Tilbage til HIFI4ALL.DK 24. maj 2025 | 02:29   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Forhandlere
 HIFI4ALL Forum : Forhandlere
Emne Emne: Hifi-klubben (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 17
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Vanderlay
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Sendt: 17 Maj 2005 kl. 20:23 | IP-adresse registreret  

Sund skrev:

men måske er det fordi de er sure, som ræven sagde.

Den fangede jeg altså ikke helt. Mener du, at dem der er mere eller mindre kritiske over for de oplevelser, de har haft i HFK siger sådan, fordi de gerne selv ville have en hifi-butik?

Nu synes jeg fronterne bliver trukket så skarpt op, at diskussionen bliver ligegyldig. Så vidt jeg læse er der mange af de kritiske indlæg her, som også tager forbehold for forskellige butikker og nævner positive oplevelser. Jeg påstår bestemt ikke, at hele Hifi-klubben er fordærvet blot fordi nogle enkelte butikker har dårlig service (nogle gange).

At man bare kan handle et andet sted - ja tak - hvad tror I vi gør? Men derfor kan man da godt diskutere det herinde (er det ikke et debatforum?).

Lad mig understrege, at jeg ingen idé har om HFK i gamle dage, jeg kommer ikke for at få testet deres viden og jeg kommer ikke for at lytte til apparater, jeg derefter vil købe over nettet. Men jeg har prøvet flere gange at spørge meget interesseret til et nyt produkt og hvor sælgerne nærmest ikke gad at sætte det til, men hellere ville fortælle mig om den Denon, de mente jeg skulle købe (ud fra hvad sælgeren siger). Med andre ord - mit problem er ikke, at de har sælgermentalitet, men at jeg har været uheldig at møde DÅRLIGE SÆLGERE derinde, som ikke forstod, at det trods alt er specialprodukter, de sælger.

Hvis det er helt anderledes i andre butikker, er det jo bare godt.

Vedr. Nitroblast - givet hvor konflikten er kommet til, så synes jeg du skulle overveje at sende den information til HFKs mand i en PB. Det er lidt sent 'blot' at ville lufte dine tanker, men der ingen grund til at hænge enkelte medarbejdere ud her i forum.

Til top Vis Vanderlay's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Vanderlay

HenJ
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Januar 2004
Lokalitet: København
Sendt: 17 Maj 2005 kl. 20:29 | IP-adresse registreret  

MEN VI VED JO IKKE OM DET ER LØGN

Jeg syntes at det er lidt pineligt at man ikke tror på nitro, hvad skulle han da få ud af det? men bare een mail fra HFK og så er han stemplet

Sidste gang jeg var i HKF for at se/høre noget SACD fra dennon, vidste den kære sælger ikkengang hvordan man skulle tilslutte det, men valgte dog at hente en SACD disk (men det var blot en alm. cd) og satte den på aligevel, så jeg kunne høre den spille??????????

Jeg gik dog grinede derfra, hen til D***'tv og købte en Marantz der istedetfor...

HURRA for de små butikker.

Art Gallery at
http://picasaweb.google.dk/henrikjust/
Til top Vis HenJ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af HenJ Besøg HenJ's Websted

Graa
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 December 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 17 Maj 2005 kl. 20:31 | IP-adresse registreret  

Til Brian 7500.

NEJ, det er lige præcis IKKE blevet nævnt, at man i denne tråd skal finde på historier. Så jeg går ud fra, at dit sidste indlæg et henvendt til Nitro.

Og jo. Ham Henrik arbejder i Hifiklubben. Og jo, jeg kan godt forstå, at man fra klubbens side ikke vil sidde i en tråd som denne og skulle forsvare forskellige påstande som er mere eller mindre sandværdige, og i nogle tilfælde blæst op til 10 høns.

Til top Vis Graa's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Graa

Only2channel
Lukket konto
Lukket konto

Lukket på anmodning fra bruger

Bruger siden: 09 Maj 2005
Sendt: 17 Maj 2005 kl. 20:35 | IP-adresse registreret  

Jamen hvorfor tvivle på om NITRO´s indlæg er sandt eller ej ? Det er da snart hverdagskost at rende ind i en hifiklubsælger der intet aner om det han står og sælger !

Man kan være expert og køre en sælger i græsset - man kan også være den som ved lidt om tingene, ikke meget men lidt og så komme ind i en hifiklub, hvor man - udfra hvad de udgir sig for at være - skulle kunne få en ordentlig vejledning osv. Man kan også være en der intet aner om tingene og har fået ad vide af sin far at i hifi får du sgu det rigtige de ved bla bla bla

Det KUNNE man førhen - i alle afdelinger - det er svært nu og når personalet så dybest set ikke lægger mærke til én, når man går rundt eller står og venter på betjening, så virker det da totalt useriøst. KOMMER man så til "fadet" er det tit at det er en person som ikke ved ret meget mere om det, end det du kan læse i deres REKLAME.

Fint nok - hvis ellers det var det hifiklubben gav sig ud for at være, men hifiklubben VIL jo stadig være den der giver bedst service, dem der kan vejlede mest rigtigt, DET er også fint, men det kan bare ikke lade sig gøre med ansatte der ikke interesserer sig for kunderne og ved bare LIDT mere om produkterne, end det ALLE kan læse sig til.

Førhen var der mindst EN i hver afdeling der kunne det hele på rygraden, en de andre ansatte kunne gå til hvis det brændte lidt på - de andre ansatte vidste dog noget mere om produkterne end de gør i dag.

TIL PIRANHA, vil jeg sige: jo tiderne har ændret sig, alt KAN ikke være som førhen - desværre - men man kunne da ansætte folk der var lidt serviceminded og satte sig lidt ind i div. produkter - - - - Det er da iorden at hifiklubben har ændret sig til det vi i denne debat kalder alt det vi gør og at servicen ikke er HELT som førhen - men så bør man ikke kalde hifiklubben for et sted for entusiaster - ikke engang GANSKE ALMINDELIGE ENTUSIASTER.

Det er lidt at gå derhenad hvor BILKA skrev: HIGH END HØJTTALERSÆT - 2495,-

Men jo, det er fedt at andre har overtaget det med at være særdeles speciel - ellers var vi jo lost, os der gerne vil ha lidt mere i forretningen end vi kan læse os til.

Men noget helt andet er, nogle af de ansatte må da ha det skidt med ikke at kunne svare på alm spørgsmål - nogle spørgsmål hvor svaret står i deres egen reklame - det må da være surt for vedkommende selv. At samme person så dybest set overser nogle kunder når de kommer ind og imens de ER der inde, ja det gør vel ikk det hele bedre.

Til slut vil jeg sige: Jeg tvivler ikke det mindste på hans indlæg, jeg har selv oplevet det - på mange måder.

Der er ræsende ærgeligt at se en hifiklub som man holdte af, skrumpe ind til noget hvor er ligegyldigt hvem og hvad der står bag disken. Ansættelseskravene førhen var: Du skal kunne betjene kunderne på en venlig måde og du skal vide noget om det du står og sælger - helst også alt andet da der er mulighed for at kunden vil Mixe hifiklubbens grej sammen med noget andet - - - - GANSKE FÅ KRAV, men de krav er der vist ikke længere, nu skal der bare være en der.

Til top Vis Only2channel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Only2channel

NitroBlast
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Januar 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 17 Maj 2005 kl. 20:36 | IP-adresse registreret  

Vanderlay skrev:
Vedr. Nitroblast - givet hvor konflikten er kommet til, så synes jeg du skulle overveje at sende den information til HFKs mand i en PB. Det er lidt sent 'blot' at ville lufte dine tanker, men der ingen grund til at hænge enkelte medarbejdere ud her i forum.

Jeg har oplyst informationerne tidligere efter bedste evne. Jeg oprettede en OFIR mailkonto, som udelukkende skulle bruges til at checke HFK af, og deltage i deres forum. Sidenhen har jeg ikke brugt denne konto, og derfor er den blevet slettet, fordi den var inaktiv for længe.

En helt anden ting er, at hvilken forskel skulle det gøre, hvis HFK kunne bekræfte historien i ved at kigge i arkivet? Jeg tror stadig at de ville benægte, og fortsætte med at nedgøre mig personligt.

Min samvittighed har det perfekt. Specielt fordi HFK med deres udtalelser her i tråden har bekræftet dele af min beretning.. Og hvorfor skulle resten så være løgn og opspind? Hvad skulle jeg have ud af at opdigte sådan en historie?

WATT er et udtryk for kvantitet - ikke kvalitet ;o)
Til top Vis NitroBlast's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af NitroBlast Besøg NitroBlast's Websted

Administrator
Administrator gruppe
Administrator gruppe

Bruger siden: 25 Januar 2003
Sendt: 17 Maj 2005 kl. 20:40 | IP-adresse registreret  

Deltagere som ikke kan forholde sig til trådens emne, bedes venligst undlade at post svar.

En række indlæg er fjernet fra tråden.

Jeg forholder mig ikke til sandt eller falsk, men svar, hvor der opdigtes et svar, og ovenikøbet inddrager ander forhandlere end omtalte, dur ikke!

Lad venligst være!!!!

Sørg nu for debatten holder et moderat niveau - og lad nu være med at HAKKE PÅ HINANDEN!!!!
Til top Vis Administrator's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Administrator Besøg Administrator's Websted

jdg1
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003
Sendt: 17 Maj 2005 kl. 20:41 | IP-adresse registreret  

Brian7500 skrev:

Vi er fuldkommen enige om, at det et latterligt at bringe sådan noget til torvs hvis det er løgn.

Men du har da ikke en skid belæg for at sidde og kalde manden en løgner fordi en eller anden klovn fra Hifiklubben gør det. Lige så lidt som jeg har belæg for at sige at han ikke er det.

Vi kan da ikke komme udenom, at vi ikke aner en døjt om, hvorvidt ham Henrik har undersøgt noget om Nitros påstande eller om han overhoved arbejder i Hifiklubben.

Jeg kan godt forstå hans bevæggrunde for ikke at ville udlevere nogen enkeltpersoner. Men jeg kan også sagtens se at det ikke sætter Nitro i et godt lys.

Men jeg synes dog stadigvæk, Nitroblast eller ej, at denne tråd viser, at Hifiklubben har et seriøst problem hvad angår deres service. Og jeg synes i modsætning til mange andre i denne tråd, at det ham fra Hifiklubben gør er alt, alt for nemt. At kalde folk for løgner og stemple deres påstande som useriøse for derefter at trække sig tilbage er sgu da netop useriøst.

Nu arbejder Henrik Thue Nielsen rent faktisk for klubben (kig på hjemmesiden ).

Jeg ved ikke om Nitroblast lyver eller ej. 

Men prøv at sætte dig i klubbens sted.  En gut kommer med nogle temmeligt alvorlige beskyldninger på et offentligt forum.  Om en episode der angiveligt har fundet sted for over et halvt år siden!! (hvorfor har han ikke skrevet noget før nu??)  Da en repræsentant for klubben gerne vil hjælpe og spørger om dokumentation - ja, så kan Nitro ikke levere varen.  Det virker sgu' lidt letkøbt!

Og hvordan skal klubben så reagere?  Tjaa...prøv engang at tænke tilbage til et af Langsoms (Hurtig) utallige korstog mod klubben.....tråde der ville få Linn-tråden til at ligne det rene vand.  (Desværre er de blevet slettet).  Husk lige på alle de tråde før end I udtrykker jeres uforbeholdne sympati for alle kritikerne!

Dette er ikke en lang forsvarstale for klubben.  For der er sgu' mangler.  Jeg har haft nogle meget dårlige oplevelser i Hillerød afdelingen!!  Men derfra til bare at kaste med rådden frugt på hele kæden - der er sgu' langt!

Til top Vis jdg1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jdg1 Besøg jdg1's Websted

kim olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 17 Maj 2005 kl. 20:44 | IP-adresse registreret  

det er da under lavmål at stemple nitroblast, og påstå at det er en løgnehistorie.

jeg synes hans argument er ganske tilfredsstillende, og hvis folk tror blindt på en hfk pr medarbejder, i stedet  for en der venligt står frem, så skal de af med skyklapperne (ikke myntet på nogle personligt)

nitroblast har fremlagt sin sag, men ønsker ikke at nogle skal lide under det.

Hurtigs "afgang" fra cybertainment er blevet offenligt kendt, men har ikke skadet nogle specifikke personer, hvis den havde det var den jo nok aldrig kommet frem (undskyld til hurtig hvis jeg antager at han ville have holdt sin mund hvis det kunne have skabt problemer for en eller flere navngivende hfk medarbejdere)

i stedet for at vi kunne have fået en reel debat synes jeg tråden er på vej ud i en pro7con mht hfk.. og det var nok ikke lige nitroblasts mening.

Gumle
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2005
Lokalitet: Fyn
Sendt: 17 Maj 2005 kl. 20:51 | IP-adresse registreret  

Jeg kan ikke genkende de dårlige oplevelser med HFK, der er gengivet i denne tråd.
Da jeg og en kammerat for ca. 1 måned siden var i HFK i Odense for at lytte på nogle højttalere fik vi da lov til at lytte så længe vi ville (ca. 1½ time), og uden at der stod en sælger og hang over os, for at pushe dette eller hint. Vi fik sågar kaffe, så i Odense er der tilsyneladende kaffe til andre end personalet
Ved et besøg i HFK for ca. 14 dage siden blev jeg da også tilbudt at låne et sæt højttalerer med hjem, og det var endda før jeg spurgte om det kunne lade sig gøre, så det er heldigvis ikke (helt) slut med at kunne låne potetielle købsemner med hjem.

Selvfølgeligt er der tidspunkter, hvor man må vente på at få betjening, når der nu ikke er mere end 2-3 ekspedienter til stede, men sådan har det vel altid været?!
Det er straks værre når ekspedienterne ikke ved, hvad de taler om, og der har jeg da også mødt enkelte i HFK, men ikke i nær så stor koncentration som hos Fona, Merlin, Electric city o.s.v., hvor de nærmest står i kø for at lufte deres uvedenhed. Desværre er HFK og KT er de eneste steder i Odense centrum, hvor man stadig kan finde egentlige hifi produkter.

At HFK har eneforhandling på visse produkter kan da irritere, da man så ikke kan håbe på 'priskrig', men hvis man stadig er tilfreds med det, man får for pengene, er prisen vel ikke helt gal, eller hvad?
Helt generelt tror jeg, der er mange butikker, som ikke er klar over at god service faktisk både kan tiltrække og holde på kunder (eller ignorerer de det blot?!).

Min mening er således at det ikke ser så skidt ud i HFK i Odense, men jeg kan ikke udtale mig om andre afdelinger.
Til top Vis Gumle's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gumle

Joch
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Juli 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 17 Maj 2005 kl. 20:53 | IP-adresse registreret  

Håber bare klubben vil være med til at diskutere det ordentlig, de skriver trods alt, man skal komme med kritik til dem, og at kunder skal være i centrum, efter det her at dømme må de jo være på den gale vej

Civilingeniør i Teknisk IT Multimedie med speciale i Adaptiv støjdæmpning
PhD studerende i radar tracking og klassifikation
Til top Vis Joch's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Joch

tubefreak
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter ønske fra bruger!

Bruger siden: 31 Maj 2004
Sendt: 17 Maj 2005 kl. 20:53 | IP-adresse registreret  

Tvivlen kommer den anklagede til gode, men hvorfor tvivle ? der er 5 sider der understøttet nitroblast. 

HFK svarede nøjagtigt som forudset og selvfølgelig finder de ikke noget der kan nedgøre dem selv.

Til top Vis tubefreak's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tubefreak Besøg tubefreak's Websted

Brian7500
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2005
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 17 Maj 2005 kl. 20:56 | IP-adresse registreret  

Graa skrev:

Til Brian 7500.

NEJ, det er lige præcis IKKE blevet nævnt, at man i denne tråd skal finde på historier. Så jeg går ud fra, at dit sidste indlæg et henvendt til Nitro.

Og jo. Ham Henrik arbejder i Hifiklubben. Og jo, jeg kan godt forstå, at man fra klubbens side ikke vil sidde i en tråd som denne og skulle forsvare forskellige påstande som er mere eller mindre sandværdige, og i nogle tilfælde blæst op til 10 høns.

Nej, det var faktisk møntet på det sidste indlæg du postede. Det var det mest barnlige jeg længe har læst.

Og igen. Du har intet belæg for at sige at Nitroblast lyver.

Men lad os stoppe her. Du har åbenbart besluttet at manden lyver uanset hvor meget han så forklarer sig.

Brian7500

Til top Vis Brian7500's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Brian7500

Sund
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Januar 2005
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 17 Maj 2005 kl. 20:58 | IP-adresse registreret  

De er nok sure, sagde ræven om rønnebærrene, da han måtte indse at han ikke kunne nå dem.

Meningen kan som så meget andet i denne tråd have flere betydninger, og jo mere jeg læser i indlæg efter den kommentar jo flere er mulige.

Men det jeg blandt andet mente med den del af indlægget var at det kunne jo være, at vedkommende som oprettede den, havde en mere jordnær og simpel grund til at have den opfattelse han har af Hi Fi Klubben, for eksempel at han følte sig forbigået fordi han ikke havde opnået rabat.

Det er bare en, blandt mange mulige, betragtninger man kan bruge den sætning til at perspektivere tingene igennem.

Desværre har denne tråd, som så mange andre taget en temmelig uventet og, for mig, uønsket drejning, hvor det fyger med antydninger, hentydninger og andre slet skjulte beskyldninger mod dem der faktisk prøver at være seriøse i ders forsøg på at være med til at nuancere synet på Hi Fi Klubbens måde at behandle deres kunder på, mens der er en mere eller mindre frimodig holdning til dem der mener at deres kundepolitik er voldsomt kritisabel.

Ytringfrihedens værdi kan kun fastholdes gennem at den bliver brugt med omtanke og ansvarsfølelse overfor dem den involverer i sit udtryk, ellers bliver det blot en indholdsløs floskel og dermed meningsløs.

Jeg oplever at det er et element der mangler i grundsubstansen i nogle af de indlæg der optræder på dette forum. Og det synes jeg er beklageligt.

Kun de der har noget at skjule ønsker begrænsninger.

De, der siger det er umuligt, skal ikke forstyrre dem der er igang med det.

Only2channel
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 17 Maj 2005 kl. 21:05 | IP-adresse registreret  

kim olsen skrev:

det er da under lavmål at stemple nitroblast, og påstå at det er en løgnehistorie.

jeg synes hans argument er ganske tilfredsstillende, og hvis folk tror blindt på en hfk pr medarbejder, i stedet  for en der venligt står frem, så skal de af med skyklapperne (ikke myntet på nogle personligt)

nitroblast har fremlagt sin sag, men ønsker ikke at nogle skal lide under det.

Hurtigs "afgang" fra cybertainment er blevet offenligt kendt, men har ikke skadet nogle specifikke personer, hvis den havde det var den jo nok aldrig kommet frem (undskyld til hurtig hvis jeg antager at han ville have holdt sin mund hvis det kunne have skabt problemer for en eller flere navngivende hfk medarbejdere)

i stedet for at vi kunne have fået en reel debat synes jeg tråden er på vej ud i en pro7con mht hfk.. og det var nok ikke lige nitroblasts mening.

SÅDAN !!!
Til top Vis Only2channel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Only2channel

kramer71
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2003
Sendt: 17 Maj 2005 kl. 21:10 | IP-adresse registreret  

Administrator skrev:
Deltagere som ikke kan forholde sig til trådens emne, bedes venligst undlade at post svar.

En række indlæg er fjernet fra tråden.

Jeg forholder mig ikke til sandt eller falsk, men svar, hvor der opdigtes et svar, og ovenikøbet inddrager ander forhandlere end omtalte, dur ikke!

Lad venligst være!!!!

Sørg nu for debatten holder et moderat niveau - og lad nu være med at HAKKE PÅ HINANDEN!!!!

Tak fordi tråden ikke er lukket.

Tak fordi tråden ikke er afsluttet af et kvalmt billede og tekst af en eller anden underlødig direktør.

FreeHIFI4.all (and free speakers and cables for some :)

Love and Peace

Til top Vis kramer71's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kramer71

Only2channel
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 17 Maj 2005 kl. 21:15 | IP-adresse registreret  

Jeg synes det er beklageligt at andre beklager sig på andres vegne og nu smutter jeg

Skide sjov tråd, meen, der er ting der er sjovere - f.eks at sidde og snakke anlæg, høre musik osv - så det vil jeg gøre - hyg jer videre

Og se så at få fundet det element i grundsubstansen, så i kan komme videre - snak for satan, ingen får ret alligevel.

Bundgård
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 22 Januar 2005
Lokalitet: Ikke angivet
Sendt: 17 Maj 2005 kl. 21:17 | IP-adresse registreret  

Nu slynger jeg lige et spørgsmål ud!. Hvad er kvaliteten af de produkter HFK har på hylderne idag?. Jeg har selv fornemmelsen af, at den er gået ned med årene og nu nærmer sig den Radiobranchen stod for engang (før det begyndte at skride for dem). Kvaliteten som HFK forsat gerne vil være kendt for, er idag noget de kan skaffe hjem efter ønske. Selv har jeg kun været i Århus afdelingen og kender ikke de øvrige butikker. 

Hvis det forholder sig sådan, kan man vel godt forstå at servicen følger avancen.

Til top Vis Bundgård's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bundgård

grohnheit
Forum Bruger
Forum Bruger

Lokalitet: Østjylland
Sendt: 17 Maj 2005 kl. 21:27 | IP-adresse registreret  

Hej....

Jeg går altid i hifi-klubben i Vejle. Den kan jeg godt lide, men nogle dage er der dog lidt for lidt medarbejdere i forhold til kunder, men medarbejderne gør det virkelig godt i Vejle, og de forklare altid på en meget venlig måde alt hvad de ved om porduktet.

De løber nærmest rundt i butikken, bare for at give den bedste service, så jeg tror ikke man kan kritisere alle hifi-klubber på en gang.

Jeg tror bare at hifi-klubben er begyndt at spare for meget på lønnen, men det burde dog være lige modsat!!!!!!

Og til det med rebatten: jeg har før fået kabler i rabat, når jeg har købt noget der inde, men aldrig penge.

Til top Vis grohnheit's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af grohnheit

kramer71
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2003
Sendt: 17 Maj 2005 kl. 21:32 | IP-adresse registreret  

Jammen der er vel ikke noget anderledes med kvaliteten ? - mærkerne er jo i store træk de samme. Og mærkerne nyder jo også i dag god anerkendelse (Denon og Nad)

Hvad der er forskellen er vel en stigende anvance forholdsmæssigt ift. udlandet.

For 15 år siden var hifi jo sindsygt billigt i dk og hifiklubben i særdeleshed (og det var nemt for dem). I dag kan en tur på de tyske sites jo vise at det forholder sig lidt omvendt - og at det ikke kun skyldes momsen.

Jeg vil så gerne spørge - hvis ovenstående er korrekt ift. avancen. Hvad var årsagen til denne udvikling ?

- og hvad skal der gøres for at det vendes om ?

Nu vil jeg gøre klubben en stor tjeneste (jeg eftersender faktura) og spørge deres målgruppe - i stedet for at forsvare sig :) :

Forestil dig "klubben" hvor alle de hedeste drømme kommer igennem (ok måske ikke de hedeste - men så det der relaterer sig til hifi):

Beskriv hvad du ser

Hvad er der i butikken

Hvad koster det

Hvad sker der næste gang du går ned i den lokale klub

Hvad kan vi gøre nu for at bringe klubben derhen.

-----

Hold kæft - det her plejer at koste 70k

Til top Vis kramer71's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kramer71

Medlyd
Branchemedlem
Branchemedlem

Medlyd

Bruger siden: 26 August 2004
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 17 Maj 2005 kl. 21:32 | IP-adresse registreret  

Hej

Hi fi Klubben er en forretning, der har udgangspunkt i Hi Fi. De har formentlig aldrig haft bedre produkter end de har nu, de har aldrig haft bedre demofaciliteter og de har aldrig haft større overskud. Det kan da godt være tilfældigt, men at de skulle stå overfor en lukning indenfor et par år, som èn debatør spår, må henregnes til ønskedrømme, opstået under kraftig påvirkning af psykofarmica.

Hvis vi regner lidt på de negative røster der er her i tråden, så er der vel ca. 10 der bidrager med rigtig mange indlæg, hvis man så relaterer det til det antal kunder der har handlet hos Hi Fi Klubben i de sidste 5 år, hvor alt angiveligt er gået galt, ja, så er det blot et fåtal der er utilfredse. At man derfor ikke skal negligere disse menneskers oplevelser er da soleklart og er vel egentlig også det, Henrik Thue Nielsen, prøver at undgå med sit indlæg. Han spørger høfligt, ganske simpelt for at opklare kalamiten, men når klageren ikke vil danse med, ja så kan jeg da godt forstå at Henrik efterlader ham på dansegulvet.

I de sidste 15 år har jeg overhørt disse klagesange om Hi Fi Klubben, hvor alle er enige om at det var bedre "dengang". Jeg er nu af den mening at mange ting er blevet bedre. I midten af 80`erne, skulle man stå i kø 3 timer for at købe et Hi Fi Klub anlæg, ihvertfald i Kbh. og HFK havde ingen demofaciliteter. Idag kommer man ind i templer, der har alskens udstyr sat til i rene, ordentlige opsætninger. Det giver købelyst og glæder, når man skal investere, hvilket kan ses på HFK`s omsætning. Nogle nævner SK sound som en reference, ja... , men nogle af disse mennesker lagde bare mønten andetsteds. Det samme kunne siges om Lydgalleriet, der også er blevet skamrost, ja..., men en del af de glade og tilfredse Hi Fi enthusiaster lagde bare mønten i den blå avis eller på Ebay eller loddede tingenesammen hjemme i "laboratoriet"

Uden at forvente tilståelser, så er min påstand at mange af de tilstedeværende utilfredse enthusiaster ikke, uanset, ville lægge penge i Hi Fi Klubben og i lyset af det er det da beundringsværdigt at Henrik Thue springer ind i debatten.

Her fra toppen af Jylland vil min vurdering af Hi Fi Klubben, efter god jysk tradition, lyde: inte så ringe endda !

Venligst

Bent

Til top Vis Medlyd's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Medlyd

<< Forrige Side af 17 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum