Forfatter |
|
platini Forum Bruger

Bruger siden: 27 Marts 2005 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 170
|
Sendt: 13 Marts 2008 kl. 19:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
ning skrev:
Hej Platini
Tillykke med dit nye setup....... Der er godt nok sket meget siden jeg hentede dine gamle Beethoven hos dig. Havde du vinyl dengang? Syntes jeg ikke lige jeg kan huske du havde. Det var i hvertfald cd du demonstrede på da vi handlede.
Siden dengang har jeg også selv fået gramofon (Denon DL 59) der er nu noget særligt over det dersens vinylhalløj
Hilsen Henning |
|
|
Hej Hennig Mange tak,ja der er sket lidt efter dine Beethoven kom der concert grand og senere focus audio fs 888og ja nu magnepan 2,7. Nej jeg havde ikke plade sp dengang ,men det har jeg nu og er rigtig glad for det  og du har ret det er skønt at høre vinyl igen især på rør grej  Har du stadig Beethoven ? det var nu en god lille ht du fik der  mvh Platini __________________ cd:northstar extremo dac +northstar 192 cd løb:Effekt+preThorhauge
ht:Thorhauge 2,5
Pladespiller:vpi scoutmaster,pu transfiguration phønix
|
Til top |
|
|
ning Forum Bruger

Bruger siden: 04 Maj 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 534
|
Sendt: 13 Marts 2008 kl. 20:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja det var det så sandelig, dem var jeg meget glade for. MEN det var konen ikke ..... Fra dag et var hun utilfreds med både størrelsen og farven. Og lyden var /er hun jo ligeglad med, så kan de spille nok så godt
Enden på den historie er så blevet rimelig god syntes jeg. Jeg havde i mellemtiden købt en sort Vienna Maestro center-højttalerJeg solgte så de Beethoven og købte et sæt piano-sorte Mozart Grand i stedet.
De gør det nu rigtigt godt, spiller faktisk på en måde bedre sammen med min forstærker. (Eller prøver jeg bare at narre mig selv ) Dog må jeg give konen ret i at de passer bedre til stuen.
Så alt i alt er det okay. __________________ mvh Ning
|
Til top |
|
|
platini Forum Bruger

|
Sendt: 13 Marts 2008 kl. 21:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
ning skrev:
Ja det var det så sandelig, dem var jeg meget glade for. MEN det var konen ikke ..... Fra dag et var hun utilfreds med både størrelsen og farven. Og lyden var /er hun jo ligeglad med, så kan de spille nok så godt
Enden på den historie er så blevet rimelig god syntes jeg. Jeg havde i mellemtiden købt en sort Vienna Maestro center-højttalerJeg solgte så de Beethoven og købte et sæt piano-sorte Mozart Grand i stedet.
De gør det nu rigtigt godt, spiller faktisk på en måde bedre sammen med min forstærker. (Eller prøver jeg bare at narre mig selv ) Dog må jeg give konen ret i at de passer bedre til stuen.
Så alt i alt er det okay. |
|
|
Så var det godt jeg ikke henvendte mig til dig da jeg skulle af med mine concert Grand,mener du sagde at dem ville du gerne ha  Men godt at høre at alt er ok,men pas på med at give konen alt for meget ret med hvad der passer til stuen  __________________ cd:northstar extremo dac +northstar 192 cd løb:Effekt+preThorhauge
|
Til top |
|
|
ning Forum Bruger

Bruger siden: 04 Maj 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 534
|
Sendt: 13 Marts 2008 kl. 22:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
HA Ha........... hun opgav stuen da jeg købte gramofonen.........
__________________ mvh Ning
|
Til top |
|
|
platini Forum Bruger

|
Sendt: 14 Marts 2008 kl. 11:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
ning skrev:
HA Ha........... hun opgav stuen da jeg købte gramofonen......... |
|
|
Sådan ning thats the way to go   Det kunne være du skulle liste et sæt focus fs888 hjem i stuen,jeg har et et sæt stående,men de er størrer end beethoven  mvh Platini __________________ cd:northstar extremo dac +northstar 192 cd løb:Effekt+preThorhauge
|
Til top |
|
|
Jakobsen Forum Bruger

Bruger siden: 18 Maj 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1779
|
Sendt: 18 Marts 2008 kl. 15:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
platini skrev:
Hej alle
Her er nogle billeder fra en sent natte stemning efter jeg har fået nye SED EL34 rør i min Thorhauge forstærker.

Thorhauge uden låg set fra siden

|
|
|
Du har 2x 115 W med EL34 rør ik' ........
|
Til top |
|
|
platini Forum Bruger

|
Sendt: 18 Marts 2008 kl. 15:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jakobsen skrev:
platini skrev:
Hej alle
Her er nogle billeder fra en sent natte stemning efter jeg har fået nye SED EL34 rør i min Thorhauge forstærker.

Thorhauge uden låg set fra siden

|
|
|
Du har 2x 115 W med EL34 rør ik' ........
|
|
|
Hej Jacobsen
Jo der er 2 * 115 w med EL34 rør og de kan godt styre mine maggi
mvh
Platini __________________ cd:northstar extremo dac +northstar 192 cd løb:Effekt+preThorhauge
|
Til top |
|
|
HOLBERG Forum Bruger

Bruger siden: 17 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 1987
|
Sendt: 18 Marts 2008 kl. 15:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Platini...
Har du fået lyttet til dine Magnepan kontra Podium Sound?... Er spændt på at høre om dine indtryk  __________________ De bedste hilsner
Holberg
|
Til top |
|
|
platini Forum Bruger

|
Sendt: 18 Marts 2008 kl. 16:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
HOLBERG skrev:
Hej Platini...
Har du fået lyttet til dine Magnepan kontra Podium Sound?... Er spændt på at høre om dine indtryk 
|
|
|
Hej Holberg
Ja jeg har fået lyttet en del ,men de var sprit nye og de skal nok have ca 100 timers tilspilning,inden man kan danne det helt rigtige indtryk.
Men de spiller godt,de er noget mere åbne end mine magnepan og så mangler de lidt bass men det er så noget der skulle komme efter tilspilning,har jeg fået at vide 
De er noget nemmere at drive så der skal ikke skrues så højt op for at få et stort lydtryk 
Mvh
Platini __________________ cd:northstar extremo dac +northstar 192 cd løb:Effekt+preThorhauge
|
Til top |
|
|
Jakobsen Forum Bruger

Bruger siden: 18 Maj 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1779
|
Sendt: 19 Marts 2008 kl. 07:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
platini skrev:
HOLBERG skrev:
Hej Platini...
Har du fået lyttet til dine Magnepan kontra Podium Sound?... Er spændt på at høre om dine indtryk 
|
|
|
Hej Holberg
Ja jeg har fået lyttet en del ,men de var sprit nye og de skal nok have ca 100 timers tilspilning,inden man kan danne det helt rigtige indtryk.
Men de spiller godt,de er noget mere åbne end mine magnepan og så mangler de lidt bass men det er så noget der skulle komme efter tilspilning,har jeg fået at vide 
De er noget nemmere at drive så der skal ikke skrues så højt op for at få et stort lydtryk 
Mvh
Platini
|
|
|
kunne være spændende at høre disse podium ....
jeg vil sige 200-300 timer hvis det er ligesom magnepan fra ny..
de kører vel på fuld damp når du ik' er hjemme eller .......
|
Til top |
|
|
platini Forum Bruger

|
Sendt: 19 Marts 2008 kl. 08:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jakobsen skrev:
platini skrev:
HOLBERG skrev:
Hej Platini...
|
|
|
Hej Holberg
Mvh
Platini
|
|
|
kunne være spændende at høre disse podium ....
jeg vil sige 200-300 timer hvis det er ligesom magnepan fra ny..
de kører vel på fuld damp når du ik' er hjemme eller ....... |
|
|
Hej Jacobsen Du skal være velkommen til at komme ud og høre dem her i påsken  Jeg kører dem ikke for fuld damp når jeg ikke er hjemme,jeg kan ikke lide at forlade en rør forstærker tændt  Du har ret i det med magnepan de skal have noget massage i en 2 - 300 timer...  Mvh Platini __________________ cd:northstar extremo dac +northstar 192 cd løb:Effekt+preThorhauge
|
Til top |
|
|
bigfoot Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juni 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 171
|
Sendt: 19 Marts 2008 kl. 09:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Platini Mine Podium var som sagt fuldt tilspillede efter tre uger med ca 5 timer om dagen, og de udviklede sig meget, så du kan roligt forvente dig noget  Din Thorhauge har noget bedre greb om især bunden end min gamle Luxman, så jeg tror det bliver ret fygtingydende til sidst  MVH
|
Til top |
|
|
platini Forum Bruger

|
Sendt: 19 Marts 2008 kl. 10:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
bigfoot skrev:
Hej Platini
Mine Podium var som sagt fuldt tilspillede efter tre uger med ca 5 timer om dagen, og de udviklede sig meget, så du kan roligt forvente dig noget
Din Thorhauge har noget bedre greb om især bunden end min gamle Luxman, så jeg tror det bliver ret fygtingydende til sidst
MVH
|
|
|
Hej Bigfoot Ja men det bliver også spændende at følge udviklingen,og nu bliver der også rigtig tid her i påsken til at tæske musik  Det kan ikke blive frygtindgydende nok for mig  Thorhauge amp skal nok styre dem  Mvh Platini __________________ cd:northstar extremo dac +northstar 192 cd løb:Effekt+preThorhauge
|
Til top |
|
|
bigfoot Forum Bruger

|
Sendt: 19 Marts 2008 kl. 10:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Platini Tjah, der skal nok høres en smule musik her i helligdagene  Dvs. hvis vejret ellers skikker sig... bliver der snevejr og glat på vejene, så bliver jeg kaldt på job  Meen det giver jo timer til at holde fri på et andet tidspunkt :-) MVH
|
Til top |
|
|
bigfoot Forum Bruger

|
Sendt: 22 Marts 2008 kl. 12:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Platini Bliver lige nysgerrig efter at høre hvordan det står til i det sydjyske....du får vel hørt noget musik? det skal jo til for det gode helbreds skyld  Jeg har haft huset fuldt af familie de seneste par dage, og blev kaldt på job kl 4 i morges, så jeg er ved at være grydeklar nu :-) Skal nok lige ha' en enkelt bajer og lytte en smule og så have en go' middagslur :-) MVH
|
Til top |
|
|
platini Forum Bruger

|
Sendt: 22 Marts 2008 kl. 16:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
bigfoot skrev:
Hej Platini
Bliver lige nysgerrig efter at høre hvordan det står til i det sydjyske....du får vel hørt noget musik? det skal jo til for det gode helbreds skyld
Jeg har haft huset fuldt af familie de seneste par dage, og blev kaldt på job kl 4 i morges, så jeg er ved at være grydeklar nu :-) Skal nok lige ha' en enkelt bajer og lytte en smule og så have en go' middagslur :-)
MVH
|
|
|
Hej Bigfoot Jo det står fint til,jeg lytter på livet løs  og jeg kan sige de bliver bedre og bedre. Der er kommet mere bund og udklingning i toppen er også blevet bedre og det kun efter en uges tid  så bliver spændende efter nogle flere timers tilspilning    __________________ cd:northstar extremo dac +northstar 192 cd løb:Effekt+preThorhauge
|
Til top |
|
|
bigfoot Forum Bruger

|
Sendt: 22 Marts 2008 kl. 18:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Platini Det glæder mig naturligvis, selvom jeg ikke er overreasket  "Rest assured my friend", som man siger på et fremmedsprog, de højtalere bliver bedre endnu  Dine oplevelser her stemmer ganske godt overens med mine, rart at vide. Fortsat god påske :-) MVH
|
Til top |
|
|
platini Forum Bruger

|
Sendt: 22 Marts 2008 kl. 19:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Bigfoot God påske til dig også  der kom lige 3 cd`er med Nils Lofgren ind af døren i dag og jeg kan godt anbefale Break Away Angel samt naturligvis Acoustic live som du jo kender  Dejligt at vide at de bliver endnu bedre de podium sound  Mvh Platini
__________________ cd:northstar extremo dac +northstar 192 cd løb:Effekt+preThorhauge
|
Til top |
|
|
HOLBERG Forum Bruger

Bruger siden: 17 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 1987
|
Sendt: 23 Marts 2008 kl. 09:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Platini...
Flotte billeder og er helt sikker på at en placering i sweetspot, tilsat en lille form for bryg, ikke er at foragte 
Nu hvor Podium har fået mere spilletid på din matrikel, kunne det være sjovt med nogle betragtninger af lyden kontra dine Maggier?! __________________ De bedste hilsner
Holberg
|
Til top |
|
|
platini Forum Bruger

|
Sendt: 23 Marts 2008 kl. 10:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
HOLBERG skrev:
Hej Platini...
Flotte billeder og er helt sikker på at en placering i sweetspot, tilsat en lille form for bryg, ikke er at foragte 
Nu hvor Podium har fået mere spilletid på din matrikel, kunne det være sjovt med nogle betragtninger af lyden kontra dine Maggier?! |
|
|
Hej Holberg Det sjove ved podium er faktisk at de ikke er særlige kritiske at stille op modsat mine maggi 2,7 hvor der kun er sweetspot for en  Jeg kan sige kontra mine maggi er lyden meget mere åben og efter en lille uge er der kommet meget mere bund og toppen klinger bedre ud som man er vandt til med rør grej  Desuden er de meget mere dynamiske end mag hold da k,,,, de kan spille højt  Så alt i alt en rigtig god ht som lige skal have en til to uger mere spilletid før man kan danne det helt rigtige indtryk,men der er sket en hel del på den første uge  Mvh Platini __________________ cd:northstar extremo dac +northstar 192 cd løb:Effekt+preThorhauge
|
Til top |
|
|