| Forfatter |
|
Insaniac Forum Bruger

Bruger siden: 14 December 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 720
|
| Sendt: 09 Juni 2005 kl. 23:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Shaun A skrev:
|
Nej jeg har ingen problemer med dvd-r?
Min pc brænder kan kun lave dvd-r skiver og har ca 20 stk som kører ok!
Mvh Shaun
|
|
|
Har du SET dem alle eller har du bare testet om de virker? __________________ Panasonic 37PV70 - Marantz SR5500 - Playstation 3 - Sanyo Z3 - Dali 5005LE - Dali C1000 - Dali R1000 - Dali SWA12
Hjemmebio!
|
| Til top |
|
| |
Shaun A Forum Bruger

Bruger siden: 08 November 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 56
|
| Sendt: 10 Juni 2005 kl. 07:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har set ca de 15 af dem!
Mvh Shaun
|
| Til top |
|
| |
Insaniac Forum Bruger

|
| Sendt: 10 Juni 2005 kl. 08:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Shaun A skrev:
|
Har set ca de 15 af dem!
Mvh Shaun
|
|
|
Okay underligt. Har nemlig hørt andre have samme problem. Hvilke skiver brænder du på? Hastighed osv?
Selv har jeg prøvet Verbatim, Datawrite, Infinity, Ritek G05 og nogle andre. 8x og 16x speed. De kører ikke fejlfri.  __________________ Panasonic 37PV70 - Marantz SR5500 - Playstation 3 - Sanyo Z3 - Dali 5005LE - Dali C1000 - Dali R1000 - Dali SWA12
Hjemmebio!
|
| Til top |
|
| |
Mlarsen Forum Bruger

Bruger siden: 12 September 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 288
|
| Sendt: 10 Juni 2005 kl. 11:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Nu har jeg selv den gamle model Philips 963SA og der kører medierne for det meste udmærket, men når det er en Philips så er den vel også mest glad for DVD+R, da jeg mener at Philips mest har været tilhænger af dette format. At en billig 400 kr. model så kan køre alle formater bedre er jo så lidt pinligt for Philipsen...
|
| Til top |
|
| |
JJservice Forum Bruger

Bruger siden: 06 November 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 91
|
| Sendt: 10 Juni 2005 kl. 20:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har 2 forskellige DVD'er en Prosonic og en Medion begge afspillere til under 500 kr og de æder alt hvad der findes. Men jeg ville gerne have en bedre afspiller til min nye projektor med Hdmi.
Jeg forstår ikke at der skal være så store problemer hver gang man vil have en ordentlig maskine der kan spille ens brændte dvd'er, hvad skal man ellers bruge et video kamera til?
Der var nogen i dette forum der talte om at teste forskellige DVD afspillere med HDMI, var det ikke en ide at prøve at teste om de var egnet til at afspille brændte DVD'er?
Ellers nogen der kan sige god for at deres DVD afspiller med HDMI kan spille de forskellige medier?
|
| Til top |
|
| |
Insaniac Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Juni 2005 kl. 09:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så fik jeg set to film i går som var DVD-R. De kørte faktisk uden problemer, men så her nu er jeg igang med at teste min gamle Nintaus via SVHS mod 9000S via HDMI på min Z3.
Jeg smider Matrix Reloaded i Nintaus for der vidste jeg præcis hvordan det så ud på 9000S´eren og smider en anden film i 9000S´eren. Begge er købe film. Men tror I jeg kan få 9000S´eren til at afspille filmen, jeg netop har pakket ud af foliet? Næh nej, den fryser og lamer og det ene og andet. Først i tredje forsøg lykkedes det mig at få den til at afspille. Og det mest provokerende er at når den opfører sig sådan, så kan man intet andet gøre end at tage strømmen fra den. Den går nemlig helt i baglås. Tror jeg at jeg har oplevet en 5-6 gange siden i tirsdags.
Ikke nok med det, så larmer den også rimelig meget under afspilning. Hvis jeg lytter efter under en film med surround og det hele, så kan jeg faktisk godt høre den afspille. Og det er trods min Z3 hænger lige over hovedet på mig, som jeg faktisk også synes larmer gevaldigt. p***er mig lidt af, for synes slet ikke den larmede så meget da jeg fik en demo af den hos Best Seat og jeg kører med ikonet hvor pæren er på halv.
Nåh, men nu til billedet.
Ser jeg den scene med Trinity på motorcyklen på motorvejen på min Nintaus, så er den slet ikke ligeså pixeleret som på 9000S´eren, men overall er billedet pænere på 9000S´eren da det står mere skarpt/klart, men de pixeleringer af personer falder mig lige i øjet med det samme når man sidde og ser på skærmen. Det irriterer mig lidt.
Nåh, men ville prøve at sætte den til 720p. Så gakker projektoren fuldstændig ud og flimrer. Normalt går den så bare tilbage til billedet, men det her var en anderledes flimmer. Jeg kan intet andet gøre end at slukke projektoren og forsøge at starte den igen. Så bliver det bare værre og lyser ved Replace lamp og slukker igen. f**k, tænker jeg bare og er ved at gå helt amok for har jo lige modtaget den. Heldigvis virker den så da jeg forsøger at tænde den igen efter nogle minutter-.
Af denne årsag forsøgte jeg at slukke dvdafspilleren før det var denne der gik i kage, og så måtte jeg jo starte filmen forfra igen. Også først her måtte jeg prøve et par gange (med strømafbrydelse) før den ville vise filmen igen.
Jeg er bare ved at være godt træt at det hele når jeg har spyttet så mange penge i l**tet. Det eneste jeg er 100% tilfreds med er sq mit surroundanlæg. Det spiller satme lækkert, synes jeg. Eneste negativt om Z3 er støjniveauet og så en masse skældsord til dvdafspilleren 
Vil pakke den samme nu og smutte ned på posthuset, så jeg kan sende den retur.
Så må jeg i tankeboks over hvilken jeg så skal vælge. __________________ Panasonic 37PV70 - Marantz SR5500 - Playstation 3 - Sanyo Z3 - Dali 5005LE - Dali C1000 - Dali R1000 - Dali SWA12
Hjemmebio!
|
| Til top |
|
| |
Vanderlay Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1597
|
| Sendt: 11 Juni 2005 kl. 10:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lyder da godt nok som du har været uheldig med den, eller rettere med både dvd-afspiller og projektor. Hvis pj begynder at skrive 'replace lamp' umotiveret kan det vel ikke kun være dvd-afspilleren, der er noget galt med?
Er du sikker på, at den pixellering ikke kan fjernes ved at ændre på indstillingerne i Philipsen? Ex. om der opskaleres til 50hz eller 60hz? Lyder meget mystisk.
Er det Z3 eller dvd-afspilleren, der larmer? Ingen af delene burde vel udsende det vilde, men det kunne hænge sammen med de andre problemer. Hvor længe har du haft projektoren?
|
| Til top |
|
| |
Insaniac Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Juni 2005 kl. 10:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vanderlay skrev:
|
Lyder da godt nok som du har været uheldig med den, eller rettere med både dvd-afspiller og projektor. Hvis pj begynder at skrive 'replace lamp' umotiveret kan det vel ikke kun være dvd-afspilleren, der er noget galt med?
Er du sikker på, at den pixellering ikke kan fjernes ved at ændre på indstillingerne i Philipsen? Ex. om der opskaleres til 50hz eller 60hz? Lyder meget mystisk.
|
|
|
Det er kun den ene gang jeg har oplevet den skrev replace lamp. Jeg har haft projektoren i snart 3 uger. Både dvdafspiller og Z3 udsender larm, dog er det hele til at holde ud, men syntes bare at Z3 sagde mindre da jeg fik en demo af den, men billedemæssigt er jeg sq glad for Z3´eren.
Ang pixelering, så ved jeg det faktisk ikke. Har ikke rodet med Hz frekvenser da jeg selv er ret ny på det her område. Er mit første seriøse setup, så havde faktisk ikke tænkt over det med 50hz og 60hz.
Men i bund og grund, er problemer med at læse skiverne nok til at jeg vil returnere den, trods det lækre design. __________________ Panasonic 37PV70 - Marantz SR5500 - Playstation 3 - Sanyo Z3 - Dali 5005LE - Dali C1000 - Dali R1000 - Dali SWA12
Hjemmebio!
|
| Til top |
|
| |
woody Forum Bruger

Bruger siden: 08 September 2003 Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline Indlæg: 278
|
| Sendt: 11 Juni 2005 kl. 11:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Insaniac skrev:
Vanderlay skrev:
|
|
|
|
Det er kun den ene gang jeg har oplevet den skrev replace lamp. Jeg har haft projektoren i snart 3 uger. Både dvdafspiller og Z3 udsender larm, dog er det hele til at holde ud, men syntes bare at Z3 sagde mindre da jeg fik en demo af den, men billedemæssigt er jeg sq glad for Z3´eren.
Ang pixelering, så ved jeg det faktisk ikke. Har ikke rodet med Hz frekvenser da jeg selv er ret ny på det her område. Er mit første seriøse setup, så havde faktisk ikke tænkt over det med 50hz og 60hz.
Men i bund og grund, er problemer med at læse skiverne nok til at jeg vil returnere den, trods det lækre design.
|
|
|
Jeg tror din 9000s er defekt. Jeg er også ved at sende min tilbage pga. fejl i billedet når jeg afspiller ved scart og s-video. De har nok været lige hurtige nok med at få dem på markedet. Men jeg vil nu have en ny for jeg har ikke oplevet de problemer du omtaler. Min var total lydløs og hakkede ikke i det. Det problem har jeg dog nogen gang med min 720sa`er som jeg har købt hos Tapeconnection.
Woody
|
| Til top |
|
| |
Insaniac Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Juni 2005 kl. 11:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, jeg tror sq bare jeg har været super uheldig med den. Hvilken anden afspiller i samme prisklasse vil I anbefale? Har kigget på S97, men den skulle være i restordre mange steder, samt en Samsung HD850 som jo kun koster omkring 1000 skejser. __________________ Panasonic 37PV70 - Marantz SR5500 - Playstation 3 - Sanyo Z3 - Dali 5005LE - Dali C1000 - Dali R1000 - Dali SWA12
Hjemmebio!
|
| Til top |
|
| |
Madz Forum Bruger

Bruger siden: 06 Maj 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 20
|
| Sendt: 12 Juni 2005 kl. 06:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det du skriver med at den har pixels fejl får du også det ved orginale dvd'er ? kunne måske skyndes hvis du bruger 1 klik tools til de dvd film du ser, der er billede kvalitet'en for dårlig. Avg. bitrate skal ligge over 3000 for at det er acceptabel at se på
|
| Til top |
|
| |
Insaniac Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Juni 2005 kl. 11:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Madz skrev:
Det du skriver med at den har pixels fejl får du også det ved orginale dvd'er ? kunne måske skyndes hvis du bruger 1 klik tools til de dvd film du ser, der er billede kvalitet'en for dårlig. Avg. bitrate skal ligge over 3000 for at det er acceptabel at se på  |
|
|
Når jeg tester billedekvalitet bruger jeg selvfølgelig de købte dvdfilm og ikke backuppen af dem. __________________ Panasonic 37PV70 - Marantz SR5500 - Playstation 3 - Sanyo Z3 - Dali 5005LE - Dali C1000 - Dali R1000 - Dali SWA12
Hjemmebio!
|
| Til top |
|
| |
Kasper76 Forum Bruger

Bruger siden: 19 November 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 134
|
| Sendt: 13 Juni 2005 kl. 14:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Insaniac, du skriver du havde problemer med dvd-r og så skriver du lidt senere der ikke er problemer Kan du forklare lidt?
|
| Til top |
|
| |
Insaniac Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Juni 2005 kl. 18:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kasper76 skrev:
|
Insaniac, du skriver du havde problemer med dvd-r og så skriver du lidt senere der ikke er problemer Kan du forklare lidt?
|
|
|
Jeg har aldrig haft problemer med at afspille DVD-R. Problemet er at den lagger/hakker mindst 2-5 gange under filmen og jeg har testet med diverse af mine backups brændt på forskellige medier. Selv Verbatim havde jeg problemer med.
Så skriver jeg så vidt jeg husker, at jeg så Resident Evil 2 på DVD-R på den, og der var der ingen problemer, men så den heller ikke ud i en køre, men over 2-3 dage.
Så skal jeg konkludere lidt så afspiller dem DVD-R fint, bare ikke uden fejl.
Men generelt tror jeg at jeg var MEGET uheldig med min afspiller for havde virkelig mange problemer med den. Andre har umiddelbart også problemer, men ikke de samme.
Tyder på at den kom på markedet en anelse for hurtigt. __________________ Panasonic 37PV70 - Marantz SR5500 - Playstation 3 - Sanyo Z3 - Dali 5005LE - Dali C1000 - Dali R1000 - Dali SWA12
Hjemmebio!
|
| Til top |
|
| |
Wymax Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 3399
|
| Sendt: 14 Juni 2005 kl. 15:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Insaniac skrev:
| Tyder på at den kom på markedet en anelse for hurtigt. |
|
|
Og så er den første 9000S til salg på brugtmarkedet Det er måske Kasper76 der har sat den til salg?
|
| Til top |
|
| |
Kasper76 Forum Bruger

|
| Sendt: 14 Juni 2005 kl. 17:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jep! Jeg synes billedet står helt fantastisk, lyden er framragende og utroligt design.
Desværre synes jeg den håndterer dvd- ret skidt!
|
| Til top |
|
| |
Insaniac Forum Bruger

|
| Sendt: 14 Juni 2005 kl. 19:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kasper76 skrev:
|
Jep! Jeg synes billedet står helt fantastisk, lyden er framragende og utroligt design.
Desværre synes jeg den håndterer dvd- ret skidt!
|
|
|
Hvordan kan det være du så ikke returnere den nu når du stadig har din returret? Det koster godt nok 260kr i porto og 340kr hvis man vil have den forsikret. __________________ Panasonic 37PV70 - Marantz SR5500 - Playstation 3 - Sanyo Z3 - Dali 5005LE - Dali C1000 - Dali R1000 - Dali SWA12
Hjemmebio!
|
| Til top |
|
| |
Kasper76 Forum Bruger

|
| Sendt: 14 Juni 2005 kl. 19:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det har du vidst selv svaret på 
Hvis ingen køber den inden en uge bliver den selvfølgelig også sendt retur.
Det er en god mulighed for at få afspilleren til små penge hvis man ikke bruger dvd - så selvfølgelig vil jeg da sælge den hvis nogen er interesseret.
|
| Til top |
|
| |
woody Forum Bruger

Bruger siden: 08 September 2003 Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline Indlæg: 278
|
| Sendt: 23 Juni 2005 kl. 22:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har nu endelig fået sendt min dvp9000 tilbage til Pixmaina efter en del forviklinger med DHL. Der er STORE probelmer med DHL, men når de så har fået pakken så går der et døgn så er den fremme. Blot ærgeligt at de skal bruge en måned på at hente den.
Vi må så se hvornår jeg får en bytter, og om der er problemer med den. I øvrigt ankommer min hs 50`er i morgen. Købt hos Pipro i Tyskland hvor de tester tingene inden de bliver sendt samtidig med at de kalibrer den.
Woody
|
| Til top |
|
| |
Insaniac Forum Bruger

|
| Sendt: 23 Juni 2005 kl. 23:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Woody: Lækkert nok. Er den lækker den projektor? Hvor meget måtte du slippe?
Jeg har netop fået mail i dag fra Pixmania om at de vil refundere pengene til min konto.
Hvor meget gav du for at få den sendt med DHL? Jeg gav nemlig 260kr med PostDK. __________________ Panasonic 37PV70 - Marantz SR5500 - Playstation 3 - Sanyo Z3 - Dali 5005LE - Dali C1000 - Dali R1000 - Dali SWA12
Hjemmebio!
|
| Til top |
|
| |