Tilbage til HIFI4ALL.DK 14. juni 2026 | 18:49   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Musik og film
 HIFI4ALL Forum : Musik og film
Emne Emne: Dire Straits (sacd) den 23 maj (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 5
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Vanderlay
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Sendt: 04 Juni 2005 kl. 22:21 | IP-adresse registreret  

Sims-m skrev:

Vanderlay

okay og det betyder?

Digipak er en smartere indpakning.

Til top Vis Vanderlay's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Vanderlay

Sims-m
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 August 2004
Lokalitet: Sydsjælland
Sendt: 04 Juni 2005 kl. 22:23 | IP-adresse registreret  

okay. sådan en fuldautomatisk en. hehe det er godt nok mange penge man giver mere for en anden indpakning.

2*SA1550
SA520AV
de sidste fire snakker vi ikke højt om, men de er der
Jamo E6SUB
Xbox 360
Wii
Til top Vis Sims-m's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sims-m

Vanderlay
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Juni 2005 kl. 22:36 | IP-adresse registreret  

Ja, jeg har også bestilt den billige.

kim07
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Juli 2004
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 08 Juni 2005 kl. 18:22 | IP-adresse registreret  

Vanderlay skrev:
Ja, jeg har også bestilt den billige.
Har du Modtaget cden og hvis hvad synes du om den?

Vanderlay
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Juni 2005 kl. 19:54 | IP-adresse registreret  

Nej, den er afsendt, men ikke dukket op endnu. Nu er jeg ikke kæmpe Dire Straits-fan (endnu?), men det er altid meget spændende at høre velproducerede sacder.

kim07
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Juli 2004
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 10 Juni 2005 kl. 13:17 | IP-adresse registreret  

Til top Vis kim07's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kim07

Audi A3
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 September 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 23 Juni 2005 kl. 10:19 | IP-adresse registreret  

DVD-Audio Release News 6/22/05

Finally some release dates for Dire Straits & Simple Minds DVD-A discs!

July 26, 2005
Dire Straits - Brothers In Arms (20th Anniv) DoubleDisc CD/DVD-A (Warner Brothers)

Nice - når man nu ikke har en SACD-spiller

Denon/Dali Grand & Euphonia
Til top Vis Audi A3's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Audi A3 Besøg Audi A3's Websted

Jesper Andersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 23 Juni 2005 kl. 13:28 | IP-adresse registreret  

Audi A3; det skal du ikke være ked af, at du ikke har (SACD-afspiller) - for det er altså en DVD-A udgivelse......

mvh

Jesper

Til top Vis Jesper Andersen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jesper Andersen

Harritz3257
Forum Bruger
Forum Bruger
Tidl. gichael3257

Bruger siden: 11 Juni 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 23 Juni 2005 kl. 13:36 | IP-adresse registreret  

Jeg har heller ingen SACD afspiller

Meen.. heldigvis kan jeg smide den i min PC og konvertere til et tabsfrit codec.

Til top Vis Harritz3257's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Harritz3257

Audi A3
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Juni 2005 kl. 13:47 | IP-adresse registreret  

Jesper Andersen skrev:

Audi A3; det skal du ikke være ked af, at du ikke har (SACD-afspiller) - for det er altså en DVD-A udgivelse......

mvh

Jesper

Ja netop  Nice at der også kommer en DVD-A udgave, udover SACD udgaven der allerede er udgivet

Til top Vis Audi A3's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Audi A3 Besøg Audi A3's Websted

Raskolnikov
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 23 Juni 2005 kl. 14:02 | IP-adresse registreret  

gichael3257 skrev:

Jeg har heller ingen SACD afspiller

Meen.. heldigvis kan jeg smide den i min PC og konvertere til et tabsfrit codec.

Så mister du jo aligevel DSD signalet, hvorfor ikke bare købe den på cd så?

happy
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Maj 2003
Sendt: 25 Juni 2005 kl. 23:03 | IP-adresse registreret  

Den er set i Guf, Ballerup til kr. 119 for SACD-udgivelsen.

Happy

Til top Vis happy's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af happy

biojensen
Branchemedlem
Branchemedlem
Installation/RoomAV

Bruger siden: 04 Maj 2003
Sendt: 25 Juni 2005 kl. 23:16 | IP-adresse registreret  

Audi A3 skrev:
DVD-Audio Release News 6/22/05

Finally some release dates for Dire Straits & Simple Minds DVD-A discs!

July 26, 2005
Dire Straits - Brothers In Arms (20th Anniv) DoubleDisc CD/DVD-A (Warner Brothers)

Nice - når man nu ikke har en SACD-spiller

Hej Audi A3

Hvis du kan li Simple minds bør du købe dem. Der er dvd-audio + DTS 96-24 + PCM lyd  på begge dvd´er. Jeg har de 2 nye Simple minds dvd´er Once upon a time & New gold dream og de har en super god DTS 96-24 lyd

Til top Vis biojensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af biojensen Besøg biojensen's Websted

Audi A3
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Juni 2005 kl. 10:10 | IP-adresse registreret  

[QUOTE=biojensen

Hej Audi A3

Hvis du kan li Simple minds bør du købe dem. Der er dvd-audio + DTS 96-24 + PCM lyd  på begge dvd´er. Jeg har de 2 nye Simple minds dvd´er Once upon a time & New gold dream og de har en super god DTS 96-24 lyd

QUOTE]

Jeg kender ikke alt hvad Simple Minds har lavet. Once Upon A Time kender jeg dog, og har også kigget på nettet efter den i DVD-Audio udgaven. Jeg har fundet den til mellem 150 og 170 + fragt flere steder. Jeg håber dog at Axel Music får den til 130 incl. porto, når US udgaven kommer.

New Gold Dream kender jeg ikke (udover titlen), men det kan jo være at jeg kan lytte til den i low quality et sted på nettet.

Hvor har du købt dine Simple Minds DVD-Audio og til hvilken pris?

Hvad med surround effekterne er de også af høj kvalitet eller er der bare et eller andet kedeligt bagfra?

L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 28 Juni 2005 kl. 12:43 | IP-adresse registreret  

Audi A3 skrev:
Hvad med surround effekterne er de også af høj kvalitet eller er der bare et eller andet kedeligt bagfra?

Prøv T.Bells med Mike Oldfield. Der er effekter og den type musik egner sig rigtig godt til "effekter"...

Til top Vis L.B.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af L.B.

Audi A3
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Juni 2005 kl. 13:41 | IP-adresse registreret  

L.B. skrev:

Audi A3 skrev:

Prøv T.Bells med Mike Oldfield. Der er effekter og den type musik egner sig rigtig godt til "effekter"...

Kunne være at jeg skulle prøve M. Oldfield. Jeg købte Rob Thomas på DualDisc - en rigtig god skive efter min mening. Surround Lyden er dog virkelig skuffende - er godt nok i 96/24/6, men surround effekterne er for svage. En gang imellem kan man dog høre at der er ht. i bag, men det virker bare ikke helt naturligt.

hrmand
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske

Bruger siden: 18 Oktober 2004
Sendt: 28 Juni 2005 kl. 14:30 | IP-adresse registreret  

OK, så skal vi til det igen ...

Audi A3
: Du skal ikke forvente, der er deciderede surround-effekter som du kender det fra film. Sacd-formatet bruger 5.1 systemet fuldt ud med principielt samme effektniveau i alle ht. I surround-mode bruges baght i et indsnævret frekvensområde, som også betyder, at du ikke behøver at stille store krav til baght, når du f.eks. vil se film.

SACD-formatet kommer først til sin ret med 4 ens front-baght - evt. suppleret af en centerht. Du vil opleve - afhængig af hvilken sacd-skive du spiller - at der sendes musik til alle verdenshjørner. Samtidig bruges de til at fylde dit rum med lyd (og effekter, hvis du foretrækker det udtryk) der skal få dig til at opleve musikken spillet "i rummet". Det er netop IKKE sådan, at der sendes trommer til én ht. guitar til en anden osv. Men sacd bruger visse triks for at din hjerne alligevel skal opfatte en mere præcis placering af instrumenterne, men mere i rumlig forstand.

Så er der en anden faktor (og det er 2. hånds-information, jeg mangler selv lidt her): Man skal lære at lytte til sacd-formatet! Fra at mene musik skal komme fra 2 kanaler, skal man lytte en del til skiverne for at fatte pointen. Det kan meget vel være, at der kun kommer nogle sporadiske grynt fra dine baght. Men så er det fordi indspilningen er tænkt at gøre det. I den rigtige lytteposition VIL de komme til sin ret, da disse lyde har til formål at supplere det, der kommer fra fronterne - i hver deres frekvensområde. Det lyder måske lidt kryptisk, men har du først fået denne a-ha oplevelse, går det fremad med forståelsen for sacd.

Endelig skal du være opmærksom på, at nogle sacd-udgivelser kun er i 2 kanaler, men altså stadig har fordelen ved den højere opløsning. Deep Purple Live At The BBC er et eksempel.

DVP-NS9100ES cd/dvd/sacd

KEF
4 x Q7 + Q9c
Til top Vis hrmand's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hrmand

Audi A3
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Juni 2005 kl. 14:54 | IP-adresse registreret  

hrmand skrev:

OK, så skal vi til det igen ...

Audi A3
: Du skal ikke forvente, der er deciderede surround-effekter som du kender det fra film. Sacd-formatet bruger 5.1 systemet fuldt ud med principielt samme effektniveau i alle ht. I surround-mode bruges baght i et indsnævret frekvensområde, som også betyder, at du ikke behøver at stille store krav til baght, når du f.eks. vil se film.

SACD-formatet kommer først til sin ret med 4 ens front-baght - evt. suppleret af en centerht. Du vil opleve - afhængig af hvilken sacd-skive du spiller - at der sendes musik til alle verdenshjørner. Samtidig bruges de til at fylde dit rum med lyd (og effekter, hvis du foretrækker det udtryk) der skal få dig til at opleve musikken spillet "i rummet". Det er netop IKKE sådan, at der sendes trommer til én ht. guitar til en anden osv. Men sacd bruger visse triks for at din hjerne alligevel skal opfatte en mere præcis placering af instrumenterne, men mere i rumlig forstand.

Så er der en anden faktor (og det er 2. hånds-information, jeg mangler selv lidt her): Man skal lære at lytte til sacd-formatet! Fra at mene musik skal komme fra 2 kanaler, skal man lytte en del til skiverne for at fatte pointen. Det kan meget vel være, at der kun kommer nogle sporadiske grynt fra dine baght. Men så er det fordi indspilningen er tænkt at gøre det. I den rigtige lytteposition VIL de komme til sin ret, da disse lyde har til formål at supplere det, der kommer fra fronterne - i hver deres frekvensområde. Det lyder måske lidt kryptisk, men har du først fået denne a-ha oplevelse, går det fremad med forståelsen for sacd.

Endelig skal du være opmærksom på, at nogle sacd-udgivelser kun er i 2 kanaler, men altså stadig har fordelen ved den højere opløsning. Deep Purple Live At The BBC er et eksempel.

Nu har jeg så ikke SACD, men kun DVD-Audio. Dette burde så ikke gøre den store forskel - hvis man ser bort fra diverse religioner.

Jeg er godt klar over at musik i Surround (her mener jeg Advanced Resolution som DVD-Audio) er anderledes end film. Bl.a derfor er jeg glad for at have 4 ens højttalere (Dali Grand).

Der findes nu indspilninger (musik) hvor du kan høre effekter fra forskellige højttalere. Det synes jeg virker godt, når bare det ikke overdrives så det virker unaturligt/påtaget.

Den nævnte DVD-Audio (Dual Disc) med Rob Thomas er indspillet ekstremt lavt i bag kanalerne, så det faktisk ikke er til at høre. Dog giver det en anelse rumfornemmelse, men det er minimalt. Når der så en enkelt gang imellem kommer en eller anden lyd fra en af de bagerste højttalere lyder det ikke naturligt.

Seal's 1991 - 2004 (best of) er efter min mening lige det modsatte. Der har du rumfornemmelse hele tiden, og alligevel er der blevet plads til surround effekter - som samtidig lyder naturligt (efter mine ører).

hrmand
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske

Bruger siden: 18 Oktober 2004
Sendt: 28 Juni 2005 kl. 15:14 | IP-adresse registreret  

Ok Audi, jeg har nok sat for mange lighedstegn mellem dvd-a og sacd, jeg kender ikke til dvd-a og mente faktisk, at resultatet af lyden er den samme for begge formater. Og så har jeg ladet mig forblænde af trådens overskrift, der omtaler Dire Straits udgivelsen som en sacd.

Så indlægget er nok ikke relevant, når det kommer til stykket, men man kan jo ikke vinde hver gang

DVP-NS9100ES cd/dvd/sacd

KEF
4 x Q7 + Q9c
Til top Vis hrmand's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hrmand

Audi A3
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Juni 2005 kl. 15:30 | IP-adresse registreret  

hrmand skrev:

Ok Audi, jeg har nok sat for mange lighedstegn mellem dvd-a og sacd, jeg kender ikke til dvd-a og mente faktisk, at resultatet af lyden er den samme for begge formater. Og så har jeg ladet mig forblænde af trådens overskrift, der omtaler Dire Straits udgivelsen som en sacd.

Så indlægget er nok ikke relevant, når det kommer til stykket, men man kan jo ikke vinde hver gang

Som sagt kan jeg ikke afspille SACD, men jeg vil nu nok mene at lighedstegnet er mere relevant mellem SACD og DVD-A, end mellem DVD-A og DD/DTS til film. Der var vi skam ikke uenige.

Jeg ville blot prøve at forklare at jeg ikke sammenligner surround musik med surround til film.

Smag kan jo være forskellig, og jeg foretrækker så at jeg føler at jeg hører surround (skal nok kaldes flerkanals musik), fremfor at skulle løfte enden og høre om der nu også kommer noget ud af de bagerste højttalere. Der er virkelig stor forskel på kvalitet af flerkanals mix. Det er vel ikke så underligt, der er jo også stor forskel på hvor godt en stereo skive er mixed/produceret.

<< Forrige Side af 5 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes