| Forfatter |
|
micma18 Branchemedlem

HM Elektronik
Bruger siden: 29 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2120
|
| Sendt: 09 Maj 2005 kl. 23:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
mikp skrev:
| audioquest type 4 er et andet yderst billigt men godt kabel. køb det på dette link til den latterlige lave pris af $3.50 for en fod. brug kablet råt uden terminering, køb kabler i 1 meters ekstra længde og klip enderne af en gang hvert år |
|
|
Har kørt med Type4 i mange år, og det er da et udemærket kabel, men så heller ikke meget mere... Lidt kedeligt i længden ;-)
|
| Til top |
|
| |
shras Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2004 Lokalitet: Ikke angivet
Status: Offline Indlæg: 1007
|
| Sendt: 10 Maj 2005 kl. 09:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Frede1977 skrev:
Højtalerkabler:
Siltech: New York Van den Hul: Relevation (for dyrt... det er enkeltleder = 2 x pris) Van den Hul: Integration Xindak FS-1 el. FS-2 |
|
|
Hej Frede
En lille rettelse: Hvis det er det ht-kabel jeg foreslog er navnet INSPIRATION og ikke Integration...
Held og lykke! __________________ MVH Søren
Sonus faber Club International
|
| Til top |
|
| |
shras Forum Bruger

|
| Sendt: 10 Maj 2005 kl. 09:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dejen skrev:
shras skrev:
Dejen skrev:
PS: Du overvejer Integration-kablet som HT-kabel; det er et interconnect (jeg har det selv). . HT-pendanten hedder vist nok Inspiration |
|
|
At Inspiration er Integrations højtaler-pendant er ikke helt korret. Inspiration er kunstrueret så det dels kan termineres som et interconnect, dels kan bruges som højtalerkabel (med mulighed for at biwire med ét kabel). Jeg benytter kablet som single-wire, og det spiller suverænt.
|
|
|
OK. Jeg er klar over at en række af VdH´s HT-kabler også egner sig som interconnects (mit Revelation-HT-kabel bl.a.).
Nedenstående er sakset fra hjemmesiden, det var derfor jeg skrev "pendant" .
INSPIRATION
Based on the same FusionTechnology as our interconnectThe INTEGRATION they are amatch made in heaven! This speaker cable has a so called star quad configuration with a center groundlead to avoid signal interference,thus keeping your noise floor down allowing it to reveal more and richer detail without a trace of harshness. Also for bi-wiring!
MVH
|
|
|
Fair nok... Den beskrivelse havde jeg overset! __________________ MVH Søren
|
| Til top |
|
| |
Novisad Udelukket fra forum

Dobb.profil Sonic
Bruger siden: 22 April 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2090
|
| Sendt: 10 Maj 2005 kl. 12:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej hvad det angår med højtale kabel er jeg ikke for vild med kimber 4 da jeg selv har dem og jo de er for mørke og indelukket, efter min smag jeg får i næste uge det der hedder verbatim kabel til mine højtalerer (crystal kobber hvorfor så kobber ja fordi de har en varm lyd) og så får jeg her imorgen bertram sølv signal kabel xlr og valgte bertram fordi de er meget åbne i lyden og uhyggelig præcis...
Novisad
|
| Til top |
|
| |
shras Forum Bruger

|
| Sendt: 10 Maj 2005 kl. 12:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Frede1977 skrev:
Følgende signalkabler overvejes (update):
Van den Hul: The Second (el. The First) The First skal prøves - The Second kun balanceret Siltech: New York Nordost: Solar Wind Bertram (et eller andet)
|
|
|
Endnu en lille update: Du skriver Second kun balanceret 
Jeg har ikke-balancerede udgaver af disse spillende... __________________ MVH Søren
|
| Til top |
|
| |
Novisad Udelukket fra forum

Dobb.profil Sonic
Bruger siden: 22 April 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2090
|
| Sendt: 10 Maj 2005 kl. 16:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
ah ok men du kan også få signal kablet i phono version, så det er ikke et problem de kan også varmt anbefales....
|
| Til top |
|
| |
kennethjensen Udelukket fra forum

Branchemedlem Audioheaven
Bruger siden: 10 Oktober 2004 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2146
|
| Sendt: 08 April 2006 kl. 12:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kan kun anbefale bertrams sigmalkabler. De spiller rigtig godt. Massere af luft, stram bas, sprød mellemtone osv osv. Har dem selv igennem hele anlægget. Det løftet virklig min ClearAudio Riaa op i en helt anden klasse, tiltrods for kablet koster det dobbelte af riaa  __________________ Kenneth
|
| Til top |
|
| |
AM-E Forum Bruger

Bruger siden: 26 Februar 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2298
|
| Sendt: 08 April 2006 kl. 12:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
kennethjensen skrev:
Kan kun anbefale bertrams sigmalkabler. De spiller rigtig godt. Massere af luft, stram bas, sprød mellemtone osv osv. Har dem selv igennem hele anlægget. Det løftet virklig min ClearAudio Riaa op i en helt anden klasse, tiltrods for kablet koster det dobbelte af riaa  |
|
|
Hej Kenneth. Det er jo altid rart med input og erfaringer fra andre brugere, men mon ikke du skulle have fortalt det for et år siden?  __________________ "Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you."
|
| Til top |
|
| |
kennethjensen Udelukket fra forum

Branchemedlem Audioheaven
Bruger siden: 10 Oktober 2004 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2146
|
| Sendt: 08 April 2006 kl. 13:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
AM-E skrev:
kennethjensen skrev:
Kan kun anbefale bertrams sigmalkabler. De spiller rigtig godt. Massere af luft, stram bas, sprød mellemtone osv osv. Har dem selv igennem hele anlægget. Det løftet virklig min ClearAudio Riaa op i en helt anden klasse, tiltrods for kablet koster det dobbelte af riaa  |
|
|
Hej Kenneth. Det er jo altid rart med input og erfaringer fra andre brugere, men mon ikke du skulle have fortalt det for et år siden?

|
|
|
Sidder dopet på painkillers *GGG* Sorry  __________________ Kenneth
|
| Til top |
|
| |