Tilbage til HIFI4ALL.DK 9. juni 2026 | 05:58   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør/tweaks
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør/tweaks
Emne Emne: Kabler for 5000,- (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
micma18
Branchemedlem
Branchemedlem

HM Elektronik

Bruger siden: 29 Januar 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 09 Maj 2005 kl. 23:14 | IP-adresse registreret  

mikp skrev:
audioquest type 4 er et andet yderst billigt men godt kabel. køb det på dette link til den latterlige lave pris af $3.50 for en fod.  brug kablet råt uden terminering, køb kabler i 1 meters  ekstra længde og klip enderne af en gang hvert år 

Har kørt med Type4 i mange år, og det er da et udemærket kabel, men så heller ikke meget mere... Lidt kedeligt i længden ;-)

Til top Vis micma18's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af micma18

shras
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2004
Lokalitet: Ikke angivet
Sendt: 10 Maj 2005 kl. 09:27 | IP-adresse registreret  

Frede1977 skrev:
Højtalerkabler:

Siltech: New York
Van den Hul: Relevation (for dyrt... det er enkeltleder = 2 x pris)
Van den Hul: Integration
Xindak FS-1 el. FS-2

Hej Frede

En lille rettelse: Hvis det er det ht-kabel jeg foreslog er navnet INSPIRATION og ikke Integration...

Held og lykke!

Sonus faber Club International
Til top Vis shras's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af shras Besøg shras's Websted

shras
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Maj 2005 kl. 09:32 | IP-adresse registreret  

Dejen skrev:
shras skrev:

Dejen skrev:
PS: Du overvejer Integration-kablet som HT-kabel; det er et interconnect (jeg har det selv). . HT-pendanten hedder vist nok Inspiration

At Inspiration er Integrations højtaler-pendant er ikke helt korret. Inspiration er kunstrueret så det dels kan termineres som et interconnect, dels kan bruges som højtalerkabel (med mulighed for at biwire med ét kabel). Jeg benytter kablet som single-wire, og det spiller suverænt.

OK. Jeg er klar over at en række af VdH´s HT-kabler også egner sig som interconnects (mit Revelation-HT-kabel bl.a.).

Nedenstående er sakset fra hjemmesiden, det var derfor jeg skrev "pendant".

INSPIRATION

Based on the same FusionTechnology as our interconnectThe INTEGRATION they are amatch made in heaven! This speaker cable has a so called star quad configuration with a center groundlead to avoid signal interference,thus keeping your noise floor down allowing it to reveal more and richer detail without a trace of harshness. Also for bi-wiring!

MVH

Fair nok...  Den beskrivelse havde jeg overset!

Til top Vis shras's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af shras Besøg shras's Websted

Novisad
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Dobb.profil Sonic

Bruger siden: 22 April 2005
Lokalitet: Jylland
Sendt: 10 Maj 2005 kl. 12:47 | IP-adresse registreret  

Hej hvad det angår med højtale kabel er jeg ikke for vild med kimber 4 da jeg selv har dem og jo de er for mørke og indelukket, efter min smag jeg får i næste uge det der hedder verbatim kabel til mine højtalerer  (crystal kobber hvorfor så kobber ja fordi de har en varm lyd) og så får jeg her imorgen bertram sølv signal kabel xlr og valgte bertram fordi de er meget åbne i lyden og uhyggelig præcis...

Novisad

Til top Vis Novisad's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Novisad

shras
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Maj 2005 kl. 12:54 | IP-adresse registreret  

Frede1977 skrev:
Følgende signalkabler overvejes (update):

Van den Hul: The Second (el. The First)  The First skal prøves - The Second kun balanceret
Siltech: New York
Nordost: Solar Wind
Bertram (et eller andet)

Endnu en lille update: Du skriver Second kun balanceret

Jeg har ikke-balancerede udgaver af disse spillende...

Novisad
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Dobb.profil Sonic

Bruger siden: 22 April 2005
Lokalitet: Jylland
Sendt: 10 Maj 2005 kl. 16:03 | IP-adresse registreret  

ah ok men du kan også få signal kablet i phono version, så det er ikke et problem de kan også varmt anbefales....
Til top Vis Novisad's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Novisad

kennethjensen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Branchemedlem Audioheaven

Bruger siden: 10 Oktober 2004
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 08 April 2006 kl. 12:53 | IP-adresse registreret  

Kan kun anbefale bertrams sigmalkabler. De spiller rigtig godt. Massere af luft, stram bas, sprød mellemtone osv osv. Har dem selv igennem hele anlægget. Det løftet virklig min ClearAudio Riaa op i en helt anden klasse, tiltrods for kablet koster det dobbelte af riaa

AM-E
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Februar 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 08 April 2006 kl. 12:57 | IP-adresse registreret  

kennethjensen skrev:
Kan kun anbefale bertrams sigmalkabler. De spiller rigtig godt. Massere af luft, stram bas, sprød mellemtone osv osv. Har dem selv igennem hele anlægget. Det løftet virklig min ClearAudio Riaa op i en helt anden klasse, tiltrods for kablet koster det dobbelte af riaa

Hej Kenneth. Det er jo altid rart med input og erfaringer fra andre brugere, men mon ikke du skulle have fortalt det for et år siden?

kennethjensen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Branchemedlem Audioheaven

Bruger siden: 10 Oktober 2004
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 08 April 2006 kl. 13:19 | IP-adresse registreret  

AM-E skrev:
kennethjensen skrev:

Hej Kenneth. Det er jo altid rart med input og erfaringer fra andre brugere, men mon ikke du skulle have fortalt det for et år siden?

Sidder dopet på painkillers *GGG* Sorry

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 3
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes