Tilbage til HIFI4ALL.DK 18. juni 2025 | 01:56   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Verdens beste CD spiller? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 4
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
MGPProjectS
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 November 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 15 Juli 2005 kl. 14:20 | IP-adresse registreret  

I har misforstået, dette er verdens bedste:

http://www.gryphon-audio.dk/content/product.asp?ProductID=26

, philips drev, diskret opbygget, dual mono osv. Jojo...

www.MGP-ProjectS.com | High End for mindre end 50k.
Til top Vis MGPProjectS's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MGPProjectS Besøg MGPProjectS's Websted

Ikke Slipsefyr
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 15 Juli 2005 kl. 14:41 | IP-adresse registreret  

Kurt von Kubik skrev:
Ikke Slipsefyr skrev:

Hørt..Min Proceed har helelr aldrig nogensinde hakket i nogen af mine cdér, ikke engang dem med ridser i.. Men den Denon jeg havde før.........uha da da uh ha dadada. 

Sjovt nok sidder der nu altså et billigt CD-Rom løbeværk i din Proceed.
Men btw, så forekommer det mig ikke som nogen positiv egenskab, at laseren kan se igennem et tykt lag leverpostej på skiverne og at man kan hoppe og springe på afspilleren uden reaktion. Det lyder i mine ører som en særdeles aktiv fejlkorrektion, hvilket jeg ikke tror er en god idé.

Det er nu kun een jeg har med en ordentlig ridse. Faktisk er det Denonnes skyld at der kommet en dyb ridse i forbi den pladestramme er så tung at cden har skrabet mod buden..

Men borset fra det så forfindes der ikke levepostej  på mine cdér, de er ligeså rene som nyfalden sne , Denonen nægtede at spille en små 10 cd plader i min samling. Cdér der intet fejler på mit proceed drev elelr andre cd makiner jeg har haft og som er uden ridser osv.

Jeg er skam bekendt med at det er et cd rom drev der sidder i proceeden, men bortset fra at laser optikken ser lidt billigt ud (selvom den faktisk er af glas) , så ser resten af løbeværket fint ud og det hele lavet i metal.

Lydmæssigt set slår proceeden også det drev der ligger i en Denon S1, jeg kørte nemlig en kort overgang med Denon som drev ned til Proceed dappen indtil jeg fik fat i  proceed drevet og da det kom på skete der virkelig noget  af en opstrammning af lyden. Så hvad hjælper det at derevet i Denon makinen er kram når det ikke kan læse ordentlig og egetlig heller ikke lyder særligt godt.?

CPH-R
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 15 Maj 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 15 Juli 2005 kl. 15:00 | IP-adresse registreret  

Her er den...!!

The godfather of cd--- stadig hammer originalt design, drev i metal, laseroptik af glass, svingarm til laser, fuldt diskret og hvis behandlet ordentlig siden 80èrne spiller den stadig.

RESPEKT....

Peter

R.H.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Marts 2005
Lokalitet: Norge
Sendt: 15 Juli 2005 kl. 15:25 | IP-adresse registreret  

CPH-R skrev:

Her er den...!!

The godfather of cd--- stadig hammer originalt design, drev i metal, laseroptik af glass, svingarm til laser, fuldt diskret og hvis behandlet ordentlig siden 80èrne spiller den stadig.

RESPEKT....

Peter

Sikkert god og vellydende, men jeg er helt sikker på at det har skjedd mye på lyddellen de siste 20 (+) år.....

Cary CD 303/300
Cary Cinema11 og Denon DVD3800BD
Til top Vis R.H.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af R.H. Besøg R.H.'s Websted

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003
Sendt: 15 Juli 2005 kl. 15:28 | IP-adresse registreret  

Ronin skrev:
Kurt von Kubik skrev:
Ikke Slipsefyr skrev:

Hørt..Min Proceed har helelr aldrig nogensinde hakket i nogen af mine cdér, ikke engang dem med ridser i.. Men den Denon jeg havde før.........uha da da uh ha dadada. 

Men btw, så forekommer det mig ikke som nogen positiv egenskab, at laseren kan se igennem et tykt lag leverpostej på skiverne og at man kan hoppe og springe på afspilleren uden reaktion. Det lyder i mine ører som en særdeles aktiv fejlkorrektion, hvilket jeg ikke tror er en god idé.

Sjovt nok så er det begrænset hvor meget der er tilbage i det drev som overhovedet kan sammenlignes med basis-drevet, og desuden var der ingen der nævnte plader med leverpostej på - der blev nævnt ordet "ridser", noget som min tidligere Denon S1-afspiller også klarede med bravur, men det er selvfølgelig fordi S1´eren er en glimrende maskine - de andre er bare heldige, ik?

Hvornår har jeg sagt at S1 løbeværket var godt?
Du læser ting jeg ikke skriver.
Men til orientering kan jeg da sige, at min S1 da også er lidt småkræsen i ny og næ, men det er meget sjældent at jeg spiller på den, måske det er derfor.
Men i øvrigt har jeg da prøvet adskille maskiner med Phillips løbeværker, de har intet at bestille op mod 3560, som har et  Sony/Denon løbeværk af lidt specielt tilsnit.
Et andet og lidt overset problem ved separate løbeværker/DACér er også kablet imellem, det er rasende svært at finde noget ordentligt.
Til top Vis Kurt von Kubik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kurt von Kubik

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003
Sendt: 15 Juli 2005 kl. 15:31 | IP-adresse registreret  

Ikke Slipsefyr skrev:
[

Lydmæssigt set slår proceeden også det drev der ligger i en Denon S1, jeg kørte nemlig en kort overgang med Denon som drev ned til Proceed dappen indtil jeg fik fat i  proceed drevet og da det kom på skete der virkelig noget  af en opstrammning af lyden. Så hvad hjælper det at derevet i Denon makinen er kram når det ikke kan læse ordentlig og egetlig heller ikke lyder særligt godt.?

Løbeværket i Proceedén er ikke det allerværste i verden.

Til top Vis Kurt von Kubik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kurt von Kubik

Ikke Slipsefyr
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 15 Juli 2005 kl. 15:41 | IP-adresse registreret  

Kurt von Kubik skrev:
Ronin skrev:
Kurt von Kubik skrev:
Ikke Slipsefyr skrev:

Sjovt nok så er det begrænset hvor meget der er tilbage i det drev som overhovedet kan sammenlignes med basis-drevet, og desuden var der ingen der nævnte plader med leverpostej på - der blev nævnt ordet "ridser", noget som min tidligere Denon S1-afspiller også klarede med bravur, men det er selvfølgelig fordi S1´eren er en glimrende maskine - de andre er bare heldige, ik?

Hvornår har jeg sagt at S1 løbeværket var godt?
Du læser ting jeg ikke skriver.
Men til orientering kan jeg da sige, at min S1 da også er lidt småkræsen i ny og næ, men det er meget sjældent at jeg spiller på den, måske det er derfor.
Men i øvrigt har jeg da prøvet adskille maskiner med Phillips løbeværker, de har intet at bestille op mod 3560, som har et  Sony/Denon løbeværk af lidt specielt tilsnit.
Et andet og lidt overset problem ved separate løbeværker/DACér er også kablet imellem, det er rasende svært at finde noget ordentligt.

Det er korrekt nok,nu gjorde omstædighederne bare at det blev et to delt sæt ,jeg fortrækker normalvis også en integreret cd maskine.

Med hensyn til digital kabel anvender jeg nu Madrigals eget 110 ohm fidus , der i hvert slår det MIT kabel jeg havde før med flere lysår. Om det er det bedste ved jeg ikke,men Madrigal plejer at have rimelig tjek på digitale overførerelser

R.H.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Marts 2005
Lokalitet: Norge
Sendt: 16 Juli 2005 kl. 20:41 | IP-adresse registreret  

Det er helt klart at det vil være umulig å si at #### er verdens beste spiller. Det er mange parametere som spiller inn. Hva slags forsterkere man har, hva slags kabler man benytter, hvordan lytterommet er (stort, lite, kvadratisk, dempet etc), hvor godt man har klart å matche alle komponenter, og viktigst av alt mht "hardware"; høyttalere. Det er tross alt høyttalerne som skal formidle lyden til lytteren. Dernest har vi alle forskjellige preferanser om hva som er "riktig" lyd og hva som er god lyd.

Klarer man å matche alle parameter nevnt over best mulig og dette låter "best" i eget øre, ja da har man i mål.....

De fleste av oss har som regel ikke mulighet til å låne alle de dyre highend spillerne for test i eget oppsett og da blir det vanskelig å vite hvem som er best når man da kanskje kun har hørt de andre på messer eller hos venner etc med helt andre parametere og "harware"......

Men hos meg, så langt, er Cary CD-303/300 det ABSOLUTT råeste jeg har testet i mitt oppsett uansett pris.

Cary CD 303/300
Cary Cinema11 og Denon DVD3800BD
Til top Vis R.H.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af R.H. Besøg R.H.'s Websted

Thomas Bidstrup
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2008
Lokalitet: København
Sendt: 11 April 2010 kl. 18:16 | IP-adresse registreret  

jensen skrev:
ExactPower EP15A Power Stabilizer så husk lige at køb denne med også.

Hvor køber man sådan en i Danmark?!
Til top Vis Thomas Bidstrup's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Thomas Bidstrup

RAZZER
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Maj 2005
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 11 April 2010 kl. 18:42 | IP-adresse registreret  

Her http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=151488

men hans nypris er ikke sand.

Jeg har den store cary 306 sacd, den er virkelig lækker. Meget neutral og ekstrem højtopløst og med en stram stram bas.
Til top Vis RAZZER's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af RAZZER

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 4
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes