| Forfatter |
|
TapeConnection Lukket konto

Lukket efter brugers ønske!
Bruger siden: 30 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4163
|
| Sendt: 08 Januar 2006 kl. 12:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rees skrev:
| Men det er vel egentligt forbudt med monopol efter eller? |
|
|
Det er ikke monopol at have eneret på et bestemt mærke. Det er monopol at sidde på langt den overvejende del af markedet. Et eksempel på monopol-lignende tilstand er Arla, der vel sidder på mindst 90% af salget af mælk. Så længe du har et alternativ i at gå et andet sted hen og købe en anden højttaler, så har det ikke noget med monopol at gøre. Iøvrigt er det ikke forbudt at have monopol, det er forbudt at udnytte monopolet til at holde andre væk fra markedet. __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
|
| Til top |
|
| |
Rees Forum Bruger

Bruger siden: 06 Marts 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 278
|
| Sendt: 08 Januar 2006 kl. 12:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Otto, TC skrev:
Rees skrev:
| Men det er vel egentligt forbudt med monopol efter eller? |
|
|
Det er ikke monopol at have eneret på et bestemt mærke. Det er monopol at sidde på langt den overvejende del af markedet. Et eksempel på monopol-lignende tilstand er Arla, der vel sidder på mindst 90% af salget af mælk. Så længe du har et alternativ i at gå et andet sted hen og købe en anden højttaler, så har det ikke noget med monopol at gøre. Iøvrigt er det ikke forbudt at have monopol, det er forbudt at udnytte monopolet til at holde andre væk fra markedet.
|
|
|
Nå ja 
__________________ Accuphase E-213
Accuphase DP-57
Audio Physic Spark
Mit Setup: http://www.hifi4all.dk/forum/forum_p osts.asp?TID=35114&KW=Rees
|
| Til top |
|
| |
Rees Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Januar 2006 kl. 12:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Acer skrev:
|
Der er ikke så meget som et strejf af entusiaster tilbage hos HFK, så deres slogan med almindelige entusiaster er i strid med markedsføringsloven
|
|
|
Hørt __________________ Accuphase E-213
Accuphase DP-57
Audio Physic Spark
|
| Til top |
|
| |
Rees Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Januar 2006 kl. 12:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
wamba skrev:
Rees skrev:
|
Jeg må sige at jeg har haft samme oplevelse i hifiklubben i Aalborg, jeg var inde for at lytte til et sæt B&W 804s, (det er et højtaler sæt til 30K!) jeg de blev placeret midt i deres butik (ikke noget lytte rum, det bruger de tilsyndeladnede ikke ) så folk vandrede frem og tilbage ind foran osv. og sælger stod bare med armene overkors, som i "er du snart færdig, jeg har andet at lave". Da jeg så spurgte om han kunne lave en god pris til mig, fik jeg samme tur som mange andre, at prisen er den der står på skiltet, og rabatten er allerede trukket fra bla bla bla.... og er desuden enig i, at det ikke er meget anderledes at være i HFK end i fona, merlin osv. udover at jeg engang har fået rabat på en bærbar computer i merlin selvfølgelig .
Men det værste er vel næsten det med deres monopol på de ting de forhandler, for jeg er helt vild med B&W's lyd, men problemet er at hvis man finder en højtaler i en anden butik til 30K, så får man rabat og betaler måske kun 25K for den, og så er den jo ligepludselig bedre end B&W'en, til prisen. Jeg snakkede nemlig med en anden hifiButik i Aalborg, og han sagde at de kunne sagtens bestille den hjem til mig men så ville den blive dyrer end i HFK pga. det er dem der eneretten på B&W og så skruer de bare op for prisen så han ikke kan sælge dem billigere eller til samme pris som HFK!
Men det er vel egentligt forbudt med monopol efter eller?
|
|
|
Rees, prøv at snakke med Jacob derinde fra, han har givet mig en del rabat gennem tiderne.. Du skal bare sige at det er i overkanten af dit budget osv. og du vil sikkert kunne få lidt kabler med osv.
|
|
|
Okay, det vil jeg se om jeg kan komme afsted med, skal til aalborg og lytte på ht'ere d.16, men har egentligt ikke lyst til at gå ind til HFK  __________________ Accuphase E-213
Accuphase DP-57
Audio Physic Spark
|
| Til top |
|
| |
wamba Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juni 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1260
|
| Sendt: 08 Januar 2006 kl. 12:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Okay, det skal være en hverdag da det er de eneste dage han er på arbejde, men ham vil jeg stort set altid mene du kan få lidt rabat af...
|
| Til top |
|
| |
Rees Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Januar 2006 kl. 12:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
wamba skrev:
| Okay, det skal være en hverdag da det er de eneste dage han er på arbejde, men ham vil jeg stort set altid mene du kan få lidt rabat af... |
|
|
Det er også mandag om en uge så det passer fint .... __________________ Accuphase E-213
Accuphase DP-57
Audio Physic Spark
|
| Til top |
|
| |
hifijan Lukket konto

Dobbeltprofil!
Bruger siden: 06 April 2005 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 784
|
| Sendt: 08 Januar 2006 kl. 12:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej rødder...
Som jeg fornemmer det, blir jeg af nogen her opfattet som den 'store mand/kunde' i HiFi-Klubben, og ja jeg har som tidligere nævnt lagt 144k i HFK gennem de sidste 17 måneder, men i små portioner, og i forskellige afdelinger, så jeg tror ikke jeg er blevet behandlet specielt anderledes end andre... LYD & BILLED er for mig blevet en hobby, jeg er ingen stor mand, jeg har ingen bil, ingen ejerbolig, intet job men jeg klager ikke...
mvh. Jan __________________ Holfi Pre NB1 S.E.
Holfi Power NB250
Lyngdorf CD-1
Rega Planar 5
Dali Euphonia MS4
Thule Spirit TU150 DAB/FM
Nakamichi LX-5 cass
Denon AVR-3803
Denon DVD-A11
Panasonic NV-HS900
Dali Rear 0.8
|
| Til top |
|
| |
wamba Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Januar 2006 kl. 12:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
hifijan skrev:
|
Hej rødder...
Som jeg fornemmer det, blir jeg af nogen her opfattet som den 'store mand/kunde' i HiFi-Klubben, og ja jeg har som tidligere nævnt lagt 144k i HFK gennem de sidste 17 måneder, men i små portioner, og i forskellige afdelinger, så jeg tror ikke jeg er blevet behandlet specielt anderledes end andre... LYD & BILLED er for mig blevet en hobby, jeg er ingen stor mand, jeg har ingen bil, ingen ejerbolig, intet job men jeg klager ikke...
mvh. Jan
|
|
|
Hvordan &"#)/&%")/ i pokker har du så råd til alt det hifi :P
|
| Til top |
|
| |
hifijan Lukket konto

Dobbeltprofil!
Bruger siden: 06 April 2005 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 784
|
| Sendt: 08 Januar 2006 kl. 12:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej wamba...
Jeg fik et pænt gyldent håndtryk, da jeg blev fyret fra mit job for 15 måneder siden efter 19 års tro tjeneste....
mvh. Jan __________________ Holfi Pre NB1 S.E.
Holfi Power NB250
Lyngdorf CD-1
Rega Planar 5
Dali Euphonia MS4
Thule Spirit TU150 DAB/FM
Nakamichi LX-5 cass
Denon AVR-3803
Denon DVD-A11
Panasonic NV-HS900
Dali Rear 0.8
|
| Til top |
|
| |
Mastervol Forum Bruger

Bruger siden: 02 August 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3670
|
| Sendt: 08 Januar 2006 kl. 13:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Men dog! Gæt hvem jeg har fået mail fra! HFK...
Hej Simon
Tak for din mail.
Den tråd på hifi4all du omtaler kender vi ganske udmærket, og vi har da også flere gange været inde og kommentere den. Her er du så bare nødt til at læse hele tråden igennem for at finde svarene. Der er meget få indlæg som faktisk giver noget begrundet kritik af Hi-Fi Klubben. Det er enkeltsituationer hvor en butik er sluppet mindre heldigt afsted med en ekspedition. Dit indlæg er et af disse. Det du har oplevet er naturligvis ikke som vi gerne ønsker at betjene vores kunder. En sælger har fejlvurderet dig lidt som kunde, men mon ikke du aligevel faktisk har købt det rette for dig ? At vi ind imellem fejler i enkelte situationer, eller nogle gange kunne have klaret en kunde på en bedre facon er der ingen tvivl om. Jeg er dog 100% sikker på at Hi-Fi lubben faktisk ER langt bedre en "pøblen" på dette område, og vi søger konstant at blive bedre.
Jeg håber du er tilfreds med dine højttalere. Det er nogle fine højttalere og jeg kan i hvert fald love dig at du næppe finder bedre i samme prisleje.
Generelt om hele den omtalte tråd på hifi4all kan vi kun sige at vi da følger den med stor fornøjelse. Det generelle tema er jo at Hi-Fi Klubben ikke er som i de gamle dage, og det har man fuldstændig ret i. - Heldigvis. I "de gamle dage" var der rigtig mange ting i Hi-Fi Klubben som ikke ville kunne fungere idag. Vi åbnede butikkerne kl. 14.00. Sælgerne fik knap nok løn, kundebetjeningen var til tider direkte arrogant og hvis ikke kunderne kunne lide det kunne de jo bare blive væk, osv. Den slags kunne gå for 20 år siden men den går ikke længere. Nu er der åbenbart en entusiastisk lille flok der synes disse gamle dage var bedre, og det skal de jo have lov til.
|
| Til top |
|
| |
Mastervol Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Januar 2006 kl. 13:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Meget diplomatisk hva'? Om jeg ikke har købt det rigtige? Jamen hvordan fa.... skulle jeg vide det HFK?!? Jeg fik jo knapt nok lyttet til det!
|
| Til top |
|
| |
wamba Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Januar 2006 kl. 13:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad købte du egentlig Mastervol?
Men ja, det er da et godt svar, og han har jo også ret, at det her er enkelte tilfælde forskellige steder, og det afhænger jo meget af hvilken sælger man får.
Men dette har så ikke noget med deres markedsføring at gøre, som måske burde være anderledes!
|
| Til top |
|
| |
wamba Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Januar 2006 kl. 13:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
hifijan skrev:
|
Hej wamba...
Jeg fik et pænt gyldent håndtryk, da jeg blev fyret fra mit job for 15 måneder siden efter 19 års tro tjeneste....
mvh. Jan
|
|
|
Det var også lang tid du havde arbejdet der hva? Ærgeligt det sådan skulle gå som det gik :)
|
| Til top |
|
| |
wamba Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Januar 2006 kl. 13:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rees skrev:
wamba skrev:
| Okay, det skal være en hverdag da det er de eneste dage han er på arbejde, men ham vil jeg stort set altid mene du kan få lidt rabat af... |
|
|
Det er også mandag om en uge så det passer fint ....
|
|
|
Men du skal altså ikke forvente at du bliver givet 5.000 kr i rabat, men derimod får lidt kabel med og lign. engang imellem er de gode til i aalborg at give lidt samlet rabat når man køber nogle forskellige dele... Men dette gælder dog ikke de ynre sælgere derinde...
|
| Til top |
|
| |
Mastervol Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Januar 2006 kl. 13:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
wamba skrev:
|
Hvad købte du egentlig Mastervol?
Men ja, det er da et godt svar, og han har jo også ret, at det her er enkelte tilfælde forskellige steder, og det afhænger jo meget af hvilken sælger man får.
Men dette har så ikke noget med deres markedsføring at gøre, som måske burde være anderledes!
|
|
|
Jeg købte to styks Gale 3020, efter at have hørt dem i 5 minutter i deres udstillingslokale...
|
| Til top |
|
| |
Mastervol Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Januar 2006 kl. 13:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kan forstå du ikke har læst mit indlæg side 11? Det var egentligt baggrunden for at jeg sendte dem mailen i første omgang.
|
| Til top |
|
| |
Rees Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Januar 2006 kl. 13:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mastervol: Jeg har lige læst din indlæg på side 11, jeg kender godt mistanke om det med alder, jeg har haft samme oplevelse (se side 14), jeg stod også lidt og tænkte på om han overhovedet tog mig seriøst (jeg er 17), men han kunne jo selvfølgelig ikke vide hvad jeg har af udstyr osv. men han mistede da lige muligheden for at sælge et sæt højtalere til 30K....
__________________ Accuphase E-213
Accuphase DP-57
Audio Physic Spark
|
| Til top |
|
| |
Rees Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Januar 2006 kl. 13:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
wamba skrev:
Rees skrev:
wamba skrev:
|
|
Det er også mandag om en uge så det passer fint ....
|
|
|
Men du skal altså ikke forvente at du bliver givet 5.000 kr i rabat, men derimod får lidt kabel med og lign. engang imellem er de gode til i aalborg at give lidt samlet rabat når man køber nogle forskellige dele... Men dette gælder dog ikke de ynre sælgere derinde...
|
|
|
Nå nå, men nu må vi se om jeg overhovedet gider der ind .... __________________ Accuphase E-213
Accuphase DP-57
Audio Physic Spark
|
| Til top |
|
| |
Mastervol Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Januar 2006 kl. 14:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rees skrev:
| Mastervol: Jeg har lige læst din indlæg på side 11, jeg kender godt mistanke om det med alder, jeg har haft samme oplevelse (se side 14), jeg stod også lidt og tænkte på om han overhovedet tog mig seriøst (jeg er 17), men han kunne jo selvfølgelig ikke vide hvad jeg har af udstyr osv. men han mistede da lige muligheden for at sælge et sæt højtalere til 30K.... |
|
|
Jamen det er da det jeg mener! Det værste er næsten når man føler man ikke bliver taget seriøst. Og det er i princippet lige meget om man køber højtalere til 1200 eller 30000.
|
| Til top |
|
| |
Rees Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Januar 2006 kl. 14:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mastervol skrev:
Rees skrev:
| Mastervol: Jeg har lige læst din indlæg på side 11, jeg kender godt mistanke om det med alder, jeg har haft samme oplevelse (se side 14), jeg stod også lidt og tænkte på om han overhovedet tog mig seriøst (jeg er 17), men han kunne jo selvfølgelig ikke vide hvad jeg har af udstyr osv. men han mistede da lige muligheden for at sælge et sæt højtalere til 30K.... |
|
|
Jamen det er da det jeg mener! Det værste er næsten når man føler man ikke bliver taget seriøst. Og det er i princippet lige meget om man køber højtalere til 1200 eller 30000.
|
|
|
jeg kunne ikke være mere enig, og det med at de ikke bruger demo lokaler det er til at blive sindsyg over .... man kan jo ikke vurdedre højtaleren når der konstant går folk ind foran .... __________________ Accuphase E-213
Accuphase DP-57
Audio Physic Spark
|
| Til top |
|
| |