Tilbage til HIFI4ALL.DK 9. juni 2026 | 03:33   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør/tweaks
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør/tweaks
Emne Emne: Kabler for 5000,- (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
nhj4
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 11 December 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 09 Maj 2005 kl. 19:08 | IP-adresse registreret  

Severin skrev:
Jeg har prøvet kimber 8TC det stinker.... Prøv bertrams kabler det virker.

Hej du !

Det er håre ord ( Det stinker ) du bruger om 8TC , det er klart at der stor forskæld på kobber og sølv, har selv haft 8TC og var meger godt tilfte med det.

Men deres signalkabler husker jeg som en dårlig oplevelse

Til top Vis nhj4's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nhj4

Wymax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 April 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 09 Maj 2005 kl. 19:25 | IP-adresse registreret  

Frede1977 skrev:
Har droppet TMC igen. Kan ikke finde entydige anbefalinger og jeg har ikke mulighed for at danne mig min egen mening først... desværre

Der er lutter 5-stjerners reviews på http://www.audioreview.com/Speaker+Cables/TMC/PRD_125085_158 4crx.aspx, men de skal naturligvis altid tages med et gran salt.

Til top Vis Wymax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Wymax

Dejen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 September 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 09 Maj 2005 kl. 20:13 | IP-adresse registreret  

shras skrev:

Dejen skrev:
PS: Du overvejer Integration-kablet som HT-kabel; det er et interconnect (jeg har det selv). . HT-pendanten hedder vist nok Inspiration

At Inspiration er Integrations højtaler-pendant er ikke helt korret. Inspiration er kunstrueret så det dels kan termineres som et interconnect, dels kan bruges som højtalerkabel (med mulighed for at biwire med ét kabel). Jeg benytter kablet som single-wire, og det spiller suverænt.

OK. Jeg er klar over at en række af VdH´s HT-kabler også egner sig som interconnects (mit Revelation-HT-kabel bl.a.).

Nedenstående er sakset fra hjemmesiden, det var derfor jeg skrev "pendant".

INSPIRATION

Based on the same FusionTechnology as our interconnectThe INTEGRATION they are amatch made in heaven! This speaker cable has a so called star quad configuration with a center groundlead to avoid signal interference,thus keeping your noise floor down allowing it to reveal more and richer detail without a trace of harshness. Also for bi-wiring!

MVH

VdH the Revelation Hybrid
Von Schweikert VR2
Strøm: de RØDE hospitalskabler, Eichmann stikdåse
Til top Vis Dejen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dejen

Severin
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Marts 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 09 Maj 2005 kl. 20:52 | IP-adresse registreret  

Har haft TMC speaker og White interconnect, det er nogle OK kabler til prisen og er efter min mening klart bedre end Kimber 8TC so jeg også har haft. Solgte dog mine TMC næsten uden tab .

Til top Vis Severin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Severin Besøg Severin's Websted

Ikke Slipsefyr
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Sendt: 09 Maj 2005 kl. 21:00 | IP-adresse registreret  

Frede1977 skrev:
Ikke Slipsefyr skrev:

Frede1977 skrev:
Micma18: Jeg tror ikke Kimber er drømmen. De minder umiddelbart en del om Argento og dem har jeg ikke meget fidus til. Det er ikke velbegrundet, men markedet er stort at jeg tillader mig at gå uden om dem der ikke umiddelbart vækker interesse

Hvorfor tror du Kimber minder om Argento, hvad bygger du den begrundelse på hvis du ikke har hørt en Kimber 8tc?

De ligner

Ok, men nu tror jeg ikke det er øjnene, men ørene du skal købe kabler efter, ellers tror jeg du går galt i skoven.Wink

Jeg kan personligt godt lide det,men jeg kan ikke sidde og anbefale dig det eller andre kabler eftersom jeg ikke ved hvad det skal sidde sammen med af udstyr. Det fyger med kabel mærker fra højre og venstre i denne tråd som i mange andre tråde om kabler, der er kun een vej frem i denne jungel og det er at prøve sig frem selv, for der er næsten ikke to der er enige om det samme kabels kvaliteter.

Dog er Kimber 8 tc nok et af de kabler jeg har læst folk skriver mindst dårligt om trods alt. 

Bent L
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Maj 2004
Sendt: 09 Maj 2005 kl. 21:11 | IP-adresse registreret  

Severin skrev:

Hvad skal man bruge sådan en melding til, hvorfor stinker det og på hvad anlæg.

Til Frede.

prøv om du kan få et lyt på noget TMC privat, der må da være lidt i det vestjyske; men skal du have ultra stram bund dur de ikke.

Til top Vis Bent L's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bent L

Toftdahl
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Marts 2004
Sendt: 09 Maj 2005 kl. 21:17 | IP-adresse registreret  

Frede 1977

Vær fornuftig og køb noget med virkelig reference - og så køb det i takt med du får råd til det. det med at købe det hele på en gang, glem det.

Start med de signalkabler du skal have, efeterfølgende sparer du lidt mere sammen og køber så højtalerkablerne når du har kassen. Ellers risikerer du at få noget middelmådigt hele vejen igennem for 5000,00 kroner.
På den måde lærer man også lidt af det, forstået på den måde , at du finder ud af hvor de store forskeller er og hvad det giver. Husk der er langt tilspilningstid på kabler, minimum en måned hvis du spiller konstant.

Jeg kan anbefale dig at købe de nye Bertram kabler. Som jeg har opfattet det, er der stort prisfald og samtidigt er det i en opgraderet udgave - efter min bedste overbevisning er de toppen og helt på niveau med ekstremt dyre kabler.

Med venlig hilsen

Jørgen Toftdahl

Til top Vis Toftdahl's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Toftdahl

Severin
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Maj 2005 kl. 21:19 | IP-adresse registreret  

Bent L skrev:

Severin skrev:

Til Frede.prøv om du kan få et lyt på noget TMC privat, der må da være lidt i det vestjyske; men skal du have ultra stram bund dur de ikke.

Personligt er min opfattelse at Kimber 8TC er klart overvurderet vi skal ikke glemme prisen i denne sammenhæng kablet koster godt 3500,- for 2x3. Jeg syntes på mit setup Primare/Dynaudio at kabler var kedeligt og lukket som om at lyden bare ikke kom ud. selv bassen var der ikke meget kontrol over.

Til top Vis Severin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Severin Besøg Severin's Websted

Severin
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Maj 2005 kl. 21:21 | IP-adresse registreret  

Toftdahl skrev:

Frede 1977

Vær fornuftig og køb noget med virkelig reference - og så køb det i takt med du får råd til det. det med at købe det hele på en gang, glem det.

Start med de signalkabler du skal have, efeterfølgende sparer du lidt mere sammen og køber så højtalerkablerne når du har kassen. Ellers risikerer du at få noget middelmådigt hele vejen igennem for 5000,00 kroner.
På den måde lærer man også lidt af det, forstået på den måde , at du finder ud af hvor de store forskeller er og hvad det giver. Husk der er langt tilspilningstid på kabler, minimum en måned hvis du spiller konstant.

Jeg kan anbefale dig at købe de nye Bertram kabler. Som jeg har opfattet det, er der stort prisfald og samtidigt er det i en opgraderet udgave - efter min bedste overbevisning er de toppen og helt på niveau med ekstremt dyre kabler.

Med venlig hilsen

Jørgen Toftdahl

kim olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 09 Maj 2005 kl. 21:23 | IP-adresse registreret  

Severin skrev:

hejsa, kan du uddybe det lidt mere? hvad var det øvrige setup? jeg testede temmligt meget igennem inden valget faldt på netop 8TC, og det gør sig fremragende hos mig.

så hvis der er en kombination hvor det fuldstændigt fejler vil jeg gerne høre det.

mikp
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Maj 2003
Lokalitet: København
Sendt: 09 Maj 2005 kl. 21:28 | IP-adresse registreret  

Til top Vis mikp's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mikp

Bent L
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Maj 2004
Sendt: 09 Maj 2005 kl. 21:28 | IP-adresse registreret  

Severin skrev:
Bent L skrev:

Severin skrev:

Til Frede.prøv om du kan få et lyt på noget TMC privat, der må da være lidt i det vestjyske; men skal du have ultra stram bund dur de ikke.

Personligt er min opfattelse at Kimber 8TC er klart overvurderet vi skal ikke glemme prisen i denne sammenhæng kablet koster godt 3500,- for 2x3. Jeg syntes på mit setup Primare/Dynaudio at kabler var kedeligt og lukket som om at lyden bare ikke kom ud. selv bassen var der ikke meget kontrol over.

Nu gik den også mere på at Kimber stinker, det kan man bare ikke skrive uden begrundelse, hvad anlæg havde du det på og hvorfor syntes du det er så dårligt, der er mange herinde der er rimelig tilfredse med deres.

Ang. TMC koster et 2x3 m singel wire 225$ det er ca. 1400 kr, hvis du køber sammen med Kim og os andre.

Til top Vis Bent L's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bent L

Ikke Slipsefyr
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Maj 2005 kl. 21:38 | IP-adresse registreret  

Severin skrev:
Bent L skrev:

Severin skrev:

Det lyder godt nok underligt, meget har jeg læst og hørt i gennem årene, men at der ikke er kontrol over bassen på en Kimber 8tc står i en noget skærende kontrast til mine oplevelser på forskeligt udstyr med det kabel og hvad jeg læser andre har af oplevelser med det.Manglende kontrol har jeg aldrig hørt,men det må simpelhen være fordi det slet ikke passer til dit setup. At det er kedeligt og lukket kan jeg heller ikke genkende,men sammenlignet med sølvkabler vil det nok virke sådan.Enten er man til sølv elelr også er man til kobber.

Tror du ikke det er en 4tc du har haft,den har nemlig ikke helt den samme kontrol i bassen.

mikp
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Maj 2005 kl. 21:39 | IP-adresse registreret  

Severin
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Maj 2005 kl. 21:40 | IP-adresse registreret  

kim olsen skrev:

Severin skrev:

hejsa, kan du uddybe det lidt mere? hvad var det øvrige setup? jeg testede temmligt meget igennem inden valget faldt på netop 8TC, og det gør sig fremragende hos mig.

så hvis der er en kombination hvor det fuldstændigt fejler vil jeg gerne høre det.

Som sagt opfatter jeg kablet lidt kedeligt lyden kommer ikke rigtigt frem. Her er nogle kritiske punkter hvor jeg mener kablet falder til jorden.

Evnen til at spille stram detailleret bund.

Evnen til at formidle stemmer med luft og nerve.

Evnen til at adskille instrumenterne i lydbillede.

Evnen til at formidle micro dynamik.

Evnen til at formidle dybde i lydbillede.

Severin
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Maj 2005 kl. 21:52 | IP-adresse registreret  

Ikke Slipsefyr skrev:
Severin skrev:
Bent L skrev:

Severin skrev:

Det lyder godt nok underligt, meget har jeg læst og hørt i gennem årene, men at der ikke er kontrol over bassen på en Kimber 8tc står i en noget skærende kontrast til mine oplevelser på forskeligt udstyr med det kabel og hvad jeg læser andre har af oplevelser med det.Manglende kontrol har jeg aldrig hørt,men det må simpelhen være fordi det slet ikke passer til dit setup. At det er kedeligt og lukket kan jeg heller ikke genkende,men sammenlignet med sølvkabler vil det nok virke sådan.Enten er man til sølv elelr også er man til kobber.

Tror du ikke det er en 4tc du har haft,den har nemlig ikke helt den samme kontrol i bassen.

Jeg mener at enhver har sin ret til at give sin mening til kende og det er så min mening om Kimber 8TC. Og det er bestem ikke fordi jeg ikke kan lide kobber kabler som nævnt i dette indlæg har haft TMC/Kimber/Nordost (sølv og kobber modeller). De nævnte modeller kommer i nærheden af Bertrams kabler. End of story.

PS: Har dog kun haft Kimber på mig eget setup. Den er muligt at det fungere perfekt på noget andet grej.

mikp
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Maj 2005 kl. 21:58 | IP-adresse registreret  

audioquest type 4 er et andet yderst billigt men godt kabel. køb det på dette link til den latterlige lave pris af $3.50 for en fod.  brug kablet råt uden terminering, køb kabler i 1 meters  ekstra længde og klip enderne af en gang hvert år 

Ikke Slipsefyr
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Maj 2005 kl. 22:01 | IP-adresse registreret  

Severin skrev:
Ikke Slipsefyr skrev:
Severin skrev:
Bent L skrev:

Severin skrev:

Jeg mener at enhver har sin ret til at give sin mening til kende og det er så min mening om Kimber 8TC. Og det er bestem ikke fordi jeg ikke kan lide kobber kabler som nævnt i dette indlæg har haft TMC/Kimber/Nordost (sølv og kobber   modeller). De nævnte modeller kommer i nærheden af Bertrams kabler. End of story.

PS: Har dog kun haft Kimber på mig eget setup. Den er muligt at det fungere perfekt på noget andet grej.

Slap lidt af ikk, jeg har ikke skrevet du ikke må have en mening om Kimber 8tc og jeg har vel så egetlig også lov at have min og reager bare idet at  kablet har de stik modsatte egeskaber hos mig og mange andre.

Andet var der ikke vidst ikke i det, ikke noget du behøver at hidse dig op over, solen står op igen i morgen. 
Tanny

Severin
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Maj 2005 kl. 22:04 | IP-adresse registreret  

Ikke Slipsefyr skrev:
Severin skrev:
Ikke Slipsefyr skrev:
Severin skrev:
Bent L skrev:

Severin skrev:

Jeg er helt rolig

Jeg mener at enhver har sin ret til at give sin mening til kende og det er så min mening om Kimber 8TC. Og det er bestem ikke fordi jeg ikke kan lide kobber kabler som nævnt i dette indlæg har haft TMC/Kimber/Nordost (sølv og kobber   modeller). De nævnte modeller kommer i nærheden af Bertrams kabler. End of story.

Slap lidt af ikk, jeg har ikke skrevet du ikke må have en mening om Kimber 8tc og jeg har vel så egetlig også lov at have min og reager bare idet at  kablet har de stik modsatte egeskaber hos mig og mange andre.

Andet var der ikke vidst ikke i det, ikke noget du behøver at hidse dig op over, solen står op igen i morgen. 
Tanny

micma18
Branchemedlem
Branchemedlem

HM Elektronik

Bruger siden: 29 Januar 2004
Sendt: 09 Maj 2005 kl. 23:12 | IP-adresse registreret  

Severin skrev:
kim olsen skrev:

Severin skrev:

Som sagt opfatter jeg kablet lidt kedeligt lyden kommer ikke rigtigt frem. Her er nogle kritiske punkter hvor jeg mener kablet falder til jorden.

Evnen til at spille stram detailleret bund. Kan tildels give dig ret i...

Evnen til at formidle stemmer med luft og nerve.

Evnen til at adskille instrumenterne i lydbillede. Oplever det helt modsatte, jeg synes det er ekstremt opløst og præcist.

Evnen til at formidle micro dynamik.

Evnen til at formidle dybde i lydbillede.

Til top Vis micma18's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af micma18

<< Forrige Side af 3 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes