| Forfatter |
|
hrmand Lukket konto

Eget ønske
Bruger siden: 18 Oktober 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1335
|
| Sendt: 28 Juni 2005 kl. 16:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Audi A3 skrev:
| Jeg ville blot prøve at forklare at jeg ikke sammenligner surround musik med surround til film. |
|
|
Det er bare 10-4
Og du har ret i, at der er forskel på kvaliteten og man kan til en vis grad forvente at LP´er, der i sin tid blev indspillet i ringe kvalitet ikke bliver meget bedre af at blive udgivet i høj opløsning på cd. Men den rigtige tekniker kan udføre mirakler - et eksempel er Layla And Other Assorted Lovesongs, som endda i originaludgaven blev bedømt som ringe. Selv hærdede kritikere hævder, at den aldrig er hørt bedre end i sacd ... så der er vel håb?
Jeg går også ind for at kalde det flerkanals musik ... __________________ SONY
TA-DA9000ES amp
TA-N90ES effekt
DVP-NS9100ES cd/dvd/sacd
KEF
4 x Q7 + Q9c
|
| Til top |
|
| |
Audi A3 Forum Bruger

Bruger siden: 24 September 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 833
|
| Sendt: 28 Juni 2005 kl. 16:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
hrmand skrev:
Audi A3 skrev:
| Jeg ville blot prøve at forklare at jeg ikke sammenligner surround musik med surround til film. |
|
|
Det er bare 10-4
Og du har ret i, at der er forskel på kvaliteten og man kan til en vis grad forvente at LP´er, der i sin tid blev indspillet i ringe kvalitet ikke bliver meget bedre af at blive udgivet i høj opløsning på cd. Men den rigtige tekniker kan udføre mirakler - et eksempel er Layla And Other Assorted Lovesongs, som endda i originaludgaven blev bedømt som ringe. Selv hærdede kritikere hævder, at den aldrig er hørt bedre end i sacd ... så der er vel håb?
Jeg går også ind for at kalde det flerkanals musik ...
|
|
|
Ja heldigvis er der håb forude - lad os håbe at håbløse producere holder sig fra flerkanals musik - hvadenten det er gammel vin på nye flasker eller nyt.
Jeg tror faktisk at vi er meget enige - vi snakkede vist bare med forskellig dialekt. Fremover kalder jeg det flerkanalsmusik fremfor surround (hvis jeg husker det). __________________  Audi A3
Denon/Dali Grand & Euphonia
|
| Til top |
|
| |
hrmand Lukket konto

Eget ønske
|
| Sendt: 28 Juni 2005 kl. 17:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Audi A3 skrev:
| - vi snakkede vist bare med forskellig dialekt |
|
|
Jeg er da ellers opvokset i Midtjylland .. __________________ SONY
TA-DA9000ES amp
TA-N90ES effekt
DVP-NS9100ES cd/dvd/sacd
KEF
4 x Q7 + Q9c
|
| Til top |
|
| |
L.B. Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6296
|
| Sendt: 28 Juni 2005 kl. 18:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Noget musik egner sig klart bedre til multi-kanal end andet, men næsten alt kan have gavn af en "re-master"...
|
| Til top |
|
| |
Sir Round Forum Bruger

Bruger siden: 19 Januar 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 349
|
| Sendt: 30 Juni 2005 kl. 10:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Audi A3 Forum Bruger

|
| Sendt: 30 Juni 2005 kl. 11:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Audi A3 Forum Bruger

|
| Sendt: 15 August 2005 kl. 10:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg modtog DVD-Audio udgaven i lørdags. D.v.s. at det er en DualDisc, hvor DVD-laget er DVD-Audio.
Surround mixet er i 96 khz og 24 bit.  . Kan anbefales.
Cd-siden er den remasterede udgave fra 1996. __________________  Audi A3
|
| Til top |
|
| |
hrmand Lukket konto

Eget ønske
|
| Sendt: 01 Oktober 2005 kl. 16:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Under en hund i TP, så røg sacd udgaven af Brothers In Arms i indkøbskurven. Og efter lytningen, tilslutter jeg mig udsagnene fra tidligere indlæg: Klart bedre!
Jeg har også den remasterede udgave, og selvom ES maskinen er klasser bedre en sacd-afspilleren, forekommer lyden fra cd - især diskanten - "skinger" i forhold til den fra sacd, faktisk skulle jeg skrue lidt ned for lyden ved cd-afspilning for at undgå denne skingert-hed. Hvorimod den samme lydstyrke ved sacd-afspilningen stadig var fuldt ud behagelig og faktisk appellerer til at skrue op, for det lyder skisme godt!
Jeg prøvede også at skifte mellem analogt og optisk input på den remasterede cd. Analogt lyder en kende bedre her, men skingert-heden var der stadig, om end i knap så irriterende udgave.
Dommen herfra er soleklar: Denne sacd indspilning vinder over cd-formatet. Håber det efterhånden bliver niveauet for sacd - i dette tilfælde får man fuld valuta for investeringen. __________________ SONY
TA-DA9000ES amp
TA-N90ES effekt
DVP-NS9100ES cd/dvd/sacd
KEF
4 x Q7 + Q9c
|
| Til top |
|
| |
Acer Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 19 November 2005 kl. 19:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er Brothers in arms udkommet på både SACD og DVD-Audio ? hrmands dom var jo klar.....men blev den remasterede cd også afspillet i SACD-maskinen, ellers hører man jo også foruden forskellen på de 2 medier også forskellen på 2 maskiner ? __________________ Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
|
| Til top |
|
| |
Audi A3 Forum Bruger

|
| Sendt: 21 November 2005 kl. 12:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Acer skrev:
Er Brothers in arms udkommet på både SACD og DVD-Audio ? hrmands dom var jo klar.....men blev den remasterede cd også afspillet i SACD-maskinen, ellers hører man jo også foruden forskellen på de 2 medier også forskellen på 2 maskiner ? |
|
|
Ja den er udgivet på SACD og DVD-Audio. DVD-Audio'en dog som en DualDisc. CD-siden er den Remasterede udgave. DVD-Audio: 96 khz / 24 bit / 6 channel. + en 2 ch. udgave. __________________  Audi A3
|
| Til top |
|
| |
hrmand Lukket konto

Eget ønske
|
| Sendt: 21 November 2005 kl. 14:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Acer skrev:
Er Brothers in arms udkommet på både SACD og DVD-Audio ? hrmands dom var jo klar.....men blev den remasterede cd også afspillet i SACD-maskinen, ellers hører man jo også foruden forskellen på de 2 medier også forskellen på 2 maskiner ? |
|
|
Jeg checker ... vender tilbage én af dagene ... __________________ SONY
TA-DA9000ES amp
TA-N90ES effekt
DVP-NS9100ES cd/dvd/sacd
KEF
4 x Q7 + Q9c
|
| Til top |
|
| |
hrmand Lukket konto

Eget ønske
|
| Sendt: 27 November 2005 kl. 17:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Efter endnu en lytning på samme maskine, er det fortsat sacd, der skiller sig ud. Selv om diskanten stadig er markant på den remasterede cd, så forekommer hele lydbilledet at være mere "løst" i det end sacd´en. Det er også som om dynamikken svækkes lidt ved høj lydstyrke på cd´en, mens sacd´en bevarer dynamikken hele vejen op og afleverer et kontant og detaljeret lydindtryk.
Jeg tror ikke jeg kan sige det anderledes ... sacd vinder igen. __________________ SONY
TA-DA9000ES amp
TA-N90ES effekt
DVP-NS9100ES cd/dvd/sacd
KEF
4 x Q7 + Q9c
|
| Til top |
|
| |
Acer Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 28 November 2005 kl. 09:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
hrmand skrev:
|
Efter endnu en lytning på samme maskine, er det fortsat sacd, der skiller sig ud. Selv om diskanten stadig er markant på den remasterede cd, så forekommer hele lydbilledet at være mere "løst" i det end sacd´en. Det er også som om dynamikken svækkes lidt ved høj lydstyrke på cd´en, mens sacd´en bevarer dynamikken hele vejen op og afleverer et kontant og detaljeret lydindtryk.
Jeg tror ikke jeg kan sige det anderledes ... sacd vinder igen.
|
|
|
OK, så fik vi det på plads.....
__________________ Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
|
| Til top |
|
| |