Tilbage til HIFI4ALL.DK 17. juni 2025 | 13:59   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Verdens beste CD spiller? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 4
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Hurtig
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 12 Juli 2005 kl. 07:40 | IP-adresse registreret  

Ronin skrev:

Det ændrer nul og en dyt på mit udsagn - der er intet lettere end at udtale sig negativt om produkter man hverken kender eller har hørt. Forudindtaget kan man desværre altid være.....

Meget muligt, men der er en mærkelig tendens indenfor audioverdenen til, at bare noget har et eksotisk navn, har et lidt anderledes design og i øvrigt er dyrt nok, så mener folk pludseligt at det lyder helt vidunderligt! Alt for mange selvudnæntne HIFI-profeter lytter alt for meget med øjnene!! Måske i øvrigt derfor ingen tør benytte blindtest... så kan de jo ikke se hvor godt det lyder....

Til top Vis Hurtig's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hurtig

L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 12 Juli 2005 kl. 08:17 | IP-adresse registreret  

lars37 skrev:

Bare vent, til Kubikkens store helt, Hr. Bak, kommer med en forstærker med rør - så er det pludselig det eneste, ifølge Kubikken, der dur....LOL

Øv - jeg kunne ikke styre mig..Big smile

Lars

Hvem er Hr. Bak og hvad har dit udsagn med tråden at gøre ??

Til top Vis L.B.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af L.B.

SES.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 12 Juli 2005 kl. 08:59 | IP-adresse registreret  

3DX skrev:
Ronin skrev:
Kurt von Kubik skrev:
Ronin skrev:

Kurt von Kubik skrev:
Sådan en Cary er jo med rør.

Det bliver man altså ikke verdensmester af.

Indtil videre er der heller ingen der er blevet det uden.....

Bob Bob!
Meget kan man sige om transer, men ringeriet og støjen har rørBørgerne da helt for sig selv.

Det ændrer nul og en dyt på mit udsagn - der er intet lettere end at udtale sig negativt om produkter man hverken kender eller har hørt. Forudindtaget kan man desværre altid være.....

Tændrøret er da noget af det mest åbne, positive, nysgærige, mangfoldige, respekterende og ikke mindst ydmyge der findes. så det må være en anden du hentyder til    

men kontakterne har han da i orden

øh - hvem har så hørt den Zanden? Var der nogen? Jeg læser også hifi+, men derfor kender jeg da ikke maskinen.

Medmindre spillen er udstyret med en preamp, har jeg lidt svært ved at se hvad et rør har at gøre i en CD maskine. Altså bortset fra tændrøret

Til top Vis SES.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af SES.

blackhawk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 December 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 12 Juli 2005 kl. 09:28 | IP-adresse registreret  

L.B. skrev:
lars37 skrev:

Bare vent, til Kubikkens store helt, Hr. Bak, kommer med en forstærker med rør - så er det pludselig det eneste, ifølge Kubikken, der dur....LOL

Lars

Hother Bak som huserer oppe i Nordjylland, og lægger magiske hænder på blandt andet Mr. Kubiks elskede Dali højttalere

MGPProjectS
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 November 2004
Sendt: 12 Juli 2005 kl. 09:29 | IP-adresse registreret  

Hvorfor bruge rør i en CD? Det kommer vel an på, hvordan det er anvendt? Ham her bruger en SRPP-konfiguration som både tager sig af I/V- og buffer-delen:

http://www.quadesl.com/dac.shtml

Hvorfor? Fordi de vel er så sløve og smalbåndede, at de ikke lukker noget.som.helst digitalt fnidder igennem?

http://www.quadesl.com/dac_comments.html

Men det lyder tilsyneladende godt!

www.MGP-ProjectS.com | High End for mindre end 50k.
Til top Vis MGPProjectS's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MGPProjectS Besøg MGPProjectS's Websted

Groove
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 Marts 2004
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 12 Juli 2005 kl. 09:33 | IP-adresse registreret  

Jamen rørene i en CD er da for at den skal kunne sælges

Hvorfor mon de fleste af disse typer har et vindue ind til rørene? Fordi man ikke skal købe katten i sækken, selv konen kan jo se den varme og inspirenende gengivelse

Der er desværre en tildens til at branchefolk og releterede understøtter disse myter om lyd. De fleste sikkert i god tro og for at støtte deres hobby/levebrød. Resultatet ser vi så som en foragt fra den almindelige forbruger.

Vi kan da være ligeglade med dem, tænker vi...men se hvor det har bragt os hen. Komplette anlæg incl. 6 HT til 2K....kvalitet er ikke en parameter længere

Lad os få nogle konstruktioner tilbage på midtbanen, hvor slaget skal vindes. Sunde valg uden gejl og med god performance.

MaltheK
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2004
Sendt: 12 Juli 2005 kl. 09:51 | IP-adresse registreret  

Hej SES,

Hvis du er fast læser af hifi+ så ved du jo, hvor grundigt de tester og hvor dygtige de er til at beskrive deres lytteoplevelser - det er rigtig god læsestof. Og deres tests af produkter bestemt ikke altid er positive. Testen af Zanden afspilleren jeg referedede til var i Issue 38. Her tester de for øvrigt også Lindeman 820 SACD, som de er mindre begejstrede for...

Nu synes jeg ikke denne tråd skal udvikle sig til en større diskussion om, hvorvidt rør fungerer i cd-afspillere eller ej. For det er efterhånden et ret velkendt og meget velfungerende design.  

Til top Vis MaltheK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MaltheK

L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004
Sendt: 12 Juli 2005 kl. 10:08 | IP-adresse registreret  

blackhawk skrev:
L.B. skrev:
lars37 skrev:

Lars

Hother Bak som huserer oppe i Nordjylland, og lægger magiske hænder på blandt andet Mr. Kubiks elskede Dali højttalere

Med andre ord - det er endnu en gang person-fnidder. Jeg synes ellers lige vi var blevet fri for det  

PS. Jeg elsker da også mine Dali Grand Diva, selvom der ikke er lagt magiske hænder på...

Til top Vis L.B.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af L.B.

CPH-R
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 15 Maj 2003
Sendt: 12 Juli 2005 kl. 10:28 | IP-adresse registreret  

finn52 skrev:
CPH-R skrev:
finn52 skrev:

Tillykke med din Cary CD-afspiller. Et super-fedt anlæg du har der! Jeg spiller selv på Cary Audio SE20 rørmonoblokke og tilhørende forforstærker på 20ende år, og er extremt godt tilfreds. Cary Audio er bare SUPER-kvalitet!

I øjeblikket overvejer jeg udskiftning af mit MicroMega CD løbeværk og converter med netop Cary Audio!  Men jeg mangler lige et par kilo-kroner.

Nu kender jeg IKKE Cary Audio`s andre produkter. Men du skriver at du skal bruge et CD-drev!? Så ville jeg IKKE vælge denne model! den er baseret på et billigt DVS-DSL-710A computer drev til 180 kr. og det faktisk et DVD drev! med de fejl dette merføre mht. <jitter ect. ect.

Faktisk syntes jeg det er lidt ironisk af nogle high-end fabrikanter bruger dette drev i dyre maskiner! har lige set det i det nye high-fidelity i en Primare og Thule benytter det vist også.

Trøsten er dog! at der er billige reservedele.

Men jeg udelukker IKKE at de nok har fået den til at spille godt!? men skal være åben for nye ider

Hvad kan du anbefale indenfor CD-drev?

I alle de år jeg har haft med hi-fi at gøre!? er jeg efterhånden KUN til PHILIPS baseret drev-og helst dem med svingarm. "hele deres måde at takle CD-aftastning på er bare bedre, fejl korigerringen er hurtigere og bedre. laser linsen er selv justerende, hakker ALDRIG i pladerne, og laser bliver praktisk talt ALDRIG slidte" for at nævne nogle fordele.

Så vidt jeg husker HAR din MicroMega Philips drev! Så jeg ville beholde den, selv om jeg godt kan se det sjove i at få nyt grej af og til

Til top Vis CPH-R's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CPH-R

SES.
Forum Bruger
Forum Bruger

Lokalitet: Fyn
Sendt: 12 Juli 2005 kl. 10:30 | IP-adresse registreret  

MaltheK skrev:

Hej SES,

Hvis du er fast læser af hifi+ så ved du jo, hvor grundigt de tester og hvor dygtige de er til at beskrive deres lytteoplevelser - det er rigtig god læsestof. Og deres tests af produkter bestemt ikke altid er positive. Testen af Zanden afspilleren jeg referedede til var i Issue 38. Her tester de for øvrigt også Lindeman 820 SACD, som de er mindre begejstrede for...

Nu synes jeg ikke denne tråd skal udvikle sig til en større diskussion om, hvorvidt rør fungerer i cd-afspillere eller ej. For det er efterhånden et ret velkendt og meget velfungerende design.  

Det synes jeg heller ikke - jeg afventer at nogle der kender nogle af de gode afspillere melder ud, så vi kan få kandidaterne til "verdens bedste" i spil.

Min kandidat: Kunne godt være Phonosophie, har hørt billigste model som er fremragende - der er to modeller til højere priser hvis kvaliteten følger med prisen, er det seriøst godt.

ps: Tager anmeldelser i hifi+ med samme temmelig mange grand salt som andre gode hifi blade. 

Til top Vis SES.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af SES.

Ikke Slipsefyr
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Juli 2005 kl. 10:39 | IP-adresse registreret  

CPH-R skrev:
finn52 skrev:
CPH-R skrev:
finn52 skrev:

Tillykke med din Cary CD-afspiller. Et super-fedt anlæg du har der! Jeg spiller selv på Cary Audio SE20 rørmonoblokke og tilhørende forforstærker på 20ende år, og er extremt godt tilfreds. Cary Audio er bare SUPER-kvalitet!

I øjeblikket overvejer jeg udskiftning af mit MicroMega CD løbeværk og converter med netop Cary Audio!  Men jeg mangler lige et par kilo-kroner.

Nu kender jeg IKKE Cary Audio`s andre produkter. Men du skriver at du skal bruge et CD-drev!? Så ville jeg IKKE vælge denne model! den er baseret på et billigt DVS-DSL-710A computer drev til 180 kr. og det faktisk et DVD drev! med de fejl dette merføre mht. <jitter ect. ect.

Faktisk syntes jeg det er lidt ironisk af nogle high-end fabrikanter bruger dette drev i dyre maskiner! har lige set det i det nye high-fidelity i en Primare og Thule benytter det vist også.

Trøsten er dog! at der er billige reservedele.

Men jeg udelukker IKKE at de nok har fået den til at spille godt!? men skal være åben for nye ider

Hvad kan du anbefale indenfor CD-drev?

I alle de år jeg har haft med hi-fi at gøre!? er jeg efterhånden KUN til PHILIPS baseret drev-og helst dem med svingarm. "hele deres måde at takle CD-aftastning på er bare bedre, fejl korigerringen er hurtigere og bedre. laser linsen er selv justerende, hakker ALDRIG i pladerne, og laser bliver praktisk talt ALDRIG slidte" for at nævne nogle fordele.

Hørt..Min Proceed har helelr aldrig nogensinde hakket i nogen af mine cdér, ikke engang dem med ridser i.. Men den Denon jeg havde før.........uha da da uh ha dadada. 

MaltheK
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Juli 2005 kl. 10:43 | IP-adresse registreret  

Hej SES.

Det skal man selvfølgelig altid - helt enig i det! Det sjove ved hifi+ er for mig, at de gange de har anmeldt udstyr som jeg selv har lyttet på, så synes jeg er deres beskrivelser er så utrolig rammende for det udstyret gør, og dette forøger jo validiteten i mine øjne.

finn52
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 April 2004
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 12 Juli 2005 kl. 10:50 | IP-adresse registreret  

Så vidt jeg husker HAR din MicroMega Philips drev! Så jeg ville beholde den, selv om jeg godt kan se det sjove i at få nyt grej af og til (CPH-R)

Hvis CDM9 er et Philips drev, så har du ret.

Til top Vis finn52's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af finn52

CPH-R
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 12 Juli 2005 kl. 10:53 | IP-adresse registreret  

finn52 skrev:

Så vidt jeg husker HAR din MicroMega Philips drev! Så jeg ville beholde den, selv om jeg godt kan se det sjove i at få nyt grej af og til (CPH-R)

Hvis CDM9 er et Philips drev, så har du ret.

YEP-YEP..! CDM9 er et PHILIPS drev. Tænk alle de penge du lige har sparret

Så det bare lige ned til plade pusheren og købe lidt musik for pengene

Til top Vis CPH-R's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CPH-R

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Sendt: 12 Juli 2005 kl. 11:08 | IP-adresse registreret  

Hurtig skrev:
Ronin skrev:

Meget muligt, men der er en mærkelig tendens indenfor audioverdenen til, at bare noget har et eksotisk navn, har et lidt anderledes design og i øvrigt er dyrt nok, så mener folk pludseligt at det lyder helt vidunderligt! Alt for mange selvudnæntne HIFI-profeter lytter alt for meget med øjnene!! Måske i øvrigt derfor ingen tør benytte blindtest... så kan de jo ikke se hvor godt det lyder....

Du har da ret, men nu er der heldigvis en der rent faktisk har apparatet i praksis - iøvrigt synes jeg da ikke at Cary klinger specielt eksotisk....

Groove
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 Marts 2004
Sendt: 12 Juli 2005 kl. 11:26 | IP-adresse registreret  

Sjovt nok er en del argumenter omkring udstyr baseret på test/hitlister/kategorier:

"jamen den er testet som vinder i xx op imod yy og zz"

"den er den eneste under xxDKK der er i kategori yy i zz!"

Hvor mange køber musik efter samme skabelon? Den ligger nummer et på dansktoppen, så er det kvalitet?

Der arbejdes hektisk i kulissen for at få ting på hitlister, netop fordi mindre oplyste forbrugere (flertallet) vælger disse som kvalitetsstempel.

Os mere oplyste (rent hifimæssigt ) burde vide bedre...

MaltheK
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Juli 2005 kl. 12:02 | IP-adresse registreret  

Hej groove,

Jeg tror du har misforstået det lidt.. Jeg referedede til testen af Zanden, fordi der netop er beskrevet hvordan den bruger rør i den analoge udgang.

Jeg har på intet tidspunkt sag det er verdens bedste, for det kan jeg umuligt vurdere. Men Roy Gregory fra hifi plus sagde den var "OK" (nok det bedste han havde hørt) Faktisk lidt bedre end hans 700.000 kr dyre pladespiller.

Så helt tosset er den sikkert ikke - på trods af den bruger rør  

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003
Sendt: 15 Juli 2005 kl. 13:26 | IP-adresse registreret  

Ikke Slipsefyr skrev:

Hørt..Min Proceed har helelr aldrig nogensinde hakket i nogen af mine cdér, ikke engang dem med ridser i.. Men den Denon jeg havde før.........uha da da uh ha dadada. 

Sjovt nok sidder der nu altså et billigt CD-Rom løbeværk i din Proceed.
Men btw, så forekommer det mig ikke som nogen positiv egenskab, at laseren kan se igennem et tykt lag leverpostej på skiverne og at man kan hoppe og springe på afspilleren uden reaktion. Det lyder i mine ører som en særdeles aktiv fejlkorrektion, hvilket jeg ikke tror er en god idé.
Til top Vis Kurt von Kubik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kurt von Kubik

CPH-R
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 15 Juli 2005 kl. 13:31 | IP-adresse registreret  

Kurt von Kubik skrev:

Men btw, så forekommer det mig ikke som nogen positiv egenskab, at laseren kan se igennem et tykt lag leverpostej på skiverne og at man kan hoppe og springe på afspilleren uden reaktion. Det lyder i mine ører som en særdeles aktiv fejlkorrektion, hvilket jeg ikke tror er en god idé.
[/QUOTE]

Skal det opfattes!? som du fortrækker at lytte et en plade der hakker "for det jo en high-end-vellydende hak" frem for at lytte til pladen?????

Her står jeg af????

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Sendt: 15 Juli 2005 kl. 13:33 | IP-adresse registreret  

Kurt von Kubik skrev:
Ikke Slipsefyr skrev:

Sjovt nok så er det begrænset hvor meget der er tilbage i det drev som overhovedet kan sammenlignes med basis-drevet, og desuden var der ingen der nævnte plader med leverpostej på - der blev nævnt ordet "ridser", noget som min tidligere Denon S1-afspiller også klarede med bravur, men det er selvfølgelig fordi S1´eren er en glimrende maskine - de andre er bare heldige, ik?

<< Forrige Side af 4 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes