Forfatter |
|
3DX Branchemedlem

Lukket efter ønske fra bruger
Bruger siden: 02 September 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1930
|
Sendt: 24 Maj 2005 kl. 05:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
øhhh
firmaet Autodesk, laver AutoCad og Inventor.
AutoCad (evt. light) er 2D baserede programmer
Inventor er deres 3D program
3D programmerne er mulivis lettere at rette i, men de er IKKE lettere at starte med. __________________ Der findes 2 slags menesker, og jeg er ikke en af dem...
|
Til top |
|
|
Silverbabe Forum Bruger

Bruger siden: 12 Maj 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 14
|
Sendt: 24 Maj 2005 kl. 17:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu kan man ikke samligne et program der er lavet til at lave 2D med et til 3D da brugerfladen og den arbejdsgang man skal bruge for at tegne slet ikke er den samme.
Autocad kan godt tegne i 3D, men det er ikke et hit.
Hvis man vil igang med at tenge skal man først lige tænke i om man kun har brug for 2D eller om 3D men muligheden for at se det færdige emne, det er nemlig ikke lige meget hvilket behov man har når man skal vælge program, 2D delen i Inventor kan ikke gør det ud for Autocad til nogel opgaver. Derimod hvis det er 3D man er ude efter skal man slet ikke tænke i Autocad.
Så hvis man vil starte med 3D skal man gå efter programmer som Solid Edge, Autodesk Inventor, Pro Engineer ellers hvis 2D er nok til ens behov, så er Autocad det bedste valg.
ang. hvad der er nemt at starte med.. det er heller ikke noget man skal tænke på, jeg kan få en igang med Inventor på én time, altså så han selv kan finde rundt og bruge de ting man mest bruger. Måden at arbejde i med de 3D programmer man kan få er så nem at enhver kan finde ud af det.. jeg har set folk der knap kunne bruge Automissen komme hurtiger igang med Inventor end de ville med Autocad.
Jeg har været med siden Autocad ver. 10 under DOS og har prøvet det meste siden og det har aldrig været så nemt at komme igang med at tegne 3D eller 2D som det er i dag med de nye programmer. __________________ Mennesket er det eneste dyr, der er i stand til målrettet og meningsfuld udvikling;.... DIY
|
Til top |
|
|
3DX Branchemedlem

|
Sendt: 24 Maj 2005 kl. 17:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
en ting er at komme i gang, en anden ting er at få noget brugbart ud af det.
SW har lagt stilen mht. til 3D. det er derfor Iventor og wildfire bruger ikon baseret opbygning. fordi, ja det er lettest at komme igen med. men altså ikke at kunne bruge det til finger spidserne.
hvis man ikke skal lave asm. og interfrenceh check, masse beregninger, tyngede punkt, inerti beregninger, FEM osv osv. så er 2D som autocad fint.
har aldrig hørt om nogen der bruger inventor til 2D.
__________________ Der findes 2 slags menesker, og jeg er ikke en af dem...
|
Til top |
|
|
syska Forum Bruger

Bruger siden: 10 Juli 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 493
|
Sendt: 24 Maj 2005 kl. 19:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
WTF er SW?
Silverbabe: Nu arbejder jeg et steder hvor de netop bruger autocad til at tjene i 3D med, så jeg kan slet ikke se hvad du mener med det er noget crap.... tegne i Autocad, over i 3dsmax og ligge materialer på, det bliver ikke nemmere, hvis, så ville de nok gøre det på en anden måde......
Men kan selvf ske at vi snakker lidt forbi hinanden, og jeg vil give dig helt ret i at det aldrig har været nemmere, ikke at jeg selv kan tegne..... men det er ikke bare at sætte sig ind i autocad, bare for en enkelt tegning, så er det nok nemmere at få en ven, familie person til det som allerede kan, for ellers er det nok ikke besværet værd at lære det at kende...
// ouT
|
Til top |
|
|
3DX Branchemedlem

|
Sendt: 24 Maj 2005 kl. 19:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
syska skrev:
WTF er SW?
Silverbabe: Nu arbejder jeg et steder hvor de netop bruger autocad til at tjene i 3D med, så jeg kan slet ikke se hvad du mener med det er noget crap.... tegne i Autocad, over i 3dsmax og ligge materialer på, det bliver ikke nemmere, hvis, så ville de nok gøre det på en anden måde......
nej hvis i har 3DXmax er det jo en fed løsning. en anden er at bruge de overflader der ligger i SW (Solid Works) eller dem der i f.eks inventor
men 3DXmax er meget bedre. evt. det der hedder 3Dviz.
Men kan selvf ske at vi snakker lidt forbi hinanden, og jeg vil give dig helt ret i at det aldrig har været nemmere, ikke at jeg selv kan tegne..... men det er ikke bare at sætte sig ind i autocad, bare for en enkelt tegning, så er det nok nemmere at få en ven, familie person til det som allerede kan, for ellers er det nok ikke besværet værd at lære det at kende...
hvis det bare er en enkelt tegning, så få nogen ander til det. det tager ingen tid hvis man har rutinen. det tager en krig hvis man er helt ny.
// ouT |
|
|
__________________ Der findes 2 slags menesker, og jeg er ikke en af dem...
|
Til top |
|
|
syska Forum Bruger

|
Sendt: 24 Maj 2005 kl. 20:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
like i said, få nogen til at tegne hvis du ikke allerede kan i forevejen....
Men igen, Viz er groft sagt og bare en light udgave af 3dsmax :-)
|
Til top |
|
|
Silverbabe Forum Bruger

Bruger siden: 12 Maj 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 14
|
Sendt: 24 Maj 2005 kl. 21:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Syska.. er du sikker på at du ikke tager fejl af autodesk og autocad... autodesk er dem der har lavet autocad og inventor..
ang. 3Ds max så er det noget af det bedste der er lavet til 3D grafik.. det er bla. blevet brugt til at lave grafik til matrix og andre film og med den helt nye
3Ds max 7,5 p***er Ipt. filer lige ind i maxen så man hurtig kan lave en god render. jeg har et godt et lavet i maxen af et pat htér, hvis jeg ellers lige kunne finde ud af at opload et pic. her he he __________________ Mennesket er det eneste dyr, der er i stand til målrettet og meningsfuld udvikling;.... DIY
|
Til top |
|
|
syska Forum Bruger

|
Sendt: 24 Maj 2005 kl. 22:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
nej, jeg roder ikke rundt i dem....
Autodesk ejer Discreet ( eller hvordan staves ) som laver 3dsmax, og viz er mest lavet for dem som bruger det sammen med Autocad, da jeg ikke mener man kan modeler i det på sammen måde som man kan i 3dsmax....
Men lad 3d animatore og cad folk om de opgaver, og lad os lytte til noget hifi :-)
www.cadesign.dk - der kan du se hvad de laver hvor jeg arbejder
// ouT
|
Til top |
|
|
KaZZ Forum Bruger

Bruger siden: 14 Oktober 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 460
|
Sendt: 25 Maj 2005 kl. 16:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
syska skrev:
like i said, få nogen til at tegne hvis du ikke allerede kan i forevejen....
Men igen, Viz er groft sagt og bare en light udgave af 3dsmax :-)
|
|
|
vil da lige gi det et forsøg her i weekenden
eller tager jog nok kontakt til silverbabe __________________ Rotel RSP1066/RMB1075
Pioneer DV668/PS3
Pana 37pv600/DMR EH65
B&W DM604 S3/602 S2/CC6 S2
Sanyo Z3/Lissau ProScreen gråt motor.
Technics 1210mkII/Cambridge 640P
Taralabs Axiom
Supra
Van den hul
|
Til top |
|
|