Forfatter |
|
MGPProjectS Forum Bruger

Bruger siden: 04 November 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 753
|
Sendt: 10 Maj 2005 kl. 22:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kurt von Kubik skrev:
gl.jas skrev:
Kurt von Kubik skrev:
MGPProjectS skrev:
Tsk tsk tsk, en kg-pris på kr. 4000,00. Det er jo ca. 4 gange mere end min Gryphon 
Har I iøvrigt haft lejlighed til at lytte til den? Og hvad er indtrykket?
|
|
|
Nu er det jo ikke alle der laver sagerne så billigt som Gryphon . Hvad er dit indtryk af dem så? |
|
|
Du må lige skifte batteriet i hørebrillen Kurt
|
|
|
Sorry!
Der smuttede lige et "I" for cm3 |
|
|
No problem...!  __________________ Mvh. MGP
www.MGP-ProjectS.com | High End for mindre end 50k.
|
Til top |
|
|
MGPProjectS Forum Bruger

Bruger siden: 04 November 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 753
|
Sendt: 10 Maj 2005 kl. 22:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
It has many of the attributes of tube amplifiers but still reproduces excellent bass. The soundstage width is outstanding imo and had my foot tapping for over 2 hours. When i listen to other digital amplifiers bel canto and ps audio they don't sound nearly as good as this little amp.
If these qualities are unimportant to you, or if you believe that the emotion and connection to the music comes from other aspects of reproduction, like speed, accuracy and damping factors, then perhaps the Nuforce will be even more impressive to you than it was to me. I was indeed, impressed. As I already stated, I believe the Nuforce is worthy of an audition. How it sounds in your system will likely be very different from how it performs in mine. On the other hand, if you value the qualities that only a tube amp seems able to offer, then the NuForce may not meet your expectations.
Meget positive indtryk... __________________ Mvh. MGP
www.MGP-ProjectS.com | High End for mindre end 50k.
|
Til top |
|
|
Jens J Forum Bruger

Bruger siden: 30 April 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 98
|
Sendt: 10 Maj 2005 kl. 23:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
De terminaler der sidder på den forstærker, hvordan opleves de i praksis ?
De kan selvfølgelig ikke tage bananstik, men hvordan er de ellers?
mvh Jens
|
Til top |
|
|
StudioSound Branchemedlem

StudioSound
Bruger siden: 07 Marts 2004 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 1275
|
Sendt: 10 Maj 2005 kl. 23:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jens J skrev:
Hej
De terminaler der sidder på den forstærker, hvordan opleves de i praksis ?
De kan selvfølgelig ikke tage bananstik, men hvordan er de ellers?
mvh Jens
|
|
|
Det er en patenteret Cardas terminal. Teorien bag er at metallet ikke stresses ved tilspænding (pga. fjedervirkning i kunststofmateriale) som i en almindelig skrueterminal, hvilket efter sigende skulle være en lydmæssig fordel.
Jeg synes selv det er en udmærket terminal. Søren Bertram laver dog nogen inspireret af samme koncept, som efter min mening er bedre, da de klarer stort set alle termineringer, inklusiv ingen.
Mvh,
Karsten __________________ www.studiosound.dk
|
Til top |
|
|
Mr. High Fy Lukket konto

Ønsker konto på standby
Bruger siden: 07 September 2003 Lokalitet: Ikke angivet
Status: Offline Indlæg: 1117
|
Sendt: 16 Maj 2005 kl. 07:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kurt von Kubik skrev:
Hejsa!
Er der nogen der nogensinde har hørt om dem her?
http://www.nuforce.com/products.htm
NUForce 8 hedder spasmageren . Fik et par med posten i morges klokken 7.50  1,5 Kg. pr. stk. 100Watt pr. kanal. Det er ike IcePower, men en såkaldt analog switching amp. Skal lige prøvekøre dem lidt. |
|
|
Vaaaaaa, Herr Cm3!
Kunne vi få en den færdige anmeldelse af Nuforcen??
|
Til top |
|
|
Mr. High Fy Lukket konto

Ønsker konto på standby
|
Sendt: 16 Maj 2005 kl. 14:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vaaaaaaaaaaaaaaaaa, piger!!!!!!!!!! Er i vågne??
Vi skal lige have samlet op på denne Tour de Force tråd her ! ! !
|
Til top |
|
|
Mr. High Fy Lukket konto

Ønsker konto på standby
|
Sendt: 16 Maj 2005 kl. 16:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dæææææææææææææææææææææååååååååååååååååååååååååååååååå!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Har i tømmermænd i dag?
|
Til top |
|
|
kim olsen Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5749
|
Sendt: 16 Maj 2005 kl. 16:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
hvad med bare at kontakte studio sound, låne et sæt, og danne dit eget indtryk?
__________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
Til top |
|
|
Mr. High Fy Lukket konto

Ønsker konto på standby
|
Sendt: 16 Maj 2005 kl. 16:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
kim olsen skrev:
hvad med bare at kontakte studio sound, låne et sæt, og danne dit eget indtryk? |
|
|
Det har jeg gjort, men jeg ville gerne høre andres mening osse!!
Jeg skal prøve et sæt om en uges tid, eller så..
|
Til top |
|
|
Mr. High Fy Lukket konto

Ønsker konto på standby
|
Sendt: 17 Maj 2005 kl. 11:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
 i am all alone
|
Til top |
|
|
Kurt von Kubik Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 5656
|
Sendt: 17 Maj 2005 kl. 11:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mr. High Fy skrev:
Dæææææææææææææææææææææååååååååååååååååååååååååååååååå!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Har i tømmermænd i dag?
|
|
|
Kommmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmeeeeeeeeeeeeer!
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 17 Maj 2005 kl. 15:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg må lige mane lidt til besindighed i tråden her. De skal lige varmes godt igennem, før man kan sige man har hørt dem. Jeg troede jeg hurtigt ville nå så langt, men der kom lige en impuls fra sidekanten, som lige skulle ordnes først.
Så jeg er snarest tilbage med et indtryk.
|
Til top |
|
|
Mr. High Fy Lukket konto

Ønsker konto på standby
|
Sendt: 17 Maj 2005 kl. 16:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kurt von Kubik skrev:
Jeg må lige mane lidt til besindighed i tråden her. De skal lige varmes godt igennem, før man kan sige man har hørt dem. Jeg troede jeg hurtigt ville nå så langt, men der kom lige en impuls fra sidekanten, som lige skulle ordnes først.
Så jeg er snarest tilbage med et indtryk. |
|
|
Thats a good boy!!
|
Til top |
|
|
Mr. High Fy Lukket konto

Ønsker konto på standby
|
Sendt: 17 Maj 2005 kl. 19:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kurt von Kubik skrev:
Så jeg er snarest tilbage med et indtryk. |
|
|
Skal vi være på at tallet 3020 bliver nævt i Kubikken review om Nuforce..
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 18 Maj 2005 kl. 17:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så er vi ved at have lyttet lidt til noget NUFORCE. Til dem der ikke ved det allerede, er der tale om en poweramp i tændstikstørrelse. Den vejer 1,5 kg pr. side (tændstik - OK! Overdrivelse fremmer forståelsen). Men den er meget lille. Det er en diskret sort lille kammarat med den efterhånden obligatoriske blå lysdiode på forpladen. Minimalistdesign er vist ordet. På bagsiden er der apparatstikbrønd og Cardas HT terminaler + ditto RCA fiduser. Den kan også leveres ballanceret med XLR, men det er enten eller. Effekten opgives til 100 Watt, som umiddelbart må vurderes til at være hjemme. Når man tænder og slukker for forstærkerne siger de wiiiv og pfutch, intet farligt, men jeg er vant til KLONK vente vente ................. SMAK! efterfulgt af en 45 min. knirkeri, når 100 kg monster varmes op fra 18 gr. til 50  og hæver temp. i lytterummet med 5-6 gr. Med den her må man jo tage tøj på igen  Jeg ved ikke rigtigt hvad jeg havde forventet da jeg tog dem i brug, men vel noget i retning af den sædvanlige Ice historie. Altså rimeligt påholdende og kultiveret lyd, med et anstrøg af B&O lyd. Men det var ikke lige det der kom ud af dem her. Her er tale om en langt mere kontant forstærker end ICE. Lyden herfra er direkte og nærværende. Faktisk er det i mine ører noget der peger i en rigtig retning. Perspektivisk har vi her med en nemt forståelig forstærker at gøre. Den formår faktisk at gengive alle dimensioner på en måde, hvor illusionen om tilstedeværelse bevares. Efter mine oplysninger koster ampen kr. 6K pr. stk. Hvilket jeg ikke har forstand på, at vurdere rimeligheden i. Hvis jeg finder en forstærker jeg godt kan lide, så er jeg såmænd villig til at kyle alt for meget efter den, så det overlader jeg trygt til andre at vurdere. Skulle jeg broke mig over noget helt konkret - og det skal cm3 altid  - så er min egen amp endnu mere nærværende, irriterende, skræmmende, pågående, musikalsk, umusikalsk, vild, dynamisk m.m. Men alligevel maner den her en vis respekt frem. Den er ikke sløv eller ligegyldig. Vedkommende og nærværende i et vist tilsnit er ordene. Jeg tror ikke det er en god idé at hooke den op med en omgang Audiovector MI3 avantgarde og en stak Arcam/NO grej. Så er der vist dømt av min arm. Men sammen med mere neutrale legekammerater, kan der sagtens komme et helt fornuftigt resultat ud af sådan en switch Børge - prøv selv. PS! Den kan i lighhed med rør Børger ikke klare at stå ubelastet.
|
Til top |
|
|
Mr. High Fy Lukket konto

Ønsker konto på standby
|
Sendt: 18 Maj 2005 kl. 17:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kurt von Kubik skrev:
Så er vi ved at have lyttet lidt til noget NUFORCE.
Til
dem der ikke ved det allerede, er der tale om en poweramp i
tændstikstørrelse. Den vejer 1,5 kg pr. side (tændstik - OK!
Overdrivelse fremmer forståelsen). Men den er meget lille. Det er en diskret sort lille kammarat med den efterhånden obligatoriske blå lysdiode på forpladen. Minimalistdesign er vist ordet. På bagsiden er der apparatstikbrønd og Cardas HT terminaler + ditto RCA fiduser. Den kan også leveres ballanceret med XLR, men det er enten eller. Effekten opgives til 100 Watt, som umiddelbart må vurderes til at være hjemme. Når
man tænder og slukker for forstærkerne siger de wiiiv og pfutch, intet
farligt, men jeg er vant til KLONK vente vente ................. SMAK!
efterfulgt af en 45 min. knirkeri, når 100 kg monster varmes op
fra 18 gr. til 50 og hæver temp. i lytterummet med 5-6 gr. Med den her må man jo tage tøj på igen
Jeg ved ikke rigtigt hvad jeg havde forventet da jeg tog dem i brug, men vel noget i retning af den sædvanlige Ice historie. Altså rimeligt påholdende og kultiveret lyd, med et anstrøg af B&O lyd. Men det var ikke lige det der kom ud af dem her. Her er tale om en langt mere kontant forstærker end ICE. Lyden herfra er direkte og nærværende. Faktisk er det i mine ører noget der peger i en rigtig retning. Perspektivisk har vi her med en nemt forståelig forstærker at gøre. Den formår faktisk at gengive alle dimensioner på en måde, hvor illusionen om tilstedeværelse bevares. Efter
mine oplysninger koster ampen kr. 6K pr. stk. Hvilket jeg ikke har
forstand på, at vurdere rimeligheden i. Hvis jeg finder en forstærker
jeg godt kan lide, så er jeg såmænd villig til at kyle alt for meget
efter den, så det overlader jeg trygt til andre at vurdere.
Skulle jeg broke mig over noget helt konkret - og det skal cm3 altid - så er min egen amp endnu mere nærværende, irriterende, skræmmende, pågående, musikalsk, umusikalsk, vild, dynamisk m.m. Men
alligevel maner den her en vis respekt frem. Den er ikke sløv eller
ligegyldig. Vedkommende og nærværende i et vist tilsnit er ordene. Jeg
tror ikke det er en god idé at hooke den op med en omgang Audiovector
MI3 avantgarde og en stak Arcam/NO grej. Så er der vist dømt av min arm. Men
sammen med mere neutrale legekammerater, kan der sagtens komme et helt
fornuftigt resultat ud af sådan en switch Børge - prøv selv.
PS! Den kan i lighhed med rør Børger ikke klare at stå ubelastet.
|
|
|
Så alt i alt mener du de gode, men så heller ikke mere??
Hvis nu du kunne komme med nogle sammenligninger, og generelt være lidt mere udpenslende, så ville det være fedt.
Og til sidst. Din egen amp, du snakker om i indlæget er det Dalien du mener, eller snakker vi 3020?? Slår den foresten den??
Det ville måske sige en del??
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 18 Maj 2005 kl. 20:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mr. High Fy skrev:
Så alt i alt mener du de gode, men så heller ikke mere?? Ahrj! Jeg synes de er fine.
Hvis nu du kunne komme med nogle sammenligninger, og generelt være lidt mere udpenslende, så ville det være fedt. Jamen sammenligninger med hvad? Lige umiddelbart har jeg haft ASP amps på besøg og så har jeg også min (e) egne amps, men de er jo ikke så udbredte så det gør noget.
Og til sidst. Din egen amp, du snakker om i indlæget er det Dalien du mener, eller snakker vi 3020?? Slår den foresten den?? Det ville måske sige en del?? Ja det er Dali jeg har spillet på. Og her langes der hårdt ud, men hvornår gøres der ikke det. Den er lidt af en mundfuld. Hvis man kort skal beskrive hvad der er forskellen på disse små amps og monsteret, så er monsteret i besiddelse af en magt, som jeg ikke har hørt andre amps have overhovedet. Det samtidig med udstrækningen i begge ender, gør den til en temmelig voldsom vildbasse. Men når den lille NUFORCE så sættes ind i det forhold, så synes jeg den klarer sig på en ganske attraktiv måde. Hvordan skulle den besidde den samme dynamik som bæstet og hvordan skulle den gribe fat i højttalerne på samme måde. Men når den så er nødt til, at klare sig med lidt mindre, så synes jeg den slipper fra det med æren i behold. Jeg vil faktisk kalde den en klasse D 3020. Den går frisk til stålet og spiller helt fornuftigt dybt og ganske stramt. Den mangler den sammenhæng der præger en stor klasse A bandit, men den formår på hæderlig vis at bevare kontrollen. Opefter slår den mange forstærkere på detaljeringsniveau og nærvær. 3D er pænt og stort og med fin dybde. Et velopløst lydbillede man kan bevæge sig imaginært ind i, klarer den fint. Al lytning er foregået med mine egne netledninger, som jeg helt klart kan anbefale sammen med disse amps. De kan sagtens tåle en rigtig "af med bukserne" netledning. Vil man have blød og tung lyd, er jeg ikke alt for sikker på, at de er specielt følsomme overfor ændringer på det punkt. Det har jeg i hvert tilfælde oplevet før med smps. Skule jeg lige finde noget jeg hellere vil have end disse NUForce ting, så blev det nok f.eks. øhhhh! Faktisk ved jeg det ikke rigtigt. Det ville givet blive lidt smådyrt - tror jeg.
|
|
|
|
Til top |
|
|
Mr. High Fy Lukket konto

Ønsker konto på standby
|
Sendt: 18 Maj 2005 kl. 21:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kurt von Kubik skrev:
Mr. High Fy skrev:
Så alt i alt mener du de gode, men så heller ikke mere?? Ahrj! Jeg synes de er fine.
Hvis nu du kunne komme med nogle sammenligninger, og generelt være lidt mere udpenslende, så ville det være fedt. Jamen sammenligninger med hvad? Lige
umiddelbart har jeg haft ASP amps på besøg og så har jeg også min (e)
egne amps, men de er jo ikke så udbredte så det gør noget.
Og til sidst. Din egen amp, du snakker om i indlæget er det Dalien du mener, eller snakker vi 3020?? Slår den foresten den?? Det ville måske sige en del?? Ja det er Dali jeg har spillet på. Og her langes der hårdt ud, men hvornår gøres der ikke det. Den er lidt af en mundfuld. Hvis
man kort skal beskrive hvad der er forskellen på disse små amps og
monsteret, så er monsteret i besiddelse af en magt, som jeg ikke har
hørt andre amps have overhovedet. Det samtidig med udstrækningen i
begge ender, gør den til en temmelig voldsom vildbasse. Men når den lille NUFORCE så sættes ind i det forhold, så synes jeg den klarer sig på en ganske attraktiv måde. Hvordan skulle den besidde den samme dynamik som bæstet og hvordan skulle den gribe fat i højttalerne på samme måde. Men når den så er nødt til, at klare sig med lidt mindre, så synes jeg den slipper fra det med æren i behold. Jeg vil faktisk kalde den en klasse D 3020. Den går frisk til stålet og spiller helt fornuftigt dybt og ganske stramt. Den mangler den sammenhæng der præger en stor klasse A bandit, men den formår på hæderlig vis at bevare kontrollen. Opefter slår den mange forstærkere på detaljeringsniveau og nærvær. 3D er pænt og stort og med fin dybde. Et velopløst lydbillede man kan bevæge sig imaginært ind i, klarer den fint. Al
lytning er foregået med mine egne netledninger, som jeg helt klart kan
anbefale sammen med disse amps. De kan sagtens tåle en rigtig "af med
bukserne" netledning. Vil man have blød og tung lyd, er jeg ikke alt for sikker på, at de er specielt følsomme overfor ændringer på det punkt. Det har jeg i hvert tilfælde oplevet før med smps. Skule jeg lige finde noget jeg hellere vil have end disse NUForce ting, så blev det nok f.eks. øhhhh! Faktisk ved jeg det ikke rigtigt. Det ville givet blive lidt smådyrt - tror jeg.
|
|
|
|
|
|
Takker Kurt. Fin omtale om NUforce. Man bliver edderspændt!!
Om et par dage skal jeg gøre min egen erfaring med NUforce, så
det bliver spændende. Mine VAer er nok ikke helt så monitor agtige som
dine Divaer, så allerede her bliver det spændende, hvad NUforce siger
til det?
Desværre har jeg aldrig hørt din Gravity, så jeg ved (heldigvis?) ikke hvad NUforce har været oppe i mod?
Men altså. NUforce kunne levere masser af kontant og kontrolleret bas
og samtidig spille åbent og luftigt, som man kender det fra "de dyre
sager"?
|
Til top |
|
|
xo Forum Bruger

Bruger siden: 04 April 2005 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 1010
|
Sendt: 04 August 2005 kl. 01:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Bjørn B Forum Bruger

Bruger siden: 17 August 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1592
|
Sendt: 05 August 2005 kl. 02:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
[QUOTE=exotic]Der er nyt fra Nuforce - Reference 9
http://www.nuforce.com/products.htm[/QUOTE]
Spændene, gad vide hvilken Pre der ville gå godt sammen med sådan en lille sag...Rør??
Opera Audio CD 2.3MKIII + Nuforce 9 hmmmm.....
|
Til top |
|
|