Tilbage til HIFI4ALL.DK 17. juni 2026 | 20:49   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Bedste kraftige effektforstærker (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Pink-Bear
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Februar 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 12 Maj 2005 kl. 14:11 | IP-adresse registreret  

Manson skrev:

Hejsa jeg ville forslå et par NAD 218 THX effektforstærker

de spiller skide godt og de kan sparke røv har selv 2 af dem

de spiller 2x224 i 8 ohm eller vis du har 2 2x1024 i 8 ohm

de kan godt nok ikke købes mere men man kan købe dem brugt til en god pris

omkring 5k pr stk

Der er en nad 218 THX tilsalg her på siden for sølle 3500 kr...

Til top Vis Pink-Bear's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Pink-Bear

kim olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 12 Maj 2005 kl. 14:13 | IP-adresse registreret  

ja, men uden at være nedladende, så er der temmeligt langt fra nad 218 og op til de i tråden øvrigt nævnte forstærkere

Mr. High Fy
Lukket konto
Lukket konto

Ønsker konto på standby

Bruger siden: 07 September 2003
Lokalitet: Ikke angivet
Sendt: 12 Maj 2005 kl. 14:14 | IP-adresse registreret  

Måske skulle man give ICEpower en chance mere?? 
Til top Vis Mr. High Fy's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mr. High Fy

kim olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Maj 2005 kl. 15:24 | IP-adresse registreret  

icepower har ikke just imponeret mig.

men.. inden du benytter dig af en fotrydelsesret, eller låner noget, så burde du låne et sæt NuForce monoblokke..... de kan, som før nævnt, fåes hos Studiosound, og er imo langt bedre-

Mr. High Fy
Lukket konto
Lukket konto

Ønsker konto på standby

Sendt: 12 Maj 2005 kl. 15:27 | IP-adresse registreret  

kim olsen skrev:

men.. inden du benytter dig af en fotrydelsesret, eller låner noget, så burde du låne et sæt NuForce monoblokke..... de kan, som før nævnt, fåes hos Studiosound, og er imo langt bedre-

Hvad er det ved ICEpower du ikke kan lide?

Manson
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2005
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 12 Maj 2005 kl. 16:18 | IP-adresse registreret  

kim olsen

ja det kan godt være at de ander er bedder men med NAD 318 thx for man enlig meget for sine penge og den er masser af krafter i den :)

mvh Manson

Til top Vis Manson's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Manson

Only2channel
Lukket konto
Lukket konto

Lukket på anmodning fra bruger

Bruger siden: 09 Maj 2005
Sendt: 12 Maj 2005 kl. 16:38 | IP-adresse registreret  

Der er vist nogle her der ikk har prøvet 2 brokoblede NAD 218, den ændrer sig lydmæssigt til det bedre og der er så 2 x 750 Watt i 8 ohm og 2 x 1155 Watt i 4 ohm til rådighed - og den kører FINT FINT i 4 ohm selv om den er brokoblet - - Der er VIST NOK et par af de effekter der er nævnt her der ikk kan være med der.

Prøv 2 stk. brokoblede NAD 218 før man bedømmer dem - det er ikke nok at sige: jamen en NAD 218 lyder SÅDAN og når du brokobler er der bare mere effekt. NO WAY !!!!!

2 brokoblede NAD 218 til ca 8000,- samlet i den blå - Hvilken effekt gør det efter mht power og lyd - sammentidig ?

Til top Vis Only2channel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Only2channel

witzel
Lukket konto
Lukket konto
Ex-mod.!

Bruger siden: 25 April 2003
Sendt: 12 Maj 2005 kl. 20:17 | IP-adresse registreret  

Only2channel skrev:

Der er vist nogle her der ikk har prøvet 2 brokoblede NAD 218, den ændrer sig lydmæssigt til det bedre og der er så 2 x 750 Watt i 8 ohm og 2 x 1155 Watt i 4 ohm til rådighed - og den kører FINT FINT i 4 ohm selv om den er brokoblet - - Der er VIST NOK et par af de effekter der er nævnt her der ikk kan være med der.

Prøv 2 stk. brokoblede NAD 218 før man bedømmer dem - det er ikke nok at sige: jamen en NAD 218 lyder SÅDAN og når du brokobler er der bare mere effekt. NO WAY !!!!!

2 brokoblede NAD 218 til ca 8000,- samlet i den blå - Hvilken effekt gør det efter mht power og lyd - sammentidig ?

Ja vi kan nok blive enige om at den nævnte 218, kan levere mange watt. MEN jeg er overbevist om at selvom der er mange watt, så vil Mr High fy føle en lydmæssig nedgang, i hans skift fra en Accuphase. Der er stor forskel.

Til top Vis witzel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af witzel

Mr. High Fy
Lukket konto
Lukket konto

Ønsker konto på standby

Sendt: 12 Maj 2005 kl. 21:13 | IP-adresse registreret  

witzel skrev:
Only2channel skrev:

Det er jeg også bange for. Hvis jeg kan få en god pris for min Accuphase 211, så vil jeg igen prøve noget ICEpower. Skulle det så floppe, kan jeg bare sætte mig ud i min lille bil, tænde for min JVC auto radio, og rocke til tidens toner der. Jeg har skam nyt meget musik der, skønt det lyder af Bilka.....

Ja vi kan nok blive enige om at den nævnte 218, kan levere mange watt. MEN jeg er overbevist om at selvom der er mange watt, så vil Mr High fy føle en lydmæssig nedgang, i hans skift fra en Accuphase. Der er stor forskel.

kyhn
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2004
Lokalitet: Jylland
Sendt: 13 Maj 2005 kl. 10:46 | IP-adresse registreret  

Only2channel skrev:

der tager du 100% fejl, 1x 218 kan gå hvis du ikke har krævende HT, men brokoblet duer du slet ikke til, og det er egenligt ikke så mærkeligt hvis man måler lidt på den.
Og inden du råber op, så JA jeg har prøvet 218ere på et utal af HT både brokoblet, bi/tri-ampet aktiv deling både på High end HT og på PA grej.

Det er en fin forstærker til prisen, men langt fra de andre der er nævnt i denne tråd og langt fra det niveau du mener

Til top Vis kyhn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kyhn

kim olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 Maj 2005 kl. 13:33 | IP-adresse registreret  

Mr. High Fy skrev:
kim olsen skrev:

den mangler informationer.... eks, på Gun 'n Run med Nils Lofgren forsvinder støjen fra forstærkeren, når bassen "kommer ind" i lydbilledet. generelt synes jeg ikke det er meget anderledes end så meget andet i prisklassen, andet end de mange watt. den største "synd" var dog manglen på dynamik, hviket jeg personligt skatter meget højt. som linket til på første side, s blev den spillet op mod bl.a. Crown powertech 2.1-- og ice power fik ugudelige smæk.

Mr. High Fy
Lukket konto
Lukket konto

Ønsker konto på standby

Sendt: 13 Maj 2005 kl. 13:45 | IP-adresse registreret  

kim olsen skrev:
Mr. High Fy skrev:
kim olsen skrev:

den mangler informationer.... eks, på Gun 'n Run med Nils Lofgren forsvinder støjen fra forstærkeren, når bassen "kommer ind" i lydbilledet. generelt synes jeg ikke det er meget anderledes end så meget andet i prisklassen, andet end de mange watt. den største "synd" var dog manglen på dynamik, hviket jeg personligt skatter meget højt. som linket til på første side, s blev den spillet op mod bl.a. Crown powertech 2.1-- og ice power fik ugudelige smæk.

Ikke fordi jeg betvivler din udtalese, men det lyder nu aligevel mærkeligt. Skulle ICEpower i netop leve højt på power og dynamik? Det skulle jo være en næsten tabsfri teknologi? Hvor mon dynamikken bliver bremset i ICEpower systemet?? Nogen bud??

kim olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 Maj 2005 kl. 13:52 | IP-adresse registreret  

nope.. mangel på dynamik og information, som selv en middelmådig rotel kan spille, er en dødssynd i min bog. sjældent har jeg før oplevet informationer udeblive på den måde.

ærgeligt Powertech'en er så grim, for den slog ice power på alle punkter.

evt send en Pb til Syska, jeg mener han har Powertech til demo på sine VA beethoven. 

folk skriver meget om "hul igennem" og "ufarvet lyd". det må jeg indrømme på ingen måde gjorde sig gældende, måske fordi powertechen er designet frekvensliniær (ufarvet) og til at spille præcis hvad den får ind.

Studio Ref gør naturligvis alt ette bedre, emn også til en anden pris.

men skulle nogle have lyst er jeg da meget villig til at teste ice mod alm ananloge amps, både her hjemme og "ude i byen"

Mr. High Fy
Lukket konto
Lukket konto

Ønsker konto på standby

Sendt: 13 Maj 2005 kl. 14:34 | IP-adresse registreret  

Jeg er ikke så bange for farvet og ulignær lyd, bare det spiller godt.
Jeg synes der er gået lidt pop i det der med "ufarvet" og anden "ikke rigtig" lyd.
Jeg elsker en lækker rør-farve på noget godt jazz. Jeg elsker noget lækker transistor farve og gerne med ekstra bas, på noget dejligt Rammstein.

Jeg bryder mig ikke om klangløst hifi!!

klogesen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 August 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 13 Maj 2005 kl. 14:49 | IP-adresse registreret  

Jeg har foreslået dette i andre tråde, men jeg må lige nævne det igen: prøv et par Rega Exon monoblokke! Til nypris omkring 15000 for sådan to må de være mulige indenfor dine finanser. De er dejligt kompakte, men der er to trafoer i hver, og de spiller ren high end lyd til latterligt lav pris. Det er muligt at de ikke kan levere ampere som en monster-amp, men de steder hvor jeg har hørt dem har de kørt fint, også med meget store og strømkrævende højttalere. Nu ved jeg ikke, hvor krævende dine VA er, men man kan efter behov bruge 4 stk til biamping. Det virker!

Mr. High Fy
Lukket konto
Lukket konto

Ønsker konto på standby

Sendt: 13 Maj 2005 kl. 14:54 | IP-adresse registreret  

klogesen skrev:
Jeg har foreslået dette i andre tråde, men jeg må lige nævne det igen: prøv et par Rega Exon monoblokke! Til nypris omkring 15000 for sådan to må de være mulige indenfor dine finanser. De er dejligt kompakte, men der er to trafoer i hver, og de spiller ren high end lyd til latterligt lav pris. Det er muligt at de ikke kan levere ampere som en monster-amp, men de steder hvor jeg har hørt dem har de kørt fint, også med meget store og strømkrævende højttalere. Nu ved jeg ikke, hvor krævende dine VA er, men man kan efter behov bruge 4 stk til biamping. Det virker!

Jeg ville faktisk rigtig gerne prøve de Rega Exon der du. Ingen tvivl om det. Kender du nogen som ville bytte et sæt med en Accuphase E211??

Mine VA kan sagtens spille med min 90 watter, og sikkert også med meget mindre. Men når det skal være rigtigt højt, så kræver det en MFer af en forstærker for at styre løjerne. Men sådan er det jo altid..

David
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Maj 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 13 Maj 2005 kl. 14:57 | IP-adresse registreret  

Mr. High Fy skrev:
kim olsen skrev:
Mr. High Fy skrev:
kim olsen skrev:

Ikke fordi jeg betvivler din udtalese, men det lyder nu aligevel mærkeligt. Skulle ICEpower i netop leve højt på power og dynamik? Det skulle jo være en næsten tabsfri teknologi? Hvor mon dynamikken bliver bremset i ICEpower systemet?? Nogen bud??

Du skal bare holde snitterne fra ASP-udgaverne - de lyder, for at sige det pænt, fuldstændig døde.

Brug 500A modulerne og giv dem en ordenlig PSU (Stor trafo og mange uF og så lige en 4,7uF MKT parallel), så rykker det.

Til top Vis David's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af David Besøg David's Websted

Dejen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 September 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 13 Maj 2005 kl. 15:10 | IP-adresse registreret  

Rega Exon er jeg også den lykkelige indehaver af - de leverer rigeligt med strøm til mine Von Schweikert, også når "gækken slippes løs" i Casa Dejen

Jeg vil til gengæld snart til at eksperimentere lidt med pre til dem - har på fornemmelsen de kan mere end Cursa´en giver dem....

MVH

VdH the Revelation Hybrid
Von Schweikert VR2
Strøm: de RØDE hospitalskabler, Eichmann stikdåse
Til top Vis Dejen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dejen

Mr. High Fy
Lukket konto
Lukket konto

Ønsker konto på standby

Sendt: 13 Maj 2005 kl. 15:10 | IP-adresse registreret  

David skrev:
Mr. High Fy skrev:
kim olsen skrev:
Mr. High Fy skrev:
kim olsen skrev:

Du skal bare holde snitterne fra ASP-udgaverne - de lyder, for at sige det pænt, fuldstændig døde.

Brug 500A modulerne og giv dem en ordenlig PSU (Stor trafo og mange uF og så lige en 4,7uF MKT parallel), så rykker det.

Kunne du prøve at beskrive foreskellen mellem ASP og 500A? Altså lydmæssigt.

klogesen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 August 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 13 Maj 2005 kl. 15:13 | IP-adresse registreret  

Desværre, Mr. High Fy. Jeg kender to, som har Exon, men de er meget glade og vil ikke bytte. Rega opgiver den til 125w i 8 ohm og 225 i 4, forresten. Måske kan Medlyd hjælpe med en forhandler nær dig. Du kan da ringe og spørge. Du kan finde nummeret på www.rega.dk . Og omtale af apparaterne. Jeg er med på at der er brug for masser af kræfter, hvis det skal være rigtig højt. Der er vel ikke andet at gøre end at prøve sig frem.

<< Forrige Side af 3 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes