Forfatter |
|
skruerselv Udelukket fra forum

heltny/cujo
Bruger siden: 05 Juni 2005 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 522
|
Sendt: 01 August 2005 kl. 16:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
KORT: Han sku ha lov at æde de kabinetter....!!!!!! Og så bygge nogle nye til dig bagefter.
Men jo - jeg holder alt det øje jeg kan.
|
Til top |
|
|
Aksa Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juli 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1875
|
Sendt: 01 August 2005 kl. 16:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
skruerselv skrev:
KORT: Han sku ha lov at æde de kabinetter....!!!!!! Og så bygge nogle nye til dig bagefter.
Men jo - jeg holder alt det øje jeg kan. |
|
|
Jeg tvivler på, at sådan en nar kan finde ud af at lave kabinetter af den kaliber.
Men tak for opbakningen! __________________ mvh
AKSA
"Life is too short for over-expensive hi-fi pretending to be high-end"
|
Til top |
|
|
music 4 all Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1467
|
Sendt: 01 August 2005 kl. 16:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
ej det er jo ikke bare tyveri hvor man kan få forsikring og så købe nogle nye magen til  bliver ærligt talt til tosset når man læser sådan en tråd igenem,men det er jo rart du har skruet hænderne rigtigt på så du kan lave nogle nye, men mon ikke de står hos en med lav indkomst med thansen enheder i omgivet af hashtåger? er du gået igang med at lave nye eller har du mistet modet?op på hesten igen
|
Til top |
|
|
Aksa Forum Bruger

|
Sendt: 01 August 2005 kl. 17:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
music 4 all skrev:
ej det er jo ikke bare tyveri hvor man kan få forsikring og så købe nogle nye magen til bliver ærligt talt til tosset når man læser sådan en tråd igenem,men det er jo rart du har skruet hænderne rigtigt på så du kan lave nogle nye, men mon ikke de står hos en med lav indkomst med thansen enheder i omgivet af hashtåger? er du gået igang med at lave nye eller har du mistet modet?op på hesten igen |
|
|
Ja, nu var det jo Jan, som lavede kabinetterne - og jo, han har lavet og leveret nye, ultraflotte kabinetter til mig. Så modet er på ingen måde mistet. Jeg regner med så småt at gå i gang med at fylde isenkram i kasserne i løbet af nogle uger, men der skal lige skrabes lidt penge sammen til nogle opgraderede stumper (bl.a. i delefilteret) i forhold det nuværende setup.
Men - hvis nogen får øje på kabinetterne, så skal Jan selvfølgelig have besked, så han kan få dem tilbage. Jeg er sikker på, at han med lethed kan finde en køber til de lækre kasser. Hifi-vennerne her har allerede kastet beundrende blikke på mine nye kasser __________________ mvh
AKSA
|
Til top |
|
|
CasperCU Forum Bruger

Bruger siden: 05 Juli 2005 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 822
|
Sendt: 15 Januar 2006 kl. 21:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
nu er det et stykke tid siden.. har du været hældig at finde dem igen?
|
Til top |
|
|
BjarkeNR Lukket konto

Bruger siden: 28 Juli 2004 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 2671
|
Sendt: 15 Januar 2006 kl. 21:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad skal hullerne på bagsiden af kabinettet bruges til (nutid er brugt i håb om at dette sørgelige endte godt  ).
- BR
|
Til top |
|
|
Aksa Forum Bruger

|
Sendt: 24 Januar 2006 kl. 19:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Bjarke,
Hullerne skyldes, at der uden på den bagplade, du ser billedet, skal sidde den egentlige, finerede bagplade. På billedet er der endnu ikke monteret de gevindbøsninger, som skal holde den egentlige bagplade på plads. Hvis hullerne ikke var der, ville det blive vanskeligt at montere ledninger, filtre etc.
Mellem den egentlige bagplade og kabinettet placeres blygummi, og samme princip anvendes mellem de løse forplader og kabinettet. Godstykkelsen på pladerne i kabinettet og de egentlige for- og bagplader er bevidst uens, således at "sandwichen" bliver ekstremt lyddød.
Forpladerne er selvfølgelig skruet fast indefra, medens bagpladerne monteres med nogle nydelige unbrako-møbelskruer i messingfinish.
Historien om kabinetterne er, at de stjålne kabinetter aldrig kom til veje, men at jeg har fået leveret et sæt nye kabinetter, som jeg lige i øjeblikket er i gang med gøre klar til montering af filtre, enheder, m.v. I dag har jeg modtaget en pakke med Mundorf Supreme Silver/Oil kondensatorer til diskant/mellemtoneenhederne ......
Hvis jeg har energi til det, kommer der nok en tråd om projektet med nogle billeder. Vi får se .....
__________________ mvh
AKSA
|
Til top |
|
|
BjarkeNR Lukket konto

|
Sendt: 24 Januar 2006 kl. 19:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for info!
Jeg er glad på dine vejne at de lange naller ikke fik taget livet helt fra dig og at du er igang med nogle nye højttalere.
Det er virkelig flot arbejde. Kan på det kraftigste anmode om endnu en tråd om de flotte højttalere.
Hvad skal der i af enheder?
- BR
|
Til top |
|
|
Aksa Forum Bruger

|
Sendt: 26 Januar 2006 kl. 00:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
BjarkeNR skrev:
Tak for info!
Jeg er glad på dine vejne at de lange naller ikke fik taget livet helt fra dig og at du er igang med nogle nye højttalere.
Det er virkelig flot arbejde. Kan på det kraftigste anmode om endnu en tråd om de flotte højttalere.
Hvad skal der i af enheder?
- BR
|
|
|
Enhederne er følgende:
ScanSpeak R2904/70000 diskanter
Focal Audiom 6W Utopia mellemtoner
Peerless 8" HDS (8 stk. i alt)
Systemet har allerede spillet længe - i nogle lidt mere profane MDF-kabinetter. Men i forbindelse med overflytningen af enhederne til de nye kabineter bliver der foretaget forskellige optimeringer, bl.a. bedre komponenter i diskant/mellemtonefilteret.
Bassystemet er aktivt og styres med en Behringer DCX2496. __________________ mvh
AKSA
|
Til top |
|
|
rattanhuset Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 4050
|
Sendt: 26 Januar 2006 kl. 00:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nååå havde det været mig der havde lagt så meget arbejde i noget så flot som de kabinetter og de så var blevet hugget, så tror jeg godt at jeg kunne slå ihjel!
Forbandede svineri!
Michael
|
Til top |
|
|
BjarkeNR Lukket konto

|
Sendt: 26 Januar 2006 kl. 08:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du må endelig poste billeder og tekst med det færdig resultat - det er rigtig flot arbejde!
- BR
|
Til top |
|
|
Aksa Forum Bruger

|
Sendt: 26 Januar 2006 kl. 20:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
BjarkeNR skrev:
Du må endelig poste billeder og tekst med det færdig resultat - det er rigtig flot arbejde!
- BR
|
|
|
Ja, Jan kan sit kram - det er meget flotte ting, han har lavet.
Jeg håber som sagt, at tiden bliver til at lave en tråd om projektet. __________________ mvh
AKSA
|
Til top |
|
|
Aksa Forum Bruger

|
Sendt: 01 Februar 2006 kl. 21:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så blev der tid til at lave en ny tråd om mit projekt - den kan ses her!__________________ mvh
AKSA
|
Til top |
|
|
BjarkeNR Lukket konto

|
Sendt: 01 Februar 2006 kl. 21:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Aksa skrev:
Så blev der tid til at lave en ny tråd om mit projekt - den kan ses her! |
|
|
Sweet - vil fluks dyrke de dejlige billder.
- BR
|
Til top |
|
|