| Forfatter |
|
miju Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 31 Oktober 2003 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 2652
|
| Sendt: 17 Maj 2005 kl. 21:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Anyway, har jeg booket et besøg hos ham og den (vistnok) ikke eksisterende
"Bornholms Samlede High Fidelity Klub & Musiknyder forening og forening til fremme af drikning af kolde øl i den varme bornholmske sommer"
(forkortet til BSHFKMFOFTFADAKØIDVBS)
Jeg ser frem til lettere bedugget at komme tilbage til familien i den lejede feriehytte og se fire stegte krebs, mens jeg har svalet mig i godt selskab 
Vi eksistere skam!!.. os fra Bornholms Hifiklub...
Men!.. må sige at pt. er klubben nede på en lille håndfuld medlemmer, og kun en skygge af sin fordums storhed...
Jeg prøver pt. desperat at holde lidt samling på stumperne!..... desverre har der været et støre frafald grundet den generelle affolkning af øen..
Vi er dog en mindre gruppe der hårdnakket nægter at give helt op, og mødes i ny og næ samt jævnligt holder kontakten ved lige..
MEN! jeg vil førsøge at få lidt samling over "tropperne" her til nogle snarlige arangementer i lidt bredere kredse.
Lykkes dette skal Thomas være hjertelig velkommen..
mvh. __________________ M.
|
| Til top |
|
| |
MGPProjectS Forum Bruger

Bruger siden: 04 November 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 753
|
| Sendt: 17 Maj 2005 kl. 22:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
| bjørn
Fordi vi levet i et ucensureret samfund
[/QUOTE skrev:
|
Er det således i orden at gemme personangreb bag censur-facaden, "Det er et frit land" osv.?
Hifi4a |
|
|
Er det således i orden at gemme personangreb bag censur-facaden, "Det er et frit land" osv.?
Hifi4all's reningslinjer er altså i strid med ytringsfriheden? __________________ Mvh. MGP
www.MGP-ProjectS.com | High End for mindre end 50k.
|
| Til top |
|
| |
gl.jas Forum Bruger

Bruger siden: 19 Oktober 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1469
|
| Sendt: 17 Maj 2005 kl. 22:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mik112 skrev:
|
Så kører vi igen;-) I mit næste liv vil jeg være håndvask sælger 
|
|
|
Og jeg vil udvikle hifi-sæben, der fjerner alle svinestregerne
|
| Til top |
|
| |
Medlyd Branchemedlem

Medlyd
Bruger siden: 26 August 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 683
|
| Sendt: 17 Maj 2005 kl. 22:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej igen
Jeg tror, at det er en god idè, i enhver Hi Fi debat, at ihukomme, at det er diskussioner der angår en lystbetonet luxushobby og ikke selve vor eksistens, så bliver det lidt nemmere at tackle uenigheden, når den dukker op.
Venligst
Bent
|
| Til top |
|
| |
zaka Forum Bruger

Bruger siden: 05 September 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1374
|
| Sendt: 17 Maj 2005 kl. 23:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
bjørn skrev:
zaka skrev:
... Hvorfor er det nødvendigt at anvende negativt ladede udryk?
|
|
|
Fordi et sprog uden negativt ladede udtryk ikke er et "helt" sprog
|
|
|
Hej Bjørn,
 Det rigtigt nok, men er det bydende nødvendigt at anvende alle sprogets facetter?
Andre steder hvor der debatteres har man også mere eller mindre
veldefinerede regler for hvordan tonen må/skal være. Jeg tænker f.eks.
på folketinget. Her får man sandelig ikke lov til at bruge samtlige
facetter i det danske sprog. Så kommer formanden efter den
formastelige...
__________________ Med venlig hilsen
"There are more love songs than anything else.
If songs could make you do something we'd all love one another."
- Frank Zappa
|
| Til top |
|
| |
kimmadsen Forum Bruger

Bruger siden: 20 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 81
|
| Sendt: 17 Maj 2005 kl. 23:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kan se at Gårdmandbjørn, Kukiksen, Mjav og Tordenskjold har fået spolet båndende tilbage, de spillede i Linn tråden, og trykket play igen.
__________________ Som Duelund sagde, instrumenter er rundstrålede, så det skal højttaler selvfølgelig også være.
Det giver da sig selv
|
| Til top |
|
| |
kimmadsen Forum Bruger

|
| Sendt: 17 Maj 2005 kl. 23:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Som man råber i skoven for man svar.
Disciple! det er da et udtryk brevdue foreningen selv har bedt om. I er sgu lidt sarte__________________ Som Duelund sagde, instrumenter er rundstrålede, så det skal højttaler selvfølgelig også være.
Det giver da sig selv
|
| Til top |
|
| |
Alex E Nielsen Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2051
|
| Sendt: 17 Maj 2005 kl. 23:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
zaka skrev:
Hej miju,
Du har ret - du er en af dem der debaterer med respekt for dine med/moddebatører - sådan læser jeg i al fald dine indlæg.
At Alex så vælger at erklære sig 100% enig i Sillesens fine indllæg og samtidig kalde dig en kordreng må være en fejl:
Alex E Nielsen skrev:
|
Jeg er 100% enig i Sillesen's indlæg - men om jeg begriber hvad miju klapper af, miju er jo kordreng for kubikken i hele Linn tråden og ligende tråde.
|
|
|
Alex kan kun være 80% enig, da Sillesen skrev om hvad der tidligere er gået galt: "c) Mange følte et behov for at stille sig op i kor og latterliggøre uden at komme med noget konstruktivt. (men bare udstille deres fordomme og præferencer)"
At kalde nogen for en kordreng er i mine øjne at latterliggøre.
Pointen er at det ikke er nødvendigt at anvende alle disse negativt ladede udtryk som kan og vil blive misforstået og det tager opmærksomheden væk fra det egentlige indhold. Læs feks. cm3's glimrende indlæg om tunedem på side 17 i Linn tråden (det fra 12 Maj 2005 kl. 22:38) - cm3's budskab er ca en million-milliard gange tydligere end når cm3 krydrer sine indlæg med diverse sprog...øehh...blomster.
Hvorfor er det nødvendigt at anvende negativt ladede udryk?
|
|
|
Tja, jeg er måske kun 78,5 % enig i Sillesen's indlæg - og miju er stadigvæk en kordreng
|
| Til top |
|
| |
kimmadsen Forum Bruger

|
| Sendt: 17 Maj 2005 kl. 23:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
zaka skrev:
bjørn skrev:
zaka skrev:
|
... Hvorfor er det nødvendigt at anvende negativt ladede udryk?
|
|
|
Fordi et sprog uden negativt ladede udtryk ikke er et "helt" sprog
|
|
|
Hej Bjørn,
Det rigtigt nok, men er det bydende nødvendigt at anvende alle sprogets facetter?
Andre steder hvor der debatteres har man også mere eller mindre veldefinerede regler for hvordan tonen må/skal være. Jeg tænker f.eks. på folketinget. Her får man sandelig ikke lov til at bruge samtlige facetter i det danske sprog. Så kommer formanden efter den formastelige...
|
|
|
Teddy har nok ikke så meget andet at lave. Så kan man jo altid spilde andres tid også  __________________ Som Duelund sagde, instrumenter er rundstrålede, så det skal højttaler selvfølgelig også være.
Det giver da sig selv
|
| Til top |
|
| |
zaka Forum Bruger

|
| Sendt: 17 Maj 2005 kl. 23:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Halløj kimmadsen og alex,
Hvad synes i der skal til for at højne niveauet på debatterne herinde?
- Frank Zappa
|
| Til top |
|
| |
Thomas Sillesen Branchemedlem

Nerds.dk
Bruger siden: 29 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1596
|
| Sendt: 17 Maj 2005 kl. 23:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Guys !!!!!!!!
Sorry, men jeg tror at ude i den virkelige verden ville 99 ud 100 herinde kunne føre helt normale samtaler selvom man var uenige.
Herinde er det unægteligt svært at tolke folks ansigtsudtryk (også selvom vi har smileys), derfor bør man lige tage en dyb indånding, og tænke sig om 2 gange inden man generer andre med nedsættende bemærkninger.
Hvis de andre skal tale pænt, skal man også selv !
Peace, Love and Harmony  __________________ Med Venlig Hilsen
Thomas Sillesen
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7545
|
| Sendt: 17 Maj 2005 kl. 23:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Thomas Sillesen skrev:
|
Det skete utroligt mange gange i den tråd, og jævnfør mit foregående indlæg så synes jeg moderatorerne skulle skride ind med en løftet pegefinger. Havde de gjort det, var der sikkert ikke kommet ret mange latterliggørelser af modparten, og tråden kunne have fortsat.
Med venlig hilsen
|
|
|
Hvis bare det var så let, Thomas - desværre er det bare ikke så let. Der er hersker en form for selvjustits blandt nogle medlemmer, og du kan selv se at en løftet pegefinger fra os kun har en begrænset virkning - den pegefinger er først gået op for folk i det øjeblik tråden bliver lukket. Og trådene bliver netop lukket fordi folk ikke tager det seriøst ret meget længere end 15 sekunder.
Hvor går grænsen? Det er ikke noget problem at skrue bissen på - det har vi gjort før, men det burde sgu ikke være nødvendigt. Advarslerne blev taget i brug for at markere alvoren, men de opfattes af nogle folk som en fornærmelse af deres integritet - som om de da aldrig har gjort noget. Vi uddeler dem kun sjældent og det er absolut ikke for sjov - vi ser jo helst så mange brugere som muligt, ikke vice versa.
Heldigvis er det, som Admin og jeg skrev tidligere, kun ganske få tråde der går i ged - der er masser af andre der er velfungerende. At folk er uenige er en ting (og sådan skal det være), at de begynder at opføre sig som noget der indikerer helt andre aldersgrupper, er en anden side af sagen. __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |

Nerds.dk
|
| Sendt: 18 Maj 2005 kl. 00:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Ronin,
Jeg tror også en løftet pegefinger vil kræve meget arbejde, især i starten. Tilgengæld tror jeg at når I efter et par uger, hårdt og konsekvent har løftet den alle gange I har set det, eller det er blevet rapporteret til jer, vil I se en helt anden opførsel herinde.
Du er nybagt fader, uopdragne børn er normalt et resultat af at der ikke har været konsekvens i reglerne, de er blevet ændret fra tid til anden, og nogle andre børn har fået friere rammer. Konsekvente regler derimod, så kører det på skinner, det gælder også for et forum ! (iøvrigt også helt som at træne en hund )
Med venlig hilsen
__________________ Med Venlig Hilsen
Thomas Sillesen
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7545
|
| Sendt: 18 Maj 2005 kl. 00:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Thomas Sillesen skrev:
|
Hej Ronin,
Jeg tror også en løftet pegefinger vil kræve meget arbejde, især i starten. Tilgengæld tror jeg at når I efter et par uger, hårdt og konsekvent har løftet den alle gange I har set det, eller det er blevet rapporteret til jer, vil I se en helt anden opførsel herinde.
Du er nybagt fader, uopdragne børn er normalt et resultat af at der ikke har været konsekvens i reglerne, de er blevet ændret fra tid til anden, og nogle andre børn har fået friere rammer. Konsekvente regler derimod, så kører det på skinner, det gælder også for et forum ! (iøvrigt også helt som at træne en hund )
Med venlig hilsen
|
|
|
Tjaa, hvad kan jeg sige?? Jeg er helt enig - men det er en del lettere at holde styr på den ene herhjemme! __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |

Nerds.dk
|
| Sendt: 18 Maj 2005 kl. 00:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ronin skrev:
|
Tjaa, hvad kan jeg sige?? Jeg er helt enig - men det er en del lettere at holde styr på den ene herhjemme!
|
|
|
Taler du om konen ???   __________________ Med Venlig Hilsen
Thomas Sillesen
|
| Til top |
|
| |
Alex E Nielsen Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2051
|
| Sendt: 18 Maj 2005 kl. 00:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
zaka skrev:
Halløj kimmadsen og alex,
Hvad synes i der skal til for at højne niveauet på debatterne herinde?
|
|
|
Det er tydeligt hvad der sker når man ikke skriver på et meget tydeligt og forståligt samt neutralt korrekt danske, se bare det indlæg hvor jeg skriver: "miju er en kordreng" miju kommer med en lang smøre og vil bestemt ikke finde sig i den anskuelse - og det kan jeg da godt forstå, hvad dælen bilder jeg mig dog også ind ! - jeg kender ikke manden godt nok til at trække ham i håret, jeg kender ej heller hans form for humor - hans grænse for hvad jeg kan tillade mig at kalde ham - det er sikkert kun hans nærmeste som kender ham godt nok til at tage gas på ham - ikke nok med at jeg har kaldt ham et "skelsord" (kordreng) - men jeg har allerede afbrudt forbindelsen til samtale på et fornuftigt niveau -ligeledes har jeg afsporet tråden i den grad at andre fokusere på noget andet end det oprindelige emne - resten går helt af sig selv ! flere brugere blander sig - nogle synes også at miju er en "kordreng" andre siger "hey der går du sgu for langt, det er under lavmålet !" -og straks er der opbygget et par fronter.
Det må være logik for de fleste at samtalen er gået i fløjten når man ser på den ovenstående tekst - og det sket også for Linn-tråden - fokus blev flyttet fra emnet - og klovnerne kom på banen - det ene udtryk tog det andet og grunde til en samtale i et klart, forståligt og "neutralt" dansk er forstummet, humlen er nok at skrive i et "kedeligt" (neutralt) forståligt dansk da vi ikke kender hinanden og da vi ikke har en samtale personligt hvor vores kropssprog supplere eller røber os.
Ligeledes vil det nok være en god idé at følge en tråd helt til dørs og hele tiden holde trådens emne slavisk, tråden er færdigbehandlet i det øjeblik at der ikke mere er at debattere, enig eller ej i slutfacit på en tråd - det er ikke altid der en løsning til alles bedste.
-og lige en lille fodnote: tænk jer hvis man til en hifimesse møder kubikken "in live" - og han virkelig er som han er på dette fora ! - vil det være noget i denne retning: Halløw i von pølsenslägere, har fået kløet lidt i konens herpes fornyeligt, nå ikke !?? - nå hvad siger i så til den wiskey-betændt sildekasse af en møgspræder fra Linn - eller haløw du ! den fuldfede fet-bestykket brødrister lyder som når min faster Oda slipper en vind - Hej Silleman, når du er også kommet med dit fodtramp som er alt for højt prissat, tror du ikke du heller skal tage en tur på fars tomos og få blæst friske tanker ind i bærgeret ... Hey scala-Ole ... DET ER FANME LØGN !!!!! den frekvenskurve ligner din kones fede røv i bakke-dal .......
Tja, man vil tro manden er idiot hvis han taler i den tone "in real life"
Jeg vil på ingen måde håbe at det forholder sig sådan -og teksten er taget ud af den blå luft - "on hard feelings"
|
| Til top |
|
| |

Nerds.dk
|
| Sendt: 18 Maj 2005 kl. 00:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bravo Alex,
Back on track, og faktisk et glimrende eksempel, for havde Miju bare "rapporteret" dig, så havde Ronin kommet og skrevet "Hov Alex, til orientering er det forbudt at kalde andre kordrenge ! Skam dig "
Vi havde så alle grinet lidt, og sporet var fortsat lige ud.
Nu blev vi tilgengæld sidetracket en hel side !
Med venlig hilsen __________________ Med Venlig Hilsen
Thomas Sillesen
|
| Til top |
|
| |
krabbefar Forum Bruger

Bruger siden: 31 Juli 2004 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 215
|
| Sendt: 18 Maj 2005 kl. 00:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg synes det er generelt på nettet, at når man sidder bag en computer, så kan man tillade sig alt, for der er ikke nogen som kan se en.
Jeg synes også mange har en tildens til at være meget naive, og tro på alt hvad folk siger, nu har jeg lige siddet og læst i en tråd om HFK, og jeg synes hurtigt at folk kan vende nogen mod andre og omvendt.
Jeg synes også at folk overdriver helt vanvittigt, og folk tror på det.
|
| Til top |
|
| |
JRGW Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1303
|
| Sendt: 18 Maj 2005 kl. 00:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvorfor i det hele taget begynde at kalde nogen noget det er jo ikke det det handler om men en saglig debat på et fornuftigt grundlag.Det bliver noget træls noget at læse når det bliver personlige angreb og forsvar.
Nogen evner også at have humor en god ting når det gøres uden at fornærme. __________________ Hilsen JRGW
Sandheden er ikke nødvendigvis det man syntes den burde være...
DIY Thel:http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=62872
|
| Til top |
|
| |
zaka Forum Bruger

|
| Sendt: 18 Maj 2005 kl. 00:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Alex, nu er det mig der er 100% enig.
- Frank Zappa
|
| Til top |
|
| |