| Forfatter |
|
mikp Forum Bruger

Bruger siden: 08 Maj 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 348
|
| Sendt: 22 Maj 2005 kl. 21:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Peder M : det bedste du kan gøre for din ven er tage ham med ned til forhandleren og høre den pågældende højttaler ( jeg går ud fra at i også har hørt andre højttalere i samme prisklasse ) sammenlign de højttalere i bedst kan lide og lån dem så med hjem og hør dem der. hvis i (han) kan lide lyde så køb dem, hvad enten de hedder sa7k, vienna strauss eller dali ms4 eller dynaudio 5.4 eller .....
spørger man i dette forum om et sæt højttalere er gode eller ej vil du altid få delte svar.
konklussion : brug dine egne ører og ta andres kritik med et gran salt
|
| Til top |
|
| |
Guro Branchemedlem

HighFi.dk
Bruger siden: 22 Maj 2005 Lokalitet: Fyn Nord
Status: Offline Indlæg: 12
|
| Sendt: 22 Maj 2005 kl. 22:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
SA2KM og SA7KM er 2 forskellige højttalere. Den store lyder større da den jo er større.
Nej jeg kan ikke beskrive forskellen bedre end at det er en større højttaler og det er bedst at lytte til den og selv føle oplevelsen. Når det så er gjort kan vi starte et nyt forum om det.
|
| Til top |
|
| |
DKsoulman Forum Bruger

Bruger siden: 04 Januar 2004 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 1063
|
| Sendt: 22 Maj 2005 kl. 23:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har ikke hørt de pågældende højtalere. Men man kan kun bedømme dem ved at høre dem selv. Hvad andre mener er jo dels en smag sag, og hvad har de hørt dem med, hvordan var lytterummet osv. På biblioteket kan du/I også se High Fidelity nr. 1 2004. De tester SA7K med et godt/udmærket resultet. Jeg ved godt det meste får gode anmeldelser
"...Summen af de synlige som de hørbare indtryk placerer SAk7 i toppen som en ener" Sådan slutter konklusionen i High Fidelity __________________ Rod Stewart: Every Picture Tells A Story, 1971
NAD C390DD - SA Ranger - Cambridge 751BD - Bluesound
|
| Til top |
|
| |
PederM Udelukket fra forum

Udelukket pga. dobbeltprofiler (Groove)
Bruger siden: 13 April 2005 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 100
|
| Sendt: 23 Maj 2005 kl. 15:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu har min bekendte hørt på sagen og der bliver ikke handlet SA7K.....han bekræfter udsagnet om to-delt lyd og manglende "ud af kassen oplevelse"....
Men SA2K er han sku blevet lun på 
Tak for "ud af posen" input!
|
| Til top |
|
| |
TapeConnection Lukket konto

Lukket efter brugers ønske!
Bruger siden: 30 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4163
|
| Sendt: 23 Maj 2005 kl. 16:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
finn52 skrev:
| "Umusikalsk misfoster" er så absolut en dårlig betegnelse for SA7K. Jeg hørte dem lige da de blev lancret, hos Expert i Varde, og husker dem som meget musikalske højttalere. Ikke verdens nyeste "vidunder" udi detaljegengivelse, men så absolut musikalsk. Og, jeg synes de er elegante at se på. |
|
|
Problemet er vel at ordet "musikalsk" kan dække over groft sagt hvad som helst. "Musikalsk" betyder vel et eller andet sted evnen til at få dig til at nyde musikken - og hvad der så skal til for at dét sker, det er jo yderst individuelt. "Musikalsk" er i min verden derfor ikke en egenskab i sig selv, og derfor også et udtryk jeg ikke bryder mig om at bruge (omend jeg engang imellem er forfaldet til det i mangel af bedre ord...). For én er "musikalsk" lig med "blødt og lækkert", for en anden er det lig med "direkte og fremadrettet". Den største fejl man kan begå er at konkludere noget som helst om lyden ud fra en udtalelse om at et produkt er "musikalsk" - medmindre man kender præferencerne hos ham der fremstiller udtalelsen. __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
|
| Til top |
|
| |
finn52 Forum Bruger

Bruger siden: 29 April 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1380
|
| Sendt: 23 Maj 2005 kl. 16:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Otto, TC skrev:
finn52 skrev:
| "Umusikalsk misfoster" er så absolut en dårlig betegnelse for SA7K. Jeg hørte dem lige da de blev lancret, hos Expert i Varde, og husker dem som meget musikalske højttalere. Ikke verdens nyeste "vidunder" udi detaljegengivelse, men så absolut musikalsk. Og, jeg synes de er elegante at se på. |
|
|
Problemet er vel at ordet "musikalsk" kan dække over groft sagt hvad som helst. "Musikalsk" betyder vel et eller andet sted evnen til at få dig til at nyde musikken - og hvad der så skal til for at dét sker, det er jo yderst individuelt. "Musikalsk" er i min verden derfor ikke en egenskab i sig selv, og derfor også et udtryk jeg ikke bryder mig om at bruge (omend jeg engang imellem er forfaldet til det i mangel af bedre ord...). For én er "musikalsk" lig med "blødt og lækkert", for en anden er det lig med "direkte og fremadrettet". Den største fejl man kan begå er at konkludere noget som helst om lyden ud fra en udtalelse om at et produkt er "musikalsk" - medmindre man kender præferencerne hos ham der fremstiller udtalelsen.
|
|
|
Jeg må nok tilstå, at i tilfældet SA7K, betyder musikalsk nærmest "blødt og lækkert", samt at jeg får lyst til at høre mere! OG, nu var udgangspunktet jo en udtalelse om "umusikalsk"!
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 23 Maj 2005 kl. 16:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
finn52 skrev:
| Jeg må nok tilstå, at i tilfældet SA7K, betyder musikalsk nærmest "blødt og lækkert" |
|
|
Jeg er helt enig
finn52 skrev:
| samt at jeg får lyst til at høre mere!
|
|
|
Jeg får nu mere lyst til at høre mere på SA2K... 
finn52 skrev:
| OG, nu var udgangspunktet jo en udtalelse om "umusikalsk"! |
|
|
Ja, men problemet er jo at nogle mennesker per definition vil opfatte "blødt og lækkert" som "umusikalsk". Derfor kan begrebet "musikalsk" vs. "umusikalsk" som sådan ikke bestrides, da det i bund og grund siger meget lidt om hvordan lyden opfattes. Det interessante er _hvorfor_ man opfatter lyden som umusikalsk. __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
|
| Til top |
|
| |
finn52 Forum Bruger

|
| Sendt: 23 Maj 2005 kl. 16:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vedr. problematikken "musikalsk" contra "umusikalsk", har Ivor Tiefenbrun en pointe. Han kalder det "foottramp-quality", når det lyder som det skal. Og hans produkter (Linn) har jo denne kvalitet! Også Acurate-serien! Hvis jeg glemmer alt om teknikken, og kun "flyder" med i musikken, så er det s´gu musikalsk, i mine ører!
Omvendt har jeg da hørt mange "analytiske" og "afslørende" anlæg, som jeg ikke har lyst til at lytte på i længden. Og, det er umusikalsk, i mine ører!
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 23 Maj 2005 kl. 18:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
finn52 skrev:
| Vedr. problematikken "musikalsk" contra "umusikalsk", har Ivor Tiefenbrun en pointe. Han kalder det "foottramp-quality", når det lyder som det skal. Og hans produkter (Linn) har jo denne kvalitet! |
|
|
Det afhænger jo netop af hvem man er! Hvis man/han kan sige at en bestemt højttaler besidder "foottramp-quality", så må man/han også kunne definere _hvad_ det er ved lyden der gør det. Fakta er at det er forskellige faktorer der sætter folk ind i/river folk ud af illusionen. Nogle mennesker kan f.eks. ikke slappe af og nyde musikken hvis ikke mængden af bas er "korrekt". Så kan der være nok så meget "foottramp-quality" i en reolhøjttaler, det får ikke pågældende person til at nyde musikken.
En Cerwin Vega højttaler kan om noget netop beskrives ved at være musikalsk, og have "foottramp-quality"! Bare ikke for alle mennesker. __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
|
| Til top |
|
| |
finn52 Forum Bruger

|
| Sendt: 23 Maj 2005 kl. 19:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
En Cerwin Vega højttaler kan om noget netop beskrives ved at være musikalsk, og have "foottramp-quality"!
Bob bob...................! (Marley, altså)
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 23 Maj 2005 kl. 20:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
finn52 skrev:
| Bob bob...................! (Marley, altså) |
|
|
Jamen jeg mener det sgu. JEG synes det lyder evigt forskrækkeligt, men det ændrer ikke på at visse personer ikke kan nyde sine heavy-rock plader hvis de bliver spillet på mindre end en DC 1515. Er det så ikke musikalitet? Er en højttaler kun musikalsk hvis den passer ind i _din_ definition af musikalitet? __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
|
| Til top |
|
| |
schrez Forum Bruger

Bruger siden: 08 Februar 2004 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 374
|
| Sendt: 23 Maj 2005 kl. 20:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
PederM skrev:
|
Nu har min bekendte hørt på sagen og der bliver ikke handlet SA7K.....han bekræfter udsagnet om to-delt lyd og manglende "ud af kassen oplevelse"....
Men SA2K er han sku blevet lun på 
Tak for "ud af posen" input!
|
|
|
mht til sa2k forhandles den ofte til ganske fornuftige brugtpriser.
Hvi det er sa 2k han er blevet vild med synes jeg han også skal tage et lyt på audiovector m1 avantgarde. Prisen er den samme og av er et godt alternativ til sa'en. nogen ville endda sige bedre. men smag og behag.
|
| Til top |
|
| |
Mirovich Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 295
|
| Sendt: 23 Maj 2005 kl. 21:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis man så leder efter et alternativ til SA7K så det kan måske bedre betale sig at købe et sæt SA2K og så en SA Subelektro 200?
Venlig hilsen Mir
__________________ The good news is that we're quick, but the bad news is that we're worried about the brakes.
|
| Til top |
|
| |
happy Forum Bruger

Bruger siden: 06 Maj 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 505
|
| Sendt: 23 Maj 2005 kl. 21:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er i den heldige situation, at jeg i det seneste godt halve år har haft mulighed for at have et par SA7K Master stående, som afløser for mine SA2K Master.
SA7K Master er helt klart en højttaler man skal vænne sig til. Den er på mange måder anderledes end andre højttalere, men for søren da hvor kan den spille musik.
Højttaleren er særdeles detaljeret og spiller med en autoritet som du sjældent ser. Den kræver dog noget effekt for at komme til sin ret.
Hvorvidt der skal vælges mellem SA2K og SA7K er en smagssag. SA2K virker måske lidt mere Up front hvor SA7K virker lidt mere afdæmpet.
Happy
|
| Til top |
|
| |
blueyes Forum Bruger

Bruger siden: 22 Maj 2005 Lokalitet: Ikke angivet
Status: Offline Indlæg: 40
|
| Sendt: 25 Maj 2005 kl. 10:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad sker der ?
I sidste uge havde en Claus Lorentzen et sæt SA7K Master til salg for 30K. Nypris var opgivet til 66K.
Nu har samme person et sæt alm SA7K til salg for 28K og nypris 50K.
Hvordan kan man sikre sig der ikke fuppes med Masterskiltet/versionen?
|
| Til top |
|
| |
Guro Branchemedlem

HighFi.dk
|
| Sendt: 25 Maj 2005 kl. 10:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Blueyes,
Der var noget forviring omkring om det var en Master eller ej.
Det var det ikke og derfor er annoncen nu på igen rettet med de rigtige oplysninger.
|
| Til top |
|
| |
Ikke Slipsefyr Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2871
|
| Sendt: 25 Maj 2005 kl. 10:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Står der vikerlig ikke bagpå hjøtllaeren om det er master version?? __________________ Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
|
| Til top |
|
| |
musifix Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juni 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 310
|
| Sendt: 25 Maj 2005 kl. 10:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ikke Slipsefyr skrev:
Står der vikerlig ikke bagpå hjøtllaeren om det er master version?? |
|
|
Jo der gør da så, jeg har også lidt svært ved at se hvordan den "forvirring" kan opstå...  __________________ / Morten
|
| Til top |
|
| |
Guro Branchemedlem

HighFi.dk
|
| Sendt: 25 Maj 2005 kl. 10:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Skriv til vedkomende så får du det rigtige svar.
|
| Til top |
|
| |
Ikke Slipsefyr Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2871
|
| Sendt: 25 Maj 2005 kl. 10:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
musifix skrev:
Ikke Slipsefyr skrev:
Står der vikerlig ikke bagpå hjøtllaeren om det er master version?? |
|
|
Jo der gør da så, jeg har også lidt svært ved at se hvordan den "forvirring" kan opstå... 
|
|
|
Ja det er det jeg mener. __________________ Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
|
| Til top |
|
| |