Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2026 | 18:20   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: De mange valg ang. plasma - hjælp! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
jakobskovgaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 December 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 25 Maj 2005 kl. 09:34 | IP-adresse registreret  

Pioneer skrev:

Læg mærke til at strømangivelserne for forskellige apparater ikke angiver tiden.

Og her er det værd at lægge mærke til, at hvor LCD's strømforbrug er konstant (da backlightpanelet, som er den største strømsluger, altid er tændt), så varierer et plasma's strømforbrug efter signalet; helt hvidt billede = maksimalt strømforbrug, helt sort billede = minimalt strømforbrug.

Nu ved jeg selvfølgelig ikke med andre mærker end Pioneer, men på vores laboratorier i Japan har vi målt et mærkbart lavere kWH forbrug på vores 43" end på et 32"LCD når man afspiller en 'normal' Hollywood spillefilm.

Så heller ikke når man ser på strømforbruget kan LCD-teknologien slå plasma-teknologien.

Ja meget spæende læsning, det smider jo mange formodninger til jorden om at LCD er strømbesparende. Hvad er forskellen så rent % eller KW mæssigt mellem sort og hvidt billede???

Til top Vis jakobskovgaard's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jakobskovgaard

Kustoden
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Maj 2005
Lokalitet: København
Sendt: 25 Maj 2005 kl. 09:39 | IP-adresse registreret  

Jeg ser heller ikke på "indbrænding" som et problem længere...

Jeg har fundet stats på de to Philips skærme jeg har nævnt. For mig at se er den store forskel kontrasforholdet som er henholdsvis 3000:1 og 1200:1

Tjek selv alle informationerne på de to skærme her:

http://www.hjemmekino.no/database/tvinfo.aspx?katalognr=43

http://www.hjemmekino.no/database/tvinfo.aspx?katalognr=127

De koster begge to 15000,-

What to choose, what to choose...

Til top Vis Kustoden's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kustoden

jakobskovgaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 December 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 25 Maj 2005 kl. 09:58 | IP-adresse registreret  

Har læst noget herinde om at Phillips har problemer med støv mellem frontglas og selv panelet, læs evt her:

http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=21104&P N=7

Har selv en Panasonic PH42Pa50'er, som jeg synes er de Phillips Plasmaer jeg har set langt overlegen. Dette er i hvert fald min personlige vurdering.

Til top Vis jakobskovgaard's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jakobskovgaard

mbm1
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Januar 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 25 Maj 2005 kl. 10:08 | IP-adresse registreret  

Jeg bruger mit philps til TV, DVD og PC.

Mine antenneforhold er alm. analog modtager. Superflot billede. Meget bedre end dem de viser i butikkerne. Så bliv ikke forskrækket af de meget dårlige TV-billeder i butikkerne. -De kan jo skræmme enhver potentiel køber. (Har observeret nogle grønne nuancer periodisk. Billedet er generelt meget grønt nogle gange. Hvidt bliver grønt. Ved ikke om det er antenneforhold, tunerdel eller?? -hører gerne fra andre der har oplevet noget af det samme)

DVD flot billede. Intet at klage over.

PC- Her kan du virkelig få superbillede, men det er pga de muligheder der er tilstede med medier etc.. Har set The Fifht element i WMV -som er et HD medie. Selvom Philips ikke er et HD TV, så er kvalitet fra standard DVD til HD markant.

Hvis du har set det til 15000kr i DK -Tror jeg ikke du finder noget tilsvarende til prisen. Går ud fra det er inkl. vægbeslag. -Tuner og højtalere er jo indbygget.

Men hvis du vil være fremtidigsikret er det nok ikke Philipsén du skal købe, Da det som sagt ikke er HD klar, eller har DVI eller Component indgang.

Jeg købte mit videne at det skal skiftes ud når HD er slået igennem. Men til den tid er kvalitet jo generelt forbedret.

Til top Vis mbm1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mbm1

Kustoden
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Maj 2005
Lokalitet: København
Sendt: 25 Maj 2005 kl. 10:16 | IP-adresse registreret  

Det lyder jo kanon, og ja det er inlusiv både stander, beslag, højtalere, tuner og det hele. For kun 15000,- og jeg har ikke engang overvejet at få HD-TV, så jeg klarer mig nok :)

Tror 42PF9946'eren bliver valget, det lader ikke rigtig til at nogen kender til den anden skærm som har bedre kontrastforhold..?

Sidder og forestiller mig min nøgne væg prydet med 42" kampscener fra Minas Tirith *savler*

Som tak for den overvældende hjælp jeg får, kan i selvfølgelig forvente at jeg indenfor et par uger uploader nogle billeder af mit snart fuldendte system!!!

Til top Vis Kustoden's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kustoden

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes