| Forfatter |
|
kim olsen Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5749
|
| Sendt: 06 Maj 2005 kl. 21:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Zanetti skrev:
kim olsen skrev:
Zanetti skrev:
kim olsen skrev:
|
www.play.com
billige, og hutige.... desuden et pænt udvalg af dvd'er.
|
|
|
Hvad med betaling... er det nemt nok???
|
|
|
jeps. jeg bruger visa/mastercard.. men ja, visa, nemt og bekvemt..
|
|
|
De har en masse rigtig godt kan jeg se... håber de er leveringsdygtige i det, for synes tit jeg oplever at diverse CD butikker på nettet ikke kan levere alligevel. Er der fri fragt kun til UK?
|
|
|
fri fragt... tror heller ikke det koster dem nævneværdigt mere.... der står godt nok (når man er logget ind, og i en faq) at de ikke leverer til DK.. men det passer ikke.. __________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
| Til top |
|
| |
Jesper Juul Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3139
|
| Sendt: 06 Maj 2005 kl. 21:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vedr. online salg af musik nægter jeg at bruge så meget som en 25 øre før der er nogen som tager sig sammen og ligger musikken ud i tabsfrit cd format. Hvem fanden gider bruge 7-10kr. på et eller andet mp3 crap nummer der lyder som det bliver afspillet over en halvslatten ghettoblaster?
__________________ Jesper Juul
|
| Til top |
|
| |
daniels Forum Bruger

Bruger siden: 26 Marts 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3704
|
| Sendt: 06 Maj 2005 kl. 21:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
@Jesper Juul
Det kan jeg SAGTENS følge dig i.
|
| Til top |
|
| |
lpm76 Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2004 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 697
|
| Sendt: 06 Maj 2005 kl. 21:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Spencer skrev:
|
Hvad mener du at en CD bør koste?
Er 149,- den 'rigtige' pris for to radiohits og lidt ekstrafyld?
Pladeselskaberne tør ikke længere udgive singler, da folk jo så vil nøjes med at købe netop de 2 radiohits der skal sælge albummet. |
|
|
Der sælges så vidt jeg ved da stadig singler i massevis?! Hvad er det for nogen pladselskaber der ikke længere tør udgive singler?
MichaelWB skrev:
|
Men jeg mener f.eks. også at prisen er for høj på fladskærme, men derfor er der nok ikke mange der vil argumentere for at det er iorden hvis jeg smutter ned i el-mutanten og tager en 50" Philips med hjem under armen for lige at prøve det i nogle år og se om det nu også er noget for mig.
Hvorfor er det så i orden at stjæle musik? |
|
|
Hæ, der er da himmelvid forskel! Jaja, begge dele er ulovligt, men at sjæle og kopiere er altså ikke det samme. Ingen tvivl om at kunstnerne taber penge, og at det er moralsk forkasteligt, men der er ingen grund til at blande tingene sammen.
Det ville være det samme hvis jeg lurede deres 50" Philips-fjernsyn af (eller forstærker) og gik hjem og byggede den selv. Det kunne man så starte en interessant diskusion omkring mht til DIY-folkene, men det er der ingen grund til nu.
Zanetti skrev:
|
Jeg er også dybt dybt skuffet og temmelig nervøs overfor musikkens fremtid. Tænk at så meget musik idag bliver lavet en nogle pengestærke bagmænd, der så caster nogle unge mennesker hvis største drøm er berømmelse og en masse penge, hvor musikken blot er nøglen hertil. Hvad med den ægte musikglæde??? Hvor mange medlemmer af disse konceptbands eller diverse solister kan overhovedet spille et instrument??? Se skrækeksemplet Mrs. Spears. Hendes musik er direkte forfærdelig, men piger skovler berømmelsen og ikke mindst pengene ind...
|
|
|
Jeg tror ikke du har noget at være nervøs over Zanetti. Konceptbands er altså ikke nogen ny opfindelse. I øvrigt kan du synes om Britney Spears hvad du vil, men hun sælger fortræffeligt, ellers så ville hun jo ikke skovle så mange penge ind! Går der ikke lidt ”se os med den gode smag” i den? Der bliver da stadig lavet masser af god musik, vi er sikkert ikke alle sammen enige om hvad den gode musik er, så et godt udgangspunkt ville nok være at blive enige om at kvalitetsmusik er et vidt begreb inden spår musikken en grum fremtid.
Personligt køber jeg cd’er som aldrig før, mest af alt fordi jeg lærer flere og flere nye bands at kende. Det skyldes mest af alt at jeg fra tid til anden downloader materiale for at lytte til det. Ja, Shame on me, men så synes jeg heller ikke det er værre. Noget af det bliver købt og noget af det gør ikke.
Det mest interessante synes jeg dog er, at jeg er begyndt at købe en masse DVD’er. For ti år siden købte jeg aldrig film. Der blev båndet et par stykke fra fjernsynet, og så blev der lånt en moviebox engang imellem.
Jeg er sikker på at en del af forklaringen på det svigtende musik-salg skal findes i at folk køber dvd’er for nogen af de penge de ellers ville have brugt på cd’er. __________________ Mvh
Lars P. Madsen
|
| Til top |
|
| |
Spencer Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6374
|
| Sendt: 06 Maj 2005 kl. 21:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
lpm76
Singler: Prøv at kigge hos cdon.com - der er godt 100 singletitler at vælge imellem.
Syntes du at det er meget?
|
| Til top |
|
| |
lpm76 Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2004 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 697
|
| Sendt: 06 Maj 2005 kl. 22:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Spencer skrev:
|
lpm76
Singler: Prøv at kigge hos cdon.com - der er godt 100 singletitler at vælge imellem.
Syntes du at det er meget?
|
|
|
Næh det er ikke mange. Her er der små 16000: http://www.musicontheweb.co.uk/products.php?cat=cds
Ingene af delene beviser dog noget og det er da muligt at du har ret, jeg har bare aldrig hørt om at det skulle være tilfældet. Det var såmænd derfor jeg spurgte.
Britney Spears som jo ikke just får ros for helstøbte pladeudgivelser har i følge denne side udgivet 15 singler og 4 albums. Det tyder da ikke på frygt for at udgive singler!
http://www.tiscali.co.uk/music/biography/britney_spears_disc ography.html __________________ Mvh
Lars P. Madsen
|
| Til top |
|
| |
Spencer Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6374
|
| Sendt: 06 Maj 2005 kl. 22:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Med Britney Spears er singlerne vist også en slags mercandise, da hendes stakkels fans jo er nødt til at købe ALT med hendes navn på - smart! Og så tjener damen vist også lidt på at medvirke i diverse reklamer.
Når man ikke finder singler så meget i pladeforretninger, er det jo nok fordi at de er udsolgt og dermed populære 
Nu hører jeg til gruppen der ikke bestiller hjem, og så hellere vil handle på nettet. Så det med singler bliver det ikke så meget til. £3.99 for en single er vist også lidt dyrt efter min smag.
Igen er der udover musik, også DVD-film og DVD-videoer samt computerspil som de unges penge skal gå til, og især computerspil er noget der sælger rigtig godt. Faktisk bedre end de Hollywoodfilm de somme tider er lavet fra.
|
| Til top |
|
| |
Olsen Forum Bruger

Bruger siden: 21 Februar 2004 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 884
|
| Sendt: 08 Maj 2005 kl. 19:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jesper Juul skrev:
| Hvem fanden gider bruge 7-10kr. på et eller andet mp3 crap nummer der lyder som det bliver afspillet over en halvslatten ghettoblaster? |
|
|
Det er der efterhånden rigtig mange der gerne vil. Årsagen er at de ikke har samme syn på hifi, som mange der debatterer i dette forum. Hr. & Fru. Danmark har nemlig det syn, at der ikke er hørbar forskel på CD og MP3 og derfor kan det for dem være ligegyldigt om det hedder det ene eller andet. Husk på, at de mp3 filer der kan hentes ned fra betalingssiderne ikke er af den ringeste kvalitet, om end de er dårligere end CD format, men hvor meget dårligere? - tjaaa... åbenbart ikke så meget, for mens CD salget vil falde, så vil salget af "halvslatten" musik over Internettet stige. __________________ Venlig hilsen
Olsen
|
| Til top |
|
| |
MichaelWB Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2993
|
| Sendt: 09 Maj 2005 kl. 11:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
lpm76 skrev:
|
MichaelWB skrev:
|
Men jeg mener f.eks. også at prisen er for høj på fladskærme, men derfor er der nok ikke mange der vil argumentere for at det er iorden hvis jeg smutter ned i el-mutanten og tager en 50" Philips med hjem under armen for lige at prøve det i nogle år og se om det nu også er noget for mig.
Hvorfor er det så i orden at stjæle musik? |
|
|
Hæ, der er da himmelvid forskel! Jaja, begge dele er ulovligt, men at sjæle og kopiere er altså ikke det samme. Ingen tvivl om at kunstnerne taber penge, og at det er moralsk forkasteligt, men der er ingen grund til at blande tingene sammen.
Det ville være det samme hvis jeg lurede deres 50" Philips-fjernsyn af (eller forstærker) og gik hjem og byggede den selv. Det kunne man så starte en interessant diskusion omkring mht til DIY-folkene, men det er der ingen grund til nu.
|
|
|
I den her sammenhæng er kopiering og tyveri præcis det samme. Når du bruger noget der ikke er dit og som du ikke har retten til at bruge, så er det tyveri. At du mener man kan gradbøje tyveri siger måske mere om din moral.
At du sammenligner det at kopiere et fysisk produkt med at kopiere musiknumre er jo noget sludder. Der er jo ingen problemer hvis du sidder der hjemme og "kopierer" et musiknummer på din guitar, men det er jo ikke det der er på tale her. __________________ Parasound-Micromega-Royd-SVS-Panasonic-PS3
Se hvad der gemmer sig i Pejsestuen
|
| Til top |
|
| |
daniels Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Maj 2005 kl. 12:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er da ingen forskel på om man stjæler, eller kopiere i dette tilfælde.
Bare fordi der ikke er noget fysisk, der er væk efter kopieringen, betyder det ikke at der ikke er stjålet noget.
|
| Til top |
|
| |
kimhvid Forum Bruger

Bruger siden: 21 April 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 266
|
| Sendt: 09 Maj 2005 kl. 12:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
@ MichaelMW
Kopiering er ikke Tyveri...
Dette illustreres jo glimrende af at den gamle lov om tyveri ikke var dækkende og at man måtte indføre en særlov om "problemet".
Tyveri kræver at der er et offer der bliver frarøvet noget. Det findes ikke her. Pladebranchen mister i værste fald en teoretisk mulighed for et salg.
Kopiering er ulovligt det er ikke tyveri... Tyveri kræver at der er et offer der bliver frarøvet noget af værdi.
__________________ MVH Mr White Der lige nu desværre ikke længere befinder sig i Ho Chi Mihn City i selskab med en kølig White Russian og savner tilstedeværelsen af en smule HiFi ----------------------------
|
| Til top |
|
| |
hrmand Lukket konto

Eget ønske
Bruger siden: 18 Oktober 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1335
|
| Sendt: 09 Maj 2005 kl. 12:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg synes de sidste par indlæg meget godt illustrerer holdningen blandt kopister som bevidst undlader at forholde sig til ophavsretten ved konsekvent at bruge (eller misbruge) det materiale, der downloades og kopieres.
Altså, at man legaliserer sin kopi med argumentet, "at der jo ikke er fjernet noget eller taget noget fra nogen" - hvorefter de samme argument bliver brugt til at håndhæve en "ret" til at bruge produktet, uden at have betalt så meget som en bøjet 25-øre for det.
Kald det, hvad du vil lpm76, det er og bliver tyveri! __________________ SONY
TA-DA9000ES amp
TA-N90ES effekt
DVP-NS9100ES cd/dvd/sacd
KEF
4 x Q7 + Q9c
|
| Til top |
|
| |
daniels Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Maj 2005 kl. 12:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad med industrispionage? Det er så heller ikke tyveri?
Al form for kopiering af andres viden/data, uden disses accept, er da tyveri.
Det er da derfor man tager patent på noget.
|
| Til top |
|
| |
Olsen Forum Bruger

Bruger siden: 21 Februar 2004 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 884
|
| Sendt: 09 Maj 2005 kl. 13:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvorfor diskuterer I selve definitionen på tyveri? Det er jo fuldstændigt ligegyldigt hvad man I vælger at kalde det, når bare alle kan blive enige om, at det er ulovligt at kopiere musik (digitalt). At operationalisere begrebet 'Tyveri' er en debat, som I godt kan spare jer, for i virkeligheden så ved folk jo godt, at det er ulovligt. Derimod er det mere relevant at diskutere hvilken pris musik skulle sælges til, for at man undgår ulovlig kopiering. Drop da snakke vedr. om det er ulovligt eller ulovligt, for her bør ingen jo være i tvivl - vel? ;-)
__________________ Venlig hilsen
Olsen
|
| Til top |
|
| |
kimhvid Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Maj 2005 kl. 13:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
@ Olsen...
Enig men det var vores moral der blev angrebet. En ting er hvad staten mener er ulovligt en anden er moral.
__________________ MVH Mr White Der lige nu desværre ikke længere befinder sig i Ho Chi Mihn City i selskab med en kølig White Russian og savner tilstedeværelsen af en smule HiFi ----------------------------
|
| Til top |
|
| |
MichaelWB Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Maj 2005 kl. 13:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
kimhvid skrev:
@ MichaelMW
Kopiering er ikke Tyveri... Dette illustreres jo glimrende af at den gamle lov om tyveri ikke var dækkende og at man måtte indføre en særlov om "problemet". Tyveri kræver at der er et offer der bliver frarøvet noget. Det findes ikke her. Pladebranchen mister i værste fald en teoretisk mulighed for et salg. Kopiering er ulovligt det er ikke tyveri... Tyveri kræver at der er et offer der bliver frarøvet noget af værdi.
|
|
|
Du har delvis ret. Det er ikke tyveri som sådan at kopiere en musikfil, men det bliver det så snart du afspiller den, så har du nemlig frarøvet offeret noget af værdi.
At loven skal ændres for at følge med den teknologiske udvikling er der jo ikke noget nyt i. Vi har f.eks. haft fri hastighed på de danske veje, men dengang var bilerne ikke så hurtige og der var ikke så mange af dem.
ps. skal du ikke have ændret din signatur  __________________ Parasound-Micromega-Royd-SVS-Panasonic-PS3
|
| Til top |
|
| |
kimhvid Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Maj 2005 kl. 13:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har intet frarøvet... Ofret mangeler jo ikke noget.. Han mister en teoretisk mulighed. Muligheden for at jeg ikke køber hans musik pga download. Så det er egentligt kun et problem hvis jeg havde tænkt mig at købe cden hvis jeg ikke havde mulighed for at kopiere.. Det er stadig ulovligt men det er ikke tyveri....
|
| Til top |
|
| |
daniels Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Maj 2005 kl. 13:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
@kimhvid
Det kan jeg sagtens følge dig i, men den undskyldning kan jo bruges i flæng - Hvilket den så også bliver i dag.
|
| Til top |
|
| |
MichaelWB Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Maj 2005 kl. 13:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
@ Kim Hvid
Nu er vi hvist på vej ud i en diskussion af ordene frem for principperne. Det svarer jo til at sige at der er noget galt i at slå én ihjel, du frarøver dem bare en teoretisk chance for et godt og langt liv!
Men så lad os kalde det for uberettiget (og moralsk forkert) tilegnelse og brug af en andens ejendom! __________________ Parasound-Micromega-Royd-SVS-Panasonic-PS3
|
| Til top |
|
| |
kimhvid Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Maj 2005 kl. 13:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er ulovligt mere vil jeg ikke sige.... Moral er en sjov størelse som jeg ikke vil ind i en diskussion af her. Desuden bruger jeg ikke en andens ejendom. Den har han jo stadigvæk jeg bruger en kopi. Kopi er ikke tyveri det er - ja - Kopiering....
Vi kan vel være enige om at være uenige
|
| Til top |
|
| |