Tilbage til HIFI4ALL.DK 15. juni 2026 | 21:23   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
DVD, HD-DVD, Blu-ray
 HIFI4ALL Forum : DVD, HD-DVD, Blu-ray
Emne Emne: Nogen der har Philips 9000 endnu? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 6
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
leecher
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 November 2003
Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline
Sendt: 24 Juni 2005 kl. 10:51 | IP-adresse registreret  

Ja lad os lige få en anmeldelse af HS50.. Jeg overvejer stærkt at købe den.
Til top Vis leecher's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af leecher

woody
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 September 2003
Lokalitet: Fyn Syd
Sendt: 24 Juni 2005 kl. 14:15 | IP-adresse registreret  

Insaniac skrev:

Woody: Lækkert nok. Er den lækker den projektor? Hvor meget måtte du slippe?

Jeg har netop fået mail i dag fra Pixmania om at de vil refundere pengene til min konto.

Hvor meget gav du for at få den sendt med DHL?
Jeg gav nemlig 260kr med PostDK.

Jeg har valgt at få en ny dvp9000 så det vare nok lidt inden jeg får den, men håber det bliver snart. Jeg har ikke betalt for fragt at Pixmania selv bestilte DHL til at komme og hente den.

projectoren købte jeg hos http://www.pipro.de/sony_VPL-HS50.htm inklusiv cine4home.de tuning.

De går ind og tjekker hver enkelt projektor, for VB og pixelfejl. Du kan skrive til dem for en pris, men det er ikke de billigste. Men jeg vil geren betale for den fintuning så farverne kommer til at så helt perfekt, specielt fordi jeg er farveblind og har derfor svært ved at indstille farverne korrekt.

Til top Vis woody's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af woody

leecher
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Juni 2005 kl. 14:22 | IP-adresse registreret  

Ingen skal sq pille ved min nye projektor :-)

Man aner jo ikke om deres "kalibrering" består i at en af lagerfolkene ta'r den med hjem i weekenden og ser støderkongen II..

Farve indstilling osv. kommer jo også an på det lærrede billedet bliver vist på..

Har du fået prøvet HS50'eren? Eller vil du vente til du får den DV9000?

Bluesky
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 24 Juni 2005 kl. 15:45 | IP-adresse registreret  

Skal vi ikke lige holde os til tråden. Projektor snak her er vel lidt rigelig offtopic.
Til top Vis Bluesky's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bluesky

woody
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Juni 2005 kl. 20:44 | IP-adresse registreret  

leecher skrev:

Ingen skal sq pille ved min nye projektor :-)

Man aner jo ikke om deres "kalibrering" består i at en af lagerfolkene ta'r den med hjem i weekenden og ser støderkongen II..

Farve indstilling osv. kommer jo også an på det lærrede billedet bliver vist på..

Har du fået prøvet HS50'eren? Eller vil du vente til du får den DV9000?

Venter på min dvp9000, men ikke for længe. Hvis den ikke kommer bliver jeg nødt til at teste med min sa 720 fra philips.

Woody

woody
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 Juli 2005 kl. 09:58 | IP-adresse registreret  

Har nu købt en dvp9000s fra Tapeconnection efter at have brugt over halvanden måned på at få penge fra Pixmania for min defekte DVP9000s. Den nye fungere fint, men husk at den kun kan køre 575p ved component, så jeg venter på mit hdmi kabel så jeg kan køre 720p. Ellers spiller den fint.

Woody

woody
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Juli 2005 kl. 13:14 | IP-adresse registreret  

Har nu testet min dvp9000s med 720p og hvilket billede. Sammen med min hs50 er billedet uovertruffent. Meget bedre kombination end min gamle Z2 med en denon 1910.

Woody

leecher
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Juli 2005 kl. 13:18 | IP-adresse registreret  

hvilket kabel bruger du og hvor langt er det trukket?

Bluesky
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003
Sendt: 04 Juli 2005 kl. 13:29 | IP-adresse registreret  

Det lyder godt.

Hvad med betjeningen af den? Du oplever det ikke så slemt at det ødelægger fornøjelsen med denne afspiller, kan jeg så næsten regne ud?
Til top Vis Bluesky's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bluesky

leecher
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Juli 2005 kl. 13:42 | IP-adresse registreret  

Og hvordan reagerer den på forskellige medier DVDR etc. Hvad med den på AVS forum så omtalte langsomme responstid? Leverer den "Blacker Than Black"?

woody
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Juli 2005 kl. 13:48 | IP-adresse registreret  

Ja det var jo mange spørgsmål men her er mit umiddelbare svar

leecher: Jeg bruger et 5 meter HDMI kabel og mærket skal jeg lige hjem og se det har jeg ikke umiddelbart.

Bluesky: Nej slet ikke jeg oplever ingen problemer med de tider som er skrevet, jeg syntes ikke det tager så lang tid.

Leecher: Jeg har endnu ikke prøvet omtalte medier men vil gerne teste det. Jeg ved ikke hvad "blacker then Black" er.

Woody

leecher
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Juli 2005 kl. 14:01 | IP-adresse registreret  

Blacker Than Black er et udtryk for at "black level" er sat rigtigt op. Det kræver først og fremmest at afspilleren kan levere det. Nogle på AVS forum siger at 9000s ikke gør det gennem HDMI.

Har du ikke DVE til at indstille efter?

http://www.ramelectronics.net/html/Video-calibration.html

Display Setup Patterns

Here you get to the "Black Level" setting. This is one area that Many would argue the Digital Video Essentials has an advantage over the Avia disk. The DVE disk has test patterns that include "Blacker than Black" material and is an excellent way to set your black level no matter what type of display you may have. The third bar on the outsides of both left and right sets of three vertical "gray" level bars inside the white "I-beam" is supposed to be invisible at "Studio" video levels. On a Computer, video levels are normally set differently which might explain why you may see them on your display now. Depending on how your computer display is set up, you may see the three bars, two bars or maybe even one bar as a lighter shade of gray than the "black" background. You may want to temporarily set the contrast and brightness of your monitor until you can see them, just to see what we are talking about.

Here's another example with contrast raised. Do you still see all the bars?

Using the DVE disk, you will need to adjust contrast until the third "blacker than black" bar dissolves completely into the background, but not more. The DVE disk gives you a "blacker than black" signal, or maybe better described as "below black" signal to work with. Some combinations of equipment will not even let you see it. Some DVD players give you choices of levels which may or may not effect your overall black level after you calibrate. What is "below black"? Well, "Studio" calibrated video levels define the upper and lower black and white levels differently than the digital levels of Computers. Computers use levels of 0-255, while "Studio" calibrated Video uses 16-235. Unlike Avia where you want to try to have the black signal more or less equal to the surrounding black, with DVE, you have some options. With a digital display, you will normally want to be sure to set the below black signla to a level just below visibility. With a CRT analog display you will certainly want to try adjusting using the different IRE level screens, since overall brightness levels may effect the black level. See below...

Next check again , stepping through the different test signals with different levels of white in the center to be sure overall brightness levels do not effect the balck level. If they do, try to find a setting that keeps blacker than black always invisible with a digital display, and maybe fudge a little with a CRT analog display if need be.

Step Through all the levels from 20% through 100%

http://www.cinemagic.dk/index.php?cPath=141&osCsid=74939 8303c067f78361ef6d7b7f6aa8b

woody
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Juli 2005 kl. 23:09 | IP-adresse registreret  

Har lige prøvet R+ format og det virker fint.

Spørgsmål: Er der nogen som har sammenlignet billedet med et billigt HDMI kabel kontra mærkevare HDMI kabel?

Woody

leecher
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 Juli 2005 kl. 08:38 | IP-adresse registreret  

Hvordan er responstiden? Altså fra du smider en skive i og den kører?

Benton
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Juni 2005
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 07 Juli 2005 kl. 14:16 | IP-adresse registreret  

Hey!

Havde faktisk også besluttet mig for at købe phillips 9000, men nu ved jeg sgu ikke rigtigt. Synes der er blevet skrevet meget negativt om den, men det kan jo også svinge lidt fra afspiller til afspiller ik?
Havde også tænkt mig at købe den nye surroundreceiver fra phillips. Er der nogen der ved om den leverer?
Iøvrigt synes jeg at designet er for fedt, men det er jo ikke alt afgørende.
Håbede meget at den fik gode anmeldelser, men der blev jeg svært skuffet.......
Har i mellemtiden ledt efter noget tilsvarende men synes ikke at der er noget der kan måle sig med phillips design. Det skal jo helst være stilet og slim i mine øjne.
Der var engang hvor det bare skulle se vildt ud på hylden, men det var dengang.
Har i øjeblikket Maranz DV6200 og Marantz SR6200, hvilket jeg også er glad for, men er som sagt på jagt efter noget mere tjekket.!!

Til top Vis Benton's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Benton

Vanderlay
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 07 Juli 2005 kl. 14:39 | IP-adresse registreret  

Benton skrev:
Hey!

Havde faktisk også besluttet mig for at købe phillips 9000, men nu ved jeg sgu ikke rigtigt. Synes der er blevet skrevet meget negativt om den, men det kan jo også svinge lidt fra afspiller til afspiller ik?
Havde også tænkt mig at købe den nye surroundreceiver fra phillips. Er der nogen der ved om den leverer?
Iøvrigt synes jeg at designet er for fedt, men det er jo ikke alt afgørende.
Håbede meget at den fik gode anmeldelser, men der blev jeg svært skuffet.......
Har i mellemtiden ledt efter noget tilsvarende men synes ikke at der er noget der kan måle sig med phillips design. Det skal jo helst være stilet og slim i mine øjne.
Der var engang hvor det bare skulle se vildt ud på hylden, men det var dengang.
Har i øjeblikket Maranz DV6200 og Marantz SR6200, hvilket jeg også er glad for, men er som sagt på jagt efter noget mere tjekket.!!

Jeg ville ikke tage det så tungt. De kritikker, der bliver rejst på AVSforum er altså virkelig for kendere. Mange af de negative kritikker, de nævner vedrørende en dvd-afspiller, er måske noget, der vil kunne ses i en enkelt scene i en enkelt af ens film og kun hvis man kigger godt efter på en stor skærm. Derfor er der aldrig nogen afspillere, der ikke findes fejl ved.

Min pointe er ikke, at man skal være ligeglad, men at man bliver nødt til at sortere i al den information. Desuden skal det jo sættes i det rette forhold: hvis du fx gerne vil have et slimline anlæg, er dette Philips-anlæg formodentlig noget af det bedste, der er, men fordi alle nye HDMI-afspillere bliver endevendt for alle små detaljer, finder man også flere 'bugs' end ved et gennemsnitligt alt-i-eet-anlæg.

Nogle minusser skal man selvfølgelig acceptere, fx nævnes den lange load-tid i denne tråd. Igen er det altså ikke specielt for denne Philips-maskine, mao. hvis man vil have en maskine, der loader musikken hurtigt, skal man købe en cd-afspiller.

Til top Vis Vanderlay's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Vanderlay

TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter brugers ønske!

Bruger siden: 30 November 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 07 Juli 2005 kl. 15:54 | IP-adresse registreret  

[QUOTE=leecher]

http://www.ramelectronics.net/html/Video-calibration.html [/QUOTE]

Lige en detalje omkring vejledningen til DVE fra ovenstående link: De omtaler at man skal justere contrast for at finde det rigtige sortniveau, det er ikke rigtigt - det er brightness der bestemmer sort-niveauet (i hvert fald hvis justeringerne er lavet rigtigt).

Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
Til top Vis TapeConnection's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TapeConnection Besøg TapeConnection's Websted

leecher
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Juli 2005 kl. 08:01 | IP-adresse registreret  

Det mener jeg også de siger på DVE skiven.

Ovenstående link var for bedre at kunne forklare Blacker Than Black.

woody
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 Juli 2005 kl. 23:57 | IP-adresse registreret  

Mht. load tid på DVP9000s så har jeg observeret at det tager længst tid med den første lige når man har tændt den. Har den været tæt og loadet en dvd tager det kun halv tid for den næste.

Woody

moore
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 April 2004
Sendt: 08 August 2005 kl. 23:26 | IP-adresse registreret  

Her er en mini test på dette link:
http://www.dinside.no/php/art.php?id=218210
Til top Vis moore's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af moore

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 6
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes