Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2026 | 15:45   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Forhandlere
 HIFI4ALL Forum : Forhandlere
Emne Emne: Hifi-klubben (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 17
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
kenneth ztas1
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Januar 2006
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Sendt: 06 Januar 2006 kl. 18:05 | IP-adresse registreret  

Jeg er ikke i den branche mere, men er stadig sælger, og skrev det helt bevidst så jeg vidste at folk ville komme op af stolen.

Det der driver mig er at jeg elsker at have med mennesker at gøre, men at jeg dygtiggører mig og kan sælger for meget mere end mine kollagaer, ja så vil jeg osse have mere i løn.Min bankrådgiver er nu en gang ligeglad med om jeg brænder for mit job!

Men I Danmark for folk ondt bagi når de finder ud af at man tjener mange penge, men de vil gerne have en god service og være nedladende over for sælgeren. Men sælgeren må ikke forsvarer sig, heldigvis er der da kunder der godt kan tåle lidt kritik den anden vej, og unde en at man har mere end andre, for du arbejder jo osse hårdt, og det har mange personelige omkostninger at være væk 12 timer om dagen! har flere sagt.

Klart at folk tror jeg er en negativ person, faktisk bliver jeg anbefalet gang på gang af tilfredse kunder, fordi jeg er positiv og er på kundens side igennem hele forløbet, men jeg arbejder ikke gratis, jeg vil have en god løn for det jeg laver, men det må man ikke skive i jantelov landet.

Har selv arbejdet 60-70 timer for 25.000-30.000 kr , det gider jeg ikke mere den tid er slut, nu skal der mere på bordet.

At der er mange dygtige sælger. der kunne blive endnu bedre hvis de blev betalt for det er der ingen tvivl om, har oplært flere der troede de solgte meget og arbejde hårdt, idag smiler de bare over det, man arbejder ud for det man får for det, sådan er det bare..den er bare svær at æde.

Til top Vis kenneth ztas1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kenneth ztas1

Mr.EntryLevel
Lukket konto
Lukket konto

Konto lukket efter brugers eget ønske

Bruger siden: 25 September 2005
Lokalitet: Sverige
Sendt: 06 Januar 2006 kl. 19:50 | IP-adresse registreret  

Jeg syntes ikke det er helt rigtigt at HFK var så gode i gamle dage. Folk accepterede gladeligt at vente i timer på at få lov til at köbe en billig NAD forstärker - og dengang generede det ikke "nörderne" at rakke ned på andre produkter fra det HFK kaldte "de etablerede forretninger" - lige indtil HFK selv overtog agenturet på det.......

Jeg syntes ikke det kläder HFK når de gerne vil få os til at tro på at de er som i gamle dage - i stedet skulle de koncentrere sig om at få det til at fungere i dag. De skal passe på ikke at blive nedladende overfor andre.

Der der er ikke noget i vejen med, at HFK vil sälge meget. Bare servicen kan fölge med. Men jeg tror at HiFI nörder som os er ulidelige kunder. Ofte besser wessere der har den syge ide at det er sjovt at få en sälger på glat-is... Det er bare så uläkkert !

Möd din sälger med respekt så får du en god service - og gör du ikke det, så er ved du at du ikke gider handle med dem mere. I Malmö er der 2 HiFi Klubber - i den ene syntes jeg de er dum-smarte og i den anden at de dygtige og har en fed humor. Og min nabo der også roder med HiFI mener lige modsat. Jeg tror ikke man kan generaliserer om HFK. Jeg besöger en Fona i  Kbh hvor de ikke ved ret meget om hifi og bare lidt mere om surround.  Men de er utroligt venlige og hjälpsomme og erkender hvor deres viden slutter. Det er jo også en måde at väre prof på: at melde klart ud når der er noget man ikke ved - og så undersöge sagen.

Til top Vis Mr.EntryLevel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mr.EntryLevel

Belsebub
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 November 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 06 Januar 2006 kl. 19:56 | IP-adresse registreret  

NitroBlast skrev:
Belsebub skrev:
NitroBlast skrev:
hifijan skrev:
Hej rødder...

Jeg har gennem de sidste 17 måneder lagt 144k i HiFi-Klubben, fordelt på 3 afdelinger - Lyngby - Frederiksberg og Åboulevarden... og det siger sig selv at jeg har været mere end tilfreds med service og vejledning....   Jeg har også lånt udstyr med hjem gratis, og har også fået en del gode demotilbud...

mvh. Jan

Grunden til at du føler dig så godt behandlet, er nok også de beløb du har lagt i de butikker... Alt kan købes for penge - også folks (falske) indsmigring....

Man kan sku ikke græde over at en kunde der betaler enorme summer for et anlæg, måske får en lidt bedre service end den der betaler en mindre sum. Business is business, hi-fi klubben kan jo ikke undvære mad på bordet bare fordi alle skal have samme eminente service og 50% rabat fordi de køber for over 1000kr. Jeg synes det er at overdrive lidt, man  må jo også have sin kritiske sans og kunne gennemskue om de produkter man køber er pengene værd, man kan ikke lægge alle ens penge i hænderne på sælgeren og så forvente at de finder det bedste til den billigste pris uanset hvad, de skal jo også tjene penge. Det kan godt være det var sådan engang, men dengang havde hifiklubben det heller ikke så godt som idag.

Måske er hifiklubben blevet mere fokuseret på at tjene penge fordi de er nød til det for at overleve. Måske er medarbejderne mere ude på at sælge en hurtig vare så de kan tjene flere penge fordi en store del af deres løn går til skattekroner, eller fordi de skal imponere naboen med deres nye Porsche eller konens nye bryster, eller fladskærm.

Med andre ord mener du, at det er i orden, at den lille mand betaler for den store mands service... Kender typen...

Jeg ved ikke om det er meningen, men det du skriver der får uanset hvad en unødvendig og ubehagelig undertone.

Nej jeg synes ikke det er ok at den lille mand betaler for den store mands service, husk at jeg er den lille mand, men derfor synes jeg også at der skal være en grænse for hvor meget tillid du kan have til en sælger. Man kan ikke give sine penge til et andet menneske og regne med at mennesket bruger dem ligeså sparsomt og kløgtigt som om det var hans egne, når han kan få penge for at gøre det anderledes. Der må ligesom være en balance, selvføgelig kan man kræve en god behandling, men man må også være realistisk.

Tryk her for at se mit setup
Til top Vis Belsebub's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Belsebub

Toftdahl
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Marts 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 06 Januar 2006 kl. 21:08 | IP-adresse registreret  

Sikke noget pladder, hvem er den lille mand og den store mand - en masse små mænd køber for masser af kroner HiFi. Ikke ret mange store mænd med kassen bruger store penge på HiFi, det er bestemt mere en hobby for det brede publikum, hvor nogen er parat til at prioritere HiFi frem for mange andre ting. Det der med den store og lille mand og hvem der betaler hvad, er noget bavlesnak og hører fortiden til.
Over alt hvor du handler og kaster kassen på bordet og i rigelige mængder, bliver du / man prioriteret, og det er jo sådan vi selv ser det, gør det, oplever det og håber på - en masse til den billigste pris, og med den højeste rabat samt det at være højt prioriteret - det har altid været dyrt at være fattig.
Jeg siger det ikke fordi jeg mener det er rigtigt sådan ???? og det ikke fordi jeg er en af dem der hæmningsløst kaster kassen på bordet, eller peger på nogen bestemt der skulle være / er fattig - men sådean ser den virkelige verden nok bare ud.
Men nu er HiFi klubben historien kontra retsen af HiFi verdenen da snart nået ud for enden af / med pivehistorier???

Med venlig hilsen

Jørgen Toftdahl

Til top Vis Toftdahl's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Toftdahl

Mastervol
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 August 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 06 Januar 2006 kl. 21:09 | IP-adresse registreret  

Mr.EntryLevel skrev:

Möd din sälger med respekt så får du en god service

Hmm... Hvad gik så galt da jeg skulle have mine første HT'ere i hifiklubben? Stor respekt kom jeg med, men hvad fik jeg ud af det? Og hvis det så bare var et engangstilfælde, men hver gang jeg er kommet, har servicen på den ene eller anden måde ladet noget tilbage at ønske.

Men du har da helt ret i at man får det bedste udgangspunkt ved at møde sælger med respekt, det er bare ikke altid det virker...

Til top Vis Mastervol's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mastervol

NitroBlast
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Januar 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 06 Januar 2006 kl. 21:28 | IP-adresse registreret  

Toftdahl skrev:
Sikke noget pladder, hvem er den lille mand og den store mand - en masse små mænd køber for masser af kroner HiFi. Ikke ret mange store mænd med kassen bruger store penge på HiFi, det er bestemt mere en hobby for det brede publikum, hvor nogen er parat til at prioritere HiFi frem for mange andre ting. Det der med den store og lille mand og hvem der betaler hvad, er noget bavlesnak og hører fortiden til.
Over alt hvor du handler og kaster kassen på bordet og i rigelige mængder, bliver du / man prioriteret, og det er jo sådan vi selv ser det, gør det, oplever det og håber på - en masse til den billigste pris, og med den højeste rabat samt den være højt prioriteret - det har altid været dyrt at være fattig.
Jeg siger det ikke fordi jeg mener det er rigtigt sådan ???? og det ikke fordi jeg er en af dem der hæmningsløst kaster kassen på bordet, eller peger på nogen bestemt der skulle være / er fattig - men sådean ser den virkelige verden nok bare ud.
Men nu er HiFi klubben historien kontra retsen af HiFi verdenen da snart nået ud for enden af / med pivehistorier???

Med venlig hilsen

Jørgen Toftdahl

HFK siger at de behandler alle kunder ens - blandt andet hvad angår rabatter... Sådan hænger det jo ikke sammen... Hvis bare tegnebogen er tyk nok, så skal man nok få rabat og top betjening - og disse fordele må så være på den mindre-betalende mands bekostning...

Så det hører absolut ikke fortiden til... Har du penge kan du få, har du ingen må du gå... MONEY TALKS!

WATT er et udtryk for kvantitet - ikke kvalitet ;o)
Til top Vis NitroBlast's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af NitroBlast Besøg NitroBlast's Websted

Toftdahl
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Marts 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 06 Januar 2006 kl. 21:54 | IP-adresse registreret  

NitroBlast

Sådan er det også nede hos cykelsmeden og alle andre steder, verden ser sådan ud og det var jo egentlig lidt det jeg skrev i mit forrige indlæg.
Jeg forstår klart hvad du mener, men jeg prøver også bare at sætte det hele lidt i perspektiv og relation til virkeligheden - og siger,  vi ønsker jo alle at være ham i ønskepositionen med alle fordelene.

Med venlig hilsen

Jørgen Toftdahl

Til top Vis Toftdahl's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Toftdahl

NitroBlast
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Januar 2006 kl. 23:42 | IP-adresse registreret  

Toftdahl skrev:
NitroBlast

Sådan er det også nede hos cykelsmeden og alle andre steder, verden ser sådan ud over alt, og det var jo egentlig lidt det jeg skrev før.
Jeg forstår klart hvad du mener, men jeg prøver også bare at sætte det hele lidt i perspektiv og relation til virkeligheden - og siger,  vi ønsker jo alle at være ham med alle fordelene.

Med venlig hilsen

Jørgen Toftdahl

Jeg har intet problem med at tingene er sådan. Det er fair nok, at hvis man betaler kassen, så får man visse fordele...

Men HFK proklamerer jo, at sådan er de bestemt ikke - og DET er mit problem... Der er flere indlæg i denne debat, der modsiger HFK - inklusiv mit eget oplæg til tråden (første indlæg) :o)

Til top Vis NitroBlast's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af NitroBlast Besøg NitroBlast's Websted

Belsebub
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 November 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 07 Januar 2006 kl. 00:37 | IP-adresse registreret  

NitroBlast skrev:
Toftdahl skrev:
NitroBlast

Sådan er det også nede hos cykelsmeden og alle andre steder, verden ser sådan ud over alt, og det var jo egentlig lidt det jeg skrev før.
Jeg forstår klart hvad du mener, men jeg prøver også bare at sætte det hele lidt i perspektiv og relation til virkeligheden - og siger,  vi ønsker jo alle at være ham med alle fordelene.

Med venlig hilsen

Jørgen Toftdahl

Jeg har intet problem med at tingene er sådan. Det er fair nok, at hvis man betaler kassen, så får man visse fordele...

Men HFK proklamerer jo, at sådan er de bestemt ikke - og DET er mit problem... Der er flere indlæg i denne debat, der modsiger HFK - inklusiv mit eget oplæg til tråden (første indlæg) :o)

Ahaa! Så er vi vel også enige.

Tryk her for at se mit setup
Til top Vis Belsebub's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Belsebub

Ghammel & Suhr
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Februar 2004
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 07 Januar 2006 kl. 00:51 | IP-adresse registreret  

urte skrev:
Hvor mange af jer vil betale et beløb for en uvildig rådgiver når i køber udstyr? Det virker som om det er det der er brug for,med mindre priserne skal sættes op. Findes det i dagens Danmark?

Hej urte,

Jeg stiller mig da gerne til rådighed - eneste betaling vil være, at vi bagefter går ud og spiser en pizza og bæller en god flaske Barolo

Strøm FAQ - lavet af forummet

Stop klynkeriet - kvinden tilbage i kvindekroppen!
Til top Vis Ghammel & Suhr's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ghammel & Suhr Besøg Ghammel & Suhr's Websted

urte
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2005
Lokalitet: København
Sendt: 07 Januar 2006 kl. 05:43 | IP-adresse registreret  

Ghammel & Suhr skrev:
urte skrev:
Hvor mange af jer vil betale et beløb for en uvildig rådgiver når i køber udstyr? Det virker som om det er det der er brug for,med mindre priserne skal sættes op. Findes det i dagens Danmark?

Hej urte,

Jeg stiller mig da gerne til rådighed - eneste betaling vil være, at vi bagefter går ud og spiser en pizza og bæller en god flaske Barolo

Tak for tilbuddet,jeg har ikke selv brug for rådgivning, men mere om der i markedet er betalings villighed for det.

Til top Vis urte's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af urte

TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter brugers ønske!

Bruger siden: 30 November 2003
Sendt: 07 Januar 2006 kl. 21:19 | IP-adresse registreret  

kenneth ztas1 skrev:
Har selv arbejdet 60-70 timer for 25.000-30.000 kr , det gider jeg ikke mere den tid er slut, nu skal der mere på bordet.

Hvis det er beløbet på lønsedlen der afgør hvorvidt man udviser entusiasme for sit arbejde, så er man netop uegnet som sælger i en entusiast-butik. Det er da fint for dig at du har fundet et job du er glad for, er god til, og hvor du bliver bedre betalt for det arbejde du gør. Al respekt for det. Men eftersom den personlighed du udviser netop er dén der IKKE er brug for i en hifi-forretning - hvilket jo også bekræftes af at du har valgt noget andet i stedet - så synes jeg ærligt talt du skulle afholde dig fra at tale på hifi-sælgeres vegne. Sælgere med din indgangsvinkel til dét at være sælger er NETOP dét som deltagerne i denne tråd opponerer imod. Du skal selvfølgelig have lov til at udtale dig om din holdning til tingene, men jeg vil i hvert fald gerne have lov til at sige mig fri for at blive "forsvaret" af dig.

Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
Til top Vis TapeConnection's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TapeConnection Besøg TapeConnection's Websted

TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 07 Januar 2006 kl. 21:31 | IP-adresse registreret  

urte skrev:

Forbrugerne forventer at rådgivning osv. er en del af dét at købe produktet. Jeg har forsøgsvist forsøgt at sælge ideen om at få en Beo4 fjernbetjening programmeret til at styre folks surround-anlæg. De fleste synes det er helt fint at betale 1400,- for Beo4 fjernbetjeningen, og 1500,- for det stykke hardware der skal til - ingen problemer dér. Men når de så får at vide at de skal betale 2000,- for at få det programmeret så det virker, så står folk pudsigt nok af - forbrugere generelt vil have noget i fingrene når de betaler for noget, alt det andet er service som i forbrugerens øjne bør følge med købet af hardware. Hvis jeg bare solgte det som en komplet pakke inkl. programmering til i alt 5000,-, så kunne det sandsynligvis i langt højere grad lade sig gøre (jeg har ikke prøvet, men har overvejet det).

Problemet er at rådgivning, (især) demonstration og installation koster _meget_ mere end forbrugeren er klar over. Det forslag du stiller har jeg diskuteret flere gange før, og problemet er grundlæggende at de fleste tror at når man køber en forstærker til 10.000,-, så går der 500,- til service og resten er hardware. Sådan hænger verden bare ikke sammen. Hvis forstærkeren i stedet for at koste 10.000,- inkl. den service man måtte have brug for, nu kostede 6000,- plus 400,- i timen for rådgivning, 1000,- i timen for demonstration, og 400,- i timen for installation - hvordan tror du så kunderne vil reagere? De vil da bare bestille den til de 6000,-, og gøre resten selv. Som et eksempel, så sælger jeg projektorer, men tager penge for det hvis de skal sættes op. Jeg sælger et 3-cifret antal projektorer om året - nogen der vil gætte på hvor mange jeg indtil dato har installeret for kunderne?

Når det er sagt, så findes der nogle få installatører der primært lever af installation og rådgivning, men de er ret få, og kundegruppen er ret langt fra "hifi4all-segmentet".

Til top Vis TapeConnection's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TapeConnection Besøg TapeConnection's Websted

NitroBlast
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 Januar 2006 kl. 22:12 | IP-adresse registreret  

Otto, TC skrev:

urte skrev:

Forbrugerne forventer at rådgivning osv. er en del af dét at købe produktet. Jeg har forsøgsvist forsøgt at sælge ideen om at få en Beo4 fjernbetjening programmeret til at styre folks surround-anlæg. De fleste synes det er helt fint at betale 1400,- for Beo4 fjernbetjeningen, og 1500,- for det stykke hardware der skal til - ingen problemer dér. Men når de så får at vide at de skal betale 2000,- for at få det programmeret så det virker, så står folk pudsigt nok af - forbrugere generelt vil have noget i fingrene når de betaler for noget, alt det andet er service som i forbrugerens øjne bør følge med købet af hardware. Hvis jeg bare solgte det som en komplet pakke inkl. programmering til i alt 5000,-, så kunne det sandsynligvis i langt højere grad lade sig gøre (jeg har ikke prøvet, men har overvejet det).

Problemet er at rådgivning, (især) demonstration og installation koster _meget_ mere end forbrugeren er klar over. Det forslag du stiller har jeg diskuteret flere gange før, og problemet er grundlæggende at de fleste tror at når man køber en forstærker til 10.000,-, så går der 500,- til service og resten er hardware. Sådan hænger verden bare ikke sammen. Hvis forstærkeren i stedet for at koste 10.000,- inkl. den service man måtte have brug for, nu kostede 6000,- plus 400,- i timen for rådgivning, 1000,- i timen for demonstration, og 400,- i timen for installation - hvordan tror du så kunderne vil reagere? De vil da bare bestille den til de 6000,-, og gøre resten selv. Som et eksempel, så sælger jeg projektorer, men tager penge for det hvis de skal sættes op. Jeg sælger et 3-cifret antal projektorer om året - nogen der vil gætte på hvor mange jeg indtil dato har installeret for kunderne?

Når det er sagt, så findes der nogle få installatører der primært lever af installation og rådgivning, men de er ret få, og kundegruppen er ret langt fra "hifi4all-segmentet".

Til en vis grænse vil jeg give dig ret.. Mange forventer 4 timers rådgivning, når de skal købe en dvd til 500,- (overdrivelse fremmer forståelsen). Det er klart, at ingen forretning kan leve af dette. Men hvis man er totalt dummert hvad disse ting angår, så må man kunne forvente en proper rådgivning og ikke blot en salgstale!

En helt anden ting er - hvad fa'en har det med hifiklubben at gøre?

Acer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003
Sendt: 08 Januar 2006 kl. 08:53 | IP-adresse registreret  

urte skrev:

Ghammel & Suhr skrev:
urte skrev:

Hej urte,

Tak for tilbuddet,jeg har ikke selv brug for rådgivning, men mere om der i markedet er betalings villighed for det.

Det tror jeg næppe der er, en anden problemstilling er jo at ingen er uvildige - man har altid sine egne referencer som man læner sig mere eller mindre opad. Omkring valget af en Barolo til pizza syntes jeg er synd for vinen, en middelmådig Chianti må kunne gøre det - hik  

kenneth ztas1
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Januar 2006
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 08 Januar 2006 kl. 11:09 | IP-adresse registreret  

Det er nu og en gang sådan at hvis en sælger ikke viser entusiasme for sit arbejde, kan han aldrig nogensinde være blandt topsælgerne, det er bare en af de små ting, der skal fungerer i et helt salgs forløb,hvilken sælger vil en kunde købe af? ham der viser interesse for kundens ideer, krav og behov, den gode eller den dårlige sælger?, den ærlige eller den uærlige.

Selv en middel sælger burde vide det, den dygtige sælger skal  tjene mere, han sælger meget mere og kan håndterer flere ting, og arbejder typisk mindst 20-30 timer mere om ugen.

Men de dårlige sælger (dem der altid er fuld af undskyldninger), har altid ondt bagi, hvor mange tilfredse kunder har de?, man køber jo af de dygtige sælger, dem der lytter, hjælper og vejleder ordentlig. 

Kunderne vælger jo netop ikke dem der ikke viser entusiasme, fordi hvem vil handle med en dårlig sælger, kunderne ved jo ikke hvad den gode sælger tjener, selv om nogel af dem siger at de håber at man får mere end ham den jævne derover, den gruppe af sælger må du så med tydelighed hører til.

Til top Vis kenneth ztas1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kenneth ztas1

Rees
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Marts 2005
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 08 Januar 2006 kl. 11:49 | IP-adresse registreret  

Jeg må sige at jeg har haft samme oplevelse i hifiklubben i Aalborg, jeg var inde for at lytte til et sæt B&W 804s, (det er et højtaler sæt til 30K!) jeg de blev placeret midt i deres butik (ikke noget lytte rum, det bruger de tilsyndeladnede ikke) så folk vandrede frem og tilbage ind foran osv. og sælger stod bare med armene overkors, som i "er du snart færdig, jeg har andet at lave". Da jeg så spurgte om han kunne lave en god pris til mig, fik jeg samme tur som mange andre, at prisen er den der står på skiltet, og rabatten er allerede trukket fra bla bla bla.... og er desuden enig i, at det ikke er meget anderledes at være i HFK end i fona, merlin osv. udover at jeg engang har fået rabat på en bærbar computer i merlin selvfølgelig .

Men det værste er vel næsten det med deres monopol på de ting de forhandler, for jeg er helt vild med B&W's lyd, men problemet er at hvis man finder en højtaler i en anden butik til 30K, så får man rabat og betaler måske kun 25K for den, og så er den jo ligepludselig bedre end B&W'en, til prisen. Jeg snakkede nemlig med en anden hifiButik i Aalborg, og han sagde at de kunne sagtens bestille den hjem til mig men så ville den blive dyrer end i HFK pga. det er dem der eneretten på B&W og så skruer de bare op for prisen så han ikke kan sælge dem billigere eller til samme pris som HFK!

Men det er vel egentligt forbudt med monopol efter eller? 

Mit Setup:   http://www.hifi4all.dk/forum/forum_p osts.asp?TID=35114&KW=Rees
Til top Vis Rees's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rees

TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 08 Januar 2006 kl. 12:03 | IP-adresse registreret  

kenneth ztas1 skrev:

Det er nu og en gang sådan at hvis en sælger ikke viser entusiasme for sit arbejde, kan han aldrig nogensinde være blandt topsælgerne, det er bare en af de små ting, der skal fungerer i et helt salgs forløb,hvilken sælger vil en kunde købe af? ham der viser interesse for kundens ideer, krav og behov, den gode eller den dårlige sælger?, den ærlige eller den uærlige.

For det første: Der er forskel på at vise entusiasme for at sælge, og entusiasme for de produkter man sælger. De sælgere der sælger mest er som regel ikke produkt-eksperter, men salgs-eksperter.

kenneth ztas1 skrev:
Selv en middel sælger burde vide det, den dygtige sælger skal  tjene mere, han sælger meget mere og kan håndterer flere ting, og arbejder typisk mindst 20-30 timer mere om ugen.

Men de dårlige sælger (dem der altid er fuld af undskyldninger), har altid ondt bagi, hvor mange tilfredse kunder har de?, man køber jo af de dygtige sælger, dem der lytter, hjælper og vejleder ordentlig. 

Kunderne vælger jo netop ikke dem der ikke viser entusiasme, fordi hvem vil handle med en dårlig sælger, kunderne ved jo ikke hvad den gode sælger tjener, selv om nogel af dem siger at de håber at man får mere end ham den jævne derover, den gruppe af sælger må du så med tydelighed hører til.

Problemet er at du sætter lighedstegn mellem salgstallet og kundetilfredsheden. En typisk holdning for en provisionsjæger. Hvorfor er det man ikke kan være entusiast uden at være provisionslønnet? Hvorfor kan man ikke være en god sælger uden at være provisionslønnet? Jeg er ikke provisionslønnet, du kan jo spørge brugerne her på siden om det betyder at jeg ikke er entusiastisk omkring mit arbejde.

Jeg kan ikke udtale mig om hvordan du er som sælger, men jeg kan udtale mig om den personlighed du udviser med de indlæg du har skrevet. Du begynder at kommentere at folk har "ondt i røven" over at nogle tjener mange penge, men det er slet ikke dét der er problemet med dine indlæg - hvis du tjente 12000 om måneden ville folk reagere på nøjagtigt samme måde på dine indlæg, for de er ufatteligt nedladende, arrogante og selvhøjtidelige. Det kan kun tolkes sådan at hvis dette er din normale personlighed, og du så er i stand til at vise interesse for andre folks behov og tanker, så er det en interesse du påtager dig for at tjene flere penge, ikke en reel interesse for de produkter du har med at gøre.

Jeg har mødt masser af meget dygtige provisionslønnede sælgere, som kan sælge sin bedstemors træsko - men det er netop IKKE den type sælger folk i denne tråd efterspørger. At denne type sælger så i de fleste virksomheder er dét firmaet tjener flest penge på, det er så en anden ting, og vel i langt højere grad dét der burde diskuteres.

Dét jeg i bund og grund bare vil sige er: Det er ikke løn-niveauet der gør forskellen på entusiasme og produkt-viden hos sælgere i El-giganten, Fona, Hifi-Klubben, TC, KT-radio osv. Man kan nemt tjene flere penge i Fona end i special-butikkerne.

Acer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003
Sendt: 08 Januar 2006 kl. 12:03 | IP-adresse registreret  

HFK er generelt ikke meget for at give rabat, nogle sælgere bliver direkte hammersure hvis man spørger om det . I dag kan man sammenligne HFK med Fona og Merlin, blot har HFK ofte lidt dyrere grejer stående - men ekspeditionen er den samme . Blot med den undtagelse at HFK's sælgere ofte er meget snæversynet og har en solid tro på at det kun er HFK's egne produkter der er værdige til at blive spændt foran eks. et sæt B&W speakers. Det der irriterer mig mest er, at man har disse eneforhandlinger på ellers ganske udemærkede produkter og man så er nødt til at finde sig i deres til tider ofte arrogante holdning - fjernede man deres eneforhandling så lukkede butikken    

Der er ikke så meget som et strejf af entusiaster tilbage hos HFK, så deres slogan med almindelige entusiaster er i strid med markedsføringsloven   

wamba
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juni 2005
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 08 Januar 2006 kl. 12:06 | IP-adresse registreret  

Rees skrev:

Jeg må sige at jeg har haft samme oplevelse i hifiklubben i Aalborg, jeg var inde for at lytte til et sæt B&W 804s, (det er et højtaler sæt til 30K!) jeg de blev placeret midt i deres butik (ikke noget lytte rum, det bruger de tilsyndeladnede ikke) så folk vandrede frem og tilbage ind foran osv. og sælger stod bare med armene overkors, som i "er du snart færdig, jeg har andet at lave". Da jeg så spurgte om han kunne lave en god pris til mig, fik jeg samme tur som mange andre, at prisen er den der står på skiltet, og rabatten er allerede trukket fra bla bla bla.... og er desuden enig i, at det ikke er meget anderledes at være i HFK end i fona, merlin osv. udover at jeg engang har fået rabat på en bærbar computer i merlin selvfølgelig .

Men det værste er vel næsten det med deres monopol på de ting de forhandler, for jeg er helt vild med B&W's lyd, men problemet er at hvis man finder en højtaler i en anden butik til 30K, så får man rabat og betaler måske kun 25K for den, og så er den jo ligepludselig bedre end B&W'en, til prisen. Jeg snakkede nemlig med en anden hifiButik i Aalborg, og han sagde at de kunne sagtens bestille den hjem til mig men så ville den blive dyrer end i HFK pga. det er dem der eneretten på B&W og så skruer de bare op for prisen så han ikke kan sælge dem billigere eller til samme pris som HFK!

Men det er vel egentligt forbudt med monopol efter eller? 

Rees, prøv at snakke med Jacob derinde fra, han har givet mig en del rabat gennem tiderne.. Du skal bare sige at det er i overkanten af dit budget osv. og du vil sikkert kunne få lidt kabler med osv.

Til top Vis wamba's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af wamba

<< Forrige Side af 17 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes