Tilbage til HIFI4ALL.DK 21. juni 2025 | 16:51   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: NUFORCE (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
MGPProjectS
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 November 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 10 Maj 2005 kl. 22:46 | IP-adresse registreret  

Kurt von Kubik skrev:
gl.jas skrev:
Kurt von Kubik skrev:
MGPProjectS skrev:

Tsk tsk tsk, en kg-pris på kr. 4000,00. Det er jo ca. 4 gange mere end min Gryphon

Har I iøvrigt haft lejlighed til at lytte til den? Og hvad er indtrykket?

Nu er det jo ikke alle der laver sagerne så billigt som Gryphon.
Hvad er dit indtryk af dem så?

Du må lige skifte batteriet i hørebrillen Kurt

Sorry!

Der smuttede lige et "I" for cm3

No problem...!

www.MGP-ProjectS.com | High End for mindre end 50k.
Til top Vis MGPProjectS's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MGPProjectS Besøg MGPProjectS's Websted

MGPProjectS
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 November 2004
Sendt: 10 Maj 2005 kl. 22:52 | IP-adresse registreret  

StudioSound skrev:

Det meste bruger feed back er at finde på følgende links:

http://www.audiocircle.com/circles/viewtopic.php?t=18892& ; ;postdays=0&postorder=asc&start=0

http://www.audiocircle.com/circles/viewtopic.php?t=17913& ; ;highlight=nuforce

http://www.audiocircle.com/circles/viewtopic.php?t=18583& ; ;highlight=nuforce

Mvh,

Karsten

It has many of the attributes of tube amplifiers but still reproduces excellent bass. The soundstage width is outstanding imo and had my foot tapping for over 2 hours. When i listen to other digital amplifiers bel canto and ps audio they don't sound nearly as good as this little amp.

If these qualities are unimportant to you, or if you believe that the emotion and connection to the music comes from other aspects of reproduction, like speed, accuracy and damping factors, then perhaps the Nuforce will be even more impressive to you than it was to me. I was indeed, impressed. As I already stated, I believe the Nuforce is worthy of an audition. How it sounds in your system will likely be very different from how it performs in mine. On the other hand, if you value the qualities that only a tube amp seems able to offer, then the NuForce may not meet your expectations.

Meget positive indtryk...

www.MGP-ProjectS.com | High End for mindre end 50k.
Til top Vis MGPProjectS's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MGPProjectS Besøg MGPProjectS's Websted

Jens J
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 April 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 10 Maj 2005 kl. 23:05 | IP-adresse registreret  

Hej

De terminaler der sidder på den forstærker, hvordan opleves de i praksis ?

De kan selvfølgelig ikke tage bananstik, men hvordan er de ellers?

mvh Jens

Til top Vis Jens J's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jens J

StudioSound
Branchemedlem
Branchemedlem
StudioSound

Bruger siden: 07 Marts 2004
Lokalitet: Øerne
Sendt: 10 Maj 2005 kl. 23:33 | IP-adresse registreret  

Jens J skrev:

Hej

De terminaler der sidder på den forstærker, hvordan opleves de i praksis ?

De kan selvfølgelig ikke tage bananstik, men hvordan er de ellers?

mvh Jens

Det er en patenteret Cardas terminal. Teorien bag er at metallet ikke stresses ved tilspænding (pga. fjedervirkning i kunststofmateriale) som i en almindelig skrueterminal, hvilket efter sigende skulle være en lydmæssig fordel.

Jeg synes selv det er en udmærket terminal. Søren Bertram laver dog nogen inspireret af samme koncept, som efter min mening er bedre, da de klarer stort set alle termineringer, inklusiv ingen.

Mvh,

Karsten

Mr. High Fy
Lukket konto
Lukket konto

Ønsker konto på standby

Bruger siden: 07 September 2003
Lokalitet: Ikke angivet
Sendt: 16 Maj 2005 kl. 07:54 | IP-adresse registreret  

Kurt von Kubik skrev:
  Hejsa!

Er der nogen der nogensinde har hørt om dem her?

http://www.nuforce.com/products.htm

NUForce 8 hedder spasmageren.
Fik et par med posten i morges klokken 7.50 Caffeine
1,5 Kg. pr. stk. 100Watt pr. kanal.
Det er ike IcePower, men en såkaldt analog switching amp.
Skal lige prøvekøre dem lidt.

Vaaaaaa, Herr Cm3!

Kunne vi få en den færdige anmeldelse af Nuforcen??

Til top Vis Mr. High Fy's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mr. High Fy

Mr. High Fy
Lukket konto
Lukket konto

Ønsker konto på standby

Sendt: 16 Maj 2005 kl. 14:53 | IP-adresse registreret  

Vaaaaaaaaaaaaaaaaa, piger!!!!!!!!!! Er i vågne??

Vi skal lige have samlet op på denne Tour de Force tråd her ! ! !

Mr. High Fy
Lukket konto
Lukket konto

Ønsker konto på standby

Sendt: 16 Maj 2005 kl. 16:32 | IP-adresse registreret  

Dæææææææææææææææææææææååååååååååååååååååååååååååååååå!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Har i tømmermænd i dag?

kim olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 16 Maj 2005 kl. 16:40 | IP-adresse registreret  

hvad med bare at kontakte studio sound, låne et sæt, og danne dit eget indtryk?

Mr. High Fy
Lukket konto
Lukket konto

Ønsker konto på standby

Sendt: 16 Maj 2005 kl. 16:42 | IP-adresse registreret  

kim olsen skrev:
hvad med bare at kontakte studio sound, låne et sæt, og danne dit eget indtryk?

Det har jeg gjort, men jeg ville gerne høre andres mening osse!!

Jeg skal prøve et sæt om en uges tid, eller så..

Mr. High Fy
Lukket konto
Lukket konto

Ønsker konto på standby

Sendt: 17 Maj 2005 kl. 11:45 | IP-adresse registreret  

i am all alone 

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003
Sendt: 17 Maj 2005 kl. 11:46 | IP-adresse registreret  

Mr. High Fy skrev:
Dæææææææææææææææææææææååååååååååååååååååååååååååååååå!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Har i tømmermænd i dag?

Kommmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmeeeeeeeeeeeeer!
Til top Vis Kurt von Kubik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kurt von Kubik

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 17 Maj 2005 kl. 15:51 | IP-adresse registreret  

Jeg må lige mane lidt til besindighed i tråden her.
De skal lige varmes godt igennem, før man kan sige man har hørt dem.
Jeg troede jeg hurtigt ville nå så langt, men der kom lige en impuls fra sidekanten, som lige skulle ordnes først.

Så jeg er snarest tilbage med et indtryk.
Til top Vis Kurt von Kubik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kurt von Kubik

Mr. High Fy
Lukket konto
Lukket konto

Ønsker konto på standby

Sendt: 17 Maj 2005 kl. 16:27 | IP-adresse registreret  

Kurt von Kubik skrev:
Jeg troede jeg hurtigt ville nå så langt, men der kom lige en impuls fra sidekanten, som lige skulle ordnes først.

Thats a good boy!!

Mr. High Fy
Lukket konto
Lukket konto

Ønsker konto på standby

Sendt: 17 Maj 2005 kl. 19:33 | IP-adresse registreret  

Kurt von Kubik skrev:

Skal vi være på at tallet 3020 bliver nævt i Kubikken review om Nuforce..

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 18 Maj 2005 kl. 17:25 | IP-adresse registreret  

Så er vi ved at have lyttet lidt til noget NUFORCE.

Til dem der ikke ved det allerede, er der tale om en poweramp i tændstikstørrelse. Den vejer 1,5 kg pr. side (tændstik - OK! Overdrivelse fremmer forståelsen).
Men den er meget lille.
Det er en diskret sort lille kammarat med den efterhånden obligatoriske blå lysdiode på forpladen.
Minimalistdesign er vist ordet.
På bagsiden er der apparatstikbrønd og Cardas HT terminaler + ditto RCA fiduser.
Den kan også leveres ballanceret med XLR, men det er enten eller.
Effekten opgives til 100 Watt, som umiddelbart må vurderes til at være hjemme.
Når man tænder og slukker for forstærkerne siger de wiiiv og pfutch, intet farligt, men jeg er vant til KLONK vente vente ................. SMAK! efterfulgt af en 45 min. knirkeri, når 100 kg monster varmes op fra 18 gr. til 50 og hæver temp. i lytterummet med 5-6 gr.
Med den her må man jo tage tøj på igen

Jeg ved ikke rigtigt hvad jeg havde forventet da jeg tog dem i brug, men vel noget i retning af den sædvanlige Ice historie.
Altså rimeligt påholdende og kultiveret lyd, med et anstrøg af B&O lyd.
Men det var ikke lige det der kom ud af dem her.
Her er tale om en langt mere kontant forstærker end ICE.
Lyden herfra er direkte og nærværende. Faktisk er det i mine ører noget der peger i en rigtig retning.
Perspektivisk har vi her med en nemt forståelig forstærker at gøre.
Den formår faktisk at gengive alle dimensioner på en måde, hvor illusionen om tilstedeværelse bevares.
Efter mine oplysninger koster ampen kr. 6K pr. stk. Hvilket jeg ikke har forstand på, at vurdere rimeligheden i. Hvis jeg finder en forstærker jeg godt kan lide, så er jeg såmænd villig til at kyle alt for meget efter den, så det overlader jeg trygt til andre at vurdere.

Skulle jeg broke mig over noget helt konkret - og det skal cm3 altid - så er min egen amp endnu mere nærværende, irriterende, skræmmende, pågående, musikalsk, umusikalsk, vild, dynamisk m.m.
Men alligevel maner den her en vis respekt frem. Den er ikke sløv eller ligegyldig. Vedkommende og nærværende i et vist tilsnit er ordene.
Jeg tror ikke det er en god idé at hooke den op med en omgang Audiovector MI3 avantgarde og en stak Arcam/NO grej. Så er der vist dømt av min arm.
Men sammen med mere neutrale legekammerater, kan der sagtens komme et helt fornuftigt resultat ud af sådan en switch Børge - prøv selv.

PS! Den kan i lighhed med rør Børger ikke klare at stå ubelastet.

Mr. High Fy
Lukket konto
Lukket konto

Ønsker konto på standby

Sendt: 18 Maj 2005 kl. 17:38 | IP-adresse registreret  

Kurt von Kubik skrev:
Så er vi ved at have lyttet lidt til noget NUFORCE.

Til dem der ikke ved det allerede, er der tale om en poweramp i tændstikstørrelse. Den vejer 1,5 kg pr. side (tændstik - OK! Overdrivelse fremmer forståelsen).
Men den er meget lille.
Det er en diskret sort lille kammarat med den efterhånden obligatoriske blå lysdiode på forpladen.
Minimalistdesign er vist ordet.
På bagsiden er der apparatstikbrønd og Cardas HT terminaler + ditto RCA fiduser.
Den kan også leveres ballanceret med XLR, men det er enten eller.
Effekten opgives til 100 Watt, som umiddelbart må vurderes til at være hjemme.
Når man tænder og slukker for forstærkerne siger de wiiiv og pfutch, intet farligt, men jeg er vant til KLONK vente vente ................. SMAK! efterfulgt af en 45 min. knirkeri, når 100 kg monster varmes op fra 18 gr. til 50 og hæver temp. i lytterummet med 5-6 gr.
Med den her må man jo tage tøj på igen

Jeg ved ikke rigtigt hvad jeg havde forventet da jeg tog dem i brug, men vel noget i retning af den sædvanlige Ice historie.
Altså rimeligt påholdende og kultiveret lyd, med et anstrøg af B&O lyd.
Men det var ikke lige det der kom ud af dem her.
Her er tale om en langt mere kontant forstærker end ICE.
Lyden herfra er direkte og nærværende. Faktisk er det i mine ører noget der peger i en rigtig retning.
Perspektivisk har vi her med en nemt forståelig forstærker at gøre.
Den formår faktisk at gengive alle dimensioner på en måde, hvor illusionen om tilstedeværelse bevares.
Efter mine oplysninger koster ampen kr. 6K pr. stk. Hvilket jeg ikke har forstand på, at vurdere rimeligheden i. Hvis jeg finder en forstærker jeg godt kan lide, så er jeg såmænd villig til at kyle alt for meget efter den, så det overlader jeg trygt til andre at vurdere.

Skulle jeg broke mig over noget helt konkret - og det skal cm3 altid - så er min egen amp endnu mere nærværende, irriterende, skræmmende, pågående, musikalsk, umusikalsk, vild, dynamisk m.m.
Men alligevel maner den her en vis respekt frem. Den er ikke sløv eller ligegyldig. Vedkommende og nærværende i et vist tilsnit er ordene.
Jeg tror ikke det er en god idé at hooke den op med en omgang Audiovector MI3 avantgarde og en stak Arcam/NO grej. Så er der vist dømt av min arm.
Men sammen med mere neutrale legekammerater, kan der sagtens komme et helt fornuftigt resultat ud af sådan en switch Børge - prøv selv.

PS! Den kan i lighhed med rør Børger ikke klare at stå ubelastet.

Så alt i alt mener du de gode, men så heller ikke mere??

Hvis nu du kunne komme med nogle sammenligninger, og generelt være lidt mere udpenslende, så ville det være fedt.

Og til sidst. Din egen amp, du snakker om i indlæget er det Dalien du mener, eller snakker vi 3020?? Slår den foresten den??
Det ville måske sige en del??

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 18 Maj 2005 kl. 20:30 | IP-adresse registreret  

Mr. High Fy skrev:

Ahrj! Jeg synes de er fine.

Hvis nu du kunne komme med nogle sammenligninger, og generelt være lidt mere udpenslende, så ville det være fedt. Jamen sammenligninger med hvad?
Lige umiddelbart har jeg haft ASP amps på besøg og så har jeg også min (e) egne amps, men de er jo ikke så udbredte så det gør noget.

Og til sidst. Din egen amp, du snakker om i indlæget er det Dalien du mener, eller snakker vi 3020?? Slår den foresten den??
Ja det er Dali jeg har spillet på.
Og her langes der hårdt ud, men hvornår gøres der ikke det.
Den er lidt af en mundfuld.
Hvis man kort skal beskrive hvad der er forskellen på disse små amps og monsteret, så er monsteret i besiddelse af en magt, som jeg ikke har hørt andre amps have overhovedet. Det samtidig med udstrækningen i begge ender, gør den til en temmelig voldsom vildbasse.
Men når den lille NUFORCE så sættes ind i det forhold, så synes jeg den klarer sig på en ganske attraktiv måde.
Hvordan skulle den besidde den samme dynamik som bæstet og hvordan skulle den gribe fat i højttalerne på samme måde.
Men når den så er nødt til, at klare sig med lidt mindre, så synes jeg den slipper fra det med æren i behold.
Jeg vil faktisk kalde den en klasse D 3020.
Den går frisk til stålet og spiller helt fornuftigt dybt og ganske stramt.
Den mangler den sammenhæng der præger en stor klasse A bandit, men den formår på hæderlig vis at bevare kontrollen.
Opefter slår den mange forstærkere på detaljeringsniveau og nærvær.
3D er pænt og stort og med fin dybde. Et velopløst lydbillede man kan bevæge sig imaginært ind i, klarer den fint.
Al lytning er foregået med mine egne netledninger, som jeg helt klart kan anbefale sammen med disse amps. De kan sagtens tåle en rigtig "af med bukserne" netledning.
Vil man have blød og tung lyd, er jeg ikke alt for sikker på, at de er specielt følsomme overfor ændringer på det punkt.
Det har jeg i hvert tilfælde oplevet før med smps.
Skule jeg lige finde noget jeg hellere vil have end disse NUForce ting, så blev det nok f.eks. øhhhh!
Faktisk ved jeg det ikke rigtigt. Det ville givet blive lidt smådyrt - tror jeg.

Mr. High Fy
Lukket konto
Lukket konto

Ønsker konto på standby

Sendt: 18 Maj 2005 kl. 21:06 | IP-adresse registreret  

Kurt von Kubik skrev:
Mr. High Fy skrev:

Ahrj! Jeg synes de er fine.

Hvis nu du kunne komme med nogle sammenligninger, og generelt være lidt mere udpenslende, så ville det være fedt. Jamen sammenligninger med hvad?
Lige umiddelbart har jeg haft ASP amps på besøg og så har jeg også min (e) egne amps, men de er jo ikke så udbredte så det gør noget.

Ja det er Dali jeg har spillet på.
Og her langes der hårdt ud, men hvornår gøres der ikke det.
Den er lidt af en mundfuld.
Hvis man kort skal beskrive hvad der er forskellen på disse små amps og monsteret, så er monsteret i besiddelse af en magt, som jeg ikke har hørt andre amps have overhovedet. Det samtidig med udstrækningen i begge ender, gør den til en temmelig voldsom vildbasse.
Men når den lille NUFORCE så sættes ind i det forhold, så synes jeg den klarer sig på en ganske attraktiv måde.
Hvordan skulle den besidde den samme dynamik som bæstet og hvordan skulle den gribe fat i højttalerne på samme måde.
Men når den så er nødt til, at klare sig med lidt mindre, så synes jeg den slipper fra det med æren i behold.
Jeg vil faktisk kalde den en klasse D 3020.
Den går frisk til stålet og spiller helt fornuftigt dybt og ganske stramt.
Den mangler den sammenhæng der præger en stor klasse A bandit, men den formår på hæderlig vis at bevare kontrollen.
Opefter slår den mange forstærkere på detaljeringsniveau og nærvær.
3D er pænt og stort og med fin dybde. Et velopløst lydbillede man kan bevæge sig imaginært ind i, klarer den fint.
Al lytning er foregået med mine egne netledninger, som jeg helt klart kan anbefale sammen med disse amps. De kan sagtens tåle en rigtig "af med bukserne" netledning.
Vil man have blød og tung lyd, er jeg ikke alt for sikker på, at de er specielt følsomme overfor ændringer på det punkt.
Det har jeg i hvert tilfælde oplevet før med smps.
Skule jeg lige finde noget jeg hellere vil have end disse NUForce ting, så blev det nok f.eks. øhhhh!
Faktisk ved jeg det ikke rigtigt. Det ville givet blive lidt smådyrt - tror jeg.

Takker Kurt. Fin omtale om NUforce. Man bliver edderspændt!!

Om et par dage skal jeg gøre min egen erfaring med NUforce, så det bliver spændende. Mine VAer er nok ikke helt så monitor agtige som dine Divaer, så allerede her bliver det spændende, hvad NUforce siger til det?

Desværre har jeg aldrig hørt din Gravity, så jeg ved (heldigvis?) ikke hvad NUforce har været oppe i mod?

Men altså. NUforce kunne levere masser af kontant og kontrolleret bas og samtidig spille åbent og luftigt, som man kender det fra "de dyre sager"?

xo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 April 2005
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 04 August 2005 kl. 01:50 | IP-adresse registreret  

Der er nyt fra Nuforce - Reference 9

http://www.nuforce.com/products.htm
Til top Vis xo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af xo

Bjørn B
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 August 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 05 August 2005 kl. 02:56 | IP-adresse registreret  

[QUOTE=exotic]Der er nyt fra Nuforce - Reference 9

http://www.nuforce.com/products.htm[/QUOTE]

Spændene, gad vide hvilken Pre der ville gå godt sammen med sådan en lille sag...Rør??

Opera Audio CD 2.3MKIII + Nuforce 9 hmmmm.....

Til top Vis Bjørn B's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bjørn B

<< Forrige Side af 3 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes