Emne: MIT SHOTGUN S3.første lyt.!!! ( Emne lukket)
|

|
| Forfatter |
|
Alex E Nielsen Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2051
|
| Sendt: 28 Maj 2005 kl. 12:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Naturligvis er den personlige smag herskende mht. kabler - og alt andet lige respektere jeg også andre valg af kabler, det var på ingen måde for at nedgøre det nævnte køb - og specielt når køber er tilfreds så er der ingen is på koen.
|
| Til top |
|
| |
Ikke Slipsefyr Forum Bruger

Status: Offline Indlæg: 2871
|
| Sendt: 28 Maj 2005 kl. 12:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
HIFI IS FUN skrev:
|
hej. nu har jewg lytter det godt igennem.og må indrømme jeg er forbløffet over den posigtive effekt det har haft på lyden, jeg har på rigtige godt optagelser fået noget som ligner elektrostat lyd og luftig og let lybilled.
har nogle af i andre lignende oplevelser
mvh kenn
|
|
|
Hej Funny.
Nåå, du er blevet ramt af MIT feber . Tilykke med kablerne iøvrigt.
Jeg har dog lige et spøjst spørgsmål, du taler kun om et luftigt lydbillede etc. Hvad med musikken, hvordan svinger den syntes du,er der dynamik på drengen, fast og hurtig dyb bas osv.....hvordan står det til med det hvis du lige prøver at lytte igennem lufttågerne en gang. __________________ Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
|
| Til top |
|
| |
Kurt von Kubik Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 5656
|
| Sendt: 29 Maj 2005 kl. 10:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Toftdahl skrev:
|
Shotgun - Nordost eller andre gode kabler.
Angående kabler - Shotgun eller Nordost eller andet, så er det jo som det bliver nævnt her i tråden, helt afhængig af det øvrige setup. Jeeg vil mere isge personlig smag må være afgørende. Har man først tippet set-uppet til en side, så er det stort set umuligt at får det hevet i land igen.
Personligt for mig er kablerne ikke nogen gud, men en helvedes nødvendig onde, hvis man vil have ordentlig musik. For mig kan de kalde kablerne Per eller Poul, bare de spiller ordentligt. Og det samme med resten af grejet i setup. Kalerne skal som det eneste element i kæden IKKE spille.
Alle disse forskelligheder vi støder på og som opleves fra person til person, er selvfølgelige, da nogle har et anlæg til 30.000 eller mindre og andre har et anlæg på den anden side af 100.000 og op til 500.000. Prisen har normalt kun ringe indflydelse på kvaliteten.
Dyre eller gode kabler har nok mere sin berettigelse på de dyre anlæg, men det er absolut ikke nødvendigvis en faktor, at det dyre grej spiller ordentligt, så selv der kan kablernes optræden og indflydelse være meget forskellig. Jeg har oplevet mange store dyre forstærkere som rent ud sagt spillede af H....... til, og det hjælper kabler altså ikke på - tværtimod. Ja det er ganske rigtigt. Men andre kabler kan i nogle tilfælde ændre på det samlede lydbillede elelr områder af det - eller snarere kamuflere det. Og så er det jo, at vi er tilbøjelige til at sige, så er de kabler bedre - noget jeg er stødt på et utal af gange. Meget almindeligt at filtrere ubehag væk med f.eks. kabler o. lign.
Personlig har jeg 2 sæt Nordost Valhalla signalkabler og 2. sæt SPM signalkabler samt et sæt SPM højtalerkabler. Og mange gange har jeg været ved at kyle det hele ud, men heldigvis har lidt ro og eftertænksomhed stoppet mig, og begrænset det til at teste nogle andre kabler, for at få sammenlignet det hele lidt. Hver gang finder jeg ud af, at mine Nordost kabler spiller klart bedre og giver det mest klare og åbne "musikbillede" med et væld af detaljer og åbenhed, på en naturtro måde. Og hver gang finder vi fejlen eller ændringerne i det øvrige setup, og dermed er min oplevelse sammen med mine medlyttere / medtestere, at Nordost kablerne gengiver det man stopper ind i dem - derfor lyder det ofte af H....... til. Nordost er spøjse og utaknemmelige kabler, de kan give en grå hår i hovedet, men heldigvis er det til at løse, når man har brugt tusindvis af timer på diverse grej og kabler - puha en masse bøvl og arbejde , men det har været lærerigt og interesant på samme tid.
Faktisk vælger jeg at gøre det på den måde nu - jeg bygegr dte op omkring mine kabler og tilpasser det så det lyder som det skal, men det kræver for det meste at man får aflivet alt den middelmådige eller dårlige elektronik. Jeg hælder mest til noget ikke alt for dyrt elektronik og så bruge pengene på at optimere og tweake tingene, ved hjælp af de eksperter der har forstand på det, det giver langt det bedste resultat. Alt for mange forstærkere, selv de dyre, spiller rædselsfuldt fra fabrikken og behøver gennemgribende tweaks og dyrere / bedre komponenter, forskellige steder. Her mener jeg så du laver dit livs fejltagelse. Man skal ikke bygge et line-up omkring kabler og specielt ikke op omkring kabler der ikke er neutrale. Det sidste bør du selv afprøve. Jeg har beskrevet hvordan man gør flere gange. Metoden er et must, hvis man gerne vil beholde sine kabler. Wireworld har faktisk lavet et sæt fjernbetjente omskifterbokse, hvis man har brug for det. Se på www.wireworld.com . En del af et kabels lyd kan tillige være den måde det påvirker signalkilden på. Den dag man så finder en ægte velkonstrueret signalkilde, der er i stand til at drive kablerne uden at stønne under belastningen, så har du bare kabellyd i stedet. NO kablerne - som ikke her skal være diskussionsemnet - er sammen med så meget andet, noget fra at være neutrale. det giver dig voldsomme problemere senere - tro mig. At skifte komponenter til dyrere typer m.m. for at korrigere det, som kablet gør er ganske enkelt ikke hensigtsmæssigt. Tit og ofte bliver konklusionen noget i retning af, at det modoficerede apparat slet ikke duer fra fabrikken, og modifikationen er den ene ting, der overhovedet får det til at fungere. Sådan er det ofte, når man forsøger INDIREKTE at løse et problem. Så tipper det fuldstændigt vildt og afsindigt, blot ved den mindste ændring.
De modifikationer der som oftest foretages af hjemmestrikkere, er jo blot banaliteter som udskiftning af kondensatorer eller bypass, udskiftning af elektrolytter til f.eks. Blackgate, netledninger, højttalerterminaler, phonobøsninger m.m. og i enkelte tilfælde lidt ekstra overdimensionering. Alt dette for at få en lidt blødere og i øvrigt ofte mere afgrænset gengivelse.
Jeg har hørt mange mange modsaf den slags, uden nogensinde at høre en der entydigt var lykkes. Ofte ændrer det lyden, og endnu mere ofte er den blevet blødere, mere betonet i præsensområdet og mindre udstrakt.
Køb hellere noget grej der kan stoles på i stedet. Hvis det skal modificeres, så brug sunde principper, såsom bypass af DC spærre (hvis man tør), forøgelse af båndbredde, skrue ned for feedback o.lign. Det har reelle muligheder for et øge performance - eller det modsatte, men du vil ikke være i tvivl. F.eks. er lavpasfiltreringen i en DAC et godt sted at øve sig, her er ofte flere trin med op til hundrede dB feedback at boltre sig i.
Det var så lidt om min måde og mine oplevelser, men absolut ikke noget jeg prøver at pådutte andre - vi er forskellige, heldigvis ellers kom vi ingen steder med vores herlige fritidsbeskæftigelse.
Sådan forstås det nu heller ikke. Men uanset hvordan man har tænkt og gjort, så er det altid en god ting, ind imellem at gentænke sine resoneringer. Der kan være basis for lidt efterrationalisering i ny og næ.
Med venlig hilsen
Jørgen Toftdahl |
|
|
|
| Til top |
|
| |
Bundgård Lukket konto

Lukket på anmodning fra bruger
Bruger siden: 22 Januar 2005 Lokalitet: Ikke angivet
Status: Offline Indlæg: 290
|
| Sendt: 29 Maj 2005 kl. 11:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg må sige, at jeg har ikke noget problem med at kabler lyder forskelligt. For mig er et kabel en komponent i signalvejen. Alle kabler vil jo også lyde forskelligt på de anlæg, der kan afsløre forskellene. Hvis valget af kabel skulle være låst fast, kunne man så ikke også bruge samme argument for de andre komponenter?.
|
| Til top |
|
| |
finn52 Forum Bruger

Bruger siden: 29 April 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1380
|
| Sendt: 29 Maj 2005 kl. 12:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ikke Slipsefyr skrev:
HIFI IS FUN skrev:
|
hej. nu har jewg lytter det godt igennem.og må indrømme jeg er forbløffet over den posigtive effekt det har haft på lyden, jeg har på rigtige godt optagelser fået noget som ligner elektrostat lyd og luftig og let lybilled.
har nogle af i andre lignende oplevelser
mvh kenn
|
|
|
Hej Funny.
Nåå, du er blevet ramt af MIT feber . Tilykke med kablerne iøvrigt.
Jeg har dog lige et spøjst spørgsmål, du taler kun om et luftigt lydbillede etc. Hvad med musikken, hvordan svinger den syntes du,er der dynamik på drengen, fast og hurtig dyb bas osv.....hvordan står det til med det hvis du lige prøver at lytte igennem lufttågerne en gang.
|
|
|
Ja, jeg må tilslutte mig, MIT er sagen. Om der så er 3 halve med leverpostej i boxen, så er de "LIGE I ØRET" hos mig. OG, det har de været igennem mange år, og mange setup´s!
|
| Til top |
|
| |
Toftdahl Forum Bruger

Bruger siden: 07 Marts 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1593
|
| Sendt: 29 Maj 2005 kl. 16:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
SHOTGUN / TWEAKS og musikikalitet.
Det er så bare forskellen på de forskellige måder, jeg er ikke et øjeblik i tvivl om at ideen med at bygge det op om mit kabel setup fungerer. Når vi f.eks. forfølger elektronikken vi ønsker at tweake og skifter til flere forskellige andre kabel setups, inden vi tweaker elektronikken - viser de samme tendenser sig, men selvfølgelig på lidt forskellige måder. Efter tweaks og den samme test igen og igen med forskellige kabler, ender det altid op med at NO kabel setuppet leverer det sidste, og absolut giver det flotteste musikbillede. Men andre kabler spiller bestemt også flot og er ligeså at anbefale.
Elektronikken og vejen ud af forstærkerne er som regel det mest problematiske og der de store forskelle er. Men bringer man et sæt MIT kabler - Shotgun ind i setuppet og testene, så får man en noget anderledes lydoplevelse, de tilfører lydbilledet noget som går igen og igen, og noget som ikke er helt naturtro. Dermed ikke nogen kritik af kablet - det er respekteret og ligeledes dem der kan lide det på den måde, heldigvis er der plads til os alle og alles meninger.
Det med tweaks og modifikationer - er ganske nødvendigt i det fleste tilfælde. Efter mine erfaringer og bedste overbevisninger, er det så ganske få enheder / elektronikting / forstærkere og CD spillere som man ikke kan gøre bedre, også de meget dyre ting.
Til KUBIKKEN- dine udtalelser om hjemmestrikkere og tweaks, vil jeg ikke gå ind og kommentere. Men hvad forskel er der på dig og hjemmestrikkere - hvis du regner alle andre for hjemmestrikkere - så fortæl os venligst hvor på niveauet og linien du befinder dig, og hvad der gør din forklaring og opfattelse bedre. Det er ikke for at angribe dig - men alene ud fra positiv interesse jeg spørger, og så det at høre om din professionelle bagrund, den slags er jo altid interessant.
Med venlig hilsen
Jørgen Toftdahl
|
| Til top |
|
| |
Bundgård Lukket konto

Lukket på anmodning fra bruger
Bruger siden: 22 Januar 2005 Lokalitet: Ikke angivet
Status: Offline Indlæg: 290
|
| Sendt: 29 Maj 2005 kl. 16:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg tror det kan være problematisk, at låse sig fast omkring kabelvalget. For mig er højttalerne og efterfølgende forstærkersættet + CD, de mest varierende elementer i et setup. Bliver jeg overbevist om, at et setup muligvis leverer det rigtige for mig, vil jeg gerne kunne bruge kablerne til finjustering.
Toftdahl
Hvis du udtaler dig generelt om MIT, skal du jo også kende alle modellerne. Jeg kender ikke alle deres modeller af højttalerkabler. Kun op til Magnum M1 modellen. Signalkablerne kender jeg hele vejen op til Oracle V1.1, dog med et par huller.
|
| Til top |
|
| |
Toftdahl Forum Bruger

|
| Sendt: 29 Maj 2005 kl. 17:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bundgård.
Det er bestemt ikke svært at låse sig fast på et bestemt kabel - hvis bare man har testet nok, i et utal af reference setups og selv får skabt noget reference materiale, og ikke mindst indrager andre i afgørelserne. Og ganske som du siger, skal elektronikken priorites - hvilket jeg mener at være det jeg har gentaget hele vejen igennem tråden. Det er jo herligt vi er så enige og ser objektivt på tingene.
Jeg synes ikke det kan misforstås af mine udtaleleser, at det alene drejer sig om MIT - Shotgun som jeg refererer til og ikke så meget som et ord om andre af modellerne. Shotgun var det som Audiovision fremsendte til test og anbefalede, derfor denne udgave. Og igen, stor respekt for dem der anvender det, og det lyder godt i deres setup.
Med venlig HiFi hilsen
Jørgen Toftdahl
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 29 Maj 2005 kl. 19:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det vil naturligvis være meningsløst at forsøge at overbevise HIFI IS FUN om at han har købt katten i sækken - fordi at jeg og andre ikke kan bruge MIT til noget er ikke ensbetydende med at andre ikke kan - så et stort tillykke med oplevelsen skal lyde herfra til HIFI IS FUN.
Som en lille fodnote eller krølle på denne MIT-ting så har jeg oplevet mr. highend og dr. lyds setup ved flere lejligheder - begge to er tilfredse med Mit Shotgun og de opfylder deres krav til vellyd men lyden bære præg at MIT's egenlyd i den grad at det faktisk er muligt at høre MIT i begge anlæg, trods deres anlæg er meget forskellige - derfor kan MIT være svære at leve med da de lever deres eget liv og ikke bliver en integreret del af setup'et.
Men nogen kan lide MIT fair nok !
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 29 Maj 2005 kl. 20:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Toftdahl skrev:
|
SHOTGUN / TWEAKS og musikikalitet.
Til KUBIKKEN- dine udtalelser om hjemmestrikkere og tweaks, vil jeg ikke gå ind og kommentere. Men hvad forskel er der på dig og hjemmestrikkere - hvis du regner alle andre for hjemmestrikkere - så fortæl os venligst hvor på niveauet og linien du befinder dig, og hvad der gør din forklaring og opfattelse bedre. Det er ikke for at angribe dig - men alene ud fra positiv interesse jeg spørger, og så det at høre om din professionelle bagrund, den slags er jo altid interessant.
Med venlig hilsen
Jørgen Toftdahl |
|
|
Hjemmestrikkere er måske nok ikke et ord, som falder i så forfærdelig manges smag, folk vil generelt hellere kaldes inovatører, genier osv. Mit eget niveau er jo gennem mine briller ikke interessant for andre. Jeg kan dog berette, at udskiftning af lytter, bypass, opdimensionering af kabler, strømforsyninger, udskiftning af modstande etc. ikke ligefrem rangerer højt i cm3´s karakterbog. Jeg finder det fantasiforladt og alt for "jeg aner ikke hvad jeg ellers skal stille op" agtigt. Det fører sjældent andet end katastrofer med sig i øvrigt. Jeg har mange gange hørt ellers rimeligt udstyr, ændre karakter til utåleligt vha. forfærdeligt dyre komponenter, der blev spredt jævnt ud over det stakkels apparat. Tro mig: Det er ikke den måde ordentlige konstruktioner bliver til på. Skulle jeg selv kaste mig over et modifikations projekt, så ville det være noget med at smutte uden om en forhåbentlig unødvendig DC spærre. Måske ændring af feedback og båndbredde, om der anvendes den slags. Og i de ting jeg har været involveret i, da skiftede vi såmænd opamps til helt andre bipolare typer. Resultatet kan diskuteres, den del der blev modificeret opfører sig mere ærligt, det medfører dog bare lige det, at den del der sidder lige før i signalvejen ikke opfører sig ærligt, hvilket så kan høres ret tydeligt. Om det så var godt, må du selv om. Jeg mener det var et korthus der væltede. Og det er det desvære ofte. Jeg er ind imellem stødt på moddere, der har en indstilling der ligner min. Dem noterer jeg mig gerne, hvorefter der udveksles erfaringer og så må vi se hvor langt det bærer. Håber lige pt. på, at Kltgrd kaster sig ud i et hæsblæsende projekt, hvor han da trodst alt har et drys næsten liggegyldige erfaringer med fra mig. Så egentlig vil jeg dele hjemmestrikkerne op i 2 grupper. Dem der bare skifter komponenter til andre typer med samme værdier, og som i øvrigt bliver fornærmede over at blive kaldt hjemmestrikkere. Så er der de ægte hjemmestrikkere, der gennemskuer konstruktionen helt ind til benet og forsøger at tænke som konstruktøren gjorde. Han vil kunne vurdere, hvilke tiltag der er gjort af rent sikkerhedsmæssige og funktionsmæssige grunde, og hvilke der har været bærende for lydidealet og derudfra hvilke kompromisser der blev accepteret. Sjovt nok kan de flest godt tåle at blive kaldt hjemmestrikkere.
|
| Til top |
|
| |
Toftdahl Forum Bruger

|
| Sendt: 29 Maj 2005 kl. 21:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kurt von Kubik.
Tak for dit svar, jeg sætter stor pris på det. Jeg kan lykkeligt sige, at jeg tilhører ikke nogen af de to kategorier, og jeg mener bestemt som du, at det er hovedløst at skifte komponenterne kritikløst ud i elektronikken, uden at have gennemskuet tingene. Men til gengæld har jeg også set mange producenetr lave noget rigtig dårligt grej, hvor resultatet har været utrolig dårlig lyd, og hvis de havde gennemskuet det tekniske potentiale istedet for det økonomiske potentiale, så havde brugerne været bedre stillet - og ofte har simple ændringer ændret lyden radikalt og til det bedre.
Med venlig hilsen
Jørgen Toftdahl
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 29 Maj 2005 kl. 21:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Toftdahl skrev:
|
Kurt von Kubik.
Tak for dit svar, jeg sætter stor pris på det. Jeg kan lykkeligt sige, at jeg tilhører ikke nogen af de to kategorier, men jeg forstår meget klar hvad du siger og mener - og det du nævner, med at skifte komponenetr kritikløst ud i elektronikken, uden at have gennemskuet tingene, kan vi også være helt enige om - er en særdeles dårlig løsning. Men til gengæld har jeg også set mange producenetr lave noget rigtig dårligt grej, hvor resultatet har været utrolig dårlig lyd, og hvis de havde gennemskuet det tekniske potentiale istedet for det økonomiske potentiale, så havde brugerne været bedre stillet - og ofte har simple ændringer ændret lyden radikalt og til det bedre. Kan du ikke give et par eksempler?
Med venlig hilsen
Jørgen Toftdahl |
|
|
|
| Til top |
|
| |
Toftdahl Forum Bruger

|
| Sendt: 29 Maj 2005 kl. 21:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kurt von Kubik
Jeg kunne nævne adskillige eksempler - men jeg vil afholde mig fra at kritisere de enkle producenter. Deres valg og måde synes de om og nogle kan lide det - så at åbne for den slags, vil kun give en tråd med endeløs debat og negativiteter. Hifi4all er et lødig sted med positive tilkedegivelser og respekt for de forskellige meninger, så nu kører vi i den positive rille og vil ikke udbrede alverdens dårligdomme. Der findes jo også meget godt grej - og det bør altid vurderes i forhold til ens behov og krav til lyd.
Og ha så en god aften og nyd musikken .
Med venlig hilsen
Jørgen Toftdahl
|
| Til top |
|
| |
mr highend Forum Bruger

Bruger siden: 23 November 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 449
|
| Sendt: 29 Maj 2005 kl. 22:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Alex!
Ja din hukommelse er god - det ved vi!
Nu er det bare ved at være 2 år siden du var med på en lytter og meget vand er løbet i åen siden.
MIT eller ikke MIT - ????? Hos mig er der synagi og det var der med såvel LAMM, SF Musica og Accuphase. Dog skal der arbejdes med at have MIT i hele kæden. Desuden er det afslørende for resten af det der sættes i kæden.
Dybde, højde, bredde og dynamik - jeg føler jeg har det i fulde mål. __________________ vh Mr. High End
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 29 Maj 2005 kl. 23:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Morten
Jeg er slet ude på at tage den gode oplevelse fra dig, det er dig som har gjort nogle valg som du synes er i den rigtige retning at jeg har gjort nogle andre fortæller bare om mangfoldigheden inden for denne interesse for reproduktion af musik.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 29 Maj 2005 kl. 23:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Toftdahl skrev:
|
Kurt von Kubik
Jeg kunne nævne adskillige eksempler - men jeg vil afholde mig fra at kritisere de enkle producenter. Deres valg og måde synes de om og nogle kan lide det - så at åbne for den slags, vil kun give en tråd med endeløs debat og negativiteter. Hifi4all er et lødig sted med positive tilkedegivelser og respekt for de forskellige meninger, så nu kører vi i den positive rille og vil ikke udbrede alverdens dårligdomme. Der findes jo også meget godt grej - og det bør altid vurderes i forhold til ens behov og krav til lyd.
Og ha så en god aften og nyd musikken .
Med venlig hilsen
Jørgen Toftdahl |
|
|
Jeg er ligeglad med hvilke mærker der er fidlet med, men hvad er det der er gjort. Hvad er det der er så dårligt konstrueret, at det nemt kan bringes langt videre af andre? Beskriv hellere principperne snarere end mærkerne.
|
| Til top |
|
| |
Toftdahl Forum Bruger

|
| Sendt: 29 Maj 2005 kl. 23:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kurt von Kubik.
Nu har vi da kørt nok rundt i disse kabler og har bevæget os ud i helt andre ting. At tweake tingene er ikke ubekendt for de store mestre ude i den store verden, selv fabrikanterne gør det samme - og den vej danner grundlag for nye modeller, anderledes er det da ikke.
Men som sagt, så er det på vej væk fra trådens egentlige udgangspunt - en der har købt nye kabler og udtrykte glæde ved dem. Vi andre har haft mulighed for at give udtryk for, vores oplevelser med kabler og ting der ændrer forholdene omkring det lydmæssige.
Så lad det nu ligge ved det - vi glæder os over musikken i de små hjem og alle vores forskelligheder - tak for en udmærket debat med nogle venlige og tweakede indlæg.
Med venlig hilsen
Jørgen Toftdahl
|
| Til top |
|
| |
|
|
Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg. Dette emne er lukket.
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|