille numret som MP3 på min computer i en opløsning på 192 Kbps.

Det var et enkelt nummer fra Simone med "Vindens farver", (ja samme nummer som titlen angiver) som jeg købte. Jeg var først inde på TDC Musik: http://musik.tdconline.dk, men der kostede det 10 kr. Hos Payload kostede det 7 kr. Altså en besparelse på 3 kr. eller næsten 30 % (!!!) Hvilket er MEGET! Tænk hvis man nu fx. skulle købe mange flere numre med diverse artister.

Der er ingen tvivl om at dagen, hvor man ikke længere kan købe en CD i butikkerne kommer på et eller andet tidspunkt. Internethandel vil tordne frem for "harddisk musik" og "harddisk film" er nu engang tidsbesparende, og tid betyder meget for forbrugerne... ...."man gider jo ikke bruge tid på at gå ind og hente en cd i en butik" ...om det så er godt eller skidt er en anden ganske anden sag.

hrmand
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske

Bruger siden: 18 Oktober 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 06 Maj 2005 kl. 17:32 | IP-adresse registreret  

micjac skrev:
Radium - HVER dag på DR P2 Klokken 23:

Prøv og lyt til dette program i et par måneder. Jeg har hørt DRs kanaler siden
starten af 70'erne og jeg garanterer at jeg aldrig har hørt så megen spændende
NY musik som i dette program. Rock - Electronica - Folk - Grænsebrydende, You
name it.

Hermed anbefalet.

Tak for tippet. Jeg indrømmer blankt, at jeg ikke læser radioprogrammer og troede faktisk ikke at der var "noget" at hente hos DR. Jeg har været tilbøjelig til at dømme DR ud fra "pop-ifiseringen" af P3 gennem tiden og regnede de smalle rock-genrer for ude af fokus hos DR som sådan. Synd dog, at programmet ikke tillægges større betydning end den, placeringen af kanal og sendetidspunkt indikerer.

DVP-NS9100ES cd/dvd/sacd

KEF
4 x Q7 + Q9c
Til top Vis hrmand's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hrmand

kim olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 06 Maj 2005 kl. 17:48 | IP-adresse registreret  

www.play.com

billige, og hutige.... desuden et pænt udvalg af dvd'er.

S.B.P.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 06 Maj 2005 kl. 18:39 | IP-adresse registreret  

kim olsen skrev:

www.play.com

Samt et gigantisk udvalg af cd´er ej at forglemme. (noget større end cdwow.com )

Og la´ os så lige få slået fast: Næsten ingen kunstnere tjener mere end 10 kr. pr solgt album. Metallica er én af undtagelserne, da de med 15kr. pr solgt album ligger MEGET højt  jævnfør en yderst lukrativ pladekontrakt. (derfor ser man sjældent deres albums på tilbud til 60-70kr.)

Til top Vis S.B.P.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af S.B.P.

Zanetti
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Sendt: 06 Maj 2005 kl. 20:09 | IP-adresse registreret  

kim olsen skrev:

www.play.com

Hvad med betaling... er det nemt nok???

bjørn
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 November 2004
Sendt: 06 Maj 2005 kl. 20:09 | IP-adresse registreret  

Dyrmann skrev:

Besparelsen i forhold til den danske moms er i bedste fald 5-7%. Der er ikke punktafgifter på cd'er i Danmark. Forretninger i andre EU lande med en omsætning til Danmark der overstiger (hæng mig ikke) ca.275.000 skal opkræve dansk moms af de varer de sender til kunder bosiddende i Danmark

"gratis levering" er en illusion

Til top Vis bjørn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bjørn

kim olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 06 Maj 2005 kl. 20:14 | IP-adresse registreret  

Zanetti skrev:
kim olsen skrev:

www.play.com

jeps. jeg bruger visa/mastercard.. men ja, visa, nemt og bekvemt..

mufcdk1974
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Marts 2005
Sendt: 06 Maj 2005 kl. 20:30 | IP-adresse registreret  

Svinefar skrev:

En CD koster jo det, som markedet mener, at den skal koste. Der er jo masser af selskaber, der udgiver musik og man kan købe over nettet, så det er ikke konkurrencen, den er gal med. I DK er der så lidt særlige forhold med moms og punktafgifter, der gør dem dyrere.

Hvis du ikke mener, at 150 er prisen værd for et album, så må du jo lade være med at købe. Det gælder cd'er som alle andre forbrugsgoder.  Jeg ville da gerne have, at prisen var lavere, og jeg købte da også en del flere cd'er, da prisen var 120 for et nyt album, men jeg kan bare ikke se, hvordan det skulle være muligt for os at diktere en lavere pris.

Er du ikke lidt selvmodsigende i dette indlæg? Du starte med at skrive at en CD nok koster det markedet mener den er vært.

Lidt længere nede skriver du at da en CD kostede kr. 120 købte du flere end du gør idag. Vil det så ikke sige at markedet næppe mener at den nuværende pris på en CD er korrekt? for eftersom CD salget er faldende kan det jo bl.a betyde at prisen er for høj.

Til top Vis mufcdk1974's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mufcdk1974

micjac
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 September 2003
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 06 Maj 2005 kl. 20:43 | IP-adresse registreret  

Se her. Det går da vist meget godt:

IFPIs (pladeselskabernes) kommentarer til de seneste tal:

"Global sales of recorded music were flat in 2004, with a slight reduction in physical audio sales offset by growing sales of DVD music videos and a sharp increase in sales of digital music. Regionally, 2004 saw strong markets in the US and UK and a slowing rate of decline in other major markets.

Sales of physical formats declined by 1.3% in value (and by 0.4% in units) to US$33.6 billion. (The growth calculation is net of exchange rate fluctuations, comparing with US$34.1 billion in 2004). But with sales of music downloads via the internet and mobile phones making their first mark on the global market in 2004, total global sales are estimated to be flat in comparison to the previous year.

Even excluding digital sales, 2004 was the best year-on-year trend in global music sales for five years. Sales of top-selling albums reversed several years of decline. Top 10 albums sales globally rose by 14%, while the top 50 albums were up 8% in value. Eight albums sold more than five million in 2004, up from five in 2003.

Digital sales rose exponentially, with the total number of tracks downloaded in 2004 (including album tracks) up more than tenfold on 2003, to over 200 million in the four major digital music markets (US, UK, France, Germany). The trend has continued in 2005, with digital sales in the US in the first two months more than double that of the same period in 2004."

mvh
Til top Vis micjac's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af micjac

Zanetti
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Sendt: 06 Maj 2005 kl. 20:53 | IP-adresse registreret  

kim olsen skrev:
Zanetti skrev:
kim olsen skrev:

www.play.com

jeps. jeg bruger visa/mastercard.. men ja, visa, nemt og bekvemt..

De har en masse rigtig godt kan jeg se... håber de er leveringsdygtige i det, for synes tit jeg oplever at diverse CD butikker på nettet ikke kan levere alligevel. Er der fri fragt kun til UK?

daniels
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Marts 2004
Sendt: 06 Maj 2005 kl. 21:02 | IP-adresse registreret  

@micjac
Det lyder da ikke så katastrofalt, som det er blevet slået op...
Til top Vis daniels's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af daniels

<< Forrige Side af 10 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes