Tilbage til HIFI4ALL.DK 23. juni 2026 | 01:51   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: HIFI4ALL på DR (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 4
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Sendt: 20 Maj 2005 kl. 12:47 | IP-adresse registreret  

tonyax skrev:

det er jo tidligt om morgenen  ej jeg mener det burde nævnes i bedømmelsen at de 2 sidst nævnte kræver en reciever er et minus, når de nu har et sæt med det hele indbygget. Så burde de istedet have et Eltax sæt istedet (de koster jo 2K og kræver også reciever).

for se lige på regne stykket igen

Dantax 2000 og det spiller

Jamo 4000 + reciever + dvd

Dali 7500 + reciever + dvd

ved så godt at Dantaxen lyder forfærdeligt, men alligevel. De burde holde sig til sæt hvor alle enten har indbygget amp, eller kræver reciever. For køber du en billig Eltax reciever er jeg sikker selv Dalierne lyder forfærdeligt.

Ens kriterier ellers kan man ikke bruge det til noget 

Dantax spiller ikke bare - det kræver jo en dvd-afspiller med indbygget dekoder, og hvor mange af Hr. og Fru Danmark har mon tænkt på det?? Desuden er anvendeligheden jo ret begrænset idet der kun kan tilsluttes den ene kilde til sættet. Hvad så når familien vil høre radio?

KBAndersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 April 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 20 Maj 2005 kl. 12:47 | IP-adresse registreret  

Det "testhold" var da under al kritik.. De var/er vist ikke helt normale... Sikke nogen kommentare de kom med.. Hvad kan man bruge den test til...... ikke en rygende fis... Bortset fra pris/kvalitet jo hænger meget godt sammen...

Administrator
Administrator gruppe
Administrator gruppe

Bruger siden: 25 Januar 2003
Lokalitet: København
Sendt: 20 Maj 2005 kl. 12:51 | IP-adresse registreret  

KBAndersen skrev:
Det "testhold" var da under al kritik.. De var/er vist ikke helt normale... Sikke nogen kommentare de kom med.. Hvad kan man bruge den test til...... ikke en rygende fis... Bortset fra pris/kvalitet jo hænger meget godt sammen...

Umiddelbart vil jeg tror, at Hr. og Fru DK måske har noget ud af det, men for hi-fi og surround interesserede som os er sagen måske en anden.?
Til top Vis Administrator's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Administrator Besøg Administrator's Websted

waggy
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 April 2003
Sendt: 20 Maj 2005 kl. 12:57 | IP-adresse registreret  

Administrator skrev:
KBAndersen skrev:

Umiddelbart vil jeg tror, at Hr. og Fru DK måske har noget ud af det, men for hi-fi og surround interesserede som os er sagen måske en anden.?

Se det tror jeg også på. Hr. og fru DK har garanteret fået noget ud af det. Vi andre kan jo godt det med hifi i forvejen. Merlin bliver nok oversvømmet i folk der vil ha et Jamo sæt idag,   Og så har indslaget jo virket

ctacta
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 01 August 2003
Sendt: 20 Maj 2005 kl. 13:41 | IP-adresse registreret  

KBAndersen skrev:

Åh nej. Det er normale mennesker (forbrugere) der giver deres helt eget udtryk for det de har oplevet. Og det syntes jeg er helt fint. Personfnider kan vi ikke bruge til noget herinde. Mennesker er forskellige og det skal vi alle respekterer!
Til top Vis ctacta's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ctacta

musica
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Marts 2005
Lokalitet: Odense
Sendt: 20 Maj 2005 kl. 13:50 | IP-adresse registreret  

Det var et fint indslag. Det havde i hvert fald den væsentlige pointe at man KAN høre forskel på forskelligt udstyr! Det burde give "familien Danmark" lidt at tænke over, for jeg synes, at man desværre stadigvæk alt for tit hører udsagn i stil med: "cd - det er jo digitalt, hvordan kan der være forskel!?!"...

T h o m a s
Forum Bruger
Forum Bruger
Thomas!!!

Bruger siden: 25 Juli 2004
Sendt: 23 Maj 2005 kl. 20:52 | IP-adresse registreret  

I kan læse mere om "testvinderen" her:

http://www.hifiklubben.com/dk/Produkter/Hoejttaler/Hoejttale rsystemer/detail/SYSTEM_DALI_Elegance__Concept_Sub_12.htm?id =6639

janils
Branchemedlem
Branchemedlem
Pladespilleren.dk

Bruger siden: 02 Januar 2004
Sendt: 23 Maj 2005 kl. 23:12 | IP-adresse registreret  

Jeg har selv været gennem møllen hos DR og ved hvad det kræver. 2 timers optagelse bliver til få minutter (hvis man er heldig). Jeg synes Bruno gjorde godt. Han fortale det præcist og uden omsvøb så "familien Danmark" forstår budskabet.

Iøvrigt var jeg fra starten inviteret til dette arrangement. Jeg foreslog systemer til omkring 4.000, 8.000 og 12.000 kroner. Med andre ord lidt højere priser og forhåbentligt også mere kvalitet. Det syntes DR var ALT for dyrt og kom med de systemer som var i udsendelsen. Dels passede det endelige tidspunkt mig ikke og dels syntes jeg de var gået på kompromis i forhold til det egentlige oplæg (hvor jeg skulle komme med nogle konkrete forslag). Derfor sagde jeg pænt nej tak.

Idéen med at der skulle være 3 forskellige prisklasser var ikke en egentlig test, men en måde at vise forbrugerne, at man faktisk får noget for de ekstra penge. Dette arrangement kan ikke på nogen måde sammenlignes med en seriøs og langvarig test i et blad eller på nettet.

PS:
Er der ikke snart en eller anden der kan punktere Kurt von Kubiks knallert  Jeg er træt af hans fuldkommen urelaterede personangreb på Sven Bilén.

micjac
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 September 2003
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 23 Maj 2005 kl. 23:34 | IP-adresse registreret  

janils skrev:
Jeg har selv været gennem møllen hos DR og ved hvad det kræver. 2 timers optagelse bliver til få minutter (hvis man er heldig). Jeg synes Bruno gjorde godt. Han fortale det præcist og uden omsvøb så "familien Danmark" forstår budskabet.

Enig. Når konsum ikke er i boulevard mode synes jeg det er ret godt. Kort og klart.
Dem der skriver manuskript og klipper den udsendelse, kan deres kram. Var man
som gennemsnitsforbruger, ikke os nørder herinde, uvidende om det billiges
formåen, er man måske blevet bedre klædt på til turen i Fona, Hifiklubben osv.

mvh
Til top Vis micjac's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af micjac

jkjaers
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 25 Maj 2005 kl. 15:37 | IP-adresse registreret  

Hmmm, jeg er sgu ikke imponeret.

Som tidligere sagt får man igen fastslået at pris og kvalitet hænger sammen, men hvad kan vi reelt bruge denne "test" til. Jeg er af den klare opfattelse at hvis man ikke vil gøre tingene ordentligt skal man lade være. Sammenligner vi indslaget med de usikre MPVer med Snur-rundt indslaget, synes jeg der var klare pointer i MPV indslaget - det kan man desværre ikke sige om HiFi indslaget.

Hvor vidt Bruno gør det godt eller skidt - tja, han havde ikke ret lang tid til at sige noget skidt, så det var vel bestået.

Til top Vis jkjaers's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jkjaers

witzel
Lukket konto
Lukket konto
Ex-mod.!

Bruger siden: 25 April 2003
Sendt: 25 Maj 2005 kl. 15:53 | IP-adresse registreret  

jkjaers skrev:
Hmmm, jeg er sgu ikke imponeret.

Som tidligere sagt får man igen fastslået at pris og kvalitet hænger sammen, men hvad kan vi reelt bruge denne "test" til. Jeg er af den klare opfattelse at hvis man ikke vil gøre tingene ordentligt skal man lade være. Sammenligner vi indslaget med de usikre MPVer med Snur-rundt indslaget, synes jeg der var klare pointer i MPV indslaget - det kan man desværre ikke sige om HiFi indslaget.

Hvor vidt Bruno gør det godt eller skidt - tja, han havde ikke ret lang tid til at sige noget skidt, så det var vel bestået.

Hvis du læser janils indlæg igen, så vil du se at programmet hensigt ikke var at lave en dybdegående test, men mere eller mindre at få fastslået, overfor forbrugeren, at pris følger kvalitet.

janils skrev:

Idéen med at der skulle være 3 forskellige prisklasser var ikke en egentlig test, men en måde at vise forbrugerne, at man faktisk får noget for de ekstra penge. Dette arrangement kan ikke på nogen måde sammenlignes med en seriøs og langvarig test i et blad eller på nettet.

programmet er jo heller ikke henvendt mod os nørder, men mod familien danmark. ..

Til top Vis witzel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af witzel

jkjaers
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Maj 2005 kl. 15:58 | IP-adresse registreret  

Jeg synes det farligste man kan gøre er at undervurdere folk - Hvorfor skulle de såkaldte "familien Danmark" familier ikke have lige så gode ører som os nørder. Hvis man spiser folk af med mindre vender de sig nok til det... eller hvad?

Jeg synes det er em arrogant holdning som flere kommer med herinde ang. alm. familiers kritiske sans. Hvis man lod være med at holde dem i mørket (som med kontants indslag) kunne det jo faktisk være at både hr og fru Jensen ville ofre en smule mere... hvad ved jeg?

Hvis pointen var at vise at pris og kvalitet hænger sammen lykkedes det vel, men hvorfor kede folk med ting man ved i forvejen. Det svarer til at man tester en Ferrari Enzo mod en Suzuki Swift... surprise... Ferrarien kørte hurtigst.

witzel
Lukket konto
Lukket konto
Ex-mod.!

Bruger siden: 25 April 2003
Sendt: 25 Maj 2005 kl. 16:07 | IP-adresse registreret  

jeg tror da bestemt at en stor del af "familien danmark" har 'ligeså gode ører som os'.. andet ville være underligt.

Jeg tror du ville blive lidt overrasket over hvor mange gange jeg er blevet spurgt, om det virkelig kan betale sig at købe noget der er dyrere.. De fleste af dem ved godt et eller andet sted, at hvis man ofrer et par tusind mere, så får man noget der er bedre, men de ved bare ikke hvor stor forskellen er. Måske fordi de ikke gider sætte sig ind i det..

Til top Vis witzel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af witzel

jkjaers
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Maj 2005 kl. 17:04 | IP-adresse registreret  

Du har ret i at uvidenheden generelt er håbløs stor. Som udgangspunkt er det da også godt at der kommer lidt fokus på HiFi (eller surround) i medierne, da der jo ikke er meget fokus generelt på dette område. (pånær på nettet, men der skal man jo selv opsøge det)

Min frustration går da også primært på at den nævnte "test" gav et åbenlyst svar på et åbenlyst spørgsmål. Problemet med flere forbrugerpreogrammer er; at der kun bliver afsat tid til at nævne en problematik/tese - uden at følge denne til dørs - resultatet bliver et kompromis som ingen er tilfredse med - jeg tror de fleste ikke kyndige fandt frem til den konklusion at hvis man skal købe surround skal man ofre en herregård, hvilket jo er en sandhed med modifikationer

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 25 Maj 2005 kl. 17:33 | IP-adresse registreret  

janils skrev:
Jeg har selv været gennem møllen hos DR og ved hvad det kræver. 2
timers optagelse bliver til få minutter (hvis man er heldig). Jeg synes
Bruno gjorde godt. Han fortale det præcist og uden omsvøb så "familien
Danmark" forstår budskabet.

Iøvrigt var jeg fra starten inviteret til dette arrangement. Jeg
foreslog systemer til omkring 4.000, 8.000 og 12.000 kroner. Med andre
ord lidt højere priser og forhåbentligt også mere kvalitet. Det syntes
DR var ALT for dyrt og kom med de systemer som var i udsendelsen. Dels
passede det endelige tidspunkt mig ikke og dels syntes jeg de var gået
på kompromis i forhold til det egentlige oplæg (hvor jeg skulle komme
med nogle konkrete forslag). Derfor sagde jeg pænt nej tak.

Idéen med at der skulle være 3 forskellige prisklasser var ikke en
egentlig test, men en måde at vise forbrugerne, at man faktisk får
noget for de ekstra penge. Dette arrangement kan ikke på nogen måde
sammenlignes med en seriøs og langvarig test i et blad eller på nettet.

PS:
Er der ikke snart en eller anden der kan punktere Kurt von Kubiks knallert  Jeg er træt af hans fuldkommen urelaterede personangreb på Sven Bilén.

PS:
Er der ikke snart en eller anden der kan punktere Kurt von Kubiks knallert Jeg er træt af hans fuldkommen urelaterede personangreb på Sven Bilén.

hahahahahaha jeg kender en del polakker de vil sikkert godt

Sådan er det JAN nogle mennsker skal altid gøre sig større på andre , det har noget med inhold i livet at gøre .

Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 25 Maj 2005 kl. 17:34 | IP-adresse registreret  

jkjaers skrev:
Jeg synes det farligste man kan gøre er at undervurdere folk - Hvorfor skulle de såkaldte "familien Danmark" familier ikke have lige så gode ører som os nørder. Hvis man spiser folk af med mindre vender de sig nok til det... eller hvad?

Jeg synes det er em arrogant holdning som flere kommer med herinde ang. alm. familiers kritiske sans. Hvis man lod være med at holde dem i mørket (som med kontants indslag) kunne det jo faktisk være at både hr og fru Jensen ville ofre en smule mere... hvad ved jeg?

Hvis pointen var at vise at pris og kvalitet hænger sammen lykkedes det vel, men hvorfor kede folk med ting man ved i forvejen. Det svarer til at man tester en Ferrari Enzo mod en Suzuki Swift... surprise... Ferrarien kørte hurtigst.

Ja hvis man ser på en Jensen som mig , så ville han aldrig have det l**t indefor , ikke mine børn må .

Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen

jkjaers
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Maj 2005 kl. 17:52 | IP-adresse registreret  

Ikke et ondt ord om dig jensen

MVH
Jesper Kjær Ries (født Jensen )

"Er du i tvivl? Så gear ned og giv gas"

TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter brugers ønske!

Bruger siden: 30 November 2003
Sendt: 25 Maj 2005 kl. 18:21 | IP-adresse registreret  

jkjaers skrev:

Rørende enig - man kan ikke forvente at en almindelig forbruger der bare kan lide at se film engang imellem, men iøvrigt ikke interesserer sig for teknikken bag eller "hifi" som sådan kan ryste op med de korrekte termer for hvad det er man hører. Så længe hifi-verdenen er så indspist at man ikke kan bevæge sig de første spæde skridt uden at blive ramt af en mur af uforståelige ord, så er det jo ikke så mærkeligt at den almindelige forbruger ikke kommer videre. Hvadenten man kan lide det eller ej, så findes der altså en kæmpe gruppe af forbrugere der ikke ved hvad forskellen på bas og diskant er. Det betyder _ikke_ at de ikke kan sætte pris på god lyd.

jkjaers skrev:

Hvis pointen var at vise at pris og kvalitet hænger sammen lykkedes det vel, men hvorfor kede folk med ting man ved i forvejen.

Fordi der rent faktisk er en masse mennesker der IKKE ved det. Den almindelige forbruger tænker, hvorfor skal jeg give 4000,- for et anlæg med DVD og 5x100 watt, når jeg kan få et anlæg til 2000,- der også har DVD og 5x100 watt? For os er det en selvfølge at det dyre anlæg er bedre, men det er det altså ikke for mange andre forbrugere. Prøv at overføre tanken til et emne du ikke har forstand på - køleskabe, eller cykler f.eks. Hvorfor skal jeg give 7000,- for en racercykel med 21 gear, når jeg kan få en cykel i Bilka der også har 21 gear for under det halve?

jkjaers skrev:
Det svarer til at man tester en Ferrari Enzo mod en Suzuki Swift... surprise... Ferrarien kørte hurtigst.

Nu var der ikke just en ferrari med i undersøgelsen. Det svarer nærmere til at du sammenligner en ældre brugt-bil med en Kia Picanto og en VW Polo. Der FINDES faktisk folk der mener at der ikke er nogen grund til at købe en ny bil, for den gamle kan da være nøjagtigt lige så god, og økonomisk er det bla bla bla. Og der FINDES faktisk folk der tror at en Kia Picanto er samme kvalitet som en VW Polo, bare billigere fordi den er produceret i Korea. Jeg læste lige for nyligt en undersøgelse der sagde at kunders tilfredshed med Kia var blandt det laveste overhovedet. Ikke fordi de som sådan er ringere end andet i prisklassen, men fordi folks forventninger er for høje.

Kort sagt - den almindelige forbruger KAN ikke gennemskue hvorfor anlægget til 7500,- er bedre end det til 2000,-. Og så længe dem der _kan_ bare affejer dem med at det burde være åbenlyst, og grine ad folk der ikke ved hvad bas er, så bliver det ved med at være sådan.

Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
Til top Vis TapeConnection's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TapeConnection Besøg TapeConnection's Websted

TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter brugers ønske!

Bruger siden: 30 November 2003
Sendt: 25 Maj 2005 kl. 18:27 | IP-adresse registreret  

witzel skrev:
Jeg tror du ville blive lidt overrasket over hvor mange gange jeg er blevet spurgt, om det virkelig kan betale sig at købe noget der er dyrere.. De fleste af dem ved godt et eller andet sted, at hvis man ofrer et par tusind mere, så får man noget der er bedre, men de ved bare ikke hvor stor forskellen er. Måske fordi de ikke gider sætte sig ind i det..

Det er jo også et spørgsmål om ønsketænkning. Det foregår jo også blandt mere seriøse entusiaster - inden man køber noget, så tjekker man da lige om der er andet der kan give det samme til en lavere pris. Det gør den almindelige forbruger i høj grad også - og så sker der dét at når de har hørt et 40.000,- surroundsystem og er blevet blæst bagover, så sidder de hjemme i sofaen og kigger efter en billig måde at opnå det samme. Og ifølge specifikationerne kan man jo opnå "det samme" med et anlæg til en tiendedel af prisen. Hvordan skulle den almindelige forbruger kunne gennemskue at det ikke er tallene på papiret der betyder noget? Hvem fortæller dem det?

Hifi-klubben, som en del entusiaster, inkl. jeg selv, har det med at se ned på fordi de bliver for "mainstream", har netop en meget vigtig rolle i dén ting - hver gang de hiver en "familien danmark" væk fra Dantax systemet til et Dali system, så burde vi klappe i vores små hænder allesammen, i stedet for at disse dem fordi de ikke har en 801D stående i samtlige butikker.

Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
Til top Vis TapeConnection's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TapeConnection Besøg TapeConnection's Websted

micjac
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 September 2003
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 25 Maj 2005 kl. 18:56 | IP-adresse registreret  

jkjaers skrev:

Jeg synes det er em arrogant holdning som flere kommer med herinde ang. alm. familiers kritiske sans.

Otto, TC skrev:

Rørende enig

Hvem kommer med de holdninger ?

mvh

Til top Vis micjac's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af micjac

<< Forrige Side af 4 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum