Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 15:16   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: AUDIA FLIGHT ONE (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Sendt: 22 Maj 2005 kl. 16:18 | IP-adresse registreret  

kim olsen skrev:

hmm. ronni, du hentyder hvis til vores lille tråd med ice power...

jeg har løbende snakket med syska, som havde den hjemme, og den performer ikke meget anderledes hos ham end den gjorde hos witzel, hvis setup jeg mener at kende nogenlunde...

det der blev hørt til den hjemme hos mig resulterede i samme resultat, igen måtte han indrømme at den ikke opførte sig meget anderledes.

så kan man diskuterer synergi fra nu af og til juleaften. det lykkedes bare ikke hos hverken witzel, syska eller hos mig.

Nej, og sådan er det jo bare. Men hvor mange af stederne fik den lov at stå en dag eller to i tændt tilstand? Og så er der stadig den væsentlige faktor med det omgivende grej i ret høj klasse - kæden kan hoppe af flere steder, og der kommer den med synergien, som du selv nævner! (og desuden var det jo ikke overvældende lang tid den fik hos Witzel, vel?)

king
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Montør i Fona - 3/3 advarsler

Bruger siden: 15 Oktober 2003
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 22 Maj 2005 kl. 16:18 | IP-adresse registreret  

Mulleblop skrev:
king skrev:

Betyder det at den ikke er så god i bunden ?

Han der har lavet en test på hifi4all - spiller på en Rega P3 med en Creek riaa .. Hmmm ! Det er da ikke dyrt udstyr !

Hvor kan man høre en Audia henne ??

den er ok i bunden, ... der er bare mere kraft bag a100 alt efter hvor højt. man spiller osv.

rega kan også spille musik , så en p3 kan fint gå til en start

man skal bare ikke køre med en billig cd

Ved godt hvad du hentyder .. hehe  

Til top Vis king's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af king

Bent L
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Maj 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 22 Maj 2005 kl. 16:19 | IP-adresse registreret  

Ronin skrev:
Tror faktisk heller ikke at jeg kan mindes andet der har været så kritisk, og har den ikke spillet mange timer, er det helt tosset galt. Efter 200+ timer, er problemet knap så stort!

Det er ikke en man lige slukker på kontakten når man er væk en week-end; men den er nu hurtig oppe i omdrejninger igen nå man kommer fra standby.

Jeg har haft den i ca. 14 dage og det er først her sidst på ugen den er begyndt at levere varen som jeg husker den demo jeg havde hjemme, som forøvrigt både Rasmus og Dennis havde før mig, og er kommet til det samme resultat, at den måtte de bare have

Til top Vis Bent L's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bent L

kim olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 22 Maj 2005 kl. 16:19 | IP-adresse registreret  

Ronin skrev:
kim olsen skrev:

jeg har løbende snakket med syska, som havde den hjemme, og den performer ikke meget anderledes hos ham end den gjorde hos witzel, hvis setup jeg mener at kende nogenlunde...

det der blev hørt til den hjemme hos mig resulterede i samme resultat, igen måtte han indrømme at den ikke opførte sig meget anderledes.

så kan man diskuterer synergi fra nu af og til juleaften. det lykkedes bare ikke hos hverken witzel, syska eller hos mig.

Nej, og sådan er det jo bare. Men hvor mange af stederne fik den lov at stå en dag eller to i tændt tilstand? Og så er der stadig den væsentlige faktor med det omgivende grej i ret høj klasse - kæden kan hoppe af flere steder, og der kommer den med synergien, som du selv nævner! (og desuden var det jo ikke overvældende lang tid den fik hos Witzel, vel?)

hos syska har den vel stået min 14 dage, og han slukker aldrig sin forstærker.

men som sagt.. endnu et eksempel på hvor stor forskel synergi effekten har på folks oplevelser

kim olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Maj 2005 kl. 16:23 | IP-adresse registreret  

Mulleblop skrev:
kim olsen skrev:

uden at køre for meget ud af tråden... kunne i jo alle 3 starte med at flytte de 5000 ting imellem jeres højt. ... så kunne det være der kom andre ting frem i lydbilledet... det var venlig ment... kunne bare ikke lade være

det er helt ok.. jeg har haft Gorm fra www.gmsound.dk ovre og hjælpe mig med at tilpasse mine højttalere, og kombineret med dæmpeplader giver det et ok resultat.

Bent L
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Maj 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 22 Maj 2005 kl. 16:25 | IP-adresse registreret  

[/QUOTE]

men som sagt.. ednu et eksempel på hvor stor forskel synergi effekten har på folks oplevelser

[/QUOTE]

Nu hentede Syska den hos mig om onsdagen, som han var over hos dig, var det søndag el. mandag. så han havde den faktisk kun i 4-5 dage.

Til top Vis Bent L's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bent L

Mulleblop
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Maj 2005
Lokalitet: Jylland
Sendt: 22 Maj 2005 kl. 16:26 | IP-adresse registreret  

kim olsen skrev:
Mulleblop skrev:
kim olsen skrev:

uden at køre for meget ud af tråden... kunne i jo alle 3 starte med at flytte de 5000 ting imellem jeres højt. ... så kunne det være der kom andre ting frem i lydbilledet... det var venlig ment... kunne bare ikke lade være

det er helt ok.. jeg har haft Gorm fra www.gmsound.dk ovre og hjælpe mig med at tilpasse mine højttalere, og kombineret med dæmpeplader giver det et ok resultat.

man kan dæmpe alt det man vil... men hvis en højt. ikke står frit.... kan den heller ikke spille frit.... ikke mere off-top fra min min... men skriver gerne i en ny tråd om det

Til top Vis Mulleblop's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mulleblop

kim olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Maj 2005 kl. 16:30 | IP-adresse registreret  

Bent L skrev:

Citér:

men som sagt.. ednu et eksempel på hvor stor forskel synergi effekten har på folks oplevelser

Nu hentede Syska den hos mig om onsdagen, som han var over hos dig, var det søndag el. mandag. så han havde den faktisk kun i 4-5 dage.

fair nok, så har jeg misforstået syska.... min fejl

Mulle, har eksperimenteret en del, også med fritstående. både helt og delvist. løsningen med cinemagic dæmpeplader var mest optimal rent lydmæssigt.

witzel
Lukket konto
Lukket konto
Ex-mod.!

Bruger siden: 25 April 2003
Sendt: 22 Maj 2005 kl. 16:34 | IP-adresse registreret  

Ronin skrev:
(og desuden var det jo ikke overvældende lang tid den fik hos Witzel, vel?)

nej, og det irriterer mig mere og mere.. især nu hvor alle har nævnt at den skal stå tændt i så langt tid.. meen der er vidst et par brugere herinde jeg skal besøge for at høre den ordentligt.. og jeg glæder mig.

Til top Vis witzel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af witzel

Mulleblop
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Maj 2005
Lokalitet: Jylland
Sendt: 22 Maj 2005 kl. 16:36 | IP-adresse registreret  

i kommer bare alle forbi en dag.... så skal i få blæst ørene ud

Til top Vis Mulleblop's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mulleblop

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 22 Maj 2005 kl. 16:39 | IP-adresse registreret  

witzel skrev:

Ronin skrev:
(og desuden var det jo ikke overvældende lang tid den fik hos Witzel, vel?)

nej, og det irriterer mig mere og mere.. især nu hvor alle har nævnt at den skal stå tændt i så langt tid.. meen der er vidst et par brugere herinde jeg skal besøge for at høre den ordentligt.. og jeg glæder mig.

Det forstår jeg godt - det er vigtigt at give tingene GOD tid, ikke mindst for at lære dem at kende, ellers er grundlaget løst og resultatet måske ikke så godt som man selv havde håbet at det ville blive. Nu er det så også lidt ekstremt med standby-tid og ikke mindst strømmen - kan ikke mindes mange andre der har været ligeså "vanskelige"!

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes