Forfatter |
|
Hurtig Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3070
|
Sendt: 12 Juli 2005 kl. 07:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ronin skrev:
Det ændrer nul og en dyt på mit udsagn - der er intet lettere end at udtale sig negativt om produkter man hverken kender eller har hørt. Forudindtaget kan man desværre altid være.....
|
|
|
Meget muligt, men der er en mærkelig tendens indenfor audioverdenen til, at bare noget har et eksotisk navn, har et lidt anderledes design og i øvrigt er dyrt nok, så mener folk pludseligt at det lyder helt vidunderligt! Alt for mange selvudnæntne HIFI-profeter lytter alt for meget med øjnene!! Måske i øvrigt derfor ingen tør benytte blindtest... så kan de jo ikke se hvor godt det lyder....
|
Til top |
|
|
L.B. Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6296
|
Sendt: 12 Juli 2005 kl. 08:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
lars37 skrev:
Bare vent, til Kubikkens store helt, Hr. Bak, kommer med en forstærker med rør - så er det pludselig det eneste, ifølge Kubikken, der dur....
Øv - jeg kunne ikke styre mig..
Lars
|
|
|
Hvem er Hr. Bak og hvad har dit udsagn med tråden at gøre ??
|
Til top |
|
|
SES. Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 1499
|
Sendt: 12 Juli 2005 kl. 08:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
3DX skrev:
Ronin skrev:
Kurt von Kubik skrev:
Ronin skrev:
Kurt von Kubik skrev:
Sådan en Cary er jo med rør .
Det bliver man altså ikke verdensmester af. |
|
|
Indtil videre er der heller ingen der er blevet det uden.....
|
|
|
Bob Bob! Meget kan man sige om transer, men ringeriet og støjen har rørBørgerne da helt for sig selv.
|
|
|
Det ændrer nul og en dyt på mit udsagn - der er intet lettere end at udtale sig negativt om produkter man hverken kender eller har hørt. Forudindtaget kan man desværre altid være.....
|
|
|
Tændrøret er da noget af det mest åbne, positive, nysgærige, mangfoldige, respekterende og ikke mindst ydmyge der findes. så det må være en anden du hentyder til 
men kontakterne har han da i orden 
|
|
|
øh - hvem har så hørt den Zanden? Var der nogen? Jeg læser også hifi+, men derfor kender jeg da ikke maskinen.
Medmindre spillen er udstyret med en preamp, har jeg lidt svært ved at se hvad et rør har at gøre i en CD maskine. Altså bortset fra tændrøret
|
Til top |
|
|
blackhawk Forum Bruger

Bruger siden: 19 December 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1256
|
Sendt: 12 Juli 2005 kl. 09:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
L.B. skrev:
lars37 skrev:
Bare vent, til Kubikkens store helt, Hr. Bak, kommer med en forstærker med rør - så er det pludselig det eneste, ifølge Kubikken, der dur....
Lars
|
|
|
|
|
|
Hother Bak som huserer oppe i Nordjylland, og lægger magiske hænder på blandt andet Mr. Kubiks elskede Dali højttalere  __________________ Med venlig hilsen
Aslak C. Vind
|
Til top |
|
|
MGPProjectS Forum Bruger

Bruger siden: 04 November 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 753
|
Sendt: 12 Juli 2005 kl. 09:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Groove Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 Marts 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1787
|
Sendt: 12 Juli 2005 kl. 09:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jamen rørene i en CD er da for at den skal kunne sælges 
Hvorfor mon de fleste af disse typer har et vindue ind til rørene? Fordi man ikke skal købe katten i sækken, selv konen kan jo se den varme og inspirenende gengivelse 
Der er desværre en tildens til at branchefolk og releterede understøtter disse myter om lyd. De fleste sikkert i god tro og for at støtte deres hobby/levebrød. Resultatet ser vi så som en foragt fra den almindelige forbruger.
Vi kan da være ligeglade med dem, tænker vi...men se hvor det har bragt os hen. Komplette anlæg incl. 6 HT til 2K....kvalitet er ikke en parameter længere 
Lad os få nogle konstruktioner tilbage på midtbanen, hvor slaget skal vindes. Sunde valg uden gejl og med god performance.
__________________ "Gentlemen! You can't fight in here, this is the war room!"
|
Til top |
|
|
MaltheK Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 864
|
Sendt: 12 Juli 2005 kl. 09:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej SES,
Hvis du er fast læser af hifi+ så ved du jo, hvor grundigt de tester og hvor dygtige de er til at beskrive deres lytteoplevelser - det er rigtig god læsestof. Og deres tests af produkter bestemt ikke altid er positive. Testen af Zanden afspilleren jeg referedede til var i Issue 38. Her tester de for øvrigt også Lindeman 820 SACD, som de er mindre begejstrede for...
Nu synes jeg ikke denne tråd skal udvikle sig til en større diskussion om, hvorvidt rør fungerer i cd-afspillere eller ej. For det er efterhånden et ret velkendt og meget velfungerende design.
|
Til top |
|
|
L.B. Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6296
|
Sendt: 12 Juli 2005 kl. 10:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
blackhawk skrev:
L.B. skrev:
lars37 skrev:
Lars
|
|
|
|
|
|
Hother Bak som huserer oppe i Nordjylland, og lægger magiske hænder på blandt andet Mr. Kubiks elskede Dali højttalere 
|
|
|
Med andre ord - det er endnu en gang person-fnidder. Jeg synes ellers lige vi var blevet fri for det 
PS. Jeg elsker da også mine Dali Grand Diva, selvom der ikke er lagt magiske hænder på... 
|
Til top |
|
|
CPH-R Lukket konto

Bruger siden: 15 Maj 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1700
|
Sendt: 12 Juli 2005 kl. 10:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
finn52 skrev:
CPH-R skrev:
finn52 skrev:
Tillykke med din Cary CD-afspiller. Et super-fedt anlæg du har der! Jeg spiller selv på Cary Audio SE20 rørmonoblokke og tilhørende forforstærker på 20ende år, og er extremt godt tilfreds. Cary Audio er bare SUPER-kvalitet!
I øjeblikket overvejer jeg udskiftning af mit MicroMega CD løbeværk og converter med netop Cary Audio! Men jeg mangler lige et par kilo-kroner.
|
|
|
Nu kender jeg IKKE Cary Audio`s andre produkter. Men du skriver at du skal bruge et CD-drev!? Så ville jeg IKKE vælge denne model! den er baseret på et billigt DVS-DSL-710A computer drev til 180 kr. og det faktisk et DVD drev! med de fejl dette merføre mht. <jitter ect. ect.
Faktisk syntes jeg det er lidt ironisk af nogle high-end fabrikanter bruger dette drev i dyre maskiner! har lige set det i det nye high-fidelity i en Primare og Thule benytter det vist også.
Trøsten er dog! at der er billige reservedele.
Men jeg udelukker IKKE at de nok har fået den til at spille godt!? men skal være åben for nye ider
|
|
|
Hvad kan du anbefale indenfor CD-drev?
|
|
|
I alle de år jeg har haft med hi-fi at gøre!? er jeg efterhånden KUN til PHILIPS baseret drev-og helst dem med svingarm. "hele deres måde at takle CD-aftastning på er bare bedre, fejl korigerringen er hurtigere og bedre. laser linsen er selv justerende, hakker ALDRIG i pladerne, og laser bliver praktisk talt ALDRIG slidte" for at nævne nogle fordele.
Så vidt jeg husker HAR din MicroMega Philips drev! Så jeg ville beholde den, selv om jeg godt kan se det sjove i at få nyt grej af og til
|
Til top |
|
|
SES. Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 1499
|
Sendt: 12 Juli 2005 kl. 10:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
MaltheK skrev:
Hej SES,
Hvis du er fast læser af hifi+ så ved du jo, hvor grundigt de tester og hvor dygtige de er til at beskrive deres lytteoplevelser - det er rigtig god læsestof. Og deres tests af produkter bestemt ikke altid er positive. Testen af Zanden afspilleren jeg referedede til var i Issue 38. Her tester de for øvrigt også Lindeman 820 SACD, som de er mindre begejstrede for...
Nu synes jeg ikke denne tråd skal udvikle sig til en større diskussion om, hvorvidt rør fungerer i cd-afspillere eller ej. For det er efterhånden et ret velkendt og meget velfungerende design.
|
|
|
Det synes jeg heller ikke - jeg afventer at nogle der kender nogle af de gode afspillere melder ud, så vi kan få kandidaterne til "verdens bedste" i spil.
Min kandidat: Kunne godt være Phonosophie, har hørt billigste model som er fremragende - der er to modeller til højere priser hvis kvaliteten følger med prisen, er det seriøst godt.
ps: Tager anmeldelser i hifi+ med samme temmelig mange grand salt som andre gode hifi blade.
|
Til top |
|
|
Ikke Slipsefyr Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2871
|
Sendt: 12 Juli 2005 kl. 10:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
CPH-R skrev:
finn52 skrev:
CPH-R skrev:
finn52 skrev:
Tillykke med din Cary CD-afspiller. Et super-fedt anlæg du har der! Jeg spiller selv på Cary Audio SE20 rørmonoblokke og tilhørende forforstærker på 20ende år, og er extremt godt tilfreds. Cary Audio er bare SUPER-kvalitet!
I øjeblikket overvejer jeg udskiftning af mit MicroMega CD løbeværk og converter med netop Cary Audio! Men jeg mangler lige et par kilo-kroner.
|
|
|
Nu kender jeg IKKE Cary Audio`s andre produkter. Men du skriver at du skal bruge et CD-drev!? Så ville jeg IKKE vælge denne model! den er baseret på et billigt DVS-DSL-710A computer drev til 180 kr. og det faktisk et DVD drev! med de fejl dette merføre mht. <jitter ect. ect.
Faktisk syntes jeg det er lidt ironisk af nogle high-end fabrikanter bruger dette drev i dyre maskiner! har lige set det i det nye high-fidelity i en Primare og Thule benytter det vist også.
Trøsten er dog! at der er billige reservedele.
Men jeg udelukker IKKE at de nok har fået den til at spille godt!? men skal være åben for nye ider
|
|
|
Hvad kan du anbefale indenfor CD-drev?
|
|
|
I alle de år jeg har haft med hi-fi at gøre!? er jeg efterhånden KUN til PHILIPS baseret drev-og helst dem med svingarm. "hele deres måde at takle CD-aftastning på er bare bedre, fejl korigerringen er hurtigere og bedre. laser linsen er selv justerende, hakker ALDRIG i pladerne, og laser bliver praktisk talt ALDRIG slidte" for at nævne nogle fordele.
|
|
|
Hørt. .Min Proceed har helelr aldrig nogensinde hakket i nogen af mine cdér, ikke engang dem med ridser i. . Men den Denon jeg havde før.........uha da da uh ha dadada. __________________ Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
|
Til top |
|
|
MaltheK Forum Bruger

|
Sendt: 12 Juli 2005 kl. 10:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej SES.
Det skal man selvfølgelig altid - helt enig i det! Det sjove ved hifi+ er for mig, at de gange de har anmeldt udstyr som jeg selv har lyttet på, så synes jeg er deres beskrivelser er så utrolig rammende for det udstyret gør, og dette forøger jo validiteten i mine øjne.
|
Til top |
|
|
finn52 Forum Bruger

Bruger siden: 29 April 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1380
|
Sendt: 12 Juli 2005 kl. 10:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så vidt jeg husker HAR din MicroMega Philips drev! Så jeg ville beholde den, selv om jeg godt kan se det sjove i at få nyt grej af og til (CPH-R)
Hvis CDM9 er et Philips drev, så har du ret.
|
Til top |
|
|
CPH-R Lukket konto

|
Sendt: 12 Juli 2005 kl. 10:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
finn52 skrev:
Så vidt jeg husker HAR din MicroMega Philips drev! Så jeg ville beholde den, selv om jeg godt kan se det sjove i at få nyt grej af og til (CPH-R)
Hvis CDM9 er et Philips drev, så har du ret.
|
|
|
YEP-YEP..! CDM9 er et PHILIPS drev. Tænk alle de penge du lige har sparret
Så det bare lige ned til plade pusheren og købe lidt musik for pengene
|
Til top |
|
|
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7539
|
Sendt: 12 Juli 2005 kl. 11:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hurtig skrev:
Ronin skrev:
|
|
|
Meget muligt, men der er en mærkelig tendens indenfor audioverdenen til, at bare noget har et eksotisk navn, har et lidt anderledes design og i øvrigt er dyrt nok, så mener folk pludseligt at det lyder helt vidunderligt! Alt for mange selvudnæntne HIFI-profeter lytter alt for meget med øjnene!! Måske i øvrigt derfor ingen tør benytte blindtest... så kan de jo ikke se hvor godt det lyder....
|
|
|
Du har da ret, men nu er der heldigvis en der rent faktisk har apparatet i praksis - iøvrigt synes jeg da ikke at Cary klinger specielt eksotisk.... __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
Til top |
|
|
Groove Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 Marts 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1787
|
Sendt: 12 Juli 2005 kl. 11:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sjovt nok er en del argumenter omkring udstyr baseret på test/hitlister/kategorier:
"jamen den er testet som vinder i xx op imod yy og zz"
"den er den eneste under xxDKK der er i kategori yy i zz!"
Hvor mange køber musik efter samme skabelon? Den ligger nummer et på dansktoppen, så er det kvalitet? 
Der arbejdes hektisk i kulissen for at få ting på hitlister, netop fordi mindre oplyste forbrugere (flertallet) vælger disse som kvalitetsstempel.
Os mere oplyste (rent hifimæssigt ) burde vide bedre... __________________ "Gentlemen! You can't fight in here, this is the war room!"
|
Til top |
|
|
MaltheK Forum Bruger

|
Sendt: 12 Juli 2005 kl. 12:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej groove,
Jeg tror du har misforstået det lidt.. Jeg referedede til testen af Zanden, fordi der netop er beskrevet hvordan den bruger rør i den analoge udgang.
Jeg har på intet tidspunkt sag det er verdens bedste, for det kan jeg umuligt vurdere. Men Roy Gregory fra hifi plus sagde den var "OK" (nok det bedste han havde hørt) Faktisk lidt bedre end hans 700.000 kr dyre pladespiller.
Så helt tosset er den sikkert ikke - på trods af den bruger rør
|
Til top |
|
|
Kurt von Kubik Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 5656
|
Sendt: 15 Juli 2005 kl. 13:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sjovt nok sidder der nu altså et billigt CD-Rom løbeværk i din Proceed. Men btw, så forekommer det mig ikke som nogen positiv egenskab, at laseren kan se igennem et tykt lag leverpostej på skiverne og at man kan hoppe og springe på afspilleren uden reaktion. Det lyder i mine ører som en særdeles aktiv fejlkorrektion, hvilket jeg ikke tror er en god idé.
|
Til top |
|
|
CPH-R Lukket konto

|
Sendt: 15 Juli 2005 kl. 13:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sjovt nok sidder der nu altså et billigt CD-Rom løbeværk i din Proceed. Men btw, så forekommer det mig ikke som nogen positiv egenskab, at laseren kan se igennem et tykt lag leverpostej på skiverne og at man kan hoppe og springe på afspilleren uden reaktion. Det lyder i mine ører som en særdeles aktiv fejlkorrektion, hvilket jeg ikke tror er en god idé. [/QUOTE]
Skal det opfattes!? som du fortrækker at lytte et en plade der hakker "for det jo en high-end-vellydende hak" frem for at lytte til pladen?????
Her står jeg af????
__________________ INNOVATING not IMITATING
|
Til top |
|
|
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7539
|
Sendt: 15 Juli 2005 kl. 13:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kurt von Kubik skrev:
Ikke Slipsefyr skrev:
Hørt. .Min Proceed har helelr aldrig nogensinde hakket i nogen af mine cdér, ikke engang dem med ridser i. . Men den Denon jeg havde før.........uha da da uh ha dadada.
|
|
|
Sjovt nok sidder der nu altså et billigt CD-Rom løbeværk i din Proceed. Men btw, så forekommer det mig ikke som nogen positiv egenskab, at laseren kan se igennem et tykt lag leverpostej på skiverne og at man kan hoppe og springe på afspilleren uden reaktion. Det lyder i mine ører som en særdeles aktiv fejlkorrektion, hvilket jeg ikke tror er en god idé.
|
|
|
Sjovt nok så er det begrænset hvor meget der er tilbage i det drev som overhovedet kan sammenlignes med basis-drevet, og desuden var der ingen der nævnte plader med leverpostej på - der blev nævnt ordet "ridser", noget som min tidligere Denon S1-afspiller også klarede med bravur, men det er selvfølgelig fordi S1´eren er en glimrende maskine - de andre er bare heldige, ik? __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
Til top |
|
|