| Forfatter |
|
MichaelWB Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2993
|
| Sendt: 22 November 2006 kl. 14:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kristian T skrev:
|
Så er det bare på med vanten og igang
Det nu sjov at måle og justerer på lyden, men det kan godt tage noget tid. Bruger du Room EQ sammen med dit nye RS-Meter? kan kun anbefale det især hvis du skal rode med en Behringer ting på et tidspunkt.
/Kristian
|
|
|
Det kan da ikke udelukkes at der er en Behringer engang i min fremtid, men det bliver nok ikke lige med det samme. I første omgang må jeg nøjes med de grovjusteringer jeg har adgang til. Jeg vil i første omgang bruge RS til at finde ud af hvilke, om nogen, problem områder der er i Pejsestuen og så til at finjustere de enkelte kanaler.
Den er dog ikke blevet pakket ud endnu, jeg blev lidt distraheret, der kom nemlig en kasse mere:

Og inden i den kasse var der en kasse mere.... __________________ Parasound-Micromega-Royd-SVS-Panasonic-PS3
Se hvad der gemmer sig i Pejsestuen
|
| Til top |
|
| |
piobyte Forum Bruger

Bruger siden: 30 November 2004 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 2169
|
| Sendt: 22 November 2006 kl. 14:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pandoras box  pak ud , lad os se __________________ http://www.piobyte.dk/MSV2
|
| Til top |
|
| |
Nobody Forum Bruger

Bruger siden: 13 Maj 2006 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 693
|
| Sendt: 22 November 2006 kl. 16:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kom nu igang !!! __________________ Nobody is perfect. I´m Nobody !
|
| Til top |
|
| |
sHaCk_kO Forum Bruger

Bruger siden: 17 Januar 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 1488
|
| Sendt: 22 November 2006 kl. 16:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
kom nu, vi vil se, vi vil se! 
jeg får bare også pakke idag  __________________ Primare-Thule-Rega-VA-Velodyne-Panasonic BD35
:o)
|
| Til top |
|
| |
Nobody Forum Bruger

|
| Sendt: 22 November 2006 kl. 16:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
sHaCk_kO skrev:
|
kom nu, vi vil se, vi vil se! 
jeg får bare også pakke idag 
|
|
|
Nå ! Hvad får du så ? __________________ Nobody is perfect. I´m Nobody !
|
| Til top |
|
| |
sHaCk_kO Forum Bruger

|
| Sendt: 22 November 2006 kl. 16:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
ny DVD  __________________ Primare-Thule-Rega-VA-Velodyne-Panasonic BD35
|
| Til top |
|
| |
MichaelWB Forum Bruger

|
| Sendt: 22 November 2006 kl. 16:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Nobody Forum Bruger

|
| Sendt: 22 November 2006 kl. 16:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vidste det ! 
Hvad er det for en 10 eller 12 ? __________________ Nobody is perfect. I´m Nobody !
|
| Til top |
|
| |
sHaCk_kO Forum Bruger

|
| Sendt: 22 November 2006 kl. 16:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
UH!!! 
den ser dejlig ud __________________ Primare-Thule-Rega-VA-Velodyne-Panasonic BD35
|
| Til top |
|
| |
MichaelWB Forum Bruger

|
| Sendt: 22 November 2006 kl. 17:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nobody skrev:
|
Jeg vidste det ! 
Hvad er det for en 10 eller 12 ?
|
|
|
Det er heller ikke så svært at gætte hvis man har fulgt lidt med i de debatter jeg har deltaget i på det sidste 
Det er en 12'er

__________________ Parasound-Micromega-Royd-SVS-Panasonic-PS3
|
| Til top |
|
| |
Audi A3 Forum Bruger

Bruger siden: 24 September 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 833
|
| Sendt: 22 November 2006 kl. 17:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Nobody Forum Bruger

|
| Sendt: 22 November 2006 kl. 17:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
MichaelWB skrev:
Nobody skrev:
|
Jeg vidste det ! 
Hvad er det for en 10 eller 12 ?
|
|
|
Det er heller ikke så svært at gætte hvis man har fulgt lidt med i de debatter jeg har deltaget i på det sidste 
Det er en 12'er

|
|
|
Uha den bliver du glad for.
Jeg har ikke haft så meget tid til at følge med herinde i den seneste tid. Min kærste lave eksamen, og så har jeg leget med min SVS istedet. Jeg har lige bestilt et nyt lydkort til den blærebare igår. Så jeg kan få lidt styr på bassen. Den var lidt tam når det var kalibreret, men jeg har også et enormt peak ved 50 hz, men har rettet lidt på det. Så det har hjulpet meget på det, men det bliver bedre.
Men du har da også lidt at se til i aften nu  __________________ Nobody is perfect. I´m Nobody !
|
| Til top |
|
| |
MichaelWB Forum Bruger

|
| Sendt: 22 November 2006 kl. 17:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Audi A3 skrev:
og jeg syntes at en Euphonia sub papkasse var stor.
Tillykke med legetøjet.
|
|
|
Takker 
Den er ikke sjov at flytte rundt på når man er alene, men når først den er kommet inden for døren, hvem har så tålmodighed til at vente på at der kommer nogen og hjælper 

Tror der er lidt støv på kamaraet, der er altså ikke en snebold oven på sub'en  __________________ Parasound-Micromega-Royd-SVS-Panasonic-PS3
|
| Til top |
|
| |
BlackWidow Forum Bruger

Bruger siden: 16 November 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 376
|
| Sendt: 22 November 2006 kl. 18:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lækkert. Stort tillykke med den. Har du sat den til? Man bliver sq lidt overrasket over at se hvor stor emballagekassen er, selvom man gang på gang er blevet advaret om at den er temmelig stor  . Er 99,9% sikker på at du bliver tilfreds med den, og du bliver måske, ligesom mig, alligevel overrasket over hvor dybt den kan spille.
__________________ Samsung LE-32R51B, Oppo DV971H, Sanyo Z4
Yamaha RX-V595
Dali Ikon 6, Vokal 2 og W2
Mit surroundanlæg
|
| Til top |
|
| |
Bassøe Forum Bruger

Bruger siden: 10 Januar 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1567
|
| Sendt: 22 November 2006 kl. 18:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja for pokker, endnu en SVS ejer, det kan vi lide. 
En SVS sub kan man KUN blive glad for. 
|
| Til top |
|
| |
MichaelWB Forum Bruger

|
| Sendt: 22 November 2006 kl. 18:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den er sat til, skal nok vende tilbage med lidt indtryk senere.
Sidste billede, den er nu diskret:

__________________ Parasound-Micromega-Royd-SVS-Panasonic-PS3
|
| Til top |
|
| |
Holden Forum Bruger

Bruger siden: 13 August 2005 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 69
|
| Sendt: 22 November 2006 kl. 21:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
MichaelWB skrev:
|
Den er sat til, skal nok vende tilbage med lidt indtryk senere.
Sidste billede, den er nu diskret:

|
|
|
Hvordan har du koblet den til resten af anlæget?? Hvilket kebel evt.?
Er ikke særlig missunderlig 
TILLYKKE MED DEN og må vi så høre lidt om lytteindtrykket 
|
| Til top |
|
| |
L.B. Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6296
|
| Sendt: 22 November 2006 kl. 21:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tillykke med subben - den ser sej ud
|
| Til top |
|
| |
MichaelWB Forum Bruger

|
| Sendt: 22 November 2006 kl. 22:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Holden skrev:
|
Hvordan har du koblet den til resten af anlæget?? Hvilket kebel evt.?
Er ikke særlig missunderlig 
TILLYKKE MED DEN og må vi så høre lidt om lytteindtrykket 
|
|
|
Den er bare koplet til med et almindelig phonokabel, kan ikke huske hvad det er for et, jeg har lånt det af en af mine venner. Skal på et senere tidspunkt have investeret i et der passer bedre i længden, det nuværende er alt for langt.
Godt du ikke er misundelig - misundelse er en grim ting 
L.B. skrev:
Tillykke med subben - den ser sej ud  |
|
|
Takker! Den er faktisk rimelig sej  __________________ Parasound-Micromega-Royd-SVS-Panasonic-PS3
|
| Til top |
|
| |
MichaelWB Forum Bruger

|
| Sendt: 22 November 2006 kl. 22:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har jo lovet at skrive lidt om første indtryk, så det vil jeg prøve.
Først lidt baggrund. Sub'en blev sat til og jeg fortsatte med de indstillinger der var på processoren i forvejen, det virkede som om niveauerne umiddelbart passede meget godt. Volumen på sub'en er max skruet 1/4 op. Der er endnu ikke blevet eksperimenteret med at ændre på fasen. Højttalerne var sat til large som jeg havde dem før, hvilket jo betyder at sub'en kun modtager LFE signalet.
Startede med Phil Collins dvd'en Finally the first farewell tour (DTS) første nr - det med trommerne, og blev faktisk lidt overrasket! Havde regnet med en mere fyldig stortrommelyd, men det var der ikke, faktisk virkede det umiddelbart som om der var mindre bas end før, ikke dårligere men mindre.
Skiftede til "Get over it" fra Hell Freezes Over hvor jeg synes der plejer at være godt gang i Timothy B Smith's bas. Her var oplevelsen lidt den samme. Bassen var ikke så udtalt som jeg umiddelbart havde regnet med.
I begge tilfælde var det ret tydeligt at den dybeste bas ikke kom fra højttalerne, på den anden side lød det heller ikke som om den kom fra sub'en - den var der bare.
Så kom 3 Doors Down Away From The Sun DVD'en (fra Monster Music) på og så begyndte der at ske noget. Her var bassen rigtig godt integreret og en hel naturlig del af musiken - dejligt! Så den fik lov til at spille lidt mens jeg ordnede nogle andre ting.
Så blev det tid til lidt film scener. Startede med LOFTR FOTR i DD, jeg har kun de almindelige bio-versioner. Åbningsscenen og Broen ved Khazad-Dûm. Oplevelsen var lidt den samme som med de første to musik dvd'er, den bas der er i LFE sporet blev gengivet fint, men der blev på ingen måde pyntet på det, så det lød ikke umiddelbart så imponerende som jeg måske havde regnet med.
Tid til film med DTS. Startede med De Fantastiske Fire, som var den første film hvor jeg oplevede den gamle sub sige "klonk". Når the Human Torch fyrer den af er der rigtig godt gang i LFE sporet. Og nu kom der helt andre boller på suppen. Dyb stram bas der fik buksebenene til at flagre, sådan skal det være.
Tid til de store kanoner og på med Master & Commander, jeg behøver vel ikke at fortælle hvilken scene?  Igen var det topklasse bas. Der var et par gange hvor det føltes som om sofaen hoppede når de affyrede kanonerne. Ret imponerende når man tænker på gulvet i stuen er ret stabilt.
Der har været en håndfuld dvd'er mere på men jeg vil ikke nævne dem alle. Umiddelbart har min oplvelse af denne sub mindet meget om den oplevelse jeg havde da jeg skiftede højttalere. Det første jeg bemærkede var at der var mindre bas, men det viste sig hurtigt at det kun er når vi taler kvantitet ikke kvalitet. Mindre forvrængning og færre resonanser gør, at man kun hører det der er på soundtracket. Der bliver ikke pyntet på noget og det gør forskellen på gode og dårlige soundtrack meget tydeligere.
Et sidste eksempel er Lobby scenen fra Matrix. Jeg har aldrig før, hverken hos mig selv eller andre, hørt den scene uden at basgangene i musiken er lidt "mudrede" og derfor skjuler nogel af detaljerne i lydbilledet. Sådan er det ikke mere. Stram og præcis bas, der gør at man både kan følge musiken og alle de andre mange detaljer der er i den scene.
Nu har jeg ændret højttalerne fra Large til Small og det umiddelbare indtryk er positivt. Jeg havde igen regnet med at få lidt fyldigere bas ud af det, men det har jeg ikke. Til gengæld virker det som om jeg har fået et lidt støre og mere detaljeret lydbillede og det er jo godt  __________________ Parasound-Micromega-Royd-SVS-Panasonic-PS3
|
| Til top |
|
| |