Forfatter |
|
bjørn Forum Bruger

Bruger siden: 08 November 2004
Status: Offline Indlæg: 2916
|
Sendt: 28 Maj 2005 kl. 15:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pascal skrev:
Nej der skal ikke betales moms, når du køber fra England. |
|
|
Du betaler engelsk moms = VAT
Hvis firmaet har et salg på over små 300.000 dkr. (kan ikke huske det præcise beløb) om året til Danmark skal det engelske (eller fra andet EU land) opkræve dansk moms.
|
Til top |
|
|
bjørn Forum Bruger

Bruger siden: 08 November 2004
Status: Offline Indlæg: 2916
|
Sendt: 28 Maj 2005 kl. 15:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Audi A3 skrev:
Zorglub skrev:
Hmm! det ser sørme ud til at de ikke mener man skal betale dansk moms. Jeg trode egentligt at man skulle betale dansk moms når man handlede inden for EU? - viser bare hvor meget jeg fatter! 
A.4. DO THESE PRICES INCLUDE VAT? Yes, all prices shown throughout this website are inclusive of VAT @17.5%. For EEC countries the VAT rate also applies, so there is no change to prices. For all other countries (export) UK VAT will automatically be deducted from your order total.
|
|
|
Jeg har også prøvet at betale dansk moms når jeg har handlet hos Amazon.co.uk og Amazon.de. De fratrækker så dog først den engelske / tyske moms først.
Så vidt jeg er orienteret er det p.g.a. at Amazon er momsregistreret i DK. Så hvis du handler fra en Amazon indenfor EU fratrækker de landets moms og tillægger DK moms. Det er heldigvis ikke mange internet butikker der er momsregistreret i DK, så indtil videre har jeg kun haft problemet med Amazon
|
|
|
Det er underordnet om firmaet er registreret i DK eller ej. Hvis et firma i et EU land sælger for over (små 300.000dkr) til Danmark om året skal varen pålægges dansk moms i stedet for den lokale moms.
|
Til top |
|
|
mikp Forum Bruger

Bruger siden: 08 Maj 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 348
|
Sendt: 31 Maj 2005 kl. 00:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
nå R.H har du fået din cary , og hvad synes du om lyden ?
kan du fortælle lidt mere om den dvd6b du snakker om ?
|
Til top |
|
|
mikp Forum Bruger

Bruger siden: 08 Maj 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 348
|
Sendt: 31 Maj 2005 kl. 00:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
hmm kommer osse en dvd7 og dvd8 fra cary 7eren har hdmi udgang, ku være man sq vente på den. den kommer til at koste 3500 us
|
Til top |
|
|
R.H. Forum Bruger

Bruger siden: 02 Marts 2005 Lokalitet: Norge
Status: Offline Indlæg: 132
|
Sendt: 11 Juli 2005 kl. 15:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
mikp skrev:
nå R.H har du fået din cary , og hvad synes du om lyden ?
kan du fortælle lidt mere om den dvd6b du snakker om ?
|
|
|
Nå har jeg spilt (hver kveld) siden jeg fikk mine nye høyttalere og CD spiller for ca 6 - 7 uker siden.
MINE INNTRYKK AV CARY CD-303/300
Da jeg først så Cary skulle lansere ny versjon av sin 300 serie var dette en spiller jeg måtte seriøst vurdere å anskaffe. Etter å sett hvilke ”features” denne spilleren kunne by på var ikke valget særlig vanskelig lenger. Prisen hadde økt fra 3000 USD til 4000 USD. Den norske importøren hadde først sagt at den ville ligge på 40.000 NOK, men har allikevel holdt prisen lik som den forrige modellen, altså 30.000 NOK.
Da jeg mottok den for 1 uke siden og pakket den ut var første inntrykket; hvilken kvalitet! Ca 18 kg måtte løftes ut av kartongen. Jeg bestilte den i sort aluminium.
Det er solide koniske føtter for å justere spilleren vannrett og på toppen et water for å kunne se at den virkelig står i rett posisjon.

Tube og solid state utganger, HDCD og 24bit konvertering med valgfri oppsampling 44.1 og opp til 768 kHz. Det er så mange valgmuligheter at jeg har foreløpig valgt å bruke 768 kHz og teste rør og transistor.
Spilleren bruker litt tid på å lese av CD platen. Etter første uken er lytteintrykket overveldende. Det er enorm dynamikk i spilleren og den er meget tight i bassen. Det som imponerer meg med spilleren er presisjonen. Du skal langt opp i pris for å finne en spiller med samme presisjon. Det er nå et lydbilde hos meg jeg aldri har opplevd maken til. Det er ingen digitale SSSSS’er, alle vokaler og instrumenter kommer ut som om de skulle være live i stuen. Bredde og dybde i lydbildet er helt utrolig. Roger Waters / Pink Floyd innspillinger....man skulle tro det var plassert høyttalere bak!
Jeg har bla testen den mye omtalte og meget gode norske Electrocompaniet EMC1 UP i samme oppsett, men personlig synes jeg 303'en var bedre på alle parametere.
Den forskjellen jeg hører så langt med tube vs. transistor er at tube spiller litt mer ”polert”. Transistor er noe mer brutal på harde gitarriff og skarptrommer. Vokalene er en tanke ”varmere” i klangen.
Jeg vil trenge lenger tid på prøve ut de forskjellige sampling ratene.
Kort og godt. Jeg kan ikke si annet enn at jeg er utrolig fornøyd. Dette er en utrolig bra CD spiller og for de som skal vurdere spillere i prisklassen opp til 50.000 Kr bør denne absolutt være med i testen. (Og også over, men da kommer bla snart den nye Cary 306 SACD som skal være enda bedre!!).
"Assosiated gear"
Montana EPS 2 høyttalere 20-22k Hz, PBN Audio Olympia HT4 - 2x400W, PBN Olympia L-Mini pr-amp. Straight Wire XLR Serenade kabler. Straight Wire Virtuoso og Black Silk høyttaler kabler.
Den første modellen EPS var i recommendet product i Stereophile i 3 år. Dette er en oppgradert versjon og ny i 2005.

DVD6B ble lansert på CES tidligere i år og den er "rundt hjørnet". Dette skal være en oppgradert og ny versjon fra DVD6. Mer vet jeg ikke om denne.
DVD7 og 8 kjenner jeg ikke til....men man skal ikke se bort i fra at Cary kommer med dette og at DVD6B kun var "prototype" som ble vist på CES messen tidligere i år i Las Vegas. __________________ PBN Audio Olympia HT4 og Olympia Mini
PBN Audio Olympia L-Mini (pre amp)
PBN Audio Montana XP, Montana MRC, Montana SP3, 2xMontana SSW
Cary CD 303/300
Cary Cinema11 og Denon DVD3800BD
|
Til top |
|
|
finn52 Forum Bruger

Bruger siden: 29 April 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1380
|
Sendt: 11 Juli 2005 kl. 16:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tillykke med din Cary CD-afspiller. Et super-fedt anlæg du har der! Jeg spiller selv på Cary Audio SE20 rørmonoblokke og tilhørende forforstærker på 20ende år, og er extremt godt tilfreds. Cary Audio er bare SUPER-kvalitet!
I øjeblikket overvejer jeg udskiftning af mit MicroMega CD løbeværk og converter med netop Cary Audio! Men jeg mangler lige et par kilo-kroner.
|
Til top |
|
|
CPH-R Lukket konto

Bruger siden: 15 Maj 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1700
|
Sendt: 11 Juli 2005 kl. 16:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
finn52 skrev:
Tillykke med din Cary CD-afspiller. Et super-fedt anlæg du har der! Jeg spiller selv på Cary Audio SE20 rørmonoblokke og tilhørende forforstærker på 20ende år, og er extremt godt tilfreds. Cary Audio er bare SUPER-kvalitet!
I øjeblikket overvejer jeg udskiftning af mit MicroMega CD løbeværk og converter med netop Cary Audio! Men jeg mangler lige et par kilo-kroner.
|
|
|
Nu kender jeg IKKE Cary Audio`s andre produkter. Men du skriver at du skal bruge et CD-drev!? Så ville jeg IKKE vælge denne model! den er baseret på et billigt DVS-DSL-710A computer drev til 180 kr. og det faktisk et DVD drev! med de fejl dette merføre mht. <jitter ect. ect.
Faktisk syntes jeg det er lidt ironisk af nogle high-end fabrikanter bruger dette drev i dyre maskiner! har lige set det i det nye high-fidelity i en Primare og Thule benytter det vist også.
Trøsten er dog! at der er billige reservedele.
Men jeg udelukker IKKE at de nok har fået den til at spille godt!? men skal være åben for nye ider
|
Til top |
|
|
finn52 Forum Bruger

Bruger siden: 29 April 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1380
|
Sendt: 11 Juli 2005 kl. 16:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
CPH-R skrev:
finn52 skrev:
|
|
|
Nu kender jeg IKKE Cary Audio`s andre produkter. Men du skriver at du skal bruge et CD-drev!? Så ville jeg IKKE vælge denne model! den er baseret på et billigt DVS-DSL-710A computer drev til 180 kr. og det faktisk et DVD drev! med de fejl dette merføre mht. <jitter ect. ect.
Faktisk syntes jeg det er lidt ironisk af nogle high-end fabrikanter bruger dette drev i dyre maskiner! har lige set det i det nye high-fidelity i en Primare og Thule benytter det vist også.
Trøsten er dog! at der er billige reservedele.
Men jeg udelukker IKKE at de nok har fået den til at spille godt!? men skal være åben for nye ider
|
|
|
Hvad kan du anbefale indenfor CD-drev?
|
Til top |
|
|
blackhawk Forum Bruger

Bruger siden: 19 December 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1256
|
Sendt: 11 Juli 2005 kl. 17:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
En Denon DCD 3560, der ikke mange på markedet i dag der slår denne maskine. Nok er den gammel, men hvis du kun skal bruge et drev så får du en topklasse maskine for ganske få penge, og den er ikke baseret på et DVD / PC drev __________________ Med venlig hilsen
Aslak C. Vind
|
Til top |
|
|
Kurt von Kubik Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 5656
|
Sendt: 11 Juli 2005 kl. 17:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sådan en Cary er jo med rør  . Det bliver man altså ikke verdensmester af.
|
Til top |
|
|
Groove Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 Marts 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1787
|
Sendt: 11 Juli 2005 kl. 18:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er intet nyt i "high-end" med billige komponenter , men det er altid dejligt når tingene bliver spottet! 
Normalt puttes tingene ind i lidt kobber eller "special tryk"....men high-end dækningsbidrag er det altid....
__________________ "Gentlemen! You can't fight in here, this is the war room!"
|
Til top |
|
|
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7539
|
Sendt: 11 Juli 2005 kl. 18:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kurt von Kubik skrev:
Sådan en Cary er jo med rør .
Det bliver man altså ikke verdensmester af. |
|
|
Indtil videre er der heller ingen der er blevet det uden..... __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
Til top |
|
|
Mulleblop Forum Bruger

Bruger siden: 05 Maj 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 256
|
Sendt: 11 Juli 2005 kl. 18:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Personligt regner jeg med at se på den nye audio aero sacd
så for mig kan den muligvis være den bedste, men hva....
alt er et spm. om smag.
/Mic.
|
Til top |
|
|
Kurt von Kubik Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 5656
|
Sendt: 11 Juli 2005 kl. 20:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ronin skrev:
Kurt von Kubik skrev:
|
|
Indtil videre er der heller ingen der er blevet det uden..... |
|
|
Bob Bob! Meget kan man sige om transer, men ringeriet og støjen har rørBørgerne da helt for sig selv.
|
Til top |
|
|
blackhawk Forum Bruger

|
Sendt: 11 Juli 2005 kl. 21:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Folk er vel interesseret i at høre hvad der er på pladen, rør kan man vel altid lytte til. Endda uden at betale nær så mange penge, ingen grund til først at afspille og så afrette lyden efter personlig smag __________________ Med venlig hilsen
Aslak C. Vind
|
Til top |
|
|
MaltheK Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 864
|
Sendt: 11 Juli 2005 kl. 21:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad så med den lille fikse Zanden audio model 2000 Premium cd transport og model 5000 mk IV Signature D/A concerter til 315.000 kr samlet. Den har da en analog udgang baseret omkring 6922 rør?
I testen for nylig i Hifi+ siger testeren at den sætter den absolutte reference for hvordan indspillet musik kan gengives!
Jeg tror nu ikke rør er så tossede endda - heller ikke i cd-afspillere... 
|
Til top |
|
|
lars37 Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1320
|
Sendt: 11 Juli 2005 kl. 23:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bare vent, til Kubikkens store helt, Hr. Bak, kommer med en forstærker med rør - så er det pludselig det eneste, ifølge Kubikken, der dur....
Øv - jeg kunne ikke styre mig..
Lars
|
Til top |
|
|
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7539
|
Sendt: 11 Juli 2005 kl. 23:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kurt von Kubik skrev:
Ronin skrev:
Kurt von Kubik skrev:
|
|
Indtil videre er der heller ingen der er blevet det uden.....
|
|
|
Bob Bob! Meget kan man sige om transer, men ringeriet og støjen har rørBørgerne da helt for sig selv.
|
|
|
Det ændrer nul og en dyt på mit udsagn - der er intet lettere end at udtale sig negativt om produkter man hverken kender eller har hørt. Forudindtaget kan man desværre altid være..... __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
Til top |
|
|
blackhawk Forum Bruger

|
Sendt: 12 Juli 2005 kl. 01:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Grundlæggende; Findes der neutralt klingende rør?
Og i givet fald; hvorfor skulle man så bruge dem? __________________ Med venlig hilsen
Aslak C. Vind
|
Til top |
|
|
3DX Branchemedlem

Lukket efter ønske fra bruger
Bruger siden: 02 September 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1930
|
Sendt: 12 Juli 2005 kl. 06:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ronin skrev:
Kurt von Kubik skrev:
Ronin skrev:
Kurt von Kubik skrev:
|
|
Indtil videre er der heller ingen der er blevet det uden.....
|
|
|
|
|
|
Det ændrer nul og en dyt på mit udsagn - der er intet lettere end at udtale sig negativt om produkter man hverken kender eller har hørt. Forudindtaget kan man desværre altid være.....
|
|
|
Tændrøret er da noget af det mest åbne, positive, nysgærige, mangfoldige, respekterende og ikke mindst ydmyge der findes. så det må være en anden du hentyder til 
men kontakterne har han da i orden  __________________ Der findes 2 slags menesker, og jeg er ikke en af dem...
|
Til top |
|
|