Emne: Hifi-klubben ( Emne lukket)
|

|
| Forfatter |
|
rattanhuset Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 4050
|
| Sendt: 05 Januar 2006 kl. 09:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
svanen: Jamen det lyder da godt, så kunne det være man skulle tage til Randers i stedet for når der skal kigges/købes grej. Jeg har ved flere lejlighed haft hovedet stukket ind i den ene Århus afd. for at se om jeg kunne finde noget spændende, men det har desværre aldrig været nogen positiv overraskelse. Den ene gang blev jeg nærmest "hånet" da jeg blev spurgt og svarede på, hvad jeg havde af grej i forvejen, og ved andre lejligheder har specielt to medarbejdere dårlig nok vist om de gad lette rø... når man kom ind i butikken.
Jeg ved godt at jeg ikke har været den store handlende i deres butik, men jeg mener, uanset hvilken butik man kommer i, at det må være en sælgers forenemmeste sag/opgave, at være opmærksom på kunder uanset om der er udsigt til en hurtig handel, eller "hjælp" i en eller anden forbindelse.....Ellers kan det sg være ligemeget og det synes jeg er en skam for jeg er overbevist om at "klubben" har en masse gode ting som kunne være interessante ting og sager, men jeg gider ikke handle et sted hvor man nærmest føler at man er til besvær.
Michael
|
| Til top |
|
| |
hifijan Lukket konto

Dobbeltprofil!
Bruger siden: 06 April 2005 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 784
|
| Sendt: 05 Januar 2006 kl. 09:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej rødder...
Jeg har gennem de sidste 17 måneder lagt 144k i HiFi-Klubben, fordelt på 3 afdelinger - Lyngby - Frederiksberg og Åboulevarden... og det siger sig selv at jeg har været mere end tilfreds med service og vejledning.... Jeg har også lånt udstyr med hjem gratis, og har også fået en del gode demotilbud...
mvh. Jan __________________ Holfi Pre NB1 S.E.
Holfi Power NB250
Lyngdorf CD-1
Rega Planar 5
Dali Euphonia MS4
Thule Spirit TU150 DAB/FM
Nakamichi LX-5 cass
Denon AVR-3803
Denon DVD-A11
Panasonic NV-HS900
Dali Rear 0.8
|
| Til top |
|
| |
svanen Forum Bruger

Bruger siden: 29 November 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 154
|
| Sendt: 05 Januar 2006 kl. 09:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Rattanhuset
Du kan trygt komme til Randers. Ring i forvejen og spørg efter Peter. (Han er nemlig ikke altid på arbejde). Han er "hifi-guru'en" her i byen. Dermed ikke være sagt at de andre "ikke duer". Peter har bare den største erfaring (er nørdtypen, der har prøvet det meste og dyreste), selvom han kun er en "bette knejt". __________________ Mvh Svanen
JBL 4341, Sony X707ES, AA-DTI, XDP, PS1, PS4, Krell KAV 400xi, Analysis Plus Silver Oval In, AudioQuest Gibraltar, VdH DM300MK2
|
| Til top |
|
| |
Bent L Forum Bruger

Bruger siden: 12 Maj 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 994
|
| Sendt: 05 Januar 2006 kl. 10:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Måske skulle man til at bedømme de forskellig afdelinger, i stedet for at skære alle over en kam, det handler vel egentlig om de forskellige afdelinger er villig til at tage andre mærker ind så udbudet bliver større og kan tilfredsstille en lidt større kundekreds, i Århus har vi Nørregade afd. ved Henning Boisen (de har også Rega og Cyain såvid jeg ved) og der har jeg aldrig mødt uvillige sælger, man får lov til at kikke hvis det er det man vil og hvis man er interesseret i en demo kan man også få det under rimelige forhold, og der er ingen problemer med at låne med hjem så man kan høre produkterne under hjemlig forhold.
Måske er det godt der er 2 konkurrerende afd. i Århus? og i Kbh. lader det til at der også er en væsentlig højere standart end normalen.
Deres værksted i Nørreager er dog lidt tunge at danse med; men igen lånte en forstærker så jeg havde noget at spille på de knap 2 mdr. jeg måtte undvære min egen. __________________ Hilsen Bent
|
| Til top |
|
| |
rattanhuset Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Januar 2006 kl. 10:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bent L: Det er lidt skægt som man oplever tingene synes jeg. Det er netop den afd som du hentyder til som jeg har oppe i min egen lille indlæg at jeg ikke er så vild med. Men det kan selvfølgelig også have en masse at gøre med kemi m.v hvordan man oplever tingene, det vil jeg bestemt ikke afvise.
Michael
|
| Til top |
|
| |
Toftdahl Forum Bruger

Bruger siden: 07 Marts 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1593
|
| Sendt: 05 Januar 2006 kl. 11:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
er det os?
Det lyder for mig som om, at nogen forventer at HiFi klubben skulle skille sig voldsomt ud fra alle andre butikker, og burde være noget nært et super orakel inden for musikspillende kasser / HiFi og billeder. Forventer man det, så bør man nok komme tilbage til den virkelige verden.
Kigger man bredt på de butikker hvor man handler, supermarked og hele vejen rundt i vores dagligdag, har det hele taget en drejning, hvor man generelt kan sige at den adfærd der udvises af kunder og dem bag disken er blevet lidt anderledes.
Det skyldes måske den måde vi vælger at leve på og som samfundet har udviklet sig på, vi skal jo huske at vi selv er en del af samfundet og dem der står bag disken, hvadenten det er HiFi, biler eller tøj vi ønsker at stifte bekedskab med - for slet ikke at glemme vores adfærd ude i trafikken blandt andre mennesker.
Vi har nok alle en dårlig dag, en dag hvor vi bør blive lidt i baggrunden og få hentet lidt frisk energi, så smilet kan komme på igen. Selvfølgelig kan man ikke stå og tvære alle sine sure problemer af på kunderne, hvis man har en af disse dage, men så grelt er det jo heller ikke, medmindre en eller anden irriterende kunde med en dårlig dag, også tørner ind i butikken og finder ekspedienten med samme problem, så kan det jo nok ende grueligt galt. Spørgsmålet er så, skulle den sure og irriternede kunde så ikke have ventet med at gå ud og opsøge super avanceret HiFi, til en dag hvor hjernen og humøret kunne leve op til det.
I virkeligheden er det jo ofte et billede af os selv vi står og kigger på, men vi forventer bare at ekspedienten, skal klare vore dårlige humør og psykiske problemer, som vi var endt op i den dag.
HiFi klubben er som hverken dårligere eller bedre, end det generelle billede ude i samfundet Danmark - det være sig grej, kundeservice eller viden. Personligt har jeg oplevet alle de ting, positive som negative, der bliver kastet rundt her i tråden - uanset om jeg vælger HiFi klubben eller en anden specialbutik for alle de kasser vi beskæftiger os med, eller for den sags skyld alle andre produkter.
Her i Roskilde hvor jeg bor, har vi en ganske udmærket afdeling af HiFi klubben, hvor nogle af ekspedienterne ved en masse og andre er ved at lære det - ganske som alle andre steder og hjørner i dennne verden. Jeg har aldrig oplevet noget negativt i butikken og det samme gælder i deres Køge afdeling, høflig og venlig betjening, med svar på de spørgsmål man nu kan stille - tåbelige spørgsmål eller de lidt mere overfladiske spørgsmål. Jeg vil endda påstå, at de to nævnte afdelinger er særdeles flinke, hjælpsomme og realistiske i deres betjening af kunder, man kan altid låne grej med hjem til at lytte på, ligesom en kop kaffe fra tid til anden ryger over disken.
Ikke dermed sagt at man ikke kan møde en tåbelig ekspedient i HiFi klubben, eller en tåbelig kunde, som af en eller anden uforklarlig årsag havde en dårlig dag - ganske som man kan opleve det i en special butik for super High End grej eller hos Mercedes forhandleren eller hvor man nu endte op.
Tager jeg et tilbageblik, så har jeg også haft mine dårlige dage som kunde, og jeg har garanteret også været møg hamrende irriterende og spurgt om alverdens ting. Men jeg har oplevet mange særdeles venlige ekspedienter, som har udvist stor tålmodighed og velvilje, trods jeg som kunde kunne have været i lidt bedre i humør og mindre irriternede.
Jo for fanden der er dårlige butikker, men der er dårligt dit og dat over alt, ikke mindst mennesker og kaffebønner.
Op med humøret, det nytter jo ikke at kritisere alt og alle ihjel - kig i spejlet først, ingen af os er orakler, men vi er nogle sære skidderikker og surmulere med et egoistisk lune, når det tager os. Man kan selv medvirke positivt til en god ekspedition og oplevelse i en butik - og det er stort set det samme i alle butikker.
Med venlig hilsen
Jørgen Toftdahl
|
| Til top |
|
| |
urte Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 859
|
| Sendt: 05 Januar 2006 kl. 11:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hifiklubben på Amager er ganske rare,men min fornemmelse er at deres hovedviden ligger på lydområdet. TV og DVD med de nye teknologier (HDMI), halter det lidt med.
Det kan godt være deres produkter ikke har den store konkurrence, men prøv at lave en søgning på den nye Denon AVR-4306, så er det svært at finde et sted uden for USA hvor det kan svare sig at importere den fra.
|
| Til top |
|
| |
Bent L Forum Bruger

Bruger siden: 12 Maj 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 994
|
| Sendt: 05 Januar 2006 kl. 11:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
rattanhuset skrev:
|
Bent L: Det er lidt skægt som man oplever tingene synes jeg. Det er netop den afd som du hentyder til som jeg har oppe i min egen lille indlæg at jeg ikke er så vild med. Men det kan selvfølgelig også have en masse at gøre med kemi m.v hvordan man oplever tingene, det vil jeg bestemt ikke afvise.
Michael
|
|
|
Ja det har du squ nok ret i, måske handler det netop om kemi.
Generelt vil jeg give folk ret i at sælgerne er for unge og uerfaren, for mange er det vel også et fritidsjob medens der studeres? __________________ Hilsen Bent
|
| Til top |
|
| |
NitroBlast Forum Bruger

Bruger siden: 13 Januar 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1036
|
| Sendt: 05 Januar 2006 kl. 11:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
hifijan skrev:
Hej rødder...
Jeg har gennem de sidste 17 måneder lagt 144k i HiFi-Klubben, fordelt på 3 afdelinger - Lyngby - Frederiksberg og Åboulevarden... og det siger sig selv at jeg har været mere end tilfreds med service og vejledning.... Jeg har også lånt udstyr med hjem gratis, og har også fået en del gode demotilbud...
mvh. Jan |
|
|
Grunden til at du føler dig så godt behandlet, er nok også de beløb du har lagt i de butikker... Alt kan købes for penge - også folks (falske) indsmigring.... __________________ Mit grej!
WATT er et udtryk for kvantitet - ikke kvalitet ;o)
|
| Til top |
|
| |
rattanhuset Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Januar 2006 kl. 11:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bent L: Jeg har siddet og tænkt lidt over "sagerne" den sidste lille time, og kom til at tænke på, at grunden til at jeg måske har oplevet denne behandling i Nørregade måske også handler lidt om, for det første det som "Toftdahl" er inde på ovenfor. Men bestemt også det faktum at denne afd som jeg snakker om er ret stor (det ved du jo) og der kommer sikkert mange "tumper" ind hver dag uden at ville noget som helst. Så et eller andet sted kan jeg måske godt forstå hvis en sælger kan blive træt af det, men så er det min holdning at sådan en mand burde tage en "fridag" eller hvad ved jeg i ny og næ, så kan han kan komme tilbage på jobbet frisk og imødekommende. Det samme gælder i øvrigt også indenfor alle andre servicefag efter min mening....Og feks i "klubben" burde noget sådan kunne lade sig gøre pga deres størrelse, men hvad ved jeg.
Jeg er bestemt ikke "ude efter" klubben som sådan, overhovedet ikke, for jeg mener at problemet er tilstede mange steder idag generelt og det har som toftdahl er inde på, sikkert også noget at gøre med kunderne, dem er der også mange idioter og trælse individer af, det er jeg sikker på og jeg skal ikke kunne afskrive at jeg kunne være en af disse hvis det endelig var, men alligevel....
Måske er jeg "gammeldags" jeg uanset hvad jeg skal købe af sådanne lidt større ting, så har jeg det bedst med at komme i små butikker med specialviden om hvad der bliver solg og det er måske derfor jeg lige nævner mine uheldige erfarringer med "klubben" i Nørregade, fordi jeg blev noget skuffet over hvad jeg oplevede, for generelt vil jeg sige at det er sådan et sted som jeg ville handle hvis det var hifi jeg skulle have og ikke i feks Fona. Men mine oplevelser leder mig lidt hen i retning af "fona konceptet" hvor der er så mange forskellige kunder på en dag som bare "snuser" og det bliver sælgerne så trætte af, og det går så ud over kunderne i sidste ende.....
Jeg har en idé om at prøve at tage en tur i den ande butik for at "mærke stemningen" i den nærmeste fremtid, bare lige for at se om det er det samme, så vogt jer dernede 
Når så det er sagt, så må jeg sige at det ikke KUN er "klubben" som jeg har oplevet denne behandling i her i byen når det gælder special butikker indenfor hifi desværre, men den anden butik er næsten også lige så stor og jeg kunne forestille mig at problematikken er den samme dette sted.
Michael
|
| Til top |
|
| |
jdg1 Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3792
|
| Sendt: 05 Januar 2006 kl. 11:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
NitroBlast skrev:
hifijan skrev:
Hej rødder...
mvh. Jan |
|
|
Grunden til at du føler dig så godt behandlet, er nok også de beløb du har lagt i de butikker... Alt kan købes for penge - også folks (falske) indsmigring....
|
|
|
Helt ærligt....
|
| Til top |
|
| |
NitroBlast Forum Bruger

Bruger siden: 13 Januar 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1036
|
| Sendt: 05 Januar 2006 kl. 11:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
I hifiklubben bliver kunderne kaldt for medlemmer... Hifiklubben kalder sig "ganske almindelige entusiaster"... Hifiklubben proklamerer at deres priser er ægte priser (ikke oppustede før-/efter-priser)... I det hele taget hænger hifiklubben fast ved alt det de engang var, og derfor er der mange der bliver svært skuffede...
Mange siger at man som forbruger skal vågne op og se nutiden i øjnene... Men er det ikke nærmere hifiklubben der burde vågne op og erkende, at de ikke længere står for det de engang gjorde, og at tiderne er skiftet?
Mit første møde med HFK var tilbage først i 90'erne, hvor man virkeligt følte sig rigtig godt behandlet. Herefter havde jeg en lang "hifi-pause", og her i 2003-2004 skulle jeg have grejet fornyet, og gik naturligvis først og fremmest til HFK.. Dem havde jeg jo gode erfaringer med fra tidligere - og netop derfor var det skuffende at opleve, at HFK var blevet til en fona-agtig kæde, hvor indtjening var vigtigere end betjening...
Mange mener desværre, at hifi er synonymt med hifiklubben - men rent faktisk er hifi defineret af ørene der lytter! __________________ Mit grej!
WATT er et udtryk for kvantitet - ikke kvalitet ;o)
|
| Til top |
|
| |
urte Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 859
|
| Sendt: 05 Januar 2006 kl. 11:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
rattanhuset skrev:
|
Bent L: Jeg har siddet og tænkt lidt over "sagerne" den sidste lille time, og kom til at tænke på, at grunden til at jeg måske har oplevet denne behandling i Nørregade måske også handler lidt om, for det første det som "Toftdahl" er inde på ovenfor. Men bestemt også det faktum at denne afd som jeg snakker om er ret stor (det ved du jo) og der kommer sikkert mange "tumper" ind hver dag uden at ville noget som helst. Så et eller andet sted kan jeg måske godt forstå hvis en sælger kan blive træt af det, men så er det min holdning at sådan en mand burde tage en "fridag" eller hvad ved jeg i ny og næ, så kan han kan komme tilbage på jobbet frisk og imødekommende. Det samme gælder i øvrigt også indenfor alle andre servicefag efter min mening....Og feks i "klubben" burde noget sådan kunne lade sig gøre pga deres størrelse, men hvad ved jeg.
Jeg er bestemt ikke "ude efter" klubben som sådan, overhovedet ikke, for jeg mener at problemet er tilstede mange steder idag generelt og det har som toftdahl er inde på, sikkert også noget at gøre med kunderne, dem er der også mange idioter og trælse individer af, det er jeg sikker på og jeg skal ikke kunne afskrive at jeg kunne være en af disse hvis det endelig var, men alligevel....
Måske er jeg "gammeldags" jeg uanset hvad jeg skal købe af sådanne lidt større ting, så har jeg det bedst med at komme i små butikker med specialviden om hvad der bliver solg og det er måske derfor jeg lige nævner mine uheldige erfarringer med "klubben" i Nørregade, fordi jeg blev noget skuffet over hvad jeg oplevede, for generelt vil jeg sige at det er sådan et sted som jeg ville handle hvis det var hifi jeg skulle have og ikke i feks Fona. Men mine oplevelser leder mig lidt hen i retning af "fona konceptet" hvor der er så mange forskellige kunder på en dag som bare "snuser" og det bliver sælgerne så trætte af, og det går så ud over kunderne i sidste ende.....
Jeg har en idé om at prøve at tage en tur i den ande butik for at "mærke stemningen" i den nærmeste fremtid, bare lige for at se om det er det samme, så vogt jer dernede 
Når så det er sagt, så må jeg sige at det ikke KUN er "klubben" som jeg har oplevet denne behandling i her i byen når det gælder special butikker indenfor hifi desværre, men den anden butik er næsten også lige så stor og jeg kunne forestille mig at problematikken er den samme dette sted.
Michael
|
|
|
Det korte af det lange er vel at man i Fona får fornemmelsen af ,at der skal bare sælges så meget som muligt gerne så hurtigt som muligt.
Jeg vil gerne tilføje en historie fra Computer city, hvor jeg to gange i træk fik svaret at der måtte jeg kontakte en radio og TV forhandler. Den første gang var jeg der nede og skulle bruge et scart kabel på 2m(billig model), der var ikke flere tilbage på hylden,men svaret var at han ikke kunne bestille dem hjem, men jeg kunne gå i en radio og TV butik. Den anden gang var jeg dernede for at se på Philips multimedia player, da jeg hørte om den kunne byttes, fik jeg svaret at de kun havde demo modeller stående, og ville ikke bestille en hjem, de kunne ikke give nedslag i prisen,men den kunne ikke byttes......det var jo en demo model!!! Jeg spurgte hvad sælgeren kunne foreslå, ja jeg kunne jo henvende mig til en TV og Radio forhandler.
JA, pludseligt virker alle butikker meget service mindet.
|
| Til top |
|
| |
Belsebub Forum Bruger

Bruger siden: 05 November 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 131
|
| Sendt: 05 Januar 2006 kl. 14:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
NitroBlast skrev:
hifijan skrev:
Hej rødder...
mvh. Jan |
|
|
Grunden til at du føler dig så godt behandlet, er nok også de beløb du har lagt i de butikker... Alt kan købes for penge - også folks (falske) indsmigring....
|
|
|
Man kan sku ikke græde over at en kunde der betaler enorme summer for et anlæg, måske får en lidt bedre service end den der betaler en mindre sum. Business is business, hi-fi klubben kan jo ikke undvære mad på bordet bare fordi alle skal have samme eminente service og 50% rabat fordi de køber for over 1000kr. Jeg synes det er at overdrive lidt, man må jo også have sin kritiske sans og kunne gennemskue om de produkter man køber er pengene værd, man kan ikke lægge alle ens penge i hænderne på sælgeren og så forvente at de finder det bedste til den billigste pris uanset hvad, de skal jo også tjene penge. Det kan godt være det var sådan engang, men dengang havde hifiklubben det heller ikke så godt som idag.
Måske er hifiklubben blevet mere fokuseret på at tjene penge fordi de er nød til det for at overleve. Måske er medarbejderne mere ude på at sælge en hurtig vare så de kan tjene flere penge fordi en store del af deres løn går til skattekroner, eller fordi de skal imponere naboen med deres nye Porsche eller konens nye bryster, eller fladskærm. __________________ "Gimme fuel gimme fire, gimme that wich i desire"
Tryk her for at se mit setup
|
| Til top |
|
| |
Mastervol Forum Bruger

Bruger siden: 02 August 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3670
|
| Sendt: 05 Januar 2006 kl. 16:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mit forhold til hifiklubben må siges at være lidt ambivalent. Da jeg er forholdsvis ny i "gamet", kom jeg ind til hifiklubben da jeg ønskede at blive betjent af ekspedienter som kunne lære mig noget om hifi og hvad der var godt og hvad der ikke var. Jeg var simpelthen blevet træt af Fona, Merlin og alle de andre butikker hvor ekspedienterne ALTID har det samme det udstyr du overver at købe og ALTID har gode erfaringer med det... Så derfor blev det hifiklubben. Desværre blev det ikke helt til den service og ekspertviden jeg havde ønsket og forventet mig. Det har jeg først kunne se nu.
16 år og 1200 kr i lommen gik jeg ind i hifiklubben for at erstatte de plastikhøjtalere mit gamle merlin minianlag havde kvalt til døde i forvrængning. Og som sekstenårig gik jeg selvfølgelig lidt ydmygt til værks og spurgte til, om de havde et tilbud på højtaler til omring 1200. Lidt imod min forventning havde de det, og jeg blev gelejdet op på første sal i deres udstillingsrum i Europaplads, Århus. Det stod jeg i en lidt akavet situation mellem dyrt, meget dyrt og rigtig meget dyrt grej, og skulle have noget meget billigt...
Så satte ekspedienten en klassisk (!) CD på og sluttede dem til en NAD-forstærker og så kunne jeg stå og lytte lidt til de to Gale 3020. Lidt senere satte han (vist nok) et par Dali Concept 1 til og spurgte om jeg kunne høre at de var lidt lysere i klangen (grunden til at jeg ikke ved hvad det var, var at han slet ikke nævnte det, ligesom hvilken forstærker det var). Ja det kunne jeg da... Jeg tror jeg lyttede i under 5 minutter, og så var det det! Jeg blev ikke rigtigt præsenteret for andre muligheder i prisklassen, eller i det mindste tilbudt at høre dem i et demorum. (Hvordan skulle jeg ane at jeg havde muligheden for det?)
Men jo, de lød jo udmærket, og efter som jeg ikke ville have billige HT'ere fra Merlin og Fona, så var de købt. Dagen efter kom jeg for at afhente dem, men hov sagde ekspedienten, du skal også have nogle kabler med! Nå, jeg havde godt nok ikke lige regnet med at man skulle købe det til. Men ok, dem skulle jeg da have, ellers havde jeg ikke meget glæde af mine nye HT'ere. Op hev ekspedienten tre forskellige kablerop, som om der ikke fandtes andre. Så skulle jeg på stående fod lige vælge hvilket jeg ville have. Da var jeg heller ikke klar over at kabler kunne have en meget dramatisk effekt på klangen, så jeg købte naturligvis det det dyreste, det bedste. Mine nye HT'ere skulle jo ikke lyde skidt! Han nævnte intet om kablets betydning, og at jeg egentlig burde lytte til det før jeg købte det!
Nu ved jeg godt at 1200 ikke er meget at komme med i hifiklubben, men de havde jo produkter til den pris. De burde jo kunne se at jeg var en førstegangskøber, og ikke havde meget viden om hifi. Derfor burde de naturligvis have fortalt mig om kablerne, have sagt lidt om andre alternativer til Gale'sene og vigtigst af alt; sagt at jeg kunne få en plads i et demorum og gøre mig nogle overvejelser om andre HT'ere også! Men om det var fordi jeg kun var 16, størrelsen på min pengepung eller noget andet, ved jeg ikke. Men jeg ved at deres kundeservice ikke var (eller er)meget bedre end den jeg kunne have fået i Merlin eller Fona. Det kan godt være at de ved mere end dem i Fona eller Merlin, men hvad hjælper det når de ikke vil viderebringe det? De gange jeg har været derinde bagefter, har jeg heller aldrig rigtigt følt mig velkommen og de har desuden altid været langsomme til at betjene mig. Jeg har da også kunnet se andre som var ved at blive lidt utålmodige over deres langsomme betjening.
Som sagt har jeg ambivalente følelser for hifiklubben, for selv om deres service ikke hæver sig over pøblen, er klubben dog nødvendig. Det er her at mange nybegyndere for deres første kantakt med ordentligt hifi, for udstyret har jeg generelt ikke noget imod det holder fin kvalitet. Hifiklubben er nødvendig da den ligesom er bindelddet mellem Merlin og Fona og de rigtige hifi butikker. Der hvor man stadig kan få god lyd for billige penge, for hvad nu hvis jeg havde valgt TC i stedet? Tjah, så havde jeg nok ikke stået med noget, da de ikke har noget stort sortiment i i den prisklasse. Og hvis jeg havde valgt Merlin? Så havde jeg nok stået med noget Eltax eller det som var værre...
Men alligevel er det ikke godt nok! Burde jeg ikke få lige så god service når jeg er 16 som 36? Hvorfor skulle min pengepung begrænse mig for at han tilbød mig et demorum? (der var stort set kun mig i butikken den dag...) Hvorfor fik jeg INTET at vide omkring de produkter jeg købte? Og HVORFOR satte han klassisk på for en 16-årig!!! Men det var nok den første CD på hylden... 
Sjovt at de ikke kunne se, at det måske kunne være en fremtidsinvestering, at give den unge fyr en god oplevelse så han måske ville komme igen og ikke skrive sådanne indlæg som dette...
Mastervol
|
| Til top |
|
| |
Belsebub Forum Bruger

Bruger siden: 05 November 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 131
|
| Sendt: 05 Januar 2006 kl. 19:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
mastervol
Det lyder meget kedeligt og fuldstændig uacceptabelt, men jeg har dog aldrig oplevet noget i den retning i lyngby eller Åboulevard(undkyld at jeg gentager mig selv). Jeg er faktisk kommet i butikken i lyngby siden jeg var 11. Det siger noget om den service der burde eksistere i hele Danmark, det er dog ikke alle medarbejderne (lyngby) der yder samme service, men det må man jo leve med, ikke alle er lige flinke, men så længe der er et par stykker man kan støtte sig til er det vel til at leve med. __________________ "Gimme fuel gimme fire, gimme that wich i desire"
Tryk her for at se mit setup
|
| Til top |
|
| |
StylaH Forum Bruger

Bruger siden: 07 Juli 2005 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 950
|
| Sendt: 05 Januar 2006 kl. 19:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mortus skrev:
ernst_himself skrev:
-Jeg vil da godt lige tilføje at hvis man tog
monopolet på mærker som B&W, NAD, Thule, CV og hvad de ellers
har...fra dem....så holder de ikke 14dage, de kunne dreje nøglen om om
lukke deres joke af en butik.
/out |
|
|
Jabba jabba jabba...
|
|
|
Mortus->
Der er mange der har dårlige oplevelser, og derfor skal du ikke komme
og sige at sådan noget. HFK har i manges øjne ændret sig i den forkerte
retning. Og joke af butik er vist ikke helt ved siden af. Dit ord er
ikke mere værd end mit, eller nogen andres for den sags skyld. Du skal
ikke komme og rette i noget der er blevet sagt, med mindre det er
ukorrekt, hvilket det ikke kan, da det er en person der har MENING!
__________________ Mit udstyr (NAD, Vega, Sanyo):
http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=28291&KW=St ylaH
|
| Til top |
|
| |
ernst_himself Forum Bruger

Bruger siden: 01 Marts 2005 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 104
|
| Sendt: 05 Januar 2006 kl. 20:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
StylaH skrev:
Mortus skrev:
ernst_himself skrev:
|
-Jeg vil da godt lige tilføje at hvis man tog monopolet på mærker som B&W, NAD, Thule, CV og hvad de ellers har...fra dem....så holder de ikke 14dage, de kunne dreje nøglen om om lukke deres joke af en butik.
/out
|
|
|
Jabba jabba jabba...
|
|
|
Mortus->
Der er mange der har dårlige oplevelser, og derfor skal du ikke komme og sige at sådan noget. HFK har i manges øjne ændret sig i den forkerte retning. Og joke af butik er vist ikke helt ved siden af. Dit ord er ikke mere værd end mit, eller nogen andres for den sags skyld. Du skal ikke komme og rette i noget der er blevet sagt, med mindre det er ukorrekt, hvilket det ikke kan, da det er en person der har MENING!
|
|
|
StylaH-> tak for opbakningen!
Mortus-> nu er det MIN mening ikke din og ikke din moars! Og det er hifikulbben SØNDERBORG ikke Åbulavarden, Lyngby eller andre steder! Og læs nu lige hele mit indlæg istedet for kun det sidste...der er faktisk en sammenhæng.
DET ER MIG! MIN MENING OM HIFIKLUBBEN I SØNDERBORG! DET ER IKKE EN GENERALISERINGEN, DET HANDLER KUN OM MIG OG DEM I SØNDERBORG....fes es rein?
|
| Til top |
|
| |
Mastervol Forum Bruger

Bruger siden: 02 August 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3670
|
| Sendt: 05 Januar 2006 kl. 20:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Belsebub skrev:
|
mastervol
Det lyder meget kedeligt og fuldstændig uacceptabelt, men jeg har dog aldrig oplevet noget i den retning i lyngby eller Åboulevard(undkyld at jeg gentager mig selv). Jeg er faktisk kommet i butikken i lyngby siden jeg var 11. Det siger noget om den service der burde eksistere i hele Danmark, det er dog ikke alle medarbejderne (lyngby) der yder samme service, men det må man jo leve med, ikke alle er lige flinke, men så længe der er et par stykker man kan støtte sig til er det vel til at leve med.
|
|
|
Ja, jeg kunne jo have godt have ønsket mig en bedre og mere koncentreret betjening fra dem. Men det kan jo være den specifikke butik der er galt med, så derfor giver jeg dem en chance i butikken i Nørregade i stedet. Måske skulle jeg videresende min historie til klubbens ris og ros brevkasse? Det kan jo kun risikere at blive bedre...
|
| Til top |
|
| |
BikerBirk Forum Bruger

Bruger siden: 03 November 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 71
|
| Sendt: 05 Januar 2006 kl. 20:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Såså, nu skal vi heller ikk blive grove i munden .
|
| Til top |
|
| |
|
|
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|