| Forfatter |
|
Wymax Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 3399
|
| Sendt: 07 Juni 2005 kl. 15:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Otto, TC skrev:
Kim Petersen skrev:
| Det er vel ikke ligefrem sådan at en forkert tastekombination får en elektronikkomponent til at gå i stykker? |
|
|
Langt hen ad vejen er det et spørgsmål om principper - hvor skal man sætte grænsen? Tager den skade af at du afkoder den? Nej (hvis du gør det rigtigt). Tager den skade af at du lige tager et kig i service-menuen uden at ændre noget? Nej. Tager den skade af at du lige ændrer et par småting i service-menuen? Måske. Tager den skade af at du lige hiver låget af den for at se hvad der er indeni? Kun hvis du taber skruetrækkeren. Kort sagt, risikoen ved store eller små indgreb i et apparat, software- eller hardware-mæssigt, er meget forskellige fra model til model. Derfor vil de fleste producenter sætte en grænse der er ens for alle: Ethvert indgreb, software- eller hardware-mæssigt, koster garantien. |
|
|
Fysisk skade er der jo ingen tvivl om, men jeg kan da godt se at det måske er svært at afgøre om en softwarefejl skyldes at man har indtastet en talkombination for at gøre den kodefri, eller om man har rodet rundt i servicemenuen. Men som med alt andet EDB kan softwareudvikleren jo bare sørge for at logge alle ændringer, så er der ingen tvivl 
Jeg synes desværre bare at det her med regionslås minder en hel del om copy control: Man ønsker at styre markedet, men i bund og grund generer man kun kunden, for vi ved udmærket alle sammen at reglerne kan omgås, og det er kun vores moral der bestemmer om vi gør det eller ej. Det at gøre en DVD-afspiller regionsfri er der vel ingen der har skrupler over 
Otto, TC skrev:
| Men der er en grund til at jeg skriver at praksis ofte er anderledes, det er sjældent at en hardware-fejl afvises fordi der har været foretaget en software-afkodning. |
|
|
Om ikke andet så virker den kommentar da en smule beroligende Jeg må indrømme at jeg kraftigt overvejer at anskaffe 9000'eren og så selv lave den kodefri.
|
| Til top |
|
| |
Insaniac Forum Bruger

Bruger siden: 14 December 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 720
|
| Sendt: 07 Juni 2005 kl. 18:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Yeah, så da jeg kommer hjem så åbner jeg glædeligt foderdyrene til mine øgler, som jeg netop har modtaget med posten. Så ligger der en underlig sort kasse med plastikpose om. Jeg råber til min mor hvad fanden det er for noget, men da jeg vender pakken om for at se nærmere. Så står der sq DHL og det kan jo kun betyde én ting: Nemlig Philips 9000S 
Så er svinet klasket op og spiller uden problemer. Indtil videre er jeg overhovedet ikke generet af display eller loadingstid.
Regner med at få mit HDMI kabel i morgen, for bliver godt skuffet hvis det ikke leverer meget bedre kvalitet. Kvaliteten via SVHS er nemlig fuldstændig den samme som på min 4-5år gamle Nintaus 9901. __________________ Panasonic 37PV70 - Marantz SR5500 - Playstation 3 - Sanyo Z3 - Dali 5005LE - Dali C1000 - Dali R1000 - Dali SWA12
Hjemmebio!
|
| Til top |
|
| |
Torben71 Forum Bruger

Bruger siden: 01 September 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 30
|
| Sendt: 07 Juni 2005 kl. 18:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
@Insaniac
Tillykke med købet! Har jeg ikke ret i, at den er en lille lækker sag. Utrolig hvad man kan få af design og teknik for <3 kg penge hos pixmania.
|
| Til top |
|
| |
Insaniac Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Juni 2005 kl. 18:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Yeah, indtil videre er jeg tilfreds men nu er jeg også kun kommet til det værste punkt, som kan få glæden til at vende fuldstændig. Er igang med at teste diverse DVD backups på DVD-R skiver. __________________ Panasonic 37PV70 - Marantz SR5500 - Playstation 3 - Sanyo Z3 - Dali 5005LE - Dali C1000 - Dali R1000 - Dali SWA12
Hjemmebio!
|
| Til top |
|
| |
Insaniac Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Juni 2005 kl. 20:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmm.. det ser ud til den klarer DVD-R fint nok, men afspilleren hyler når den står på standby? Tænder jeg den siger den ingenting. Hvad skyldes det? __________________ Panasonic 37PV70 - Marantz SR5500 - Playstation 3 - Sanyo Z3 - Dali 5005LE - Dali C1000 - Dali R1000 - Dali SWA12
Hjemmebio!
|
| Til top |
|
| |
Shaun A Forum Bruger

Bruger siden: 08 November 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 56
|
| Sendt: 07 Juni 2005 kl. 21:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
TINITUS !!
Har du prøvet at hive stikket ud,og vente ca 5min?
Kan du komme lidt nærmere om hvilken måde/ sted den hyler?
Mvh Shaun
|
| Til top |
|
| |
Insaniac Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Juni 2005 kl. 21:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hehe, nah ikke tinnitus Eller jo, lidt, men nej ikke på den måde. Hehe.
Jeg prøvede at bytte strømkabel med min receiver. Det hjalp ikke. Ligeså snart jeg hiver strømstikket ud af den så stiger hyletonen for til sidst at være relativ høj taget i betragtning at den ikke skal være der og så stopper den pludselig. Starter så igen når jeg smider strømkablet i igen.
Lagde godt mærke til at afspilleren faktisk raslede minimalt da jeg løftede den og bar den på plads. Ved ikke om det har noget at sige.
Skal lige siges at den intet siger når den er på power. Kun når den er på standby den hyler. __________________ Panasonic 37PV70 - Marantz SR5500 - Playstation 3 - Sanyo Z3 - Dali 5005LE - Dali C1000 - Dali R1000 - Dali SWA12
Hjemmebio!
|
| Til top |
|
| |
TapeConnection Lukket konto

Lukket efter brugers ønske!
Bruger siden: 30 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4163
|
| Sendt: 08 Juni 2005 kl. 00:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Insaniac skrev:
| Regner med at få mit HDMI kabel i morgen, for bliver godt skuffet hvis det ikke leverer meget bedre kvalitet. Kvaliteten via SVHS er nemlig fuldstændig den samme som på min 4-5år gamle Nintaus 9901. |
|
|
Der er formentligt tale om samme fænomen som på DVD 963 - standard billedudgangene var ikke noget at skrive hjem om, men progressive scan via component sparkede røv (efter datidens standard). Du skal nok blive glad og tilfreds når du får dit kabel...
Hyletonen har jeg ikke noget bud på, udover det åbenlyse svar at den er defekt... __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
|
| Til top |
|
| |
Kasper76 Forum Bruger

Bruger siden: 19 November 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 134
|
| Sendt: 08 Juni 2005 kl. 09:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har ikke rodet med dvi på dvdafspillere før. Men skal helt sikkert prøve det af
Jeg har før haft forskellige afspillere hjemme der sender progressive scan ud, men mit lg plasma sender streger hen over skærmen. Jeg har ladet mig fortælle at det er fordi min skærm i forvejen har progressive og derfor ikke kan modtage signalet 2 gange?!!? 
Sender dvi udgangen også progressive scan ud?
|
| Til top |
|
| |
Insaniac Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Juni 2005 kl. 17:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Otto, TC skrev:
|
Der er formentligt tale om samme fænomen som på DVD 963 - standard billedudgangene var ikke noget at skrive hjem om, men progressive scan via component sparkede røv (efter datidens standard). Du skal nok blive glad og tilfreds når du får dit kabel...
|
|
|
Så fik jeg tilsluttet via HDMI og 720p har jeg sat den til. Synes ikke billedet er blevet ~3100kr "bedre" som det har kostet mig at skifte dvd og købe kabel. Sidder og tester den nu med Matrix Reloaded. Hvis man fx ser på Trinity´s hoved når hun kører motorcykel der på motorvejen, så kan området rundt om hendes hår godt se lidt grumset/pixeleret ud. Og sidder trods alt 4 meter fra nu på 81". Baggrunden på de forskellige scener kan også se meget grumset ud hvis man går tæt på.
Ved ikke om det bare er mig der stiller for store krav 
Derimod synes jeg surround-lyden er bedre på Philips´en end min gamle Nintaus. Især bassen er nice  __________________ Panasonic 37PV70 - Marantz SR5500 - Playstation 3 - Sanyo Z3 - Dali 5005LE - Dali C1000 - Dali R1000 - Dali SWA12
Hjemmebio!
|
| Til top |
|
| |
Don Räß Forum Bruger

Bruger siden: 17 September 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 548
|
| Sendt: 08 Juni 2005 kl. 17:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Insaniac skrev:
Otto, TC skrev:
|
|
|
|
Så fik jeg tilsluttet via HDMI og 720p har jeg sat den til. Synes ikke billedet er blevet ~3100kr "bedre" som det har kostet mig at skifte dvd og købe kabel. Sidder og tester den nu med Matrix Reloaded. Hvis man fx ser på Trinity´s hoved når hun kører motorcykel der på motorvejen, så kan området rundt om hendes hår godt se lidt grumset/pixeleret ud. Og sidder trods alt 4 meter fra nu på 81". Baggrunden på de forskellige scener kan også se meget grumset ud hvis man går tæt på.
Derimod synes jeg surround-lyden er bedre på Philips´en end min gamle Nintaus. Især bassen er nice 
|
|
|
Jeg synes det er meget interessant det du skriver. For et par dage siden så jeg en Z2 med en 9000s som nævnt ovenfor. Det lyder meget som det samme grumsede billede jeg så på en Z2...
Hvad siger du til scenen fra ST II fra Naboo hvor de sidder ude i græsmarken? Hvordan synes du græs og deres ansigter ser ud?
|
| Til top |
|
| |
Bluesky Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1141
|
| Sendt: 08 Juni 2005 kl. 18:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Insaniac skrev:
Derimod synes jeg surround-lyden er bedre på Philips´en end min gamle Nintaus. Især bassen er nice  |
|
|
Nå det var det lidt skuffende, jeg synes mit fik et stort løft fra en gammel Pioneer over S-video til Yamakawa DVI.
Har du prøvet at køre 525p og overlade opskaleringen til Z3'en?
|
| Til top |
|
| |
Insaniac Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Juni 2005 kl. 18:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Don Räß skrev:
|
interessant det du skriver. For et par dage siden så jeg en Z2 med en 9000s som nævnt ovenfor. Det lyder meget som det samme grumsede billede jeg så på en Z2...
Hvad siger du til scenen fra ST II fra Naboo hvor de sidder ude i græsmarken? Hvordan synes du græs og deres ansigter ser ud?
|
|
|
Hmm det lyder jo ikke fedt. Ang ST II så har jeg den ikke, men hvis jeg kan nå at spise aftensmad inden kl 18.45 så kører jeg i Fona og køber ST I og II. Kan du fortælle mig hvor mange minutter inde i filmen den scene er? (Kender ikke hver enkelt scene i star-wars filmene )
Indtil videre har jeg kun prøver 720p, men prøver at lege med det senere hvis jeg får tid. Burde også få Digital Video Essentials ind ad døren i løbet af ugen. __________________ Panasonic 37PV70 - Marantz SR5500 - Playstation 3 - Sanyo Z3 - Dali 5005LE - Dali C1000 - Dali R1000 - Dali SWA12
Hjemmebio!
|
| Til top |
|
| |
Insaniac Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Juni 2005 kl. 20:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så fik jeg købt StarWars Episode I og II. Synes den gør det fint der i græsset. Går ud fra det er den scene der hedder Teasing A Senator?! Det er mere når scenen lige er gået igang og man ser Anakin og Padmé på afstand. Der igen bliver deres hoveder helt pixeleret. Sådan er det også med Trinity i Matrix Reloaded og generelt baggrunden på filmene. __________________ Panasonic 37PV70 - Marantz SR5500 - Playstation 3 - Sanyo Z3 - Dali 5005LE - Dali C1000 - Dali R1000 - Dali SWA12
Hjemmebio!
|
| Til top |
|
| |
Don Räß Forum Bruger

Bruger siden: 17 September 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 548
|
| Sendt: 08 Juni 2005 kl. 20:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er lige præcis det jeg tænker på. Er billedet ligedan på din anden afspiller? På min AE300 kombineret med Yamakawa er ansigterne ikke pixeleret. De står heller ikke super skarpt, men det ser noget bedre ud.
|
| Til top |
|
| |
Insaniac Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Juni 2005 kl. 21:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu kan jeg desværre kun køre SVHS via min Nintaus, men jeg mødes måske med JBL Ti-5000 herinde fra i morgen hvor jeg slæber min Philips 9000S med hjem til ham. Så tester vi min Philips mod hans Samsung HD845 (tror jeg nok det var) på hans Z3´er. Hvis det viser sig hans er bedre, så sender jeg nok min Philips retur og køber en Panasonic S97 eller den Samsung, som jo koster noget mindre. __________________ Panasonic 37PV70 - Marantz SR5500 - Playstation 3 - Sanyo Z3 - Dali 5005LE - Dali C1000 - Dali R1000 - Dali SWA12
Hjemmebio!
|
| Til top |
|
| |
JJservice Forum Bruger

Bruger siden: 06 November 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 91
|
| Sendt: 09 Juni 2005 kl. 17:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
 Der har været tale om at de dyre maskiner ofte har problemer med brændte DVDer som en 400kr maskine køre uden besvær.
Hvordan afspiller Philips 9000 forskellige medier?
|
| Til top |
|
| |
Insaniac Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Juni 2005 kl. 18:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
JJservice skrev:
Hvordan afspiller Philips 9000 forskellige medier?
|
|
|
Har kun prøvet DVD-R og CD-R. CD-R er der overhovedet ikke problemer med, men DVD-R håndterer den satme skidt. Den er MEGA lang tid om at loade backup DVDer i forhold til normale købe DVD´er. Der var ingen forskel på min gamle Nintaus.
Desuden lagger filmen mindst 3-5 gange i løbet af filmen og nogle gange springer flere minutter over. p***e irriterende. Igen, aldrig sket på min gamle Nintaus. Og det er ligemeget om jeg vælger billige skiver som Datawrite eller om jeg bruger kvalitet som Verbatim. Resultatet er det samme.
Nu er jeg virkelig på vildspor. Den ryger højst sandsynligt tilbage til Pixmania i næste uge, men nu ved jeg ikke om jeg skal vælge Samsung HD850, S97 eller noget andet.
Vi har selv 3 Panasonic afspillere i huset og de spiller alle DVD-R uden nogen som helst problemer, så S97 burde være fin på det område. Men ved bare ikke med billedekvaliteten hvordan den er.
Vil skide gerne have en 2910 eller tilsvarende, men synes sq 5999kr er i overkanten og kan ikke finde nogle brugte på nettet. Fandt en via DBA men den var allerede solgt. __________________ Panasonic 37PV70 - Marantz SR5500 - Playstation 3 - Sanyo Z3 - Dali 5005LE - Dali C1000 - Dali R1000 - Dali SWA12
Hjemmebio!
|
| Til top |
|
| |
JJservice Forum Bruger

Bruger siden: 06 November 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 91
|
| Sendt: 09 Juni 2005 kl. 20:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
 Jeg er noget træt af at høre at den
har svært ved at afspille DVD backup og egens hjemme video DVD'er. Så
kan jeg ikke bruge philips'en. Nu har jeg ellers gået og ventet et
stykke tid på at den skulle komme på marked.
Jeg ville være meget interesseret i at høre om der andre der har noget
til dette problem, eller der er nogen af de andre der kan anbefale en
DVD med HDMI til min Sony HS 50, der kan afspille DVD -R medier uden
problemer. Eller skal man vente et halvt årstid til der kommer flere
afspillere på marked med HDMI?
Nintaus laved ellers en god dvd 9901, den spillede rimeligt godt og åd
alt, men den er desvære slidt op. Mon ikke de har lavet en ny model med
HDMI, men hvem forhandler dem nu?
|
| Til top |
|
| |
Shaun A Forum Bruger

Bruger siden: 08 November 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 56
|
| Sendt: 09 Juni 2005 kl. 21:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nej jeg har ingen problemer med dvd-r?
Min pc brænder kan kun lave dvd-r skiver og har ca 20 stk som kører ok!
Mvh Shaun
|
| Til top |
|
| |