| Forfatter |
|
wamba Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juni 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1260
|
| Sendt: 08 Januar 2006 kl. 14:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er sandt og også derfor jeg tit ikke er blevet taget seriøst, dog vil jeg da sige at langt de fleste gange i aalborg er jeg blevet taget utrolig meget seriøst, bl.a. af jacob og ejeren Lars selv...
Men ja dårlige erfaringer overskygger tit de gode...
|
| Til top |
|
| |
Rees Forum Bruger

Bruger siden: 06 Marts 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 278
|
| Sendt: 08 Januar 2006 kl. 14:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den gang jeg var ude og lytte til de B&W havde jeg oven i købet ringet i forvejen, dels for at sikre mig at de var hjemme, men ogå fordi de har sagt til mig og en kammerat, engang vi var ude og høre nogle 704'er, at hvis vi ville have en ordentlig demonstration, så skulle vi bare lig ringe i forvejen og sige at vi gerne ville høre dem. Så det gjorde jeg selvfølgelig, og sagte tydeligt at jeg gerne ville have en ordentlig demo af dem, og han sagde ja men det får vi en til at ordne, og så skulle jeg bare komme derud og så ville det være klar, men var det det, nej! __________________ Accuphase E-213
Accuphase DP-57
Audio Physic Spark
Mit Setup: http://www.hifi4all.dk/forum/forum_p osts.asp?TID=35114&KW=Rees
|
| Til top |
|
| |
Rocco_Siffredi Forum Bruger

Bruger siden: 10 August 2005
Status: Offline Indlæg: 39
|
| Sendt: 08 Januar 2006 kl. 14:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vil da så lige nævne at jeg har haft gode oplevelser med HFK.. Jeg var på udkig efter en NAD 218 effekt og ville gerne høre den.. Ringede til de forskellige afdelinger der lå forholdsvis tæt på min bopæl, men ingen havde den hjemme.. Men afdelingen i vejle var rigtig flinke og de fik en medarbejder til at tage hans med der hjemme fra så jeg kunne lytte til den.. Det syntes jeg er god service...
|
| Til top |
|
| |
Toftdahl Forum Bruger

Bruger siden: 07 Marts 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1593
|
| Sendt: 08 Januar 2006 kl. 14:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad er det man ikke kan høre som er bedre i et demo / lytterum - ud over at det kan det blive lidt mere overskueligt og en aleneoplevelse i et demorum, men stadig ikke noget der er noget værd. Demorum er belastende, specielt hvis man er kunde i butikken, idet det eller de to små rum som langt den overvejnede har, er optaget af en eller ander der hænger der i uendeligheder.
Derudover er demorum de fleste steder mere eller mindre misvisnede - det hjælper ikke en dyt at slæbe ordentligt grej med voksne højtalere ind i 10 - 12m2. Sidst jeg lånte et par Dali Helicon 400, tror jeg de hed, med hjem fra HiFiklubben, fik jeg forudgående et lyt i udstillingen, hvorefter jeg valgte den, da det var den der lige umiddelbart faldt i den gode retning for mine ører - den dag havde de ikke nogle af de lækre B&W 803D hjemme.
Men ekspedienten tilbød mig at låne dem hjem i weekenden, for det var jo der de skulle spille og i de bedste omgivelser - høflig og venlig ekspedition med den rette rådgivning. Demo rum er selvfølgelig okay, men jeg har siddet i de demorum masser af gange, jeg vil have et kort lyt i butikken og så hav det hjem inden jeg beslutter mig. Glem de demorum og tag det hjem - demorum er af det onde, de er alt for små og egner sig stort set ikke til andet end PC højtalere, i de fleste tilfælde. Og som jeg har fremhævet før, jeg har aldrig haft svært ved at låne ting i HiFi klubben, de er meget villige til at låne ud, mod billedlegitimation eller anden legitimation som de vil anerkende.
Og så al den rabat snak, nogle fortjener den og opfører sig så de kan få den, andre er ikke gode til at opføre sig så de fortjener den eller får den. Det er okay at nogen får den og andre ikke, sådan er det da over alt - karisma, venlighed og mange andre faktorer spiller ind i en god handel. Men fordi man ikke selv er i stand til at forhandle sig til en ordentlig handel, behøver man vel ikke at ævle bævle side op og side ned, om at man føler sig forurettet.
Med venlig hilsen
Jørgen Toftdahl
|
| Til top |
|
| |
wamba Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Januar 2006 kl. 14:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kunne vist ikke være beskrevet meget bedre, godt indlæg!
Igen et bevis på, at klubben altså gør det godt nok nogen steder! Har også det samme indtryk af den i Aalborg, ejeren (Lars) ville også låne mig Suite 1.2 subben med hjem i en weekend, så jeg havde ordentlig tid til at lytte på den! Den er i en mindre prisklasse, men alligevel er det prisværdigt!
Endte du egentlig med Helicon 400 så ?
:D
|
| Til top |
|
| |
Rees Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Januar 2006 kl. 14:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Toftdahl skrev:
|
Og så al den rabat snak, nogle fortjener den og opfører sig så de kan få den, andre er ikke gode til at opføre sig så de fortjener den eller får den. Det er okay at nogen får den og andre ikke, sådan er det da over alt - karisma, venlighed og mange andre faktorer spiller ind i en god handel. Men fordi man ikke selv er i stand til at forhandle sig til en ordentlig handel, behøver man vel ikke at ævle bævle side op og side ned, om at man føler sig forurettet.
Med venlig hilsen
Jørgen Toftdahl
|
|
|
Jo nok når de har deres "ingen rabat" politik ! __________________ Accuphase E-213
Accuphase DP-57
Audio Physic Spark
|
| Til top |
|
| |
BrAvO Forum Bruger

Bruger siden: 22 April 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 226
|
| Sendt: 08 Januar 2006 kl. 14:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har handlet en del af mit Hifi i HFK i Aalborg og har ikke haft nogle problemer med dem!
Men, jeg vil så også sige, at jeg er "ny" i faget, jeg har ikke oplevet de gode "kaffe tider", som man åbenbart gjorde nogle år tilbage!
Men produkterne man får i HFK, er da nogle produkter men altid kan komme til at "lytte" til, og dermed ved hvad man køber eller ikke køber, dette er da en god ting for HFK!
Selvom det er ærgegligt mht. de mange negative oplevelser, som folk har haft i forretningen!
Men megen rabat giver de ikke, og det er negativt, det er jo der man selv syntes, at man har oplevet noget som kunde, dvs. god service..... dette er en negativ ting.....
Men de sælger jo åbentbart nok, til de ikke bare går nedenom og hjem
Men skal ærligt indrømme, at jeg har fået bedre behandling i andre butikker, og derfor er nok ikke sikkert, at jeg bliver ved med at handle der!
fx. Sunaudio.dk i Aalborg er også en NICE butik!!!
|
| Til top |
|
| |
Toftdahl Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Januar 2006 kl. 14:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rees
Den politik har de fleste handlende - eksempelvis B&O har været helt hysteriske, men man opnår rabat på produktet alligevel - det drejer sig om så mange faktorer, som man umiddelbart ikke lige kan remse op. Hvis man som almindelig detailhandlende annoncerede med - kom bare ind og få rabat, måtte man jo være lidt anderledes, for at sige det pænt.
Der er jo bunker af indkøbsforeninger i dette land, hvis man er ansat her elller der, hører under det eller andet forbund, hvor man får fra 10 til 20% rabat. Det er da fint, hvorfor ikke, der er nogend er gør noget for at samle købet / købene som kan være ganske mange og store.
Glæd dig over det, vær glad på andres vegne - bliv en af dem, det nytter da ikke at sidde her og tvære i det igen og igen, og så lige lade det hænge på HiFi klubben alene - det er en realitet og verden ser sådan ud.
Med venlig hilsen
Jørgen Toftdahl
|
| Til top |
|
| |
Thomas! Forum Bruger

Bruger siden: 27 December 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 28
|
| Sendt: 08 Januar 2006 kl. 14:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mastervol skrev:
|
Det generelle tema er jo at Hi-Fi Klubben ikke er som i de gamle dage, og det har man fuldstændig ret i. - Heldigvis. I "de gamle dage" var der rigtig mange ting i Hi-Fi Klubben som ikke ville kunne fungere idag. Vi åbnede butikkerne kl. 14.00. Sælgerne fik knap nok løn, kundebetjeningen var til tider direkte arrogant og hvis ikke kunderne kunne lide det kunne de jo bare blive væk, osv. Den slags kunne gå for 20 år siden men den går ikke længere. Nu er der åbenbart en entusiastisk lille flok der synes disse gamle dage var bedre, og det skal de jo have lov til.
|
|
|
Jeg må være en sær snegl, for jeg foretrak den gamle version. Hvis jeg er ved at købe noget der ikke duer sammen, vil jeg have sælgers mening serveret usødet med det samme. Så kan jeg tage stilling. For nogen er det måske arrogance 
Der var engang... Kom lettere fortvivlet ind i butikken med en Denon cd-maskine, der var holdt op med at virke -købt brugt, uden for garanti. Forelagde problemet for ekspedienten som resolut fiksede den på stedet. Det tjente han selvfølgelig ikke noget på, men det er den slags oplevelser der kan få mig til at komme igen... og igen... og igen.
10 pr gammel historie, men den slags glemmer man ikke lige... heller ikke selvom ekspedienten sidst min S10 var til service ikke engang vidste hvad det var for en maskine.
Jeg kommer gerne i Hifi-klubben, men køber efterhånden sjældent noget. Tror bare vi er vokset fra hinanden. Hifi-klubben herovre i jylland gør mest i teenagevenlige surroundløsninger og jeg drømmer om sølvkabler op pickupper (og en Lyngdorf TDA2200) __________________ Hvis du ikke er enig i ovenstående, så spyt ud. Nedenstående er til for det samme, og jeg elsker debat.
|
| Til top |
|
| |
Toftdahl Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Januar 2006 kl. 15:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Wamba
Nej jeg endte ikke op med Helicon 400, selv om det er en udmærket højtaler - jeg er meget lun på B&W 803D, som jeg hørte for få dage siden, de overraskede mig nu en anelse.
Med venlig hilsen
Jørgen Toftdahl
|
| Til top |
|
| |
Rees Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Januar 2006 kl. 15:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Toftdahl skrev:
|
Rees
Den politik har de fleste handlende - eksempelvis B&O har været helt hysteriske, men man opnår rabat på produktet alligevel - det drejer sig om så mange faktorer, som man umiddelbart ikke lige kan remse op. Hvis man som almindelig detailhandlende annoncerede med - kom bare ind og få rabat, måtte man jo være lidt anderledes, for at sige det pænt.
Der er jo bunker af indkøbsforeninger i dette land, hvis man er ansat her elller der, hører under det eller andet forbund, hvor man får fra 10 til 20% rabat. Det er da fint, hvorfor ikke, der er nogend er gør noget for at samle købet / købene som kan være ganske mange og store.
Glæd dig over det, vær glad på andres vegne - bliv en af dem, det nytter da ikke at sidde her og tvære i det igen og igen, og så lige lade det hænge på HiFi klubben alene - det er en realitet og verden ser sådan ud.
Med venlig hilsen
Jørgen Toftdahl
|
|
|
Jo jo, men nu er det jo et forum om hifi, så er det da ganske naturligt at det går ud over hifiklubben, når det er dem jeg har de oplevelser med, og hvis ikke du gider læse om det, jamen så har du jo heldigvis muligheden for at lade være .... __________________ Accuphase E-213
Accuphase DP-57
Audio Physic Spark
|
| Til top |
|
| |
Toftdahl Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Januar 2006 kl. 15:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rees
Der er ikke noget der tyder på at jeg ikke gider læse det, jeg har bare også en mening om tingene og nogle oplevelser - hvis kun det er den enkeltes oplevelser og meninger, så bliver det da lidt ensidigt. Man skal ikke være sur over man ikke har fået rabat, hvis politikken er, at man ikke får det.
Med venlig hilsen
Jørgen Toftdahl
|
| Til top |
|
| |
Rees Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Januar 2006 kl. 15:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Toftdahl skrev:
|
Rees
Der er ikke noget der tyder på at jeg ikke gider læse det, jeg har bare også en mening om tingene og nogle oplevelser - hvis kun det er den enkeltes oplevelser og meninger, så bliver det da lidt ensidigt.
Med venlig hilsen
Jørgen Toftdahl
|
|
|
Det er rigtigt, det er altid bedre med fleres meninger / oplevelser .... __________________ Accuphase E-213
Accuphase DP-57
Audio Physic Spark
|
| Til top |
|
| |
wamba Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Januar 2006 kl. 15:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Toftdahl skrev:
|
Rees
Der er ikke noget der tyder på at jeg ikke gider læse det, jeg har bare også en mening om tingene og nogle oplevelser - hvis kun det er den enkeltes oplevelser og meninger, så bliver det da lidt ensidigt. Man skal ikke være sur over man ikke har fået rabat, hvis politikken er, at man ikke får det.
Med venlig hilsen
Jørgen Toftdahl
|
|
|
Okay toft, det bliver da interressant at se hvad du finder godt :-), må man spørge om du har overvejet andre mærker? Hvad med f.eks. Audiovector?
|
| Til top |
|
| |
THX1138 Forum Bruger

Bruger siden: 08 April 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 51
|
| Sendt: 08 Januar 2006 kl. 17:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg var inde i HiFi klubben den anden dag og jeg synes godt nok de gør meget ud af at fortælle at de er så billige så det er helt vildt. Specielt i deres nye katalog hvor de skriver side op og side ned om hvordan de hopper mellemmanden over og giver os forbrugere en billigere pris. Op til 40% billigere (mener jeg at have læst et sted). Det lyder jo godt.
Men så da jeg går rundt i HiFi klubben og kigger ser jeg en masse anmeldelser af deres udstyr i udenlandske blade (What Hi-Fi? osv). Det sjove er nu at Denon og B&W koster mere i Danmark end det gør i England. Det kan jeg slet ikke forstå! Skulle de ikke være billigere i Danmark når de nu hopper distributøren over???
Det hele bliver så lidt sjovere når man søger lidt rundt på nettet og faktisk finder ud af at der er steder i verden hvor man faktisk kan få HiFi Klubbens produkter rigtig billigt. Se fx dette link :
http://www.audiohoanghai.com/Index.aspx?CatID=11
Det er i Vietnam og her kan man sørme få Denon og B&W til helt andre priser end her hjemme.
Et rigtig godt eksempel er den nye Denon PMA-SA1 som koster 58.900kr her hjemme, men i Vietnam koster den 34.824kr. Det er faktisk en besparelse på 40%. Det er da også en del penge. Selvfølgelig bliver besparelserne mindre jo billigere produkterne bliver. Men man kunne jo i princippet tage en ferie til Vietnam og så købe en PMA-S1. Så har man egentlig fået rejsen gratis!
HiFi klubben siger ” Det betyder bl.a., at vi kører let og elegant uden om alle de fordyrende mellemhandlere, der plejer at tage sig godt betalt på produkternes vej fra fabrik til dig. Vi handler direkte med producenterne – og det kommer i den grad dig til gode. På den måde kan vi nemlig holde priserne på attraktive kvalitetsprodukter nede. Sådan skal det være!”
Jeg tror det er HiFi klubben der tjener ikke alene forhandler avancen men også distributør avance. Altså noget der ligner en avance på 50-60%...
Men jeg tror da hifi klubben er her om 10 år.. Det ser ud som deres nye strategi begynder at virke. De havde det godt nok svært sidst i 90'erne og starten af 00'erne. Der var de nok også lidt "in between chairs". Der er jo i den sidste tid sket en polarisering af market. Enten skal hifi være hamrende dyrt eller også skal det være det billigste fra El-svindleren.. Men nu hvor Fona, Merlin osv begynder at satse mindre på hifi bliver der mere plads til HiFi klubben.. De er næsten den eneste kæde der har ordentlig hifi og et rimeligt udvalg.. Så det skal nok køre for dem. Men man kan jo så altid diskutere måden de gør det på 
|
| Til top |
|
| |
Acer Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 08 Januar 2006 kl. 17:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
wamba skrev:
|
Det er sandt og også derfor jeg tit ikke er blevet taget seriøst, dog vil jeg da sige at langt de fleste gange i aalborg er jeg blevet taget utrolig meget seriøst, bl.a. af jacob og ejeren Lars selv...
Men ja dårlige erfaringer overskygger tit de gode...
|
|
|
HFK i Vejle er også god, lille men med et velfungerende og venligt personale - hyggelig butik  __________________ Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
|
| Til top |
|
| |
Gerdes Forum Bruger

Bruger siden: 10 April 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 1408
|
| Sendt: 08 Januar 2006 kl. 17:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
THX1138 skrev:
|
Det hele bliver så lidt sjovere når man søger lidt rundt på nettet og faktisk finder ud af at der er steder i verden hvor man faktisk kan få HiFi Klubbens produkter rigtig billigt. Se fx dette link :
http://www.audiohoanghai.com/Index.aspx?CatID=11
Det er i Vietnam og her kan man sørme få Denon og B&W til helt andre priser end her hjemme.
|
|
|
Cute. Hvad er pointen med at sammenligne markedet i Danmark med markedet i Vietnam? Det næste bliver vel at sammenligne biler i Danmark og Sverige, for derefter at konkludere at bilforhandlerne i Danmark tjener mere end bilforhandlerne i Sverige?
Edit: Du skal i øvrigt ikke længere væk end Norge for at finde eksempelvis Denon-produkter billigere end i Danmark. Norge er ikke medlem af EU og der pålægges derfor ikke EU-told på elektronik importeret uden for EU. __________________ Kompromisser er for kvinder, børn og politikkere. Ikke for hjemmebif-entusiaster.
|
| Til top |
|
| |
wamba Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Januar 2006 kl. 18:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, helt sammenlignes med vietnam kan vi desværre ikke, der er moms ændringer og alt muligt skidt som du ikke kan tage alvor i. Men det er sandt, at meget hifi er billigere i f.eks. vores nabolande...
|
| Til top |
|
| |
THX1138 Forum Bruger

Bruger siden: 08 April 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 51
|
| Sendt: 09 Januar 2006 kl. 21:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er klart at man ikke bare kan sammenligne Vietnam og Danmark 100%. Men hvis man nu skulle have den største Denon integrered forstærker kunne man da nok godt spare ca. 10.000 kr på at importere den fra Vietnam. Det er vel også værd at tage med.
Jeg synes da også det er slående at Denon og B&W er billigere i England end DK når HiFi klubben nu gør så meget ud af at de bare er så billige...
|
| Til top |
|
| |
Toftdahl Forum Bruger

|
| Sendt: 10 Januar 2006 kl. 00:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
THX1138
Hvor køber man B&W billigt i England, jeg har forgæves kigget efter det, ville være lidt interessant. Evt på en PB.
Med venlig hilsen
Jørgen Toftdahl
|
| Til top |
|
| |