Emne: trådophæng istedet for spider ( Emne lukket)
|

|
| Forfatter |
|
LGrau Forum Bruger

Bruger siden: 12 August 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 2201
|
| Sendt: 16 Maj 2005 kl. 00:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej.
Jeg forstår Andre, han har formedentlig nok andet at se til, og hvorfor skal han bevise at det virker? hvad får han ud af besværet med at modificere enhederne?
Alene den lavere Fs viser at det virker.. At det så sandsynligvis giver flere forbedringer er kun et plus. __________________ Mvh Lennart
Nyt DIY system under opbygning...
|
| Til top |
|
| |
3DX Branchemedlem

Lukket efter ønske fra bruger
Bruger siden: 02 September 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1930
|
| Sendt: 16 Maj 2005 kl. 07:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Andre skrev:
|
Af noget så simpelt som nysgerrighed.Nu må du have mig undskyldt, men jeg sidder som privat person, hvorfor i himlens navn skal jeg bevise over for dig og 3DX, at det duer.Det må i da for h... selv undersøge.
MVH
|
|
|
skal jeg hjæpe dig med at ro  __________________ Der findes 2 slags menesker, og jeg er ikke en af dem...
|
| Til top |
|
| |
3DX Branchemedlem

|
| Sendt: 16 Maj 2005 kl. 07:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
R.P. skrev:
|
Jeg synes nu det var et godt tilbud 3dx leverer enheder som der så er en ekspert i at montere trådophæng der udfører på disse enheder.
Det er jo nok ik noget man for meget ud af at lave de første par gange uden hjælp, jeg tror da i hvert fald ik at jeg vil være særlig heldig med det!
|
|
|
nej det var også det jeg tænkte. men der må jo være en grund til at "de" ikke vil/ gider, eller hvad undskyldning nu er  __________________ Der findes 2 slags menesker, og jeg er ikke en af dem...
|
| Til top |
|
| |
nhj4 Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 11 December 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3481
|
| Sendt: 16 Maj 2005 kl. 09:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej igen !
Det var et telfelle jeg og en anen fant udaf at vis man skar lidt i styret så var enheden ikke nær så hår at trykke ind dette måtte da give bedre vandring for enheden og det gjore det, men vi kunne ikke måle noget da vi ikke hade måler udstyr men vores lytte bøffer kunne da, det vi kunne konstatere var at enheden blev hurtiger, mere åben og det var ikke godt på færdige højttaler men bedre på højttaler man selv gik igang med og senere hørte vi om Duen så det var ikke helt tosset det vi prøvet.
Som 3DX skriver at vi ikke vil/gider, jeg tror på at der er nogen der gerne vil og gider men man skal lige have mod på dette.
|
| Til top |
|
| |
syncroniq Lukket konto

DAT - lukket efter ønske fra bruger.
Bruger siden: 10 Maj 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1715
|
| Sendt: 16 Maj 2005 kl. 10:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey,
Andre > Jeg har stadig ikke sagt om det virker eller ej. Jeg siger bare det ikke er bevist. Grunden til at jeg kalder det religion er netop at der ikke foreligger nogle beviser, men kun folks ord. Når/Hvis i beviser det virker, vil det ikke blot længere være en religion men et fakta. Der ligger forskellen for mig.
Jeg håber da det virker, da jeg syntes højttalere har lignet sig selv lidt for længe nu, og nye ting forhåbenlig vinder ind. Men jeg tager bare ikke folks ord for gode varer mere, da jeg har lært det ikke altid holder.
Jeg syntes det er fint i har mærket at enheden bliver mere hurtig, men efter amerikanske forskere kan det bare ikke lade sig gøre. Om de har ret eller ej ved jeg ikke. Masse/magnetstyrke har intet med hastighed at gøre, efter deres udsagn. Energien fordeler sig i materialet lige meget hvor stift det er, den eneste forskel er følsomheden.
Her kan i læse deres artikel omkring hastighed af enheder, og hvad der gør dem hurtige. http://www.adireaudio.com/Files/TechPapers/WooferSpeed.pdf
|
| Til top |
|
| |
nhj4 Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 11 December 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3481
|
| Sendt: 16 Maj 2005 kl. 10:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
3DX Branchemedlem

|
| Sendt: 16 Maj 2005 kl. 11:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Andre skrev:
|
Af noget så simpelt som nysgerrighed.Nu må du have mig undskyldt, men jeg sidder som privat person, hvorfor i himlens navn skal jeg bevise over for dig og 3DX, at det duer.Det må i da for h... selv undersøge.
MVH
|
|
|
tænk hvis al udvikling blev lavet som du her forslår. jeg siger noget, andre skal bevise det ikke virker/ virker.
det ville godt nok se sort ud for medicin udvikling, materiale udvikling osv. osv.
"i" har i en anden tråd "mest rigtig lyd" mener jeg den hed. fremført at den slags enheder (og filter) gengiver mere korrekt. men siger nu at jeres ører er det der bestemmer om det er godt eller dårligt. det stemmer da ikke over ens.
i din/jeres tråd om jeres meget fede bånd, kommer i da med målinger. hvorfor det, hvis det at det lyder bedre, er nok til jer, for at sige det er det. det stemmer da heller ikke over ens.
jeg har tilbudt dig 4 drivere, du modificer to af dem med tård. og vi måler dem igennem.
hvis de to med tård er bedst, for jeg dem, og du de to andre. hvis dem med tråd er dårligere, for du dem, og jeg de ikke modificerede. under alle omstændigheder ender du med to enheder, du enten har "ødelagt" med dine modifikation, eller med to du kan lave rigtig gode. du kan ikke andet end ende med to bedre drivere.
hvor lang tid tager modifikationen?
__________________ Der findes 2 slags menesker, og jeg er ikke en af dem...
|
| Til top |
|
| |
bjørn Forum Bruger

Bruger siden: 08 November 2004
Status: Offline Indlæg: 2916
|
| Sendt: 16 Maj 2005 kl. 11:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
syncroniq skrev:
|
Hey,
Hmm... hvis trådophæng er så vanskeligt, hvorfor så lave det? Det svarer vel lidt til at lave en sko som er meget behagelig, men smuldre hvis ikke man vander den hver dag. God, men meget upraktisk.
Det er da særdeles upraktisk for en producent at skulle montere hver enkelt enhed manuelt som i gamle gamle dage. Det bliver endnu værre når samme producent opdager at den dybe tørre bas ikke falder i kundernes smag, og så er det ubrugeligt til basrefleks - du'r ikke
Jeg syntes det virker lidt som om, at man skal lave det fordi man kan og andre ikke gør det. Og hver gang i kommer med ting som er bedre, er det os der skal bevise at det enten dur eller ikke dur. Er det ikke på tide at i beviser med kolde facts at det i laver er bedre?
Det er da inderlig ligegyldigt om branchen føler sig overbevist eller ej. Vi er hobbykonstruktører, ikke naive fjolser
Det er lidt som religion. Det fungerer også sån. Havde gud nu flækket atlanterhavet i to dele så vi kunne komme nemt over, var der ingen der var i tvivel om hver der styrede.
Og hvis du ku' få leveret på et sølvfad så ........ |
|
|
|
| Til top |
|
| |
3DX Branchemedlem

|
| Sendt: 16 Maj 2005 kl. 11:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
bjørn skrev:
syncroniq skrev:
|
Hey,
Hmm... hvis trådophæng er så vanskeligt, hvorfor så lave det? Det svarer vel lidt til at lave en sko som er meget behagelig, men smuldre hvis ikke man vander den hver dag. God, men meget upraktisk.
Det er da særdeles upraktisk for en producent at skulle montere hver enkelt enhed manuelt som i gamle gamle dage. Det bliver endnu værre når samme producent opdager at den dybe tørre bas ikke falder i kundernes smag, og så er det ubrugeligt til basrefleks - du'r ikke
= der laves ingen konsum ht'er med lukket kabinet eller hvad ?
Jeg syntes det virker lidt som om, at man skal lave det fordi man kan og andre ikke gør det. Og hver gang i kommer med ting som er bedre, er det os der skal bevise at det enten dur eller ikke dur. Er det ikke på tide at i beviser med kolde facts at det i laver er bedre?
Det er da inderlig ligegyldigt om branchen føler sig overbevist eller ej. Vi er hobbykonstruktører, ikke naive fjolser
øhhhh, hvem er de naive fjolser? dem der ønsker bevis, eller dem der bare laver noget ander siger er godt 
Det er lidt som religion. Det fungerer også sån. Havde gud nu flækket atlanterhavet i to dele så vi kunne komme nemt over, var der ingen der var i tvivel om hver der styrede.
Og hvis du ku' få leveret på et sølvfad så ........
ikke et søvfad, bare en graf  |
|
|
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
bjørn Forum Bruger

|
| Sendt: 16 Maj 2005 kl. 11:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
3DX skrev:
R.P. skrev:
|
Jeg synes nu det var et godt tilbud 3dx leverer enheder som der så er en ekspert i at montere trådophæng der udfører på disse enheder.
Det er jo nok ik noget man for meget ud af at lave de første par gange uden hjælp, jeg tror da i hvert fald ik at jeg vil være særlig heldig med det!
|
|
|
nej det var også det jeg tænkte. men der må jo være en grund til at "de" ikke vil/ gider, eller hvad undskyldning nu er 
|
|
|
Plejer du ikke at betale for bestillingsarbejde ?
|
| Til top |
|
| |
syncroniq Lukket konto

DAT - lukket efter ønske fra bruger.
Bruger siden: 10 Maj 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1715
|
| Sendt: 16 Maj 2005 kl. 11:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey,
Bjørn > Hvorfor er det du tror jeg vil kunne drage økonomisk fordel hvis jeg vidste mere om jeres ting? Jeg sælger færdige enheder til selvbyggere. Om de vælger at modificere dem bagefter eller ej berør da ikke min indkomst. Jeg har bare mødt mange i butikken der har læst på nettet om ting der skulle gøre deres enheder/grej osv bedre, men end op med ting de ikke var tilfreds med alligevellet. Derfor syntes jeg godt i kunne dokumentere jeres sager inden i fortæller folk at det er langt bedre end det standard man finder på markedet.
Indtil nu er der XT25 mod, Tråd mod, synkron filter der ikke er bevist. Folk herinde læser og KAN (siger ikke alle gør) blive meget skuffet.
Du siger selv at trådophæng ikke dur til salg, hvorfor skulle jeg så ville have det på et sølvfad, og hvad skulle jeg kunne bruge det til?
HVIS i skrev i forumet at jeres ting MÅSKE var bedre, og i jeres øre var det, men det ikke var bevist, kunne jeg bedre æde den. Men i er meget gode til at rive andres påstande ned, frem for jeres egne opfindelser. Ellers skulle i bare bevise det, og så var den ude af verden.
|
| Til top |
|
| |
3DX Branchemedlem

|
| Sendt: 16 Maj 2005 kl. 11:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
bjørn skrev:
3DX skrev:
R.P. skrev:
|
|
|
|
nej det var også det jeg tænkte. men der må jo være en grund til at "de" ikke vil/ gider, eller hvad undskyldning nu er 
|
|
|
|
|
|
jeg vil gerne, men har alrig prøvet det. så for at fjerne mine 10 tommelfingre fra testen, vil det være bedre hvis en der viste hvordan den udføres korrekt gør det.
jo, giv mig en pris på at få lavet to af mine 18W om! jeg har tilbudt 2 af dem til den der laver dem om.
men lad det være lidt realistisk (prisen på at lave dem om), så det ikke bliver en sindsyg pris i gemmer jer bag. __________________ Der findes 2 slags menesker, og jeg er ikke en af dem...
|
| Til top |
|
| |
bjørn Forum Bruger

|
| Sendt: 16 Maj 2005 kl. 11:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
3DX skrev:
bjørn skrev:
syncroniq skrev:
|
Hey,
Relativt få, og ingen med det lave Qt der også er hensigten med trådophænget
øhhhh, hvem er de naive fjolser? dem der ønsker bevis, eller dem der bare laver noget ander siger er godt 
De fjolser der hopper på limpinden og leverer dig nogle færdige enheder - gratis
ikke et søvfad, bare en graf på et sølvfad |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
3DX Branchemedlem

|
| Sendt: 16 Maj 2005 kl. 11:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
tag en PP driver. coat med 12lag afsalt, 2 x epoxy.
smør spideren med 2 x epoxy, og 1x skibs lak.
sav ½ delen af sprosserene af.
sæt en extra magnet på, men så den modvirker kredsen.
det er meget bedre. og det ved jeg for jeg har hørt det. og hvis i ikke har prøvet det, så er det fordi i er konservative og ikke vil prøve noget nyt.
jeg behøver ikke måle på den. det kan i gøre, hvis i vil bevise at den ikke dur.
...kan i ikke godt se det ikke holder.
|
| Til top |
|
| |
3DX Branchemedlem

|
| Sendt: 16 Maj 2005 kl. 11:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
bjørn skrev:
3DX skrev:
bjørn skrev:
syncroniq skrev:
|
Hey,
Relativt få, og ingen med det lave Qt der også er hensigten med trådophænget
men de relativt få kunne jo så godt lave verdens bedste ht'er med et tråd ophæng. men de gør det ikke fordi...bum bum. ved det ikke 
De fjolser der hopper på limpinden og leverer dig nogle færdige enheder - gratis
gratis... de for da to enheder, 2 de enten kan lave om, eller to de har ødelagt.
ikke et søvfad, bare en graf på et sølvfad
det behøver det ikke være. bare en graf på h4a. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
bjørn Forum Bruger

|
| Sendt: 16 Maj 2005 kl. 12:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
3DX skrev:
bjørn skrev:
3DX skrev:
R.P. skrev:
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
jeg vil gerne, men har alrig prøvet det. så for at fjerne mine 10 tommelfingre fra testen, vil det være bedre hvis en der viste hvordan den udføres korrekt gør det.
jo, giv mig en pris på at få lavet to af mine 18W om! jeg har tilbudt 2 af dem til den der laver dem om.
men lad det være lidt realistisk (prisen på at lave dem om), så det ikke bliver en sindsyg pris i gemmer jer bag.
|
|
|
Der ligger 3 links med nogle gode billeder af en ombygget Beta8. Hverken André eller jeg har den mindste lyst til at gøre arbejdet for dig.
Vi gemmer os ikke, vi har ikke lyst (vi=André og undertegnede) men du kan måske købe et par af DCA - mod kontant betaling
|
| Til top |
|
| |
3DX Branchemedlem

|
| Sendt: 16 Maj 2005 kl. 12:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
bjørn skrev:
3DX skrev:
bjørn skrev:
3DX skrev:
R.P. skrev:
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
men lad det være lidt realistisk (prisen på at lave dem om), så det ikke bliver en sindsyg pris i gemmer jer bag.
|
|
|
Der ligger 3 links med nogle gode billeder af en ombygget Beta8. Hverken André eller jeg har den mindste lyst til at gøre arbejdet for dig.
Vi gemmer os ikke, vi har ikke lyst (vi=André og undertegnede) men du kan måske købe et par af DCA - mod kontant betaling
|
|
|
for få noget dokumentation der kan bruges til noget, så skal de enheder der bygges om, og dem de måles op i mod, være ret ens som udgangs punkt.
er der nogen målinger på de der beta8 enheder ?
har ikke lyst. ok... med andre ord i vil ikke være med til at underbygge jeres påstand om at de er bedre!
kan man købe sig til jeres hviden ? altså få jer, mod betaling, til at bygge to om? __________________ Der findes 2 slags menesker, og jeg er ikke en af dem...
|
| Til top |
|
| |
3DX Branchemedlem

|
| Sendt: 16 Maj 2005 kl. 12:19 | IP-adresse registreret
|
|
|

hvordan er de fire klodser sat i 360/4° ? (og 90° ud fra motoren)
de skal da side helt symetrisk. ellers må trådene trække spolen skævt. __________________ Der findes 2 slags menesker, og jeg er ikke en af dem...
|
| Til top |
|
| |
bjørn Forum Bruger

|
| Sendt: 16 Maj 2005 kl. 12:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
syncroniq skrev:
|
Hey,
Bjørn > Hvorfor er det du tror jeg vil kunne drage økonomisk fordel hvis jeg vidste mere om jeres ting? Jeg sælger færdige enheder til selvbyggere. Om de vælger at modificere dem bagefter eller ej berør da ikke min indkomst. Jeg har bare mødt mange i butikken der har læst på nettet om ting der skulle gøre deres enheder/grej osv bedre, men end op med ting de ikke var tilfreds med alligevellet. Derfor syntes jeg godt i kunne dokumentere jeres sager inden i fortæller folk at det er langt bedre end det standard man finder på markedet.
Indtil nu er der XT25 mod, Tråd mod, synkron filter der ikke er bevist. Folk herinde læser og KAN (siger ikke alle gør) blive meget skuffet.
Hvad er ikke bevist ved XT25'eren ?
Med hensyn til synkronfiltret så viser din "udtalelse" blot at du ikke forstår det matematiske bevis, og dét broblem kan ingen af os hjælpe dig af med.
Hvad skulle folk blive skuffet over ? Forklar
Du siger selv at trådophæng ikke dur til salg, hvorfor skulle jeg så ville have det på et sølvfad, og hvad skulle jeg kunne bruge det til?
Trådophænget er uegnet til serieproduktion så du går ikke glip af noget
HVIS i skrev i forumet at jeres ting MÅSKE var bedre, og i jeres øre var det, men det ikke var bevist, kunne jeg bedre æde den. Men i er meget gode til at rive andres påstande ned, frem for jeres egne opfindelser. Ellers skulle i bare bevise det, og så var den ude af verden.
Min subjektive opfattelse plejer at bringe sindene mere i kog end godt er, så den slipper du for.
Hvorfor skrive måske når jeg ikke mener det ? |
|
|
|
| Til top |
|
| |
3DX Branchemedlem

|
| Sendt: 16 Maj 2005 kl. 12:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
bjørn skrev:
syncroniq skrev:
|
Hey,
Hvad er ikke bevist ved XT25'eren ?
Med hensyn til synkronfiltret så viser din "udtalelse" blot at du ikke forstår det matematiske bevis, og dét broblem kan ingen af os hjælpe dig af med.
så er vi tilbage i bedste Duelund stil, nedladne og "du er dum" argumentationen HVORFOR KLAPPER I OS IKKE I MED EN GRAF OG NOEGN DATA
Hvad skulle folk blive skuffet over ? Forklar
Trådophænget er uegnet til serieproduktion så du går ikke glip af noget
jo god og bedre musik oplevelser. det som driver værket. det er derfor vi gerne vil se noget dokumentation for at det virker.
Min subjektive opfattelse plejer at bringe sindene mere i kog end godt er, så den slipper du for.
kom endelig med dem, det plejer at sig en del mere om dem der kommer med dem, end dem de er tiltænkt 
Hvorfor skrive måske når jeg ikke mener det ? |
|
|
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
|
|
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|