| Forfatter |
|
full blown Forum Bruger

Bruger siden: 05 Oktober 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 337
|
| Sendt: 04 Juli 2005 kl. 18:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Halløj der!!!.
Så er weekenden ovre og jeg har været nød til at aflevere Beat 250 tilbage til KT Radio igen.
Måske kan man nok ikke sammenligne B250 med B200,da prisen jo for B200 er en trediedel,men... alligevel,den nye forforstærker gør bare alting mere rigtig!. Synes ellers ikke at min nuværende ,er en ringe F.forstærker,men B250 levere bare mere præcise beats, og samtidig en mere ren og klar lyd ved høje lydtryk!.
Den er vanedannende, så pas på derude,medmindre i tilfældigvis har 30k som står hifi på .
Tillykke med den,må indrømme at jeg ville mægtig gerne ha beholdt den hjemme,men der skal mange avisruter til .
mvh FB __________________
|
| Til top |
|
| |
Mik Jeppe Forum Bruger

Bruger siden: 22 Februar 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 23
|
| Sendt: 04 Juli 2005 kl. 19:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja Halløj.
Du har helt ret den er vanedannende, så jeg er lidt på skideren i denne uge. Min Beat 400 XS er hos Densen, for at blive justeret og opgraderet.
mik
|
| Til top |
|
| |
full blown Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Juli 2005 kl. 19:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nedtur...,men kan den opgraderes mere fra at være en 400xs??. Får du sat et display i der passer til det der sidder i beat250?.
|
| Til top |
|
| |
Mik Jeppe Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Juli 2005 kl. 19:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej Fb.
Jeg er ikke klar over om der kommer nyt display i. Der har på det sidste været nogle cd'er at den ikke ville afspille. Så i dag har jeg talt med Thomas Sillesen, der bedst mig om at sende den ned, så ville han opdaterer den, således at den er som hvis den blev leveret i dag.
Min er fra dengang den kom i handel
mik
|
| Til top |
|
| |
kontrast Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger
Bruger siden: 13 Juni 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 558
|
| Sendt: 04 Juli 2005 kl. 19:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvilke højttalere har du til Densen? Og kabler for den sags skyld?
|
| Til top |
|
| |
Mik Jeppe Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Juli 2005 kl. 20:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej.
Jeg AudiVector M3 Avantgarde, Kabler er latline Red Dawn
mik
|
| Til top |
|
| |
full blown Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Juli 2005 kl. 23:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du skulle næsten ha sendt din B330 med og få sat saxo i samtidig,når du nu alligevel skal undvære 400xs´n. Jeg hørte en audiovector med og uden saxo for nogen tid siden,ved en af sillesens demonstrationer,og forskellen var enorm!.
Jeg har selv leget lidt med tanken om at prøve på min egen B300xs og højtalere.
|
| Til top |
|
| |
Acer Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 05 Juli 2005 kl. 05:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad er saxo ?  Er der nogen der har sammenlignet Beat 400+ og 400XS i en A/B-test og hvor stor forskel er der på de 2 maskiner ? __________________ Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
|
| Til top |
|
| |
full blown Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Juli 2005 kl. 09:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Saxo delfilter..,Densen laver et aktivt delfilter,som bliver sat i din Densen forstærker,som passer nøjagtig til den højtaler man måtte have!. Det virker  __________________
|
| Til top |
|
| |
Mik Jeppe Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Juli 2005 kl. 18:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
[QUOTE=full blown]
Du skulle næsten ha sendt din B330 med og få sat saxo i samtidig,når du nu alligevel skal undvære 400xs´n. Jeg hørte en audiovector med og uden saxo for nogen tid siden,ved en af sillesens demonstrationer,og forskellen var enorm!.
Jeg har selv leget lidt med tanken om at prøve på min egen B300xs og højtalere.
mvh FB
Det ville værer en rigtig god ide. Men som jeg har forstået, kræver det mere end en effekt forstærker, hvis du vil bruge aktivt delefilter. Der skal en til hver enhed i din højtaler. Så det kræver at jeg skal til at investerer i yderligere 2 B330.
|
| Til top |
|
| |
full blown Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Juli 2005 kl. 19:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Okay..,jeg troede faktisk at man kunne gøre det ved kun én forstærker,men jeg kan godt se nu på deres hjemmeside at der står,at det kræver en forstærker pr,enhed!!!. eller sådan forstår jeg det også ihvertfald . Lidt en streg i regningen,så ville det være ca samme pris for mig at investere i en B250..
mvh martin __________________
|
| Til top |
|
| |
rune-nielsen Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juli 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1013
|
| Sendt: 07 Juli 2005 kl. 16:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hele ideen bag aktiv deling er at man har en forstærker til hver enhed (eller i hvert fald til hver "delefrekvens"). Derved bliver enheden trukket direkte af forstærkeren uden det skal igennem et analog delefilter med spoler osv der forringer lyden, da man altså deler FØR effektforstærkeren.
Ingen tvivl om at det er noget der virker, men det koster også.
Jeg er faktisk som Acer også spændt på om der er nogen der har prøvet en A/B test af B400+ og B400xs og har noget at sige om det? __________________ Audiovector M3 Avantgarde
Densen
Kimber kabler
Mit Hifi
|
| Til top |
|
| |
kontrast Lukket konto

|
| Sendt: 07 Juli 2005 kl. 16:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis du køber en 340 får du jo 4 x 60 watt, den er helt klar ril biamping! Og så er den billig!
|
| Til top |
|
| |
Thomas Sillesen Branchemedlem

Nerds.dk
Bruger siden: 29 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1596
|
| Sendt: 07 Juli 2005 kl. 23:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Allesammen,
full blown har sendt mig en pb, og bedt mig komme med en kommentar til nogle af tingene i denne tråd. Lad mig straks sige det bliver den sidste kommentar for mig, for om 12 timer er jeg på vej på ferie 
B-250 klik. Disse klik skyldes at volumen er lavet med en faste modstande, som der skiftes om med ved hjælp af relæer der styres af en mikroprocessor. Fordelen ved dette er flere;
- der er ingen kanalforskel, da niveauerne er defineret ekstremt præcist,
- der er høj opløsning hvert step svarer til under 0,5db (man kan med andre ord ikke høre forskel mellem 2 niveauer... men må skrue flere niveauer op for at bemærke en forskel),
-der er intet mekanik der kan slides/gå i stykker bortset fra relæerne, der kan klare mere end 1 mill omskiftninger..
Med andre ord er denne løsning væsentligt bedre end et konventionelt potentiomer. Det er også lysår bedre en den volumen ic der er ved at blive standard i branchen...(man kender den på ingen klik, men digital read out).
Vedrørende SAXO er det sådan at det optimale er een forstærker pr højttalerenhed. (B-340 med 4 kanaler kan klare 2 enheder).
Man kan dog starte i det "små" og bygge videre, f.eks hvis man har en 3 vejs højttaler, så kan man starte med SAXO på den forstærker der trækker basenheden (så basenheden kører aktivt uden om det oprindelige filter), og man kan så lade een anden forstærker trække mellemtone og diskant gennem det normale filter.
På et senere tidspunkt kan man så opdatere igen, og bruge een forstærker mere, således at også mellemtone og diskant har seperate forstærkere med SAXO filtre, og man kører aktivt uden om de oprindelige filtre.
Håber mit svar var fyldestgørende + god sommer 
__________________ Med Venlig Hilsen
Thomas Sillesen
|
| Til top |
|
| |
Mik Jeppe Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Juli 2005 kl. 18:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Alle sammen.
Som jeg skrev sidst, skulle min cd afspiller til service hos Densen. Jeg sendte med post mandag eftermiddag. Allerede torsdag da jeg kom hjem fra arbejde havde posten været med afspilleren igen, hvor Densen havde foretaget service og upgraded software, mainsfilter, lasercable og CD transport. Alt dette uden at betale en krone for det. CD afspilleren er flere år gammel.
Se det kalder jeg service. Tak for det DENSEN.
Hilsen MIK
|
| Til top |
|
| |
THX1138 Forum Bruger

Bruger siden: 08 April 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 51
|
| Sendt: 12 Juli 2005 kl. 00:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mik Jeppe skrev:
|
Hej Alle sammen.
Som jeg skrev sidst, skulle min cd afspiller til service hos Densen. Jeg sendte med post mandag eftermiddag. Allerede torsdag da jeg kom hjem fra arbejde havde posten været med afspilleren igen, hvor Densen havde foretaget service og upgraded software, mainsfilter, lasercable og CD transport. Alt dette uden at betale en krone for det. CD afspilleren er flere år gammel.
|
|
|
Wow!!!    
Ja, det er da godt nok noget andre kunne lære noget af...
|
| Til top |
|
| |
Acer Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 12 Juli 2005 kl. 09:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mik Jeppe skrev:
|
Hej Alle sammen.
Se det kalder jeg service. Tak for det DENSEN.
Hilsen MIK
|
|
|
Total i orden service  __________________ Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
|
| Til top |
|
| |
full blown Forum Bruger

|
| Sendt: 30 Juli 2005 kl. 22:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Halløj mik
Hvordan går det deroppe på den jyske slette ,er du stadig tilfreds med dit setup?,og hvor bliver billederne af?. __________________
|
| Til top |
|
| |
kontrast Lukket konto

|
| Sendt: 31 Juli 2005 kl. 17:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er i denne måneds udgave af bladet Hifichoice testet et sæt Densen; 250 pre og 350 power med flot resultat.
|
| Til top |
|
| |
full blown Forum Bruger

|
| Sendt: 31 Juli 2005 kl. 19:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg suser i kiosken på mit jernæsel med det samme .
| |