Tilbage til HIFI4ALL.DK 14. juni 2026 | 02:27   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Katte vs. hifi! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 6
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Bryde
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 April 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Sendt: 13 Maj 2005 kl. 15:13 | IP-adresse registreret  

En sød kat , er en død kat .

Mvh .

Til top Vis Bryde's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bryde

L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 13 Maj 2005 kl. 15:15 | IP-adresse registreret  

Bryde skrev:

Mvh .

Til top Vis L.B.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af L.B.

McAllan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Marts 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 13 Maj 2005 kl. 15:16 | IP-adresse registreret  

rebdomakr skrev:
Only2channel skrev:
rebdomakr skrev:
Jeg håber det var i overført betydning at du "smed" med katten. Hvis der er en ting jeg ikke tolererer så er det vold mod dyr. Vold mod mennesker er ok for de er jo verdens afskum, men dyr ved jo ikke bedre.
Han søgte hjælp - ikke hvad du synes om hvad han "gjorde" ved katten

LOL

Åh nej. Skal vi nu til at diskutere dyrevelfærd her?!?

Jeg er sikker på han valgte ordet "SMIDT" fordi man bliver sgu lidt muggen når nogen eller noget ødelægger noget der betyder noget for én. Også sikker på at katten på ingen måde har lidt overlast. Men sådan er den danske sprogen jo en svær en. På skrift lyder det måske tit voldsommere end det i virkeligheden er.

Selv har jeg en lille fætter - eller rettere kusine - med lange ører og en dusket hale. Jeg har løst problemet ved at sætte et volierenet rundt om højtalerne (gulvmodeller, var det standere var de sikkert høje nok til at holde højtalere uden for rækkevidde). Ja, det ser da ikke ligefrem smukt ud, men så slemt er det altså heller ikke. Til gengæld kan vi begge være her uden at vi bliver sure på hinanden. Højtalerne står på nogle fliser og disse fliser er perfekte til at holde nettet på afstand af højtaleren.

En lign. løsning må da kunne laves for katte omend de jo i sagens natur ikke nødvendigvis holder sig til gulvet og lige de kasser o.l. de lige kan hoppe op på.

Til top Vis McAllan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af McAllan

zerocool
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Maj 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 13 Maj 2005 kl. 15:16 | IP-adresse registreret  

Du kan jo også tage den med til Gjellerup og lade den stille op i en hundekamp.
Til top Vis zerocool's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zerocool

hrmand
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske

Bruger siden: 18 Oktober 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 13 Maj 2005 kl. 15:26 | IP-adresse registreret  

Som et par andre har nævnt: Brug vand! Vi har selv en blomstersprøjte, der kan opbygges med tryk, så selv på afstand er det muligt at gribe dyret på fersk gerning. Og det er nemlig det væsentligste - det SKAL være i gerningsøjeblikket, for katte kan ikke dresseres.

Nu har vi også et kradsebræt, som de - vi har 2 styk - har vænnet sig til helt fra "spæde", så det har aldrig været et problem. Men jeg brugte vand, så snart de kom i nærheden af HT første gang. Kombineret med et kraftigt bank i bordet og et skarpt og højlydt NEJ har de aldrig siden været i nærheden af HT. Man kan faktisk se dem stoppe op - "hov var der ikke noget med vand her" - for derefter at gå i en flot bue udenom.

Så deeet ...

PS: Det virker også, hvis de prøver at klatre i gardiner

DVP-NS9100ES cd/dvd/sacd

KEF
4 x Q7 + Q9c
Til top Vis hrmand's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hrmand

Nilau
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003
Lokalitet: København
Sendt: 13 Maj 2005 kl. 15:28 | IP-adresse registreret  

Hej...

Ja, de katte...!

Men hér hos mig er der ingen problemer. Faktisk har vores to katte en hang/trang til musik. Endda når der spilles temmelig højt. Det er sjældent jeg kan få lov til at sidde alene og høre musik. Gudskelov kan ingen af vores katte tale! Den ene er en Amerikansk skovkat (Maine Coon) og den har en forkærlighed for Keith Jarrett! Den anden er lettere indifferent, men er dog mest en jazz-kat...

Ingen af dem har (tror jeg nok) nogensinde forsøgt at klatre op af mine elektrostater. Der må ellers være en fin udsigt deroppefra... ;-)

Mvh.

Niels L.

Til top Vis Nilau's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nilau

Cerberus
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 April 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 13 Maj 2005 kl. 15:28 | IP-adresse registreret  

Ja de satans katte, vi har to indekatte, og de HAR haft en tendens til at være sygeligt besatte af mine 7Kere, og specielt frontstoffet.

Det løste sig efter et par kærlige afretninger, i øvrigt fandt jeg ud metallica for fuld udblæsning kan holde kattene væk fra anlæget i ganske lang tid.

Ikke for at gå over til at være kattepsykolog, men så er jeg ganske sikker på at kattene kun kradser i fronterne for at få opmærksomhed. Vores har aldrig interesseret sig for gulvhøjttalere som har været bag lyttestolen, og hvor man som lytter ikke kan se kattens ONDE øjne lige inden den sætter klørene i.......

SLAM... så kan de lære det

Til top Vis Cerberus's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Cerberus

SES.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 13 Maj 2005 kl. 15:34 | IP-adresse registreret  

De elsker karuseller, så vinylfolket har også oplevelser. Og det er altid gode plader der spilles når lysten til en tur bliver for stor.

Vandpistol -  pas på ikke at sluk for rørerne osse.  

Til top Vis SES.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af SES.

Klan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 Maj 2003
Lokalitet: Fyn Syd
Sendt: 13 Maj 2005 kl. 15:57 | IP-adresse registreret  

Lad vandpistolen med Tabasco, så lærer dyret det sandsynligvis hurtigere...

Jeg har også en lille Berner Sennen til at vandre rundt derhjemme, (små 50-55 kg) og hun har endnu ikke spottet hvorfor når der bjæffes fra højttaleren at der ikke er andre hunde ude i haven. Så mine højttalere lever fint...

Til top Vis Klan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Klan

kongen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 April 2003
Sendt: 13 Maj 2005 kl. 16:31 | IP-adresse registreret  

Jag har en lille tovejs på et par standere som min kat gerne ville op oven på... Løsningen for mig var at lægge sølvpapir på toppen. Det kunne den godt nok ikke lide... Jeg opdagede det ved en dag jeg skulle have sølvpapir til noget mad og katten var i køkkenet, fræsede den afsted da jeg rev stykket af... jeg troede jeg havde gjort den noget eller den havde set et eller andet - det samme skete så igen et par dage senere. Jeg tog så et stykke med mig indtil katten og prøvede at krølle/vifte med det i nærheden af katten og den fræsede af sted igen... prøv det - omring din højttaler med sølvpapir måske?
Til top Vis kongen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kongen

obi jon kenobi
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Juni 2003
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 13 Maj 2005 kl. 17:03 | IP-adresse registreret  

Bryde skrev:

Korrekt - men efter et par dage bliver man vel også træt af at sidde og glo på en død kat.

lau16
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 August 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 13 Maj 2005 kl. 17:24 | IP-adresse registreret  

salonriffel

PIONEER DV-686AV-S
PIONEER DVR-550HX-S
AUDIOVECTOR M3 SUPER
AUDIOVECTOR AV3CI SUPER
JBL CONTROL 1
TMC WHITE & YELLOW
VDH CLEARWATER X2
Til top Vis lau16's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lau16 Besøg lau16's Websted

zerocool
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Maj 2004
Sendt: 13 Maj 2005 kl. 17:45 | IP-adresse registreret  

Hvis man absolut skal have kat kan jeg på det varmeste anbefale en Bonsai Killing - http://www.bonsaikitten.com/. På den måde er ødelagte enheder, flosset frontstof osv. fortid, samtidig med man kan bevare glæden ved at ha' kat.

Til illustration:

Initial insertion, with aid of Alessi shoehorn. Kitten has been given muscle relaxant 30 min. prior to insertion process.

After 1 week, using proprietary airhole/feeding tube technology. Notice the conformal shaping accelerated through the use of calcium sequestering agent to soften bone structure. After 1 month skull will attain complete conformity to flat surface resulting in the desirable "bonsai kitty" expression.

---------------------

Her er også en smart én til vindueskarmen.

Til top Vis zerocool's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zerocool

AndreasCB
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 December 2004
Sendt: 13 Maj 2005 kl. 17:53 | IP-adresse registreret  

Haha surt og have en kat der godt kan lide og flå i ens højtalere  Heldigvis tør min kat ikke en gang at komme ind på mit værelse 

/Andreas
Til top Vis AndreasCB's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af AndreasCB

Clive
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 April 2004
Sendt: 13 Maj 2005 kl. 17:56 | IP-adresse registreret  

Kan lige sige, at man ikke kan opdrage på en kat. Hvis man tror, at den holder op med at gøre det den ikke må, når man kigger, skal man bare vente til man ikke er der. For så gør katten som den selv vil!
Jeg går ikke ind for dyreplageri, det bedste og mest skånsomme mod katte er VAND (ved stue temperatur). Min kat har aldrig rørt mine HT'er, men den har det med at hoppe op på mit TV. Det er den dog ved at vende sig af med, for jeg viser den bare et glas vand, så ved den hvad det betyder. Og når jeg ikke er hjemme, er der også lukket ind til min hjemme bio, så kan være helt tryg.
Kan også lige indskyde, at katte godt kan lide at se film.

Mvh. Clive

Til top Vis Clive's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Clive

Lars P
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juni 2004
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 13 Maj 2005 kl. 17:57 | IP-adresse registreret  

Hej.

Du må aldrig straffe katten fysisk, altså ved at slå,ryste eller smide den udenfor.

Det jeg har god erfaring med er at sige NEJ højt med alvor(vrede) i stemmen, så den kan hører at det den  er i færd med er forkert. Det kan godt være den ikke lærer det første gang, så hav tålmodighed med den.

Men husk ALDRIG at straf den fysisk, kun verbalt.

Held og lykke.

Mvh Lars

AndreasCB
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 December 2004
Sendt: 13 Maj 2005 kl. 17:57 | IP-adresse registreret  

Clive skrev:

Kan også lige indskyde, at katte godt kan lide at se film.

Mvh. Clive

Hehe nice
Til top Vis AndreasCB's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af AndreasCB

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 13 Maj 2005 kl. 18:36 | IP-adresse registreret  

Lars P skrev:

Hej.

Du må aldrig straffe katten fysisk, altså ved at slå,ryste eller smide den udenfor.

Det jeg har god erfaring med er at sige NEJ højt med alvor(vrede) i stemmen, så den kan hører at det den  er i færd med er forkert. Det kan godt være den ikke lærer det første gang, så hav tålmodighed med den.

Men husk ALDRIG at straf den fysisk, kun verbalt.

Held og lykke.

Mvh Lars

Lige nøjagtigt - man må ALDRIG slå dem. For det første glemmer de de sjældent igen og for det andet kan de sagtens blive meget trodsige. Høj toneføring er en brugbar løsning - jeg har et "blandingsprodukt" og to Maine Coon-katte og de ved bestemt hvad de må og ikke må og de har syv-ni-tretten aldrig haft interesse i højttalerne. Skulle der være problemer af nogen art, er en vandpistol som regel rigeligt - den er de ikke så glade for!

Det er ikke så problematisk med katte - de skal bare have at vide hvor grænsen går. Vold løser intet - det er så let at kaste med dem, banke dem eller skyde dem, men det er slet ikke en acceptabel måde at klare det på, medmindre man vil demonstrere at man er den store "mand" - så sej, så sej.

finn52
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 April 2004
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 13 Maj 2005 kl. 19:08 | IP-adresse registreret  

zerocool skrev:

Hvis man absolut skal have kat kan jeg på det varmeste anbefale en Bonsai Killing - http://www.bonsaikitten.com/. På den måde er ødelagte enheder, flosset frontstof osv. fortid, samtidig med man kan bevare glæden ved at ha' kat.

Til illustration:

Initial insertion, with aid of Alessi shoehorn. Kitten has been given muscle relaxant 30 min. prior to insertion process.

After 1 week, using proprietary airhole/feeding tube technology. Notice the conformal shaping accelerated through the use of calcium sequestering agent to soften bone structure. After 1 month skull will attain complete conformity to flat surface resulting in the desirable "bonsai kitty" expression.

---------------------

Her er også en smart én til vindueskarmen.

Cool indslag i debatten. Bonsai-kittens, det må jeg prøve.

Til top Vis finn52's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af finn52

Wvack
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 Januar 2004
Lokalitet: Fyn Vest
Sendt: 13 Maj 2005 kl. 19:08 | IP-adresse registreret  

Er der nogen der har set "Hund og Kat imellem" , en

sandfærdig historie der beskriver kattes ondskab!!!

og hvorfor de burde udryddes og erstattes med hunde....

Bruce Lee
Til top Vis Wvack's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Wvack

<< Forrige Side af 6 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum