Tilbage til HIFI4ALL.DK 13. juni 2026 | 22:58   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Problem med at Sanyo z3 ikke vil starte (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 4
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Insaniac
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 December 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 12 Juni 2005 kl. 12:38 | IP-adresse registreret  

Jeg har ikke oplevet min bliver for varm, men oplevede i går at da jeg ville sætte den fra 1xxxp ned til 720p på min, nu returneret, 9000S at den gik i fuldstændig flimmer og teede sig underligt. Eneste mulighed var at slukke projektoren, hvorefter jeg tændte den hurtigt igen. Der skrev den Replace Lamp og så slukkede den. Jeg ventede nogle minutter og tændte den igen. Så virkede den uden problemer, så det var kanon.

Ellers har jeg ikke oplevet problemer, andet end jeg synes min Z3 larmer.

Goose Fraba
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Maj 2005
Sendt: 12 Juni 2005 kl. 19:48 | IP-adresse registreret  

Også glad for at høre at du er back in businnes Jalle.

Min Digitalo Z3'er har kørt uden problemer i et par uger nu, og jeg er super glad for den. Jeg har dog ikke lige kigget hvilken firmware version den kører med, hvis det måske er det der er udslagsgivende. Den kører dvd'er på panny s97 via hdmi.

I eco mode synes jeg Z3 er meget stille, men det vil jo altid være en individuel vurdering.  

Insaniac
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Juni 2005 kl. 20:15 | IP-adresse registreret  

Goose Fraba skrev:
I eco mode synes jeg Z3 er meget stille, men det vil jo altid være en individuel vurdering.  

Jeg ved bare ikke hvad der sker for min. Synes den larmer ret voldsomt. Da jeg fik en demo af den kunne jeg ikke høre den på 3 meters afstand, men nu kan jeg tydeligt høre den og ja, den larmer meget mere end min computer.

Goose: Hvad synes du ellers om billedet med S97? Overvejer selv meget den afspiller. Oplever du nogen pixelering omkring hovedet på folk i filmene? Hvordan er lyden på den? Problemer med DVD-R?

Hvordan tjekker man hvilken FW der er i den?

Jalle
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 April 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 12 Juni 2005 kl. 20:24 | IP-adresse registreret  

Jeg har heller ingen problemer med at den støjer for meget . den kan næsten ikke høres, og da slet ikke når "klaveret spiller"

Som sagt kører den fint nu . men havde lige en enkelt gang igår hvor den ikke ville igang . det skal den da heller ikke gøre ret mange flere gange, så vil jeg da have det tjekket igen . evt. have en ny . sådan må det jo være .. selvom det er da ret så træls at skulle undvære den . for det jo en kanon projektor .

Hvilke lærreder bruger i til jeres Z3`er ?  

Insaniac
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Juni 2005 kl. 20:35 | IP-adresse registreret  

Nu er jeg sq p***ed over at i alle skriver jeres ikke larmer

Vil I ikke gøre jer den ulejlighed og skrive alle jeres indstillinger så jeg kan rette det til det samme og håbe det hjælper på støjen. Selv hvis jeg går ud på gangen, dvs 7 meter fra projektoren, så man jeg stadig hører den. Selv under høje scener kan jeg høre projektoren. Sammenligner jeg den med de demoer jeg har fået af SP4805, så larmer den ca det samme omend ikke lidt mere.

Ang lærred så bruger jeg 81" DIY med Opera lærred fra Priebe. Kostede mig 712,50kr inkl. levering for 2 x 1,42 meter. Derudover var der udgifter til bomuldstof og træ. Så alt i alt har det kostet mig ~1000kr.

Billede ses her:

http://www.brughjelmen.dk/upload/bio03.jpg

roundsound
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Marts 2004
Lokalitet: København
Sendt: 12 Juni 2005 kl. 20:40 | IP-adresse registreret  

Insaniac skrev:

Ang lærred så bruger jeg 81" DIY med Opera lærred fra Priebe. Kostede mig 712,50kr inkl. levering for 2 x 1,42 meter. Derudover var der udgifter til bomuldstof og træ. Så alt i alt har det kostet mig ~1000kr.

Billede ses her:

http://www.brughjelmen.dk/upload/bio03.jpg

Ved du tilfældigvis hvordan det lærrede er i forhold til f.eks. Lissau og Qualityscreen? Er det gråt eller hvidt? Prisen lyder tiltalende.

Til top Vis roundsound's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af roundsound

Insaniac
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Juni 2005 kl. 20:42 | IP-adresse registreret  

JBL Ti-5000 skrev:
Ved du tilfældigvis hvordan det lærrede er i forhold til f.eks. Lissau og Qualityscreen? Er det gråt eller hvidt? Prisen lyder tiltalende.

0,98 gain og mathvid. De sælger ikke grå lærreder til privatbrug. Kender desværre ikke kvaliteten sammenlignet med andre, men for 1000kr synes jeg da det er værd at prøve. Man kan jo altid sælge det og det skal sq nok hive beløbet ind igen.

Jeg rørte lidt ved det lærred med aluramme de har hængende i Hifiklubben i Lyngby. Det lærred var mere glat (læder-agtigt) i forhold til det jeg har hængende.

Ang støjniveauet, så tænkte jeg på at min jo er sølv og jeg ved at JBL Ti-5000s er sort, samt den jeg fik demo af er sort, men hardwaremæssigtset burde de da være ens, ik?

Bluesky
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003
Sendt: 12 Juni 2005 kl. 22:05 | IP-adresse registreret  

Min er sølv og den larmer heller ikke. Jeg har også skruet ned for lampen til lavest.

Du er vel godt klar over at den ændre lampe indstillingen hvis du skifter mellem de fabriks indstillede opsætninger?
Til top Vis Bluesky's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bluesky

Insaniac
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Juni 2005 kl. 22:19 | IP-adresse registreret  

Bluesky skrev:
Min er sølv og den larmer heller ikke. Jeg har også skruet ned for lampen til lavest.

Du er vel godt klar over at den ændre lampe indstillingen hvis du skifter mellem de fabriks indstillede opsætninger?

Yeps og sørger altid for at den stå på halv-pære-ikonet. Ikke A1 eller nogen af de andre.

netbjarne
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 August 2004
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 13 Juni 2005 kl. 12:56 | IP-adresse registreret  

Insaniac skrev:

Yeps og sørger altid for at den stå på halv-pære-ikonet. Ikke A1 eller nogen af de andre.

Halv-pære-ikonet er det rigtige valg. Mindre kan den ikke larme. Jeg synes det lyder mistænkeligt at din larmer. Jeg er selv meget støj-overfølsom, og bevares, man kan da høre den, men det er da kun i meget stille scener og kun hvis jeg "vil" høre den. Jeg kan kun sammenligne den med en Hitachi PJ-TX100 som jeg havde på prøve engang (vist opgivet til 25db), og Z3'eren larmer noget mindre end den.

Min pj står på en custom made hylde ca 1 meter over mit hoved, og det er en udemærket løsning der tager en smule af støjen. Se evt: http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=16958&K W=netbjarne

Insaniac
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 Juni 2005 kl. 13:00 | IP-adresse registreret  

Netbjarne: Det lyder sq meget underligt.

Er der ikke en der bor i KBH området hvis Z3 jeg må komme hjem og høre for er sikker på der er noget galt med min så.

Bluesky
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 Juni 2005 kl. 13:08 | IP-adresse registreret  

Jeg bor i Virum og du er da velkommen til at kome og høre.

Jalle
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 April 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 13 Juni 2005 kl. 16:22 | IP-adresse registreret  

Kan desværre ikke hjælpe . Er fra Århus.

Men kan helt sikkert heller ikke genkende det med at z3`er larmer. den er utrolig stille ....... hvis du spørg mig ...  absolut ikke noget som genere mig ! 

Insaniac
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 Juni 2005 kl. 18:31 | IP-adresse registreret  

Bluesky: Vil meget gerne tage imod dit tilbud :) Skal lige have nogle rapporter overstået, så vil jeg være taknemmelig hvis vi kan finde en dag hvor jeg kan komme forbi. Så kan jeg lige tage min egen Z3 med og sammenligne.

Ellers må den forbi Straxx. Altid dejligt de ligger i Taastrup så man ikke først skal sende projektoren. Koster jo det hvide ud af øjnene, hvis man også ønsker at forsikre pakken.

Bluesky
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 Juni 2005 kl. 19:43 | IP-adresse registreret  

Ja men du siger bare til.

Så kan jeg måske også få din vurdering af billede kvaliteten med en billig DVI afspiller kontra Philipsen. Selv om det bare er efter hukommelsen.

Insaniac
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 Juni 2005 kl. 19:46 | IP-adresse registreret  

Bluesky: Hvilken afspiller bruger du da? Kan være jeg når at købe S97 inden da, så kan jeg slæbe den med og så kunne vi også lige sammenligne der, hvis det var.

Bluesky
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 Juni 2005 kl. 19:53 | IP-adresse registreret  

Jeg har en Yamakawa 375.

Jeg overvejede at opgradere til Philipsen, men det har jeg droppet. Jeg synes ikke de tilbagemeldinger der har været, har været særlige overbevisende. Så jeg har også overvejet S97 eller også bliver det en separat CD afspiller.

Goose Fraba
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 Juni 2005 kl. 23:49 | IP-adresse registreret  

Insaniac skrev:

Goose Fraba skrev:

Jeg ved bare ikke hvad der sker for min. Synes den larmer ret voldsomt. Da jeg fik en demo af den kunne jeg ikke høre den på 3 meters afstand, men nu kan jeg tydeligt høre den og ja, den larmer meget mere end min computer.

Goose: Hvad synes du ellers om billedet med S97? Overvejer selv meget den afspiller. Oplever du nogen pixelering omkring hovedet på folk i filmene? Hvordan er lyden på den? Problemer med DVD-R?

Hvordan tjekker man hvilken FW der er i den?

Jeg kan kun tale godt om S97 afspilleren. I mine øjne har den ingen graverende fejl - faktisk er det kun kvaliteten af dvd filmene jeg virkeligt bemærker med mit nye S97 og Z3 setup. Man lægger pludseligt mærke til at alle de dvd film, som alle så lige gode på ens 29" 4:3 fjerner langt fra er det på det store lærred.  Pixelering bemærker jeg i hvertfald ikke på de gode dvd encodings.

Direkte sammenligne den med afspillere af nogenlunde samme kaliber, som den nye Philips, kan jeg desværre ikke. Min sidste dvd afspiller var en 5 år gammel pioneer, så billedet kunne næsten kun blive bedre med S97. Men er som sagt godt tilfreds med den på alle områder. Jeg har selv opdateret firmware fra 531 til 536 og stadig bevaret region afkodningen fra Tape Connection. Og det er afspilleren kun blevet endnu bedre af Alt om firmwaren inkl. downloads til S97 kan findes her:

http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=501352&p age=31&pp=30&highlight=s97+firmware

Mht. lærred så købte jeg noget cinetec lærreddug fra http://www.3dheimkino.de som er rigtigt godt til film, men jeg formåede desværre ikke at lime det på min ramme uden buler. Så tror jeg ofrer de mange ekstra penge på et færdigt rammelærred - evt. et lissau, selvom jeg synes priserne på færdig lærreder generelt er for høje i forhold til projektor priser.

Insaniac
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 Juni 2005 kl. 00:14 | IP-adresse registreret  

Goose: Det lyder godt. Ved ikke om jeg skal vente lidt med S97 hvis min Z3 evt skal til rep pga den larmer så meget.

Men en anden gang, så nit da lærredet fast på rammen :) Gjorde jeg og der er ingen buler overhovedet

Goose Fraba
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 Juni 2005 kl. 17:11 | IP-adresse registreret  

Insaniac skrev:

Goose: Det lyder godt. Ved ikke om jeg skal vente lidt med S97 hvis min Z3 evt skal til rep pga den larmer så meget.

Men en anden gang, så nit da lærredet fast på rammen :) Gjorde jeg og der er ingen buler overhovedet

Ja, hvis din Z3'er larmer mere end en normal pc i eco mode, så tror jeg også en reperation kunne være på sin plads.

Ku' være det var vejen frem med nit. Det med at lime magter jeg åbenbart ikke.  Måske man skulle prøve et lærred fra www.priebe.dk

<< Forrige Side af 4 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes