| Forfatter |
|
Nobody Forum Bruger

Bruger siden: 13 Maj 2006 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 693
|
| Sendt: 23 November 2006 kl. 06:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jamen det lyder jo som om du er godt tilfreds allerede. Har du haft en kalibrerings dvd i ? Eller er det på øre-mål ?
Jeg oplevede det samme som dig. Nu har jeg så prøvet at køre et sweep, og fandt et peak der skal rettes på. Indtil videre har det været meget positivt. __________________ Nobody is perfect. I´m Nobody !
|
| Til top |
|
| |
ManicMiner Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3488
|
| Sendt: 23 November 2006 kl. 15:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er en typisk reaksjon å lure på hvor bassen ble av når man får en sub med lav forvrengning i hus. Harmonisk forvrengning er pr. definisjon mere bas, men det er også bas som ikke finnes i signalet, men som sub/højtalere selv legger til.
Bassen skal ikke være fyldig med mindre den allerede i utgangspunktet er fyldig. Det kan kanskje kreve litt tilvenning, men jeg har ennå til gode og oppleve at noen ønsker seg tilbake til forvrengt bas etter å ha opplevd uforvrengt  __________________ Min Heimekino
PB12 Plus brugeromtale
Inside The Whale
|
| Til top |
|
| |
MichaelWB Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2993
|
| Sendt: 23 November 2006 kl. 15:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nobody skrev:
|
Jamen det lyder jo som om du er godt tilfreds allerede. Har du haft en kalibrerings dvd i ? Eller er det på øre-mål ?
Jeg oplevede det samme som dig. Nu har jeg så prøvet at køre et sweep, og fandt et peak der skal rettes på. Indtil videre har det været meget positivt.
|
|
|
Jeg er skam også godt tilfreds 
Det er stadig bare på øre-mål men fungerer faktisk rigtig godt.
ManicMiner skrev:
|
Det er en typisk reaksjon å lure på hvor bassen ble av når man får en sub med lav forvrengning i hus. Harmonisk forvrengning er pr. definisjon mere bas, men det er også bas som ikke finnes i signalet, men som sub/højtalere selv legger til.
Bassen skal ikke være fyldig med mindre den allerede i utgangspunktet er fyldig. Det kan kanskje kreve litt tilvenning, men jeg har ennå til gode og oppleve at noen ønsker seg tilbake til forvrengt bas etter å ha opplevd uforvrengt 
|
|
|
Jeg er helt enig! Som sagt var det den samme oplevelse jeg havde da jeg skiftede højttalere. Første reaktion var "hvor pokker blev bassen af" men efter lidt tid fandt jeg ud af at jeg rent faktisk kunne høre flere detaljer i bassen. Jeg forventer noget lignende med den nye sub. __________________ Parasound-Micromega-Royd-SVS-Panasonic-PS3
Se hvad der gemmer sig i Pejsestuen
|
| Til top |
|
| |
Wizdrake Forum Bruger

Bruger siden: 07 Marts 2004 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 418
|
| Sendt: 23 November 2006 kl. 15:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
sHaCk_kO Forum Bruger

Bruger siden: 17 Januar 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 1488
|
| Sendt: 23 November 2006 kl. 16:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
lyder godt hva kom du af med i alt?
__________________ Primare-Thule-Rega-VA-Velodyne-Panasonic BD35
:o)
|
| Til top |
|
| |
MichaelWB Forum Bruger

|
| Sendt: 23 November 2006 kl. 17:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
sHaCk_kO Forum Bruger

|
| Sendt: 23 November 2006 kl. 17:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
det var enli hva du måtte give i moms og sådan jeg var ude efter,
da jeg selv skal have en men det var lige hva jeg skulle regne med at komme af med __________________ Primare-Thule-Rega-VA-Velodyne-Panasonic BD35
|
| Til top |
|
| |
ManicMiner Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3488
|
| Sendt: 23 November 2006 kl. 17:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Proxi Forum Bruger

Bruger siden: 12 Februar 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 377
|
| Sendt: 23 November 2006 kl. 17:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
sHaCk_kO skrev:
|
det var enli hva du måtte give i moms og sådan jeg var ude efter,
da jeg selv skal have en men det var lige hva jeg skulle regne med at komme af med |
|
|
Den pris der står i "indkøbskurven" hvis man har oprettet en bruger er den endelige pris med ALT. Jan (ejer af Lsound) søger for alt det med moms/told/fragt. :) Hvilken skal du have.? __________________ System Audio/Thorens/Samsung
|
| Til top |
|
| |
sHaCk_kO Forum Bruger

|
| Sendt: 23 November 2006 kl. 17:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
har lige oprettet, og ja sørme så, det er sq smart heh.
så kan jeg godt begynde at skrave sammen til den Sub, nu må jeg lige glæde mig over den DVD som jeg får hentet imorgen  __________________ Primare-Thule-Rega-VA-Velodyne-Panasonic BD35
|
| Til top |
|
| |
MichaelWB Forum Bruger

|
| Sendt: 23 November 2006 kl. 18:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja og spar rigeligt sammen, jeg synes der er en tendens til at folk ender med at købe 2  __________________ Parasound-Micromega-Royd-SVS-Panasonic-PS3
|
| Til top |
|
| |
sHaCk_kO Forum Bruger

|
| Sendt: 23 November 2006 kl. 21:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
står og tænker lidt om jeg skal købe 2 stk med 10" eller 1 med 12" og så vis ikke det er nok så sparer op til en til __________________ Primare-Thule-Rega-VA-Velodyne-Panasonic BD35
|
| Til top |
|
| |
Nobody Forum Bruger

Bruger siden: 13 Maj 2006 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 693
|
| Sendt: 23 November 2006 kl. 22:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis du regner sammen på det. Hvor mange %´s moms er du så kommet af med for din PB12-NSD ?
@ Shack-ko : Du kan bare købe en Plus2 med det samme  __________________ Nobody is perfect. I´m Nobody !
|
| Til top |
|
| |
MichaelWB Forum Bruger

|
| Sendt: 23 November 2006 kl. 23:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nobody skrev:
|
Hvis du regner sammen på det. Hvor mange %´s moms er du så kommet af med for din PB12-NSD ?
@ Shack-ko : Du kan bare købe en Plus2 med det samme 
|
|
|
Selv dem ser man jo flere der har 2 af 
Ud fra mine oplevelser med den "lille" NSD'er kan jeg godt forstå at folk er glade for Plus2'erne men jeg ville nok få svært ved at få godkendelse fra finansministeren til at købe 2 af dem. Med den "billige" løsning er det godkendt at jeg må købe en mere men det må vente til der er plads til den, det er der nemlig ikke lige nu. __________________ Parasound-Micromega-Royd-SVS-Panasonic-PS3
|
| Til top |
|
| |
MichaelWB Forum Bruger

|
| Sendt: 25 November 2006 kl. 01:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
En lille oplevelse mere. Darla scenen fra Find Nemo skulle selvfølgelig også prøves med et pænt højt niveau 
Første gang var jeg lidt skuffet så den fik lige en tak mere, men stadig var det ikke helt hvad jeg forventede. Men så bemærkede jeg, at i stedet for at der bare var nogle meget høje "bum" lyde, så lød det faktisk som om der blev slået på en MEGET stor glasrude! Meget realistisk og meget skræmmende  __________________ Parasound-Micromega-Royd-SVS-Panasonic-PS3
|
| Til top |
|
| |
MichaelWB Forum Bruger

|
| Sendt: 03 December 2006 kl. 00:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har leget lidt med Radioshack og DVE i dag, det viste sig at indstillingerne på baggrund af mine ører ikke var helt ved siden af, det er kun mindre korrektioner der er foretaget.
Onsdag aften havde jeg Tim (Batemandk) på besøg, der blev hørt lidt musik og set lidt filmklip. Vi sluttede af med Master & Commander - åbnings slaget - på et lidt højere niveau end der normalt bruges hvis der skal ses en hel film.
I dag ville jeg så prøve at måle hvor højt det var, så volumen blev stillet på -8 igen og jeg kørte scenen igennem et par gange. Den toppede ved 106 db, ikke så ringe endda. En dag når jeg føler mig modig, og er alene hjemme, kan det være jeg skal prøve at skrue rigtig højt op. __________________ Parasound-Micromega-Royd-SVS-Panasonic-PS3
|
| Til top |
|
| |
Administrator Administrator gruppe

Bruger siden: 25 Januar 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3105
|
| Sendt: 03 December 2006 kl. 09:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
MichaelWB skrev:
En dag når jeg føler mig modig, og er alene hjemme, kan det være jeg skal prøve at skrue rigtig højt op. |
|
|
Men pas nu på øre-basserne - der er ikke andre at gi' af
|
| Til top |
|
| |
sHaCk_kO Forum Bruger

|
| Sendt: 03 December 2006 kl. 10:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
heh,
har du ikke været alene hjemme endnu 
jeg giver den for fuld skrue minimum 1 gang om ugen, så har jeg også spillet hele Gaden op.  
__________________ Primare-Thule-Rega-VA-Velodyne-Panasonic BD35
|
| Til top |
|
| |
MichaelWB Forum Bruger

|
| Sendt: 03 December 2006 kl. 10:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Administrator skrev:
MichaelWB skrev:
|
En dag når jeg føler mig modig, og er alene hjemme, kan det være jeg skal prøve at skrue rigtig højt op.
|
|
|
Men pas nu på øre-basserne - der er ikke andre at gi' af 
|
|
|
Jaja Nu er lydniveauet jo ikke så højt kontinuerligt og jeg tror det meste af peaks'ene er i bassen, det er jo når kanonerne bliver affyret - faktisk det samme tidspunkt hvor sofaen hopper  __________________ Parasound-Micromega-Royd-SVS-Panasonic-PS3
|
| Til top |
|
| |
The Sandman Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2007 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 212
|
| Sendt: 20 Marts 2007 kl. 20:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det ser jo dejligt ud at jeg ikke er den eneste der har en Parasound HCA2200 MKII, den spiller jo suppert!  Ellers ser din lille hjemmebio ret fed ud, selvom det er på en lille plads, kan lyden jo være fremragende!
__________________ Parasound HCA2200 MKII|P/LD-2000|M2Tech Young DSD|Apple Mac Mini|Apple TV|Panasonic VT55|Beogram 6500|Magnepan MG12|Harmonic Tech|Van Den Hul
|
| Til top |
|
| |