| Forfatter |
|
bjørn Forum Bruger

Bruger siden: 08 November 2004
Status: Offline Indlæg: 2916
|
| Sendt: 23 Maj 2005 kl. 09:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
daniels skrev:
Du vender og drejer ordene, så de mister deres betydning, men ok, det er åbenbart måden du kommunikere på. Sådan skal det så være.
Jeg kan sagtens følge dig i de sidst udsagn vedrørende DIY'er.
Og der ligger også noget af min kritik begravet af DIY projekter. Dokumentation i stil med "mine venner syntes det lyder godt", er svær at sluge for mig. Det kan ærge mig, at f.eks. i tråden om trådophæng, at når en sponsor går ind og betaler delene, så er det åbenbart ikke nok for nogen. Selv arbejdstiden skal betales.
Så har du det bedre med "skribenten fra magasin XX synes det lyder godt" ?
Selvfølgelig skal lønarbejde betales, og jeg tror slet ikke at de omhandlede personer har råd til at sponsorere André og undertegnede.
Det kunne være sjovt og lærrigt for os andre at se en påstand om god lyd, blive ført ud i lyset og bekræftet/afkræftet.
Hvordan havde du forestillet dig at dét skulle foregå ?
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
kimmadsen Forum Bruger


Bruger siden: 20 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 81
|
| Sendt: 23 Maj 2005 kl. 09:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
bjørn skrev:
daniels skrev:
Du vender og drejer ordene, så de mister deres betydning, men ok, det er åbenbart måden du kommunikere på. Sådan skal det så være.
Jeg kan sagtens følge dig i de sidst udsagn vedrørende DIY'er.
Og der ligger også noget af min kritik begravet af DIY projekter. Dokumentation i stil med "mine venner syntes det lyder godt", er svær at sluge for mig. Det kan ærge mig, at f.eks. i tråden om trådophæng, at når en sponsor går ind og betaler delene, så er det åbenbart ikke nok for nogen. Selv arbejdstiden skal betales.
Så har du det bedre med "skribenten fra magasin XX synes det lyder godt" ?
Hvor står der det?
Selvfølgelig skal lønarbejde betales, og jeg tror slet ikke at de omhandlede personer har råd til at sponsorere André og undertegnede.
Det må da være rat, at vide så meget om andre.
Det eneste man ved om dig, er at dine undskyldninger er endeløse, for at ikke at dokumentere noget som helst om jeres klippe klister enheder.
Og nu kommer det sidste nye så, i har ikke råd til min arbejdsløn.
Hold da op en farlig fyr til tårnhøj løn.
Jeg ved ikke ret meget om hvad det er i har gang i, men magen en arrogant kommentar og ynkelig undskyldning skal man da lede længe efter.
Men det er da godt at vi nu ved at DCA ikke er til at betale
Det kunne være sjovt og lærrigt for os andre at se en påstand om god lyd, blive ført ud i lyset og bekræftet/afkræftet.
Hvordan havde du forestillet dig at dét skulle foregå ?
Jeg aner ikke hvad du laver, men skal i aldrig ”bevise” noget der?
Er det bare, vi tager alles ord for gode vare.
Hvad er der så galt med skribent XX. Hvis ord er nok?
|
|
|
|
|
|
__________________ Som Duelund sagde, instrumenter er rundstrålede, så det skal højttaler selvfølgelig også være.
Det giver da sig selv
|
| Til top |
|
| |
Frederik Carøe Branchemedlem

DCA - Duelund Coherent Audio
Bruger siden: 01 December 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 879
|
| Sendt: 23 Maj 2005 kl. 09:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
kimmadsen skrev:
|
Men det er da godt at vi nu ved at DCA ikke er til at betale
|
|
|
Må man ikke spørge, hvad DCA præcist har gjort dig? Du har nu 2 gange i denne tråd kommet med nedsættende udsagn om virksomheden, uden at vi har deltaget, eller andre har nævnt os.
__________________ Med venlig hilsen
Frederik Carøe
|
| Til top |
|
| |
Administrator Administrator gruppe


Bruger siden: 25 Januar 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3105
|
| Sendt: 23 Maj 2005 kl. 10:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Denne tråd går mere og mere i retningen af personfnidder, og det er som bekendt (forhåbentligt) ikke acceptabelt på HIFI4ALL.DK´s forum.
Tråden bedes tage en anden retning, og brug istedet "private beskeder", hvis emnet ikke har interesse for det samlede forum!
Jeg gør venligst opmærksom på:
Det er vigtigt at du ytrer dig høfligt og venligt, også når du er kritisk. Personlige angreb og nedladende kritik hører ikke hjemme på HIFI4ALL.DK.
Brok og ævl er spild af tid. Sørg for at dit indlæg har et fagligt indhold, og skriv direkte til den person du er uenig med hvis dit udsagn ikke har faglig interesse for andre. Men andre ord tænk, før du taler!
Tak!
|
| Til top |
|
| |
kimmadsen Forum Bruger


Bruger siden: 20 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 81
|
| Sendt: 23 Maj 2005 kl. 10:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Frederik Carøe skrev:
kimmadsen skrev:
|
Men det er da godt at vi nu ved at DCA ikke er til at betale
|
|
|
Må man ikke spørge, hvad DCA præcist har gjort dig? Du har nu 2 gange i denne tråd kommet med nedsættende udsagn om virksomheden, uden at vi har deltaget, eller andre har nævnt os.
|
|
|
Er Bjørn og DCA ikke et fedt.
Hvis ikke undskylder jeg selvfølgelig.
Men han er godt nok fremme på barrikaderne, når der kommer noget vedr. Jer og Duelund.
Derfor min antagelse, om at han er med i DCA.
Hvis ikke, er det min fejl.
Har i en hjemmeside ud over den der er ikke er ret meget på?
DCA.com eller noget i den retning.
Men hvad koster en typisk enhed fra jer af? __________________ Som Duelund sagde, instrumenter er rundstrålede, så det skal højttaler selvfølgelig også være.
Det giver da sig selv
|
| Til top |
|
| |
walin Forum Bruger


Bruger siden: 24 August 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 530
|
| Sendt: 23 Maj 2005 kl. 10:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg synes denne tråd lever op til sin overskrift!
__________________ - Klaus -
Island s are where the Sea ends.
|
| Til top |
|
| |
vilmann Branchemedlem

Nerds
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2390
|
| Sendt: 23 Maj 2005 kl. 10:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
walin skrev:
| Jeg synes denne tråd lever op til sin overskrift! |
|
|
Ja. Det ville være fin stil af Kimmadsen at holde sig til emnet (som han endda selv har fundet på), og ikke insinuere sig uvenner med hele verden.
Kimmadsen: nu har du fået at vide at en del af os ikke er store beundrere af din stil. Måske det ville være på sin plads med lidt selvransagelse og tagen til efterretning, fremfor bevidst at gå efter konfrontationen.
/vilmann
|
| Til top |
|
| |
Frederik Carøe Branchemedlem

DCA - Duelund Coherent Audio
Bruger siden: 01 December 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 879
|
| Sendt: 23 Maj 2005 kl. 10:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
kimmadsen skrev:
Frederik Carøe skrev:
kimmadsen skrev:
|
Men det er da godt at vi nu ved at DCA ikke er til at betale
|
|
|
Må man ikke spørge, hvad DCA præcist har gjort dig? Du har nu 2 gange i denne tråd kommet med nedsættende udsagn om virksomheden, uden at vi har deltaget, eller andre har nævnt os.
|
|
|
Er Bjørn og DCA ikke et fedt.
Hvis ikke undskylder jeg selvfølgelig.
Men han er godt nok fremme på barrikaderne, når der kommer noget vedr. Jer og Duelund.
Derfor min antagelse, om at han er med i DCA.
Hvis ikke, er det min fejl.
Har i en hjemmeside ud over den der er ikke er ret meget på?
DCA.com eller noget i den retning.
Men hvad koster en typisk enhed fra jer af?
|
|
|
Bjørn har intet med DCA at gøre.
Enheder sælger vi ikke løst pt. Så der kan jeg ikke hjælpe. __________________ Med venlig hilsen
Frederik Carøe
|
| Til top |
|
| |
kimmadsen Forum Bruger


Bruger siden: 20 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 81
|
| Sendt: 23 Maj 2005 kl. 11:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Min fejl
Jeg undskylder.
Hvorfor er han så, så nidkær vedr. ”jeres” produkter.
(det er han jo nok bedst til at svare på) 
Hvad koster en hel højttaler så?__________________ Som Duelund sagde, instrumenter er rundstrålede, så det skal højttaler selvfølgelig også være.
Det giver da sig selv
|
| Til top |
|
| |
Frederik Carøe Branchemedlem

DCA - Duelund Coherent Audio
Bruger siden: 01 December 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 879
|
| Sendt: 23 Maj 2005 kl. 11:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
kimmadsen skrev:
|
Min fejl
Jeg undskylder.
Hvorfor er han så, så nidkær vedr. ”jeres” produkter.
(det er han jo nok bedst til at svare på) 
Hvad koster en hel højttaler så? |
|
|
Det ville jo være reklame at svare på...  __________________ Med venlig hilsen
Frederik Carøe
|
| Til top |
|
| |
Administrator Administrator gruppe


Bruger siden: 25 Januar 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3105
|
| Sendt: 23 Maj 2005 kl. 11:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
kimmadsen skrev:
|
Min fejl
Jeg undskylder.
Hvorfor er han så, så nidkær vedr. ”jeres” produkter.
(det er han jo nok bedst til at svare på) 
Hvad koster en hel højttaler så? |
|
|
Brug private beskeder, og hold dig venligst til emnet, som du selv har oprettet!
Tak!
|
| Til top |
|
| |
kimhvid Forum Bruger

Bruger siden: 21 April 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 266
|
| Sendt: 23 Maj 2005 kl. 11:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
@kimmadsen
Du må da selv kunne se at din måde at argumentere på (eller manglen på samme) er den sikre måde at dræbe en dialog på.
Hvad relevans har Bjørns forhold til DCA og hvad relevans har prisen på deres højttaler (sidst jeg tjekkede var det vist omkring 20 kilo men det ved jeg ikke om det stadig passer).
Hvis du har en kritik af DCA kan du så ikke formulere den lidt mere i dybden. Det kan da godt være du har et anke punkt men du får det altså ikke kommunikeret særligt godt.
__________________ MVH Mr White Der lige nu desværre ikke længere befinder sig i Ho Chi Mihn City i selskab med en kølig White Russian og savner tilstedeværelsen af en smule HiFi ----------------------------
|
| Til top |
|
| |
shras Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2004 Lokalitet: Ikke angivet
Status: Offline Indlæg: 1007
|
| Sendt: 23 Maj 2005 kl. 11:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
bjørn Forum Bruger

Bruger siden: 08 November 2004
Status: Offline Indlæg: 2916
|
| Sendt: 23 Maj 2005 kl. 11:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
kimmadsen skrev:
Frederik Carøe skrev:
kimmadsen skrev:
|
Men det er da godt at vi nu ved at DCA ikke er til at betale
DET ER ANDRÉ OG BJØRN DER IKKE ER "TIL SALG"
KA' DU SÅ FÅ DET IND I KNOLDEN ÉN GANG FOR ALLE
|
|
|
Må man ikke spørge, hvad DCA præcist har gjort dig? Du har nu 2 gange i denne tråd kommet med nedsættende udsagn om virksomheden, uden at vi har deltaget, eller andre har nævnt os.
|
|
|
Er Bjørn og DCA ikke et fedt.
Hvis ikke undskylder jeg selvfølgelig.
Men han er godt nok fremme på barrikaderne, når der kommer noget vedr. Jer og Duelund.
Derfor min antagelse, om at han er med i DCA.
Hvis ikke, er det min fejl.
Har i en hjemmeside ud over den der er ikke er ret meget på?
DCA.com eller noget i den retning.
Men hvad koster en typisk enhed fra jer af?
|
|
|
Jeg har intet med firmaet DCA at gøre, hverken organisatorisk eller økonomisk.
Jeg har kendt Steen Duelund fra før Frederik Carøe blev født, det er vi faktisk en hel del der har. Det startede i de tidlige 70'ere med Cementhornet, Beta 8 enheder og trådophæng.
Min interesse for Duelunds ideer hænger nøje sammen med fælles bekendte og interesser gennem de sidste mange år.
Jeg gentager
Jeg er privatist og har ingen økonomiske interesser i DCA
|
| Til top |
|
| |
SES. Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 1499
|
| Sendt: 23 Maj 2005 kl. 11:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Denne tråd er i bund og grund underlig.
KimM laver en tråd om sig selv, og vil gerne have os til at se at han ikke er negativ. Det er et personsp. For det første kan det så kun bliver personligt. Og så bliver det ellers pointeret at man ikke må være personlig.
Gab – man kan ikke svare upersonligt på et ? der drejer sig om en person.
Er KimM positiv eller negativ?. Jamen det er jo en spørgsmål, som der kan svares enten ja eller nej til – og som nemmest - hvis det har nogen interesse kan laves en poll om.
Men om KimM er plus eller minus har ikke meget med highfi og musæk at gøre.
Kommunikation. Det vigtigste er element i K er kropssproget, og uden webb cameras er der ikke kropssprog i skriblerier. Skriverier der er værd at læse er i stedet tilføjet lidt ekstra så man danner billeder i hovedet når man læser. Dette ekstra krydderi kan for nogle virke som peber i næsen, i stedet for den tiltænkte inspiration. Kender man personen der skriver er det nemmere fordi man kender personens kropssprog og glimt i øjnene når der serves en fed konfronfantaskisktation.
I går nød jeg sommeren på plænen med det fabelagtige Jazz Special. Det vrimler med fremragende skriv, og oftest ganske provokerende. Disse skriv er utroligt inspirerende og skaber nysgerrighed. Der var flere indlæg i mega høj klasse som måske vil blive bandlyst herinde, for ikke er alt er god tone eller
strygen med hårene. Men ikke desto mindre er det i stand til at øge en viden, øge ens muligheder for at sætte ? Sådan skal det være.
Positive eller negative skriverier skal blot funderes i noget konkret. Enten fordi man faktuelt ved det, eller har lyttet og undersøgt sagen. Jeg kan efterhånden høre om der er noget i et produkt, men jeg ikke hvorfor det lyder godt eller dårligt. Og det er med største undren jeg går igennem en udstilling og hører at det meste ikke spiller ret godt – så fabrikanterne må sgu indstille sig på kritik. De skriver jo ikke i deres brochurer at det ikke kan spille musik, og de fleste forhandlere der har det på lager skal jo af med det. Bare ikke til mig – det har jeg prøvet.
Så når nogle med hår på brystet der ret godt ved hvad de snakker om sender skidtet på skafottet får de i hvert fald roser fra mig.
Noget er godt så kan vi være glade og positive, det meste er til dårligt humør.
|
| Til top |
|
| |
kimmadsen Forum Bruger


Bruger siden: 20 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 81
|
| Sendt: 23 Maj 2005 kl. 12:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
bjørn skrev:
kimmadsen skrev:
Frederik Carøe skrev:
kimmadsen skrev:
|
Men det er da godt at vi nu ved at DCA ikke er til at betale
DET ER ANDRÉ OG BJØRN DER IKKE ER "TIL SALG"
KA' DU SÅ FÅ DET IND I KNOLDEN ÉN GANG FOR ALLE
What ever 
|
|
|
Må man ikke spørge, hvad DCA præcist har gjort dig? Du har nu 2 gange i denne tråd kommet med nedsættende udsagn om virksomheden, uden at vi har deltaget, eller andre har nævnt os.
|
|
|
Er Bjørn og DCA ikke et fedt.
Hvis ikke undskylder jeg selvfølgelig.
Men han er godt nok fremme på barrikaderne, når der kommer noget vedr. Jer og Duelund.
Derfor min antagelse, om at han er med i DCA.
Hvis ikke, er det min fejl.
Har i en hjemmeside ud over den der er ikke er ret meget på?
DCA.com eller noget i den retning.
Men hvad koster en typisk enhed fra jer af?
|
|
|
Jeg har intet med firmaet DCA at gøre, hverken organisatorisk eller økonomisk.
Jeg har kendt Steen Duelund fra før Frederik Carøe blev født, det er vi faktisk en hel del der har. Det startede i de tidlige 70'ere med Cementhornet, Beta 8 enheder og trådophæng.
Min interesse for Duelunds ideer hænger nøje sammen med fælles bekendte og interesser gennem de sidste mange år.
Jeg gentager
Jeg er privatist og har ingen økonomiske interesser i DCA
OK
Det må da være lidt surt så, at de score kassen på alle “dine” gode ideer.
Eller hvad.
Jeg er ikke specielt negativ, men kritisk, overfor en branche, der bygger meget på tro, love og kærlighed. Frem for viden, oplysning og fakta.
Jeg er kritisk når en som Bjørn holder på at alt hvad ham ved, og laver er rigtigt.
Især fordi han intet har at underbygge det med. Eller ikke viser det.
For mig at se, er det som alt anden reklame.
Sludder og påstande, indtil noget andet er bevist.
Personligt kan det aldrig undgå at blive, når man kritisere end anden persons arbejde og valg af udstyr.

|
|
|
__________________ Som Duelund sagde, instrumenter er rundstrålede, så det skal højttaler selvfølgelig også være.
Det giver da sig selv
|
| Til top |
|
| |
Administrator Administrator gruppe


Bruger siden: 25 Januar 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3105
|
| Sendt: 23 Maj 2005 kl. 12:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
For sidste gang - personlige spørgsmål bedes stilet i private beskeder!
|
| Til top |
|
| |
kimmadsen Forum Bruger


Bruger siden: 20 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 81
|
| Sendt: 23 Maj 2005 kl. 12:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Yes, Jeg skal prøve at huske det  __________________ Som Duelund sagde, instrumenter er rundstrålede, så det skal højttaler selvfølgelig også være.
Det giver da sig selv
|
| Til top |
|
| |
bjørn Forum Bruger

Bruger siden: 08 November 2004
Status: Offline Indlæg: 2916
|
| Sendt: 23 Maj 2005 kl. 14:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
kimmadsen skrev:
|
Yes,
Jeg skal prøve at huske det  |
|
|
Og du skal absoslut ikke begynde at hælde din gylle i min private postkasse
|
| Til top |
|
| |
daniels Forum Bruger


Bruger siden: 26 Marts 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3704
|
| Sendt: 23 Maj 2005 kl. 15:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
@bjørn
"Så har du det bedre med "skribenten fra magasin XX synes det lyder godt" ?"
Ja. Et eller andet sted, må jeg håbe på, at vedkommende har et mere objektivt syn på tingene, end producenterne selv - og nogen der er så tæt på producenterne, som du selv skriver.
"Selvfølgelig skal lønarbejde betales, og jeg tror slet ikke at de omhandlede personer har råd til at sponsorere André og undertegnede."
Det er så her jeg åbenbart har misforstået ideen med Hifi4All. Jeg troede det var et sted, hvor man dyrkede sin hobby, og hjalp hinanden bare en smule. Der skulle vel nødig taksameter på alle indlæg?
"Hvordan havde du forestillet dig at dét skulle foregå ?"
Hvis jeg f.eks. kommer med en påstand om et eller andet lyder godt, så er det indirekte en invitation til alle om at komme forbi og lytte, og få bekræftet/afkræftet min påstand. Det vil jeg selvfølgelig ikke forlange af andre (jeg har bare god tid  ). Men hvis nogen kom til mig og sagde de ville sponsorere mine materialer, og få mig til at bygge en højttalere (som en del af et eksperiment), så ville jeg tage glædeligt i mod det. Det er klart at det ikke skulle tage overhånd og blive en højttalerfabrik, men hvis ét projekt kunne bekræfte/afkræfte teorien, så ville jeg slå til.
@kimmadsen
Jeg kan fuldt ud følge dig - omend på en knap så agressiv måde
|
| Til top |
|
| |