| Forfatter |
|
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7545
|
| Sendt: 13 Maj 2005 kl. 19:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
zerocool skrev:
|
Hvis man absolut skal have kat kan jeg på det varmeste anbefale en Bonsai Killing - http://www.bonsaikitten.com/. På den måde er ødelagte enheder, flosset frontstof osv. fortid, samtidig med man kan bevare glæden ved at ha' kat.
Til illustration:

Initial insertion, with aid of Alessi shoehorn. Kitten has been given muscle relaxant 30 min. prior to insertion process.

After 1 week, using proprietary airhole/feeding tube technology. Notice the conformal shaping accelerated through the use of calcium sequestering agent to soften bone structure. After 1 month skull will attain complete conformity to flat surface resulting in the desirable "bonsai kitty" expression.
---------------------
Her er også en smart én til vindueskarmen.

|
|
|
Til de der finder Bonsai Kitten stødende, kan der heldigvis beroliges med at det er en joke-side - uanset manglen på det sjove.
http://www.snopes.com/critters/crusader/bonsai.asp __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
Acer Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 13 Maj 2005 kl. 19:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
I er sgu da godt nok nogle rigtige dyrevenner, hva' ?  . En god kat er en død kat, smide den over i naboens hæk og tabasco i vandpistolen ?  I sgu skamme jer skulle i.......man kan sagtens leve med Hi-Fi og katte. De skal bare lære hvad de må og ikke må, og en bestemt, kontant afretning hver gang de gør noget forkert virker. Vold og anden form for afstumpethed virker ikke på katte og iøvrigt ikke på nogen form for dyr. Intelligent og kærlig, men bestemt opdragelse kan nemt rette dem af og som Ronin påpeger så er de ikke så glade for en vandpistol. Jeg har selv 2 af slagsen, en han Norsk skovkat der elsker at kravle og kattenes svar på Formel 1 - en Abyssiner, hun er hurtig  . Selv om det på papiret lyder som to kropumulige bæster er det lykkedes at holde dem både fra H/K'en og CV'erne med vandpistoler, div. brøl og at banke en sofapude hårdt ned i gulvet hvis de så meget som prøver at hvæsse klør i fars 15''. Men nøglen til at undgå de kradser i jeres enheder er kradsetræer, ja i flertal. Hvis de har mindst 2-3 steder de må kradse, gerne gulvmåtter osv. så kradser de ikke i højttalerne. Man kan nemt og billigt bygge et kradsetræ ud af tømmer fra trælasthandlen, lidt tæpperester og nogle søm. Så lader de dine sager være i fred, og du kan nyde det herlige samvær med katten(ene), din musik uden at spekulere på om nu katten finder interesse i dine højttalere. Så længe der er steder som er langt mere interessante sker der ikke noget med jeres sager  . Så Hi-fi liv og katteliv kan sagtens kombineres hvis i tænker jer lidt om __________________ Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
|
| Til top |
|
| |
Clive Forum Bruger

Bruger siden: 13 April 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 265
|
| Sendt: 13 Maj 2005 kl. 19:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ronin skrev:
zerocool skrev:
|
Hvis man absolut skal have kat kan jeg på det varmeste anbefale en Bonsai Killing - http://www.bonsaikitten.com/. På den måde er ødelagte enheder, flosset frontstof osv. fortid, samtidig med man kan bevare glæden ved at ha' kat.
Til illustration:

Initial insertion, with aid of Alessi shoehorn. Kitten has been given muscle relaxant 30 min. prior to insertion process.

After 1 week, using proprietary airhole/feeding tube technology. Notice the conformal shaping accelerated through the use of calcium sequestering agent to soften bone structure. After 1 month skull will attain complete conformity to flat surface resulting in the desirable "bonsai kitty" expression.
---------------------
Her er også en smart én til vindueskarmen.

|
|
|
Til de der finder Bonsai Kitten stødende, kan der heldigvis beroliges med at det er en joke-side - uanset manglen på det sjove.
http://www.snopes.com/critters/crusader/bonsai.asp |
|
|
Der findes alligevel personer i denne verden, som ikke kan skelne mellem hvornår noget er sjovt og ikke sjovt!! Dvs. selvom man siger: "Don't try this at home" uanset hvad der er tale om, så er der altid nogle, som lige skal prøve. Og det er de få, som ødelægger det for de mange. Mvh. Clive
|
| Til top |
|
| |
finn52 Forum Bruger

Bruger siden: 29 April 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1380
|
| Sendt: 13 Maj 2005 kl. 19:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der findes alligevel personer i denne verden, som ikke kan skelne mellem det hvornår noget er sjovt og ikke sjovt!!
Der er måske noget vi har MIS-fortået? KATTE være en mulighed?
|
| Til top |
|
| |
Acer Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Maj 2005 kl. 19:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad er det lige der er så sjovt ved den Bonsai killing ?  Jeg syntes sgu det er en syg joke  __________________ Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
|
| Til top |
|
| |
Administrator Administrator gruppe

Bruger siden: 25 Januar 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3105
|
| Sendt: 13 Maj 2005 kl. 19:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nå, kan vi ikke se at få rundet det her af...???
Der er ærligt talt ikke nogen som helst grund til at fortsætte med det pladder!
Ja, undskyld mig, men det er plat - og off-topic det meste af det!
|
| Til top |
|
| |
Acer Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Maj 2005 kl. 19:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Administrator skrev:
Ja, undskyld mig, men det er plat - og off-topic det meste af det!  |
|
|
Enig, hvem lukker ballet ?  __________________ Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
|
| Til top |
|
| |
hrmand Lukket konto

Eget ønske
Bruger siden: 18 Oktober 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1335
|
| Sendt: 13 Maj 2005 kl. 19:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kan godt li´ tråden, vi elsker katte her og som nævnt tidligere 2 af slagsen. Jeg falder liiige i undren over - i al fordragelighed - om en administrator - eller noget har noget at sige i relation til en - snak i min egen tråd, som jeg nær havde fået på tæven for ... 
Det her er ægte humor med respekt for dyrene og deres velfærd, som jeg hylder. Jeg håber da tråden kan trækkes lidt endnu, den viser jo en side af de højtærede medlemmer i dette forum, som ikke tidligere er afsløret i den evige strøm af hi-fi emner.
Har I nogen morsomme oplevelser med de kære væsener? Vi fik Malou som killing i august. Hun henter bold! Ja, vi kastede med en lille gummibold, som hun spænede efter, kom og lagde den foran mig - fundet! Så kastede jeg igen, hun efter, tilbage og lægger den igen foran mig. Såååå kaster jeg den da igen, og mønstret gentager sig ... 9 gange når hun op på, så ... skal der soves. Pointen er jo: Det er stik mod kattens natur at aflevere et bytte, men vi ved nu, at hendes mormor også gjorde det, så det er vel en slags arv ... __________________ SONY
TA-DA9000ES amp
TA-N90ES effekt
DVP-NS9100ES cd/dvd/sacd
KEF
4 x Q7 + Q9c
|
| Til top |
|
| |
hrmand Lukket konto

Eget ønske
Bruger siden: 18 Oktober 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1335
|
| Sendt: 13 Maj 2005 kl. 19:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Acer skrev:
Administrator skrev:
Ja, undskyld mig, men det er plat - og off-topic det meste af det!  |
|
|
Enig, hvem lukker ballet ? 
|
|
|
Det tror jeg lige lykkedes for mig! __________________ SONY
TA-DA9000ES amp
TA-N90ES effekt
DVP-NS9100ES cd/dvd/sacd
KEF
4 x Q7 + Q9c
|
| Til top |
|
| |
finn52 Forum Bruger

Bruger siden: 29 April 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1380
|
| Sendt: 13 Maj 2005 kl. 19:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den som kun ta´r spøg for spøg,
og alvor kun alvorligt.
Han eller hun har fattet begge dele
LIGE DÅRLIGT.
Frit efter Piet Hein
|
| Til top |
|
| |
miju Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 31 Oktober 2003 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 2652
|
| Sendt: 13 Maj 2005 kl. 20:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
he he he!! ak ja!! kat er intet i verden!! PRØV AT HAVE EN LILLE "TROLD" PÅ 16 MÅNEDER! en rigtig pilfinger!!.. DET! kan give nærvøse trækninger!..
katten skal bare opdrages med en vand pistol som så rigtigt beskrevet!...
En lille unge er knap så nem!!...
Her tæller kun agtpågivenhed!!...
men TRO mig! kat er INTET! ved sidan af!!.. 
mvh. __________________ M.
|
| Til top |
|
| |
bsl2 Forum Bruger

Bruger siden: 13 Februar 2004 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 511
|
| Sendt: 13 Maj 2005 kl. 20:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej
mine bosendorfer har "hætter" på når jeg ikke spiller på dem.de er lavet af kraftigt sort møbelstof med vatteret stof på indersiden.det kan modstå de vildeste katte angreb.det tricks med vandpistolen virker også godt især. hvis man råber NEJ samtidig. der lærer katten hurtigt at når der blir sagt NEJ så får man vand.og efter et par gange med vand.så er NEJ som regel nok.
mvh bsl2
|
| Til top |
|
| |
PHN2 Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1374
|
| Sendt: 13 Maj 2005 kl. 20:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Katte...nu er jeg godtnok hundemand. Men hvis du får katten op og sidde i hjulkassen, så kan den ikke nå ht'erne...
mvh. Per.
|
| Til top |
|
| |
omegasteffy Forum Bruger

Bruger siden: 21 September 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 482
|
| Sendt: 13 Maj 2005 kl. 20:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jep, vandpistols/forstøver tricket virker. Ihvertfald når man selv er til stede, kan ikke udtale mig, om det kun er så længe der er personer i lokalet, men har ikke opdaget noget er blevet ødelagt. Vi opdragede katten til ikke at hoppe op på spisebordet. Det så ganske underholde ud når den var på vej til at hoppe op på bordet, men godt vidste den ikke havde lov til det. Når så forstøveren blev stillet frem mistede den helt interessen.
Huske i øvrigt, at lære katten hvilke kradsesteder, der er lovlige. Dvs. løft den hen til kradsebrættet, når den er ved at kradse andre steder.
|
| Til top |
|
| |
Rapper Forum Bruger

Bruger siden: 27 Januar 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 706
|
| Sendt: 14 Maj 2005 kl. 00:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Goddag igen
Det var da godt nok noget af en debat mit lillebitte indlæg har skabt, bare mens man lige smutter på arbejde
Vil gerne lige starte med at sige at jeg, ja, smed min kat ud af døren,
men det var sgu ikke på nogen måde så den led overlast, smerte eller
noget som helst. Er mægtigt glad for min kat, også selvom den er temmeligt dum til tider. Dog er jeg også glad for mine højttalere, derfor spurgte jeg om hjælp...
Jeg bor i hus, så Pippi (ja, det hedder den  )
har en hel have plus alle naboernes den kan kradse i, så det burde ikke
ligefrem være nødvendigt med kradsetræer indenfor. Når den kunne lære
at gå udenfor når den skulle skide kan den vel også lære at gå udenfor
og kradse
Har egentlig aldrig brudt mig om det med vandpistolen, men kunne godt
være at man skulle prøve hvis I andre har gode erfaringer med det. Så
kan det være at de gamle også kan bruge tricket så deres næste
lædersofa bliver skånet
Tak for hjælpen (og de mange sjove kommentarer  ).
__________________ Mvh Rasmus
www.therasmus.dk
Friends are the family we choose for ourselves.
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7545
|
| Sendt: 14 Maj 2005 kl. 00:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det med vandpistolen er absolut en god ting, og så skader det jo ikke katten på nogen måde.
Sjovt nok - selvom de har et helt hus at boltre sig i, er det som regel altid de forkerte ting, de finder spændende. Sådan er det også med mine monstre - det er bare knap så spændende når to næsten voksne Maine Coon-katte, hvor den ene næsten vejer 10 kilo (og han er ikke engang fuldvoksen endnu) springer badut-spring gennem hele hytten og tror at hele arealet er deres - der kommer vandpistolen ind i billedet. 
Den med Pippi i træet er godt nok ikke gennemtænkt....*GG* __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
zerocool Forum Bruger

Bruger siden: 19 Maj 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1402
|
| Sendt: 14 Maj 2005 kl. 00:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rapper skrev:
Tak for hjælpen (og de mange sjove kommentarer ).
|
|
|
Jeg er glad for at du som trådens ejer kan se, at noget af det der har været sagt herinde er ment i sjov. Nok er det lidt plat, men sådan bliver det vel uungåeligt når store drenge snakker
Jeg er selv katteejer, og nej jeg kunne selvfølgelig ikke finde på at eksperimentere med at lave min kat til en Bonsai killing eller noget andet ondt for den sags skyld.
God vind fremover med at træne din kat.
|
| Til top |
|
| |
omegasteffy Forum Bruger

Bruger siden: 21 September 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 482
|
| Sendt: 14 Maj 2005 kl. 00:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rapper skrev:
Når den kunne lære at gå udenfor når den skulle skide kan den vel også lære at gå udenfor og kradse 
|
|
|
Det kunne jeg faktisk godt tænke mig, at hører om andre har haft succes med.
|
| Til top |
|
| |
Rapper Forum Bruger

Bruger siden: 27 Januar 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 706
|
| Sendt: 14 Maj 2005 kl. 01:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
omegasteffy skrev:
|
Det kunne jeg faktisk godt tænke mig, at hører om andre har haft succes med. |
|
|
Som sagt gik det fint med min gamle kat...
Ronin, ja, den er ikke for kvik  Fedt at du og andre har sådan nogle Maine Coon katte, de er nogle totalt søde store sataner
__________________ Mvh Rasmus
www.therasmus.dk
Friends are the family we choose for ourselves.
|
| Til top |
|
| |
-nt- Forum Bruger

Bruger siden: 25 December 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 171
|
| Sendt: 20 Marts 2007 kl. 21:37 | IP-adresse registreret
|
|
|